Jesenice bodo razvoj turizma gradile na železarski tradiciji in narcisah. Foto: MMC RTV SLO
Jesenice bodo razvoj turizma gradile na železarski tradiciji in narcisah. Foto: MMC RTV SLO
Kako so železarji živeli in delali nekoč, lahko turisti spoznajo v Gornjesavskem muzeju. Foto: BoBo

To so ugotovitve mednarodnega projekta SY_CULTour, ki je usmerjen v promocijo kulturne dediščine na podeželju in njeno uporabo v turistične namene. V projekt je vključena tudi občina Jesenice.

Kulturnodediščinski turizem je najhitreje rastoč sektor v okviru turizma, ki je še vedno največji zaposlovalec v Evropski uniji. Spreminjajo se tudi sami motivi turistov, ki si ne želijo več zgolj ogledovati znamenitosti, ampak želijo živeti kulturo nekega območja. Tako se razvija dosmrtni turizem, je na novinarski konferenci v okviru srečanja partnerjev projekta, ki je minuli teden potekal na Jesenicah, povedal vodja projekta David Bole z Geografskega instituta Antona Melika Znanstvenoraziskovalnega centra Slovenske akademije znanosti in umetnosti.

V projektu sodeluje 17 partnerjev iz šestih držav, obravnavali pa so devet pilotnih območij, med katerimi so bili tudi Črni Vrh nad Idrijo, Zasavje in Jesenice. Projekt se bo končal maja letos, Bole pa je z rezultati zadovoljen, saj se je pokazala dobra motivacija lokalnih skupnosti, ki morajo same opredeliti, kaj je tisto, kar želijo pokazati turistom. Izkazalo se je tudi, da je že z majhnimi vložki mogoče dobro začrtati razvoj turizma.

V Občini Jesenice so k projektu pristopili, ker so prepričani, da čeprav so Jesenice poznane kot industrijsko mesto, obstajajo tudi potenciali za razvoj turizma. "Dolgo je veljalo, da industrija in turizem ne moreta iti z roko v roki. Morda je to res, zagotovo pa gresta lahko v isto smer," je poudarila Vera Djurić Drozdek z Občine Jesenice.

Jeklarstvo, hokej in narcise
Delavnice, ki se jih je udeležilo več kot sto Jeseničanov različnih starosti, so pokazale, da je težava Jesenic v tem, da so izgubile svojo identiteto, ki sta jo v preteklosti zaznamovala jeklarstvo in hokej. Nato so se na delavnicah zedinili, da je bistvena točka identifikacije na Jesenicah še vedno jeklarstvo oziroma tradicija železarstva ter tudi narcise.

Ob problemih z identiteto je šepala tudi promocija kraja, zato so se v okviru projekta zavzeli za nove načine promoviranja izpostavljenih vrednot in uporabo vseh možnih komunikacijskih orodij za dosego različnih ciljnih skupin.

V okviru 2,4 milijona evrov vrednega projekta SY_CULTour, ki je Jesenicam namenil 150.000 evrov, so bile med drugim izdane brošure in podobne publikacije za turiste.

Najbolj oprijemljiv doprinos projekta Jesenicam pa je ureditev stare rudne poti, ki poteka od Savskih jam prek Plavškega Rovta vse do Kosove graščine. Označena je z informativnimi tablami, ob njej pa so postavljene tudi replike starih eksponatov. Letos bo izbran še upravljavec poti, ki bo skrbel za vodenje po poti in za njeno vzdrževanje.

Jesenice so odlična izletniška destinacija za vse ljubitelje narave, saj je iz mestnega industrijskega okolja le korak do poleti cvetočih in pozimi zasneženih planin, med katerimi je najbolj znana Golica. Nekaj utrinkov s planine si lahko pogledate v spodnji fotogaleriji.