Za inovativno izkušnjo so kongresni gostje pripravljeni plačati več, s čimer silijo ponudnike k razmišljanju, kaj organizatorjem ponuditi več v svetovnem merilu, da bo za organizacijo pomembnega dogodka izbrano mesto v Sloveniji, ne svetovne metropole. Foto: Marko Ocepek
Za inovativno izkušnjo so kongresni gostje pripravljeni plačati več, s čimer silijo ponudnike k razmišljanju, kaj organizatorjem ponuditi več v svetovnem merilu, da bo za organizacijo pomembnega dogodka izbrano mesto v Sloveniji, ne svetovne metropole. Foto: Marko Ocepek
Poslovni gostje so nemalokrat ambasadorji destinacije, saj se vračajo z družinami. Veljajo za obiskovalce z dodano vrednostjo, saj je njihova povprečna poraba tudi do petkrat višja od turista, ki Slovenijo obišče samo iz razloga klasičnih počitnic. Foto: Marko Ocepek
Danes se v kongresni industriji poleg dostopnosti destinacije prodajajo predvsem butične zgodbe. Mimo so časi klasičnih in togih dvoranskih kongresov. Organizatorji so zahtevni, stremi se k večji sproščenosti, k zunanjemu dogajanju, kjer se izrabljajo kulturne danosti okolja. Nihče od udeležencev ne bo prišel na vsebinsko prazen dogodek - še posebej ne na takšnega, ki ne omogoča novih poslovnih stikov. Na tržišču se tako razvijajo dogodki z  ekstravagantno kulinariko, različnimi športnimi aktivnostmi na rekah in jezerih. Uspešnica je bil treking z osli v Goriških Brdih ali pa tekmovanje v nabiranju soli.
Danes se v kongresni industriji poleg dostopnosti destinacije prodajajo predvsem butične zgodbe. Mimo so časi klasičnih in togih dvoranskih kongresov. Organizatorji so zahtevni, teži se k večji sproščenosti, k zunanjemu dogajanju, kjer se izrabljajo kulturne danosti okolja. Nihče izmed udeležencev ne bo prišel na vsebinsko prazen dogodek - še posebej ne na takšnega, ki ne omogoča novih poslovnih stikov. Na tržišču se tako razvijajo dogodki z ekstravagantno kulinariko, različnimi športnimi dejavnostmi na rekah in jezerih. Uspešnica je bil treking z osli v Goriških brdih ali pa tekmovanje v nabiranju soli. Foto: Na lepše

Za vodilno tržišče srečanj jugovzhodne Evrope velja poslovna borza Conventa, ki jo v Ljubljani vsako leto organizira nacionalni kongresni urad. Predstavlja najcenejšo in najkakovostnejšo promocijo poslovnega turizma Slovenije, saj vsako leto gosti več kot 130 tujih organizatorjev srečanj.

Oddaja Na lepše bo na sporedu nocoj ob 21.25 na 1. programu TV Slovenija.

V Sloveniji so v ospredju zanimanja kongresna srečanja v mestih, na Obali in Krasu, v alpskem delu ter termalnih zdraviliščih. Izračunano na podlagi kapacitet okoliških letališč in turistične infrastrukture smo kot destinacija primerni za kongrese srednjih velikosti, ki sprejmejo do dva tisoč udeležencev. Prednjači Ljubljana kot univerzitetno mesto s sedežem vseh glavnih institucij in podjetij, z množico konferenčnih hotelskih namestitev ter dvema kongresnima centroma - Cankarjevim domom in Gospodarskim razstaviščem.

Pri odločitvi za destinacijo so merila izbire dostopnost, kakovost infrastrukture, kongresni center, nabor hotelov. Ljubljana je tu v prednosti, saj ima dobro hotelsko ponudbo, poleg tega pa so se razvile zelo dobre namestitve v kategoriji B & B in hostli. Odločevalce, ki pridejo v Ljubljano, navduši to, da se lahko peš odpravijo od hotelske namestitve do kongresnega centra. Organizatorji nam priznavajo tudi dobro razmerje med kakovostjo in ceno, prepoznajo dobre organizacijske sposobnosti, poudarjajo znanje tujih jezikov, izjemno kulinariko, varnost in pitno vodo.

Samo pretekli teden je Ljubljana gostila dva tisoč kongresnih udeležencev - na račun dveh velikih kongresov Alzheimer Europe in evropskega kongresa anesteziologov. Zadnje srečanje velja za letos največje, saj je bilo registriranih kar 1.400 udeležencev. Lani so v prestolnici v takšnem številu potekali kongresa skavtov in srečanje agrarnih ekonomistov.

Kongresna dejavnost je s "klasičnim" turizmom dobro kompatibilna iz več razlogov. Počitniški turizem se dogaja predvsem julija in avgusta, ko v Sloveniji sprejmemo več kot 60 odstotkov vseh gostov in so hoteli napolnjeni. To pomeni, da dodatnih gostov ne morejo sprejeti, lahko pa samo poskušajo z višjimi cenami iztržiti več. Kongresni turizem pa se izvaja v predsezoni in posezoni, torej vse leto, in tako zapolni prenočitvene zmogljivosti, ki bi bile sicer prazne.

Kongresna dejavnost pokriva turistične, tehnološke, gospodarske, znanstvene, socialne teme, ki imajo na destinacijo multiplikativne učinke. Gre za transfer znanja, ki se ustvarja tako med udeleženci kot organizatorji dogodka.

Marjana Grčman, TV Slovenija