Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 31 glasov Ocenite to novico!
Kolesar
Ljubljana je v primerjavi z letom 2015 napredovala za pet mest na lestvici prijaznih mest za kolesarje. Foto: BoBo

Dodaj v

Ljubljana visoko na lestvici najbolj prijaznih mest za kolesarje

Slovenska prestolnica na osmem mestu
15. junij 2017 ob 19:37
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ljubljana je izboljšala svojo uvrstitev na lestvici 20 najbolj prijaznih mest za kolesarje na svetu in se po 13. mestu leta 2015 zavihtela na osmo mesto.

V okviru lestvice Copenhagenize Bicycle Friendly Cities Index 2017 so ocenjevali 136 mest in na podlagi 14 meril sestavili lestvico 20 najbolj prijaznih mest za kolesarje. Pri ocenjevanju Ljubljane so opazili, da je naslov zelena prestolnica Evrope 2016 dodatno spodbudil kolesarjenje v mestu, delež kolesarjenja se je povečal.

Hkrati pa kolesarska infrastruktura sledi sodobnim smernicam in primerom dobrih praks, kar olajšuje njeno nadaljnjo širitev. Kot ključni element poudarjajo pozitivno promocijo kolesarjenja in dodajajo, da ne vidijo razloga, da v Ljubljani v naslednjih letih ne bi dosegli 20- ali celo 30-odstotnega deleža kolesarjev v prometu.

Lestvico do kolesarjev prijaznih mest The Copenhagenize Index pripravljajo od leta 2011, prvo mesto pa je tudi letos zasedel København.

Celotno lestvico si lahko pogledate spodaj.



UvrstitevMestoDržava
1.KøbenhavnDanska
2.UtrechtNizozemska
3.Amsterdam Nizozemska
4.Strasbourg Francija
5.MalmöŠvedska
6.Bordeaux Francija
7.Antwerp Belgija
8.LjubljanaSlovenija
9.Tokio Japonska
10.BerlinNemčija
11.BarcelonaŠpanija
12.DunajAvstrija
13.Pariz Francija
14.SeviljaŠpanija
15.MűnchenNemčija
16.NantesFrancija
17.HamburgNemčija
18.Helsinki Finska
19.OsloNorveška
20.MontrealKanada
K. K.
Prijavi napako
Komentarji
webman
# 15.06.2017 ob 21:35
Mene najbolj zmotijo preekrški kolesarjev, ki vozijo v napačno smer po kolesarski stezi in hibridni kolesarji, ki so najprej kolesarji, potem pa prečijo cesto po zebri, v križiščih, ko stojiš gredo mirno čez rdečo, ne ustavijo pešcu na prehodu itd itd.
Kolesarji legitimno pričakujejo, da jih preostali promet obravnava kot enakovrednega, vendar njihova spoštovanja CPP velikokrat slabša od ostalih voznikov.
harlan
# 15.06.2017 ob 21:19
Kot slikovna popestritev članka pa kolesar, ki vozi v napačno smer.
smeško 562
# 15.06.2017 ob 21:42
Lep podatek, čeprav sam vidim stvari drugače. POgosto je v Ljubljani tako da je takoj ob izstopu iz avtobusa kolesarska steza. To je po mojem mnenju zelo nevarno.
Alchemist
# 15.06.2017 ob 20:10
Odlično! Čeprav iz izkušenj vem, da je treba na področju kolesarske infrastrukture narediti še res veliko.
r5
# 15.06.2017 ob 21:02
Bravo, pa še bi lahko bilo bolje. Predvsem manj mešanih con s pešci, vijuganja stez in robnikov. Nekateri deli stez so še vedno nevarni. Več parkirišč za kolesa vsepovsod. Pa kaznovati bi bilo treba voznike avtomobilov, ki zavestno izsiljujejo kolesarje ali peljejo čez rdečo luč, ko se na drugi strani že prižge zelena luč.
Sicer pa pohvale za velik korak naprej in le upamo lahko, da bodo sledila tudi druga mesta!
sirus
# 15.06.2017 ob 21:22
Optimistična uvrstitev, glede na stanje glavnih kolesarskih stez v Ljubljani.
NikMan
# 15.06.2017 ob 20:01
Odlično. Upam, da kmalu pridemo med top 3.
jo-jo
# 15.06.2017 ob 21:03
Ljubljana visoko na lestvici najbolj prijaznih mest za kolesarje

Kot redni uporabnik moram reči, da je v redu oz. vedno boljše. Čeprav se tu in tam še najde kakšen odsek kolesarske steze, ki ga direktno prekine pločnik,... no ja... ne bom pikolovski:)
reorah
# 15.06.2017 ob 20:28
Lepo. Prijetna novica. Pozdrav z Obale.
fantasycamp
# 16.06.2017 ob 00:40
Rabimo en kolesarski korg okol ljubljane ki je samo za kolesarje!
klopecki
# 15.06.2017 ob 21:45
Eden že dolgo let večjih problemov pri Ljubljani kot kolesarskem mestu je po mojem še vedno zima in nepluženje ali pa celo zapluževanje kolesarskih stez.

@ r5 ("Sicer pa pohvale za velik korak naprej in le upamo lahko, da bodo sledila tudi druga mesta!"): z izjemo Maribora so ostala slovenska mesta neprimerljivo manjša in so že zato (razen če ti prijaznost do kolesarjev pomenijo edino kolesarske steze) lažje prijazna do kolesarjev. Marsikatera po mojem dejansko tudi SO prijaznejša od Ljubljane, a primerjava verjetno vseeno ni povsem fer. (Seveda je res tudi, da so tudi na predstavljeni lestvici med sabo primerjana zelo različno velika mesta, od ogromnih Tokia in Pariza do "podeželskih mestec" kot Oslo ali Ljubljana.)
prim
# 15.06.2017 ob 23:18
Sicer pa pohvalno za podvoz na Šmartinki. Ena boljh zadev v Ljubljani v zadnjem času. Pred tem sem vedno delal velik obvoz in izgubljal čaz z vožnjo čez Vilharjevo in Dunajsko do centra.
prim
# 15.06.2017 ob 23:09
Sem bil v vseh mestih na lestvici z izjemo Nantesa in Montreala. Načeloma se kar strinjam s prvimi 3 mesti, Strasbourg in Berlin bi zamenjal ter postavil Dunaj in Hamburg malce višje. Nikakor pa ne razumem Tokia (obstaja malo morje japonskih mest z boljšimi pogoji) in Sevilje ter da ni na seznamu Portlanda.
Odlično za Ljubljano, ki izgleda da se trudi, čeprav je res še ogromno za naredit in je v prihodnosti bilo ogromno kiksov - resnično groznih kiksov. Ampak kar je po mojem na tej lestvici najbolj relevantno je kultura kolesarstva, ki se na srečo tudi pri nas počasi oblikuje. Lepoje tudi videti naraščajoče število kolesarjev vsak dan, že v taki meri, da je včasih nastane prava kolona pred semaforji. Kar je super na Nizozemskem in Danskem je to, da kolesarji v večini niso objestni in sledijo pravilom.
Ljubljana pa na žalost še ni tam, niti z infrastrukturo. Največji kiks so definitivno avtobusne postaje - sama umeščenost kolesarske steze ter ogrodje postajališč, kjer se vidi, da je v prvi vrsti narejeno za oglaševanje, varnost peščev in kolesarjev se niti približno ni bila vprašanje pri postavitvi. Tukaj nas z rešitvijo gladko prekašajo recimo ravno Japonci (tudi Tokio), ki sicer nimajo najboljše infrastrukture za kolesarje. Samo zaradi tega nima Ljubljana kaj iskati v top 10. Potem je tukaj še podhod pri narodni galeriji recimo oziroma rampe pri tivoliju, ter mnogi odseki cest in vpadnic, pa nerodno postavljeni jaški za odtekanje vode na cestah... Poskusite priti nakupovalnega centra na rudniku do recimo križank po dolenjki. Ozki pločnik, cesta pa luknjasta in lahko izbiraš. Ko imaš potem recimo 3km kolesarske ti jo zopet zmanjka, se potem recimo pojavi nakar od karlovškega mostu do centra nič - razen objestnih voznikov. Edina pot do tja, po kateri ne bi nosil glave na pladnju je preko roške in poljanske, kjer na srečo omejitev prometa in hitrosti pripomore k strpnosti voznikov.

Pohvalno, da se premika, vendar je še dolga pot do tega. In absolutno 1. cilj bi moral biti brez (smrtnih) žrtev med kolesarji. Šele takrat se bomo lahko trepljali po hrbtih...
oliva
# 15.06.2017 ob 21:57
Bravo. :)
Opažam, da je dejansko boljše za kolesarje, vendar še vedno imam kup pripomb.
Ena je kolesarska steza speljana direktno skozi avtobusno postajo, to je res zoprno in tudi nevarno, še posebej, ker mnogi pešci sploh ne zavedajo kolesarjev in stez in jih ne upoštevajo.
Druga pripomba pa so totalno dotrajane steze, luknjave itd., da je kar nevarno vozit ponekod.
severnik
# 16.06.2017 ob 07:29
Še najboljša je Celovška, ki jo zmanjka le pred Halo Tivoli.

To pač ni res. Kolesarska le rahlo zavije v desno proti parkirišču, da se izogneš ozkemu delu mimo avtobusne postaje. Bo potrebno gledat prometne znake.
jo-jo
# 15.06.2017 ob 21:14
Pa kaznovati bi bilo treba voznike avtomobilov, ki zavestno izsiljujejo kolesarje...

Res je. Opažam, da se nekateri vozniki osebnih avtomobilov sploh ne zavedajo, da smo kolesarji enakopravni uporabniki cest. Velikokrat se mi je že zgodilo, da so mi na vso moč trobili, ker me niso mogli takoj prehiteti. In glede na to, da imam podobnih izkušenj kar nekaj, resnično predpostavljam, da nekateri mislijo, da če vozijo na štirih kolesih imajo potem prednost pred tistimi na dveh.
7up
# 15.06.2017 ob 20:54
Ali so tudi napisali, da so ostali brez koles na koncu? :)

Verjetno to ni kriterij he he
spela55
# 16.06.2017 ob 09:01
Am....kaj? Alio ima prav. Kaj so ocenjevali samo del slovenske ceste od kavarne Evropa pa do Konresnega trga in glavne vpadnice?
uiophjk
# 16.06.2017 ob 01:25
@fantasycamp

jaz ne bi rekel, da so krožne ceste problem. Na severni strani imaš kolesarsko ob obvoznici, na zahodu ob Večni poti, najugu je PST precej uporabna, ... ostane še Golovec, kjer nimaš kaj.

Jaz vidim največji problem v vpadnicah, na vsaki kje zmanjka steze. Še najboljša je Celovška, ki jo zmanjka le pred Halo Tivoli. Tržaška je ob FRI čisto neprevozna, Barjanske tudi zmanjka pri Rimskem zidu (sedaj se vsaj smeš peljati, včasih se nisi). Zaloška je skozi Moste velika žalost. Dunajska je od Linhartove naprej v precej slabem stanju, zlasti pa od Ježice proti Črnučam. Štajerska je čisto zaprta za kolesa, čeprav bi imela možnosti za hitro povezavo v Črnuče in Trzin. Karlovška je čisto zaprta.
sloko
# 15.06.2017 ob 23:41
OMG, kot kaže se med kriterije niso uvrstile vse smrtonosne pasti za kolesarje, ki so bile postavljene v zadnjih letih?
prim
# 16.06.2017 ob 20:40
@Binder Dandet:
V Berlinu, Hamburgu, Utrechtu in na Dunaju sem živel, v ostalih mestih z izjemo Bordeauxa pa nisem preživel manj kot 5 dni, v skoraj vseh sem tudi kolesaril. Upam tudi, da se zavedaš kako so narejene lestvice oziroma da si prebral članek. Misliš da je lestvico sestavil en gospod, ki je 5x prekoresaril po dolgem in počez vsako mesto na lestvici?
Moj komentar je subjektivna ocena. Tudi lestvica je, če verjameš ali ne, subjektivna, čeprav tebi izgleda objektivna. Verjetno zato, ker si predstavljaš da je narejena na podlagi enega indikatorja - predvidevam da števila km kolesarskih poti v mestu.
Aja, strogega centra se pa po navadi ne bi smelo upoštevati pri takih zadevah. Zato pritoževanje nad pretočnostjo ob bregovih ljubljanice ali po starem trgu ni na ravno na mestu. Mesta se konkretno razlikujejo po urbanstičnih načrtih in prometnih politikah, kar visoko umešča nekatera mesta je ravno umestitev kolesarjev v (nove) ureditve. Zato sem napisal, da si Ljubljana niti približno ne bi zaslužila biti med top 10, ker je z zasnovo LPP postajališč in umestitve kolesarskih poti ob njih totalno ignorirala kolesarje.
bruce99
# 16.06.2017 ob 09:36
Hm, ravno danes sem na poti od poliklinike do slovenijalesa naredil ene 14 prekrškov, da sem se izognil 3x daljši poti. Še vedno je kar nekaj slepih peg v Ljubljani, je pa res, da se stvari izboljšujejo in se marsikje da po kolesarski daleč priti.

Ena stvar, ki pa res ne štima, je kvaliteta gradnje kolesarskih poti. Namesto gladkega poteka, človek dobi morsko bolezen od vsega tresenja in premetavanja...
uiophjk
# 16.06.2017 ob 09:06
@spela55

Kaj so ocenjevali samo del slovenske ceste od kavarne Evropa pa do Konresnega trga in glavne vpadnice?

Po mojem so ocenjevali mapo s promocijskim materialom.
severnik
# 16.06.2017 ob 07:23
Sem parkrat kolesaril po Parizu....hmmmm...ne vem če je za na to lestvico.

Je pa res, da se tam kot kolesar lahko voziš po avtobusnih pasovih oz je avtobusni pas tudi kolesarski pas.
Wasabi
# 16.06.2017 ob 04:06
Ljubljana je super za bicikliste, samo določeni osebki se naj še naučijo, kako se bere puščice, če jim že promet ni najbolj jasen. Na živce mi gredo kolesarji, ki se vozijo v kontra smer po kolesarski stezi potem te pa čumbasto gledajo, ko jih opozoriš, da so na napačni strani kolesarske steze. Lahko bi policisti malo bolj oštro to kontrolirali.
kreden2
# 16.06.2017 ob 08:37
Bom malo sarkastičen in bom rekel: "Sh*t, če je Ljubljana tako visoko, kako hudo mora biti drugje?"

Ampak ... čestitam, res je vse bolje.

V prihodnosti upam da, bomo kolesarji bolj zavarovani pred avtomobilisti, bomo kolesarji bolj spoštovali pravila, bo infrastruktura vedno boljša. Točno v tem vrstnem redu.

Najbolj nevarna točka v Ljubljani od Tromostovja do Čevljarskega mostu. Mešanje kolesarjev s pešci, predvsem kjer so otroci, ni sprejemljivo.

Zgled iz Amsterdama, vožnja s kolesom samo po kolesarskih poteh, fizično ločenih od ostalih kjer je le mogoče. Težko, ampak se da. V središčih je potrebno fizično ločiti pešce od kolesarjev.
Baltzar87
# 16.06.2017 ob 08:36
Ljubljana bo morala še dosti stvari porihtati, kar se tiče kolesarskih stez in verjamem, da bo. Go Ljubljana! :)
visoki
# 15.06.2017 ob 19:55
koliko pa v malmo kolesarijo 14 dni
galoper
# 16.06.2017 ob 09:07
Prispevek vzbuja vtis plačane ljubljanske samohvale
Večje število kolesarjev v Ljubljani pomeni čisto nekaj drugega kot kolesarjenju prijazno mesto.

"Hkrati pa kolesarska infrastruktura sledi sodobnim smernicam in primerom dobrih praks,"
Citirana trditev ni resnična. Kolesarske površine niso zgrajene skladno s standardi EU in tudi nogradnje so zgrajene po prejšnjem sistemu, kot primer si oglejte novo zgrajni odsek povezave Viške ceste po novem podvozu železniške proge, s Tržaško cesto. Je v stilu, a ni po EU standardih.
uiophjk
# 16.06.2017 ob 08:48
@severnik:

ja, saj vem kje se gre. Mogoče sem tudi pretiraval, ker stvar res ni primerljivo s situacijo na, recimo, Tržaški. Ampak vseeno, če moraš gledati znak, da veš, kje gre kolesarska steza, to že nekaj pove o njeni kvaliteti.
Zelouredu
# 16.06.2017 ob 08:38
Takih lestvic je po svetu na tisoče, poroča pa se kot, da je to neka planetarno objektivna ocena o tem kje je Ljubljana, kar se urejenosti kolesarskih stez tiče.
Novinarja/ko bi malo povabil na nečloveški rodeo po večini kolesarskih stez v Lj. Sploh glavne vpadnice (Celovška, Dunajska, ...), ostale pa niso kaj dosti boljše.
Se vidi, da se Jankovič v življenju še ni zapeljal s kolesom po Ljubljani.
anny22
# 16.06.2017 ob 07:49
Gre na bolje, absolutno, veliko pa je tudi prostora za izboljšave. Največja preglavica mesta je v tem, da ga je neka urbanistična glava leta nazaj predvidela za avtomobile in mogoče še mestne buse, na kolesa pa se ni mislilo. Na nekaterih odsekih se ne da zaradi ozkih cest narediti nič, dokler bodo stale okoliške stavbe. Konflikti nastopajo tam, kjer nastopa do deljenja istega koščka ceste med pešci, kolesarji in avtomobilisti, včasih pa med vsemi tremi. Pogrešam predvsem kakšno rešitev za kolesarske čelade v centru mesta (nadzorovane kolesarnice, ki jih odpreš z urbano?). Z veseljem se vozim s čelado, ampak naj jo nosim na sestanke in v cankarja pod ramo?
urle
# 16.06.2017 ob 07:44
še prepričajte policaje, da naredijo akcijo "nikoli brez luči" ali "vozi se desno, tudi s kolesom!" ali "na kolesu nisem objesten! če sem že v avtu..."
frozen pingvin 2
# 17.06.2017 ob 16:02
Men grejo na živce kolesarji, ki se vozijo po pločniku, velikokrat po napačni strani ali pa v mestnem središču kjer je PEŠ CONA in ti potem cinglajo, češ, umakni se mi. Takim sem že marsikdaj kaj zabrusil.

Kot kolesarju mi gredo pa najbolj na živce pešci, ki kot kure brez glave prečkajo kolesarsko stezo ali pa po njek kar hodijo, pa čeprav je ta rdeče barve! Ali pa ko si v peš conah, ko pešci prav tako hodijo okoli kot kure brez glave, ti uleti iz lokala ali trgovine na pločnik kot da je edini na svetu, ali pa ko te zagleda nardi sicer z dobrim namenom kako čudno oz nepredvidljivo umikanje...kolesar pač predvideva premikanje ljudi že nekaj metrov prej in če ti nekdo potem zadnji meter skoči pred tebe ali se drugače odzove, lahko pride do trka. K sreči vozim počasi, tako da se samo nasmehneš, zabremzaš, počakaš pešca da se odloči in greš potem dalje
Eska
# 17.06.2017 ob 08:59
Razen slabe kvalitete izvedbe, od tlorisa s šikanami do jam, so pomembni smerokazi. Kraj je neprijazen, če se kolessar ob vstopu v kraj znajde pred smerokazom za kolesarsko stezo, ki zavije nekam stran od prvotne smeri. V tujem, nepoznanem kraju nastanejo dvomi o izbiri nadaljnih poti. Torej zemljevid tranzitnih kolesaskih poti naj bo obezen prometni znak ob vstopu v kraj.
Spomnim se mariborčana, ki se ni znašel že pred Črnučami v LJ. Tu se je izjasnil kam namerava in z mojo pomočjo je pripeljal na Tržaško cesto. Sam bi se težko znašel, kljub kolesarskim stezam, je dejal in nadaljeval proti primorskim krajem.
Gepard007
# 16.06.2017 ob 17:35
Kdo so bili zadnji?
leonis
# 16.06.2017 ob 11:10
OK pohvalno, lep da se uporablja bicikle, tud jaz občasno čeprav priznam da bi moral večkrat.. Kar pa opažam pri biciklistih je to da samo kritizirajo ne prenašajo pa kritik na svoj račun.Ta kritika se nanaša sam na tiste ki to počnejo,oni se bodo že prepoznali..., dragi biciklisti tko kot v avtu tud na biciklu vozite in tud tukaj ne morete med vožnjo tipkat po mobitelu.., ne zarad drugih al policaja dajte zarad sebe na glavo eno čelado sej vam ne bo tok frizure pokvarila..., ko se vozite po cesti peljite ob robu in ne po sredini in če greste iz kolesarske steze na cesto se prej prepričajte če je varno in če vas je voznik avta videl.., zvečer obvezno uporabljajte luči spredaj in zadaj (takšne stvari bi morala tudi policija kaznovati, če mora imeti avto prižgane luči čez cel dan, bi morali preverjati kolesarje vsaj ponoči..)..., in tega je še precej ampak dost za zdej...
ishgilliath
# 16.06.2017 ob 10:01
kjer imajo svoje steze ali celo cesto (Cankarjeva, Slovenska itd.)
Slovenska ni cesta za kolesarje, ampak "mešana cona", kar recimo pomeni, da se deli cesto s taksisti in avtobusi. In ti resno misliš, da si kdo pri zdravi pameti recimo upa na kolesu prehitevat kolono stoječih avtobusov pri Konzorciju v škarje tistim, ki se peljejo proti Pošti? Seveda je veliko bolj varno pa tudi manj moteče zapeljat na pločnik tam mimo avtobusne, valjda samo v primeru da ne voziš kot da si na kronometru...
maher
# 16.06.2017 ob 09:00
Ljubljana visoko na lestvici najbolj prijaznih mest za kolesarje

Ja, na račun pešcev. In še to samo v strogem centru, malo ven iz njega pa obup.
Zanimiva bi bila tudi lestvica najbolj nediscipliniranih kolesarjev: tam bi sigurno zasedli prvo mesto. Najbolj mi grejo na živce kolesarji, ki se vozijo po pločniku tudi tam, kjer imajo svoje steze ali celo cesto (Cankarjeva, Slovenska itd.) Še zlasti ženske strašansko rade slalomirajo tik ob izložbah ... Da o napačni smeri vožnje po stezah ne govorim ... Sem kolesar IN pešec, a kot pešcu mi je zaradi teh brezobzirnežev oz. cepcev čedalje bolj zoprno hoditi po centru.
uiophjk
# 16.06.2017 ob 00:36
Jaz v tej lestvici vidim čudno mešanico dejanskega stanja (prva 3 mesta, recimo, ki so res zaslužena) in nagrado za trud. Pa še nekakšne deželne kvote, ker bi bila drugače na prvih mestih sama nizozemska, skandinavska in nemška mesta.

Tako v Tokiu recimo nisem videl kaj dosti kolesarjev, pa še ti so se v glavnem vozili po pločnikih. Nerazumljivo, da so pred vsemi nemškimi mesti, medtem ko manjših japonskih mest, kjer res veliko kolesarijo, ni na seznamu.

Očitno pa si ljubljanska ekipa zasluži čestitke, ker je pred ocenjevalci uspela skriti Fabianijev most...
nejcandrej
# 15.06.2017 ob 20:28
Ljubljana je zares najlepše mesto na svetu.
simba
# 16.06.2017 ob 07:46
Meni manjka urejenost kolesarske steze od glavne avtobusne postaje v Ljubljani pa do Orto bara, od podhoda naprej na Šmartinki pa je super urejeno.
Tam pa se mi zdi, da je ozko grlo in bodo težko kaj razširili za kolesarje, saj je prostor samo za pločnik.
Alio
# 15.06.2017 ob 23:14
to je bullshit....
Binder Dandet
# 16.06.2017 ob 06:04
@prim:
"Sem bil v vseh mestih na lestvici z izjemo Nantesa in Montreala. Načeloma se kar strinjam s prvimi 3 mesti, Strasbourg in Berlin bi zamenjal ter postavil Dunaj in Hamburg malce višje. Nikakor pa ne razumem Tokia (obstaja malo morje japonskih mest z boljšimi pogoji) in Sevilje ter da ni na seznamu Portlanda."

Ti praviš, da kamorkoli greš kot turist, se toliko voziš s kolesom, da si sposoben rangirat mesta glede na prijaznost kolesarjem?:D:D:D
urle
# 16.06.2017 ob 07:42
nič pljuvanja po županu? huh, napredek. se ni nič okoristil ob ureditvi kolesarskih stez? ne? saj ni res, pa je...

BRAVO, ŽUPAN!

dejmo med top 5!!!
Ljudstvo
# 16.06.2017 ob 10:25
Kaj pa motorji na kolesarskih stezah? Pa naj bo to mala anketica. Tisti, ki se strinjate z motorji na kolesarskih stezah, dajte +, tisti, ki se ne strinjate, da vozijo motorji po kolesarskih stezah, pa -. Hvala!
vinklj.kugla
# 15.06.2017 ob 20:02
v ljubljani mi za biti ni
Kazalo