Ob novih vsebinah in kulinarični ponudbi ter gibanju rasti v turizmu na Gradu pričakujejo, da bomo v letošnjem letu imeli več kot milijon obiskovalcev. Foto: BoBo
Ob novih vsebinah in kulinarični ponudbi ter gibanju rasti v turizmu na Gradu pričakujejo, da bomo v letošnjem letu imeli več kot milijon obiskovalcev. Foto: BoBo

Ob ustanovitvi zavoda Ljubljanski grad so si zastavili cilj milijon turističnih obiskov na leto in temu cilju so se lani močno približali. Uradno je grad obiskalo nekaj manj kot 953 tisoč ljudi. Uradno zato, ker so število obiskovalcev merili ob glavnem vhodu na grad in na vzpenjačo. 52 odstotkov je bilo tujih, 48 pa domačih gostov.

Z vzpenjačo se je prepeljalo 262 tisoč, v glavnem tujih, gostov. Cena prevoza pa je verjetno vzrok, da se za pot z vzpenjačo odloči nekaj manj Ljubljančanov. Po drugi strani je verjetno prav višja cena botrovala temu, da je bilanca tega nekoč vira izgub zdaj skoraj izravnana.

A štetje obiskovalcev ne zajema vsakodnevnih rekreativcev niti otrok, ki se prav danes sankajo z grajskega griča. Ne zajema niti večernih romantičnih voženj na grad z avtomobilom. In prav avtomobilski promet je največja težava gradu, je za Radio Slovenija povedala direktorica Zavoda Ljubljanski grad Mateja Avbelj Valentan. Ni ga mogoče ne odpraviti ne povsem dopuščati.

Ljubljanski grad je imel lani 2,8 milijona evrov prihodkov in glede na naložbe, ki jih načrtujejo, se bo število obiskovalcev gotovo še povečalo.