Ture avanture
Na Nizozemskem je kolo zelo priljubljeno prevozno sredstvo. Foto: Reuters

Dodaj v

Nizozemska: Najdaljša ogrevana kolesarska steza v zahodni Evropi

Pot se bo vila skozi neokrnjeno naravo
11. april 2018 ob 14:29
Wageningen - MMC RTV SLO

Med nizozemskima mestoma Wageningen in Arhem bodo zgradili najdaljšo ogrevano kolesarsko pot v zahodni Evropi, ki bo dolga kar 1,7 kilometra. Ker na njej tudi v najhladnejšem delu zime ne bo snega, bo potovanje po njej hitrejše in varnejše.

Z zgradnjo najdaljše ogrevane kolesarske poti v zahodni Evropi bodo kolesarjem omogočili krajše in lažje kolesarjenje med obema mestoma. Kolesarska "hitra cesta" bo toploto za ogrevanje črpala iz odvečne energije lokalne tovarne papirja.

Petra Borsboom iz mestnega sveta Gelderland je za britanske medije povedala, da verjamejo, da bo omenjena kolesarska steza najdaljša v zahodni Evropi, morda pa tudi v svetu. "Mogoče je na Kitajskem še kakšna daljša, a zanjo ne vemo," je še dodala. Prav tako je poudarila, da pot potnikom ne bo prihranila le časa, temveč bo tudi veliko varnejša.

Ali bo kolesarska steza ogrožala življenja žab?
Borce za pravice živali in nekatere prebivalce pa veliko skrbi povzročajo družine žab, ki živijo na tem območju. Bojijo se namreč, da bo ogrevana pot pritegnila velike skupine žab, ki se bodo na njej grele in pogosto sprehajale. S takimi sprehodi bi žabe lahko ogrozile lastna življenja, pa tudi življenja kolesarjev, ki se bi jim med kolesarjenjem želeli izogniti.

Mestni svet nizozemske pokrajine Gelderland je zato zagotovil, da bodo učinek nove kolesarske poti na življenja in naravni habitat živali pozorno spremljali. Pozorni bodo tudi na življenja ptic in bobrov, ki jih je na tem neokrnjenem območju še posebej veliko.

Prelepa narava
Številna nizozemske mesta so že vlagala v gradnjo ogrevanih kolesarskih poti, vendar pa se do zdaj izgrajene s cesto, ki bo nastala, ne morejo primerjati. 1,7 kilometra dolga pot namreč ne bo le olajšala življenj številnih kolesarjev, temveč bo ponujala tudi izjemen pogled na idilično naravo. Speljana bo namreč skozi naravni rezervat Jufferswaard, po pisanju britanskih medijev pa bo dokončana na začetku zime 2019.

Rezervat Jufferswaard je velik 31 hektarjev in leži ob reki Nederrijn. Za ogrevano kolesarsko stezo so se na Nizozemskem odločili zato, da bi v neokrnjeni naravi preprečili zasoljevanje prsti. To bi se zgodilo, če takšna pot ne bi bila ogrevana, saj bi bili stezo v primeru snega prisiljeni soliti in s tem preprečiti poledico ter možnost kolesarske nesreče.

K. Ši.
Prijavi napako
Komentarji
milina
# 11.04.2018 ob 14:47
sej jih pr nas tud "ogrevajo", ne vem kam bi sicer nametal skidan sneg, pa pesek, pa pred Petrolovo poslovno stavbo so nam naredili prav jamo, sem mislna, da bodo začel vrtat nafto, pa avtobus te zalije, skratka, za (predvsem notranje) ogrevanje ni panike...
Hyperion
# 11.04.2018 ob 19:39
Severnoevropske drzave se res zdi (sploh nizozemska, islandija), da se ljudje trudijo vsi skupaj. Zdi se, da fukcionira brez korupcij in timsko. Tu pa vsak zase, oz. če je možno še malo spodkoplješ soseda. Politiki grabijo,namesto, da bi bili zadovolni z dokaj lepim življenjem, zvečer pa bi sladko zaspali z mislijo, da delajo dobro.. Še nedogo nazaj sem bil patriot, od malega sem sanjal, da bom spremenil občino na bolje vmarsičem. Sedaj je plan Kanada. Še dobro leto in upam, da me ni več.. pa ogromo zapuščam. Hišo, podjetje, katero sem ravnokar zapeljav v zelene številke.. Ne bo mi lahko. Bo pa zato dosti lepše otrokom, če bodo pridni in delali pošteno. ker tukaj bi bili s takim "neiznajdljivim" pristopom, samo sužnji.
alah
# 12.04.2018 ob 10:04
Novica nima smisla. Ogrevanje je smiselno, ko sneži, pa kje ste še videli žabe pozimi??
Bregas
# 14.04.2018 ob 12:41
Nizozemska gorata? Žabe pozimi? A je prvi april?
galoper
# 14.04.2018 ob 21:51
V Ljubljani niti v dolžini mostu čez Ljubljanico ne deluje. Pomembni so stroški, kvaliteta izgradnje in funkcionalnost sta postranska zadeva?
coffeecup
# 14.04.2018 ob 13:33
Če bodo energijo pridobivali lokalno in s tem ne bodo nekje v tretjih državah ljudje zaradi povečanih emisij kurjenja premoga trpeli posledic, naj jo naredijo.. torej če je tehnologija ogrevanja lokalno vzdržna. Če pa ni, bo pa to čisto navadno prese...
grapar
# 13.04.2018 ob 07:02
Slovenci smo lahko srečni ker živimo v tako lepem naravnem raju in pozimi namesto ogrevanja kolesarskih stez smučamo in sankamo, poleti pa lahko uganjajo kup športov, ki vključujejo vzpon in spust.
Lion007
# 12.04.2018 ob 15:50
Pri nas bi lahko celo kolesarsko pot ob reki Savi 2021 ogrevali iz TET. Pa bi se lahko peljal s kolesom ob Savi sredi decembra.
luckylucke
# 11.04.2018 ob 14:46
Dobra slika:). Tudi jaz rad norim z gorcem po snegu.
Skippy
# 12.04.2018 ob 10:20
Idilična narava na Nizozemskem? Pa saj narave pravzaprav ni več tam.
dedda
# 11.04.2018 ob 17:49
ni mi jasno zakaj povdarjanje ZAHODNE evrope. torej obstaja v vzhodni daljsa? mi ne stejemo, ce bi imeli daljso? evropa dveh hitrosti v praksi?
DrMatilda
# 12.04.2018 ob 05:16
Verjetno bi bilo lažje izdelati kolo, ki gre po snegu in ogrevano zaščitno obleko.
Problem kolesa je prav njegova sveta preprostost, lažje kot je, manj energije porabimo za premikanje vozila samega, zato nobena izboljšava ni preveč zaželjena. No ja, sneg se nabira na zadnjem avtomatu, zato prestave med vožnjo skačejo same od sebe, nekateri si okoli poveznejo navadno plastično vrečko, pa spet gre. Včasih so okoli oboda koles navili vrv, ki deluje kot snežne verige pri avtu.
Kaj več se pa že ne da narediti, ne da bi težje kolesarili, lahko pa bi začeli delati sodobnejša kolesa z električno asistenco, vendar to potem enostavno ni več to, ker elektrika crkuje in je treba baterije polniti, kolo je pa še vedno neudobno in nestabilno, ker je pač na dveh kolesih.
Rešotev so majhni električni avtomobilčki, še raje hibridi, ki jih je mogoče poganjati tudi s pedali, če električni deli odpovejo. Električni velomobili so zelo redki in bistveno dražji od koles, zato jih je treba posebej varovati in vzdrževati, najhuje pa je, da nobena država nima jasnih prometnih pravil za taka vozila in je vse prepruščeno individualcem ter situaciji na terenu.
Samo pol Nizozemske je primerno za kolesa, druga polovica je preveč gorata, klima pa večinoma nevzdržna. Imajo preveč deževnih dni, boljših rešitev nimajo, zato pač promovirajo zaostala kolesa in se trudijo s propagando o nekem zdravem življenju in gibanju, v resnici pa je ravno obratno. Zaradi kolesarjenja po snegu in dežju boste dobili revmo in razna vnetja, ki se morajo neprestano celiti, dokler se enkrat ne podzravijo in bolniku se razvije rak, ampak takih stvari propaganda ne omenja, ker revežem nihče ne upa naravnost povedati dejstev.
Kazalo