Slovenski paviljon veliko pozornost namenja promociji slovenskega gospodarstva Foto: Uradna stran
Slovenski paviljon veliko pozornost namenja promociji slovenskega gospodarstva Foto: Uradna stran
false
Slovenski predstavniki delijo srčke z napisom "I feel Slovenia". Foto: BoBo
false
Razstava je velika priložnost za promocijo države in gospodarstva, še posebej turizma. Foto: BoBo

Razstavo so v Sloveniji pred odprtjem razglašali za veliko priložnost za promocijo države in gospodarstva, še posebej turizma. Generalna komisarka Slovenije Jerneja Lampret je pojasnila, da so bili prvi trije meseci za Slovenijo izjemno uspešni. "Avgusta smo pričakovali manj obiskovalcev, a se dogaja ravno nasprotno; vijejo se dolge kolone in postaviti smo morali dodatne pregrade, s katerimi usmerjamo vrsto za slovenski paviljon," je dodala.

Stalna slovenska razstava v paviljonu temelji na petih poudarkih, in sicer na solinah, čebelah, pohodništvu in kolesarjenju, mineralnih in termalnih vodah ter merjenju črnega ogljika. Zdaj so zadeve nadgradili, saj se v delu, ki predstavlja soline, zdaj lahko ljudje po soli tudi fizično sprehajajo. "To je ena od najbolj atraktivnih stvari v slovenskem paviljonu," je poudarila Lampretova.

"I feel Slovenia"
Druga novost so posebne nalepke v obliki srčkov, na katerih piše "I feel Slovenia", osebje paviljona pa jih deli tako obiskovalcem notranjosti paviljona kot tudi obiskovalcem dogodkov na zunanjem odru. Po besedah Lampretove se "s tem dotaknemo prav vsakega. Te srčke vidimo praktično po vsem Expu - pa ne le po Expu, ampak tudi po Milanu."

Načrtujejo številne dogodke, tako podjetniške kot zabavne, v ta namen pa so polno angažirali animatorja Evgena Bana. Vsakih 14 dni zamenjajo predstavnike slovenskih regij, ob sobotah zvečer pa mlade poskušajo pritegniti z glasbenimi nastopi.

V nasprotju s pričakovanji veliko zanimanje zbujajo tudi klasični promocijski materiali z informacijami o Sloveniji in njenih znamenitostih. Na voljo je zemljevid države z vsemi njenimi znamenitostmi, katalog Postojnske jame in predstavitvene brošure Ljubljane. Postojnska jama je nadgradila svojo predstavitev, tako da bo zdaj obiskovalce nagovarjala z videoposnetkom, ki daje občutek, kot da si dejansko v jami.

Slovensko gospodarstvo
V nasprotju z nekaterimi drugimi paviljoni se slovenski ukvarja tudi s promocijo domačega gospodarstva in podjetij. "Imeli smo že številne izjemno uspešne dogodke, v prihodnjih mesecih pa se jih še veliko napoveduje," je dejala Lampretova.

Slovenska ekipa vabi vsa podjetja, naj se jim najprej pridružijo v Milanu, kjer jim bodo predstavili različne možnosti predstavitve, saj so prepričani, da se niti dve podjetji ne moreta predstavljati na enak način. Zelo odmevna je bila nedavna predstavitev podjetja Lina Design, saj mu je uspelo z razstavo pohištva in spremljevalnim programom s hostesami pritegniti kar 15.000 ljudi. Naslednjo odmevno predstavitev pripravljajo za podjetje Lotrič Meroslovje.

Vodja poslovnega centra v slovenskem paviljonu na Expu Bojan Škoda je potrdil, da promocija gospodarskega dela poteka bistveno bolje od pričakovanj. V prvih treh mesecih je priložnost sodelovanja na Expu izkoristilo 760 slovenskih podjetij. Kar 543 se jih je vključilo v poslovno povezovalno platformo organizatorja Expa, ki omogoča povezovanje in organizacijo poslovnih sestankov s podjetji z vsega sveta. Po besedah vodje paviljona je več podjetij na ta način že uspešno našlo številne poslovne partnerje.

Podjetja se lahko udeležijo tudi delegacij, ki jih v imenu Slovenije pripravljajo javna agencija Spirit, Gospodarska zbornica Slovenije (GZS), Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) in drugi. Delegacije, ki so osredotočene na določene tuje svetovne velesile ali dele sveta, pa pripravlja tudi EU.