Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 15 glasov Ocenite to novico!
bohinj
Z novim parkirnim in prometnim režimom je bohinjska občina želela zmanjšati gnečo avtomobilov ob jezeru. Foto: BoBo/Srdjan Živulović
bohinj
Bohinj si izredno prizadeva za uresničevanje trajnostne mobilnosti. Foto: BoBo/Aleš Srnovršnik

Dodaj v

V Bohinju zadovoljni z odzivi na novo parkirno ureditev

Uspešna razbremenitev prometa okoli jezera
13. julij 2018 ob 14:24
Bohinj - MMC RTV SLO, STA

Nov prometni in parkirni režim v Bohinju se je v prvih nekaj tednih že pokazal za učinkovitega. Kljub slabemu vremenu, ki v Bohinj privablja manj obiskovalcev, na bohinjski občini ugotavljajo, da so odzivi izredno dobri.

Bohinjska občina se je letos odločila za dvig parkirnine na parkiriščih ob jezeru na 2,5 evra na uro, kot alternativo pa je obiskovalcem ponudila bolj oddaljena in cenovno ugodnejša parkirišča, s katerih zagotavlja brezplačni javni prevoz. Parkirišče Danica ob Bohinjski Bistrici, ki lahko sprejme 100 vozil, je popolnoma brezplačno, brezplačen pa je tudi prevoz do jezera, ki je od petka do nedelje organiziran na vsake pol ure.

Nasproti Hotela Kristal v Ribčevem Lazu, kjer je parkirišče za 300 vozil, pstane arkiranje pet evrov na dan, vsak dan pa je z njega zagotovljen tudi pogost prevoz do jezera. Tretje novo parkirišče je v Senožetih v Srednji vasi. To parkirišče za dva evra na dan in z organiziranim brezplačnim prevozom vsak petek, soboto in nedeljo do križišča Voje - Blato, ponuja ugodno alternativno vsem, ki se odpravljajo v gore.

"Mislimo, da se je občina pravilno odločila, da tako zmanjšamo gnečo avtomobilov in njihov pritisk na jezersko skledo ter izboljšamo kakovost življenja prebivalcev in doživljanje turistov," je na današnji novinarski konferenci v Bohinju po prvih izkušnjah z novo prometno ureditvijo povedal bohinjski podžupan v začasnem opravljanju funkcije župana Jože Sodja.

Z brezplačnimi prevozi več kot 2000 potnikov
"Odzivi so res izredno dobri," je ocenil tudi direktor bohinjske občinske uprave Miro Sodja, ki je prepričan, da bi se v primeru lepega vremena novi režim še bolje izkazal. Kljub slabemu vremenu so namreč od 23. junija do 8. julija z brezplačnimi prevozi prepeljali 1813 potnikov, ob upoštevanju tudi tega tedna, pa število potnikov že presega 2000. Še dodatnih 500 potnikov so v tem času prepeljali z avtobusom hop-on hop-off na Pokljuko.

"Glede na vreme so to krasne številke in opažamo, da so ljudje glede teh možnosti parkiranja in prevozov dobro obveščeni ter jih tudi uporabljajo," je pojasnil Sodja. Ob tem je dodal, da se kaže potreba po prevozih na planino Blato tudi med tednom. Na podlagi statistik in anket, ki jih pripravljajo, bodo prihodnje leto glede na letošnje izkušnje prometni režim po potrebi tudi prilagodili.

Občina v trajnostno prometno ureditev vlaga precejšnja sredstva. Zgolj za stroške prevozov letos namenja 150.000 evrov, še dodatnih 350.000 evrov pa je stala naložba v parkirni sistem. Tega bodo prihodnji teden dopolnile še informativne table o zasedenosti parkirišč z usmerjanjem na alternativna parkirišča.

Ključ do varovanja narave
Ob spodbujanju javnih prevoznih sredstev občina ne pozablja niti na urejanje pohodniških poti, za katere letos namenja 30.000 evrov, in kolesarskih poti, v katere so od leta 2012 vložili že več kot milijon evrov. Sodja upa, da bodo prihodnje leto lahko kaj konkretnega pokazali tudi na kolesarski povezavi med Bledom in Bohinjem, ki se bo urejala v sodelovanju z Direkcijo RS za infrastrukturo.

Prizadevanja za trajnostno mobilnost, v katerih je Bohinj vodilni v državi, se uresničujejo tudi drugod v Julijskih Alpah, tako denimo v Vratih in Posočju. "To je pravi odgovor na naraščajoč turizem in ključ do varovanja narave," je poudaril direktor Turizma Bohinj Klemen Langus, ki je pojasnil, da so v Bohinju v prvi polovici tega leta ugotovili 25-odstotno rast števila prenočitev v primerjavi z istim obdobjem lani.

M. Z.
Prijavi napako
Komentarji
mythx
# 13.07.2018 ob 19:49
exwannabe:
ali sploh veš zakaj vlečejo les ven? Lubadar je v okolici jezera in v Bohinju na splošno povzročil kar veliko škode in zato ta les sedaj pospravljajo. Če po tvojem sanacija po škodi, ki jo je naredil lubadar ne upravičuje sedanje stanje (razširjena pot za gozdarske stroje), potem ne vem kaj je s tabo. Bi bilo po tvojem mnenju boljše kar vsa drevesa tam pustiti, da bi se lubadar še bolj lahko razširil?

Kar se tiče potencialne kolesarske steze po severni obali: že zdaj je tam prepovedana vožnja s kakršnim koli kolesom. Izjave župana (ki nima več županskih pristojnosti) so eno, zakon pa drugo. Je pa tudi res, da so določeni zakoni o TNP-ju podn od podna, ker so zaradi njih nekateri lastniki zemljišč v parku tretirani kot drugorazredni državljani (manj pravic), davki na nepremičnine so pa enaki.
Glede na to, da po severni obali že od pamtiveka obstaja kar precej široka peš pot (sploh v vzhodnem delu severne obale), ne vem kakšna škoda bi bila za TNP, če bi tisti del res izvzeli iz 2. varstvenega območja in jo nato minimalno preoblikovali, tako da bi se dalo še s kolesom.
Franc 1952
# 14.07.2018 ob 07:21
Ja, ja, pred 50. leti je bilo vse bolje, pa še noge so me nosile, pa še dečve so kiklce nosile!:)
mafi_ja
# 14.07.2018 ob 09:23
A so bohinjci v zadnjih 10 letih vložili v še kaj drugega kot parkomate?
exwannabe
# 13.07.2018 ob 15:06
Če so oni tako zadovoljni s parkiranjem pa še nekaj kritike na nekaj drugega.
In sicer v jezeru se je tako hudo razrasla trava, da je groza. Na predelu pred mostom (slika 2) je praktično zrasla do vrha gladine jezera. To prav gotovo ni normalo, saj tega včasih ni bilo.

Kot drugo pa, severna obala Bohinjskega jezera je za zjokat. Kdor ve kakšna lepa gozdna potka je bila prej, potem bo tudi razumel zgražanje. Vem, da morajo nekako spraviti les ven iz gozda, ampak mislim, da je bila tukaj glavna mokra želja župana, da se nasuje pot s peskom, da se bo dalo tudi z mestnim kolesom okoli jezera. Kar tudi mislim, da je načrtu za sanacijo te poti potem ko bodo gozdarska dela opravljena. V glavnem katastrofa.
Pašteta
# 13.07.2018 ob 16:11
@exwannabe Za odstranitev trave bo cena 1,7mil €, vsaj glede na razne cene naših ljubih slovenskih šteng, ograj, tunelov, elektrarn, železnic, avtocest, maket in še in še bi se jih našlo. Jaz ponudim in naredim za 1,2mil€, bo že pol aneks za dodatnih 500 tisočakov.
johnsmith
# 14.07.2018 ob 11:45
Če bi šel denar res za ureditev okolice, ne bi bilo problema, ampak gre samo za polnjenje žepov požrešnih koritnikov. Mene gorenjska kot pijavka sigurno ne vidi.
BepaJoseph
# 14.07.2018 ob 09:42
Bohinjci nič ne vlagajo-samo lupijo tiste,ki tja pridejo...potem se pa spet potuhnejo do naslednje sezone...
Skippy
# 14.07.2018 ob 12:03
Gorenjci turistu ne znajo ponuditi ničesar drugega kot smerokaz na parkomat.
ponirek
# 14.07.2018 ob 23:24
Bled in Bohinj s politiko, ki ju vodita župana, izgubljajo na vseh frontah. Smo ratal kot hrvati, ki ne naredijo nič za turista razen vsako leto višje cene.
Jože Gorišek
# 14.07.2018 ob 10:44
Če ne morete dati tistih par eurov za parking, je bolje da ostanete doma.
Jazst2
# 15.07.2018 ob 15:03
Bohinj? Parkiranje?

Edina rešitev je, da sploh ne greš tja. Pa še oni bodo veseli...
MuDeL
# 14.07.2018 ob 17:47
V Bohinju me ne vidijo NIKOLI VEC! Od kadar so mi racunali,po kosilu,kozarec navadne vode. 20 centov.Se ne gre za teh 20 centov.....

a ko pa ti v Portorožu/Ljubljani računajo 3€ za navaden pir je pa v redu?

Saj slovenci v poletnih časih niso zaželjeni v bohinju.

Pomoje si zamešal Bohinj in Bled. Ne vem, jst v desetih letih kar hodim tja na dopust nisem dobil takega občutka. 2x bolje od kompletne hrvaške.....
rdečinavijač
# 15.07.2018 ob 22:24
Tisti, ki pravite, da v Bohinju ni nobene ponudbe očitno zadnjih 15 let tam sploh niste bili.
davide
# 14.07.2018 ob 12:13
Kaj pa dejanska ponudba v Bohinju?

Parkomate zna postavit vsak kekec, bi pa človek pričakoval da bo tam tudi kaj konkretnega dobil, ne da se za cel dan zavališ v tisto travo in "uživaš" ob vodi
zapravico
# 14.07.2018 ob 07:18
Saj slovenci v poletnih časih niso zaželjeni v bohinju.Ko zmanjka turistov polj smo pa mi dobri.marš
exwannabe
# 13.07.2018 ob 15:10
Evo tole je odgovoril lansko leto na vprašanje:

Lahko kdaj tudi kolesarji upajo na sklenjeno pot okoli Bohinjskega jezera?
Naša velika želja je, da se uredi pot na severni obali. Da preplastimo zdajšnjo sprehajalno pot in s tem naredimo kolesarsko stezo od Ribčevega Laza do Ukanca. Ampak tukaj je spet zakon o TNP-ju. To so porinili v 2. varstveno območje, kjer so pogoji za kakršne koli posege res minimalni. In dokler se zakon ne bo spremenil in tega območja definiral drugače, poti ne bo mogoče urediti. Čeprav je to s turističnega vidika zelo zaželeno in si tudi mi želimo tega, trenutna zakonodaja tega ne dopušča.


VIR: https://www.rtvslo.si/lokalne-novice/bohinjci-nepotrpezljivo-resno-ze-razmisljamo-o-tem-da-bomo-tozili-drzavo/417690
Kazalo