Ture avanture
Luksemburg
Luksemburg se vsak dan utaplja v prometu. Foto: Reuters

Dodaj v

V Luksemburgu bo od leta 2020 ves javni prevoz brezplačen

Oblasti želijo zmanjšati prometne zamaške
6. december 2018 ob 11:18
Luxembourg - MMC RTV SLO

Luksemburg bo leta 2020 postal prva država na svetu, v kateri bo celoten javni prevoz, torej vlaki, avtobusi in tramvaji, brezplačen.

Takšen cilj si je zadala vlada premierja Xavierja Bettela, ki je drugi mandat na premierskem stolčku začel v sredo. Bettel je v predvolilni kampanji na prvo mesto svojih prihodnjih nalog postavil prav skrb za okolje in ureditev prometa. Stanje v glavnem mestu te majhne države, ukleščene med Nemčijo, Belgijo in Francijo, Luxembourgu, je namreč nevzdržno – po nekaterih podatkih se mesto spopada z eno najhujših prometnih gneč na svetu.

33 ur čakanja v prometnih zamaških
V Luxembourgu namreč živi okoli 110.000 ljudi, a v mesto vsak delovnik prihaja tudi skoraj 400.000 delavcev vozačev, zaradi česar v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah prihaja do dolgih zastojev. Neka študija je ugotovila, da so vozniki v mestu v letu 2016 v povprečno v prometnih zamaških prebili 33 ur. Nič bolje ni v drugih delih Luksemburga. V celotni državi namreč živi okoli 600.000 ljudi, čez mejo pa se na delo v različna luksemburška mesta dnevno vozi še skoraj 200.000 Francozov, Nemcev in Belgijcev, piše Guardian.

Oblasti so se zato odločile, da je skrajni čas, da se stanje na cestah izboljša. Letošnje poletje so že zagotovile brezplačen javni prevoz za vse otroke in mlade do 20. leta starosti, študentje pa lahko uporabljajo brezplačne avtobuse za vožnjo med fakultetami in njihovim domovanjem. Odrasli morajo trenutno za dveurno vožnjo s katerim koli javnim prevoznim sredstvom plačati dva evra, a v državi, veliki 2.590 kvadratnih kilometrov, to pomeni, da v tem času lahko pridejo praktično povsod.

A z letom 2020 bodo vozovnice ukinjene za vse starostne skupine in ves prevoz, v zraku visi le še vprašanje, ali bo brezplačna tudi vožnja v prvem razredu vlakov.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
IndyBob
# 06.12.2018 ob 11:34
Prevoz seveda ne bo brezplacen. Prisilno ga bodo placevali vsi Luksemburzani preko davkov ne glede na to ali bodo te storitve tudi koristili.
royalclub
# 06.12.2018 ob 12:16
33ur na leto je veliko? Preracunano je to cca. 2000 min, ce je 200 delovnih dni (jih je se vec) na leto, je to povprecno 10min vsak dan. A to je ekstremno veliko? Naj poskusi kdo it med 14.00 in 16.30 cez center MB od sentiljske cez partizansko pa potem naprej do Hoc..sploh ce se kje kaj delajo..

..da o Ljubljani sploh ne zacnem..
frgo
# 06.12.2018 ob 12:20
po mojem vsak, ki se dnevno pelje po avtocesti od Grosuplja do LJ, takoj podpiše tistih 33 ur.
ElTorro
# 06.12.2018 ob 13:32
Če pogledamo številke pri nas....
LPP letno za mestni promet pokasira cca 18 milijonov.
Proračun MOL je cca 400 milijonov.

Torej bi 4,5% proračuna šlo za javni prevoz.

Za neko mesto, ki se duši v prometu, bi rekel da je skorajda sprejemljiv strošek.

Poleg tega seveda ne smemo pozabiti, da je to denar, ki v večini potem ostane ljudem. Če na ta račun povečaš turistično takso in NUSZ, niso turisti in domačini pod črto nič na slabšem, negativen učinek na proračun pa tako brez težav vsaj razpoloviš.
Kemik
# 06.12.2018 ob 12:32
Saj je prav. Če sosednje države izgubijo toliko denarja zaradi legalnih davčnih utaj preko slamnatih podjetij v Luksemburgu, davčni oazi, pa naj ta del denarja dobijo delno povrnjenega z brezplačnim javnim prevozom v to državo in v njej ter novimi delovnimi mesti za njihove državljane, ki so tam v Luksemburgu tudi precej dobro plačana. Ni čudno, da se toliko ljudi vozi na delo v Luksemburg in Liechtenstein ter se želi navsezadnje tja tudi poročiti. Koliko je pa sam obstoj davčnih oaz v splošnem sploh etičen, je pa že spet drugo vprašanje.
kingeston
# 06.12.2018 ob 12:26
Prevoz seveda ne bo brezplacen. Prisilno ga bodo placevali vsi Luksemburzani preko davkov ne glede na to ali bodo te storitve tudi koristili.

to je vsekakor res.

vendar imaš 2 možnosti: še povečati javni prevoz zaradi gneče, ali ga narediti tako cenenega da se bo vozačem to izplačalo.

odvisno od družbe kar si želi in kaj se ji zdi prioriteta. svobodno odločanje.
kingeston
# 06.12.2018 ob 13:00
Koliko je pa sam obstoj davčnih oaz v splošnem sploh etičen, je pa že spet drugo vprašanje.

davčne oaze so najbolj etične zadeve na zemlji.

ampak ker si jugonostalgik, verjetno meniš da je etično to, da te 'država' odira kjer koli more, ves denar gre za koritnike v politiki, v zameno pa državljanom ne vrača nič storitev...
Trubadur
# 06.12.2018 ob 13:18
kingeston
# 06.12.2018 ob 13:00
ampak ker si jugonostalgik, verjetno meniš da je etično to, da te 'država' odira kjer koli more, ves denar gre za koritnike v politiki, v zameno pa državljanom ne vrača nič storitev...


1. Včasih je bila ena stranka z enim sedežem na vladi, danes ob zamenjavi stranke na vladi, stranka izbere druge prostore z drugim pohištvom, itd.
2. Javni prevoz, avtoceste, itd je polovico krila država, pol si plačal sam. Tujec je moral plačati celotno ceno.
Tako, da tvoj komentar ne drži. Izgleda pa, da nisi živel v tistem času in ne poznaš stvari, o kateri najraje komentiraš. No, sicer je pa na tem forumu takih največ. Da ne govorim o drugih forumih, kjer je situacija še slabša.
GORILA
# 06.12.2018 ob 11:50
A z letom 2020 bodo vozovnice ukinjene za vse starostne skupine in ves prevoz, v zraku visi le še vprašanje, ali bo brezplačna tudi vožnja v prvem razredu vlakov.

...saj tisti, ki se pa 20 minut ne more peljati v drugem razredu, pa naj kar plača in to pošteno!
mb128
# 06.12.2018 ob 11:29
Se bodo pa druge dajatve ustrezno dvignile! Hja, klimatske spremembe pa to. Norvežani so se tega problema lotili drugače. Velike subvencije električnih oz. vsaj hibridnih avtomobilov.
Kakorkoli že, odločitev sicer podpiram a hkrati upam, da se še kje ne bo našel kakšen pametnjakovič z svobodno privatno podjetniško pobudo in se šel javni prevoz tega mu bo pa plačala lokalna skupnost ali celo država. Ni večje inteligence od te!
Eurokrona
# 07.12.2018 ob 02:43
33 ur na teden bo bolj pravilen podatek.
Lp iz Luxemburga
Kemik
# 06.12.2018 ob 15:35
kingeston, nekoliko prehitro sklepanje o jugonostalgičarstvu. Tudi skandinavske države imajo visoke davke, višje od slovenskih, a ker jih država tam dejansko uporabi koristno za svoje državljane, jim tega ni težko plačati. Čeprav je res, da se na Švedskem vse skupaj nekoliko maje, ker jih je zdaj tam vse več proti temu, da bi se del tega denarja dajalo migrantom ... Torej ne gre za to, kolikšni so davki (dokler ljudem ostane denar v kolikor toliko zdravi meri), ampak predvsem glede tega, kako države ta zbrani denar porabljajo.

Večji problem je v tem, ker se podjetja preko svojih slamnatih iznajdb večkrat lažejo in zavajajo, tako državo kot državljane, davčne oaze pa pri tem sodelujejo, ker imajo od tega profit.
kingeston
# 06.12.2018 ob 13:21
vsi evropski tajkuni perejo naš denar

a tvoj denar perejo? si jim ga ti zaupal pa ga perejo? ali so ti ga ukradli in ga sedaj perejo?

daj razloži to malo... očitno si tudi ti nek tajkun da ti drugi tajkuni perejo denar...
gesan
# 08.12.2018 ob 07:56
Pri nas pa bo kot zgleda do leta "2020" ves javni prevoz propadel, ker ga bodo pokradli od odznotraj!

Predvsem tisti, ki se parazitirajo po pomembnih položajih v javnih podjetjih in njihovih sindikatih!
7up
# 07.12.2018 ob 17:34
Kemik

A še vedno imamo od države plačano

No v bistvu ni od države, temveč iz strani zaposlneih in davkoplačevalcev.

Drugače je v Luxemburgu vse zdravstvo, razen mreže splošnih bolnišnic popopolnoma privatno in ni nobenega kaosa. Tudi šolstva je veliko privatnega.
Kemik
# 07.12.2018 ob 16:54
kingeston, mogoče do neke mere država res razmetava z našim denarjem, a še vedno imamo od države plačano zdravstvo, šolstvo, visoko šolstvo do konca 2. bolonjske stopnje, policijo, vojsko, penzije, štipendije in invalidnine ter še kaj. Že če bi samo ena od teh stvari prešla v popolnoma privatne roke in bi bilo vse skupaj samoplačniško, bi se ljudje začeli zavedati, koliko bi izgubili, ker te stvari definitivno niso tako samoumevne, kot si marsikdo misli in predstavlja. Brez vsega tega bi pa itak prišlo do enega velikega kaosa. Torej, če bi v popolnosti ukinili davke, bi sicer imeli več svojega denarja, a bi ga tudi morali porabiti precej več za zdravstvene storitve, ga varčevati za stara leta (ker penzije ne bi bilo), plačevati ali celo vzeti kredite za študij (ali pa ga ne vpisati, pa če je človek še tako talentiran, a ne bi imel sreče, da bi se rodil v pravi družini), si najeti privatne varnostnike ali celo vojake za lastno varnost in podobno. Ironija pa je, ker proti davkom najbolj protestirajo tisti, ki imajo nizke plače na delovnih mestih, saj bi prav njih te stvari z dodatnim plačevanjem za storitve, ki so danes zbrane v davkih, v bistvu najbolj izčrpale.
Matej037
# 07.12.2018 ob 12:50
@mb128
"...upam, da se še kje ne bo našel kakšen pametnjakovič z svobodno privatno podjetniško pobudo in se šel javni prevoz tega mu bo pa plačala lokalna skupnost ali celo država..."

Seveda se bo. Kako pa naj bi drugače deloval ta javni prevoz? Bodo po zgledu slovenskega gozdarskega kolhoza ustanovili Luksemburški državni avtobusni kombinat?

MAN, Mercedes in ostali bodo najbrž brezplačno dobavili avtobuse, vozniki pa vozili brez plač?
gizmolinux
# 06.12.2018 ob 13:18
Saj se gredo lahko brezplačni javni prevoz, davčna oaza v kateri vsi evropski tajkuni perejo naš denar mi pa plačujemo davke za brezplačni javni prevoz.
Lovec
# 06.12.2018 ob 12:40
V Slovenij to zveni na levi strani kot nov signal, da prepričujejo in šamponirajo ljudi o njihovem pravem boju za boljšo stvar.

Vsak, ki se ne opija z podobnimi blesarijami in misli z svojo glavo, razume, da bo javni prevoz zastojn zaradi tega ker si to lahko privoščijo.

Glede električnih in hibridnih plug-in avtomobilov in drugih sredstev pa v razmislek vsem, ki temu ploskajo, kako pridobit dodatno električno energijo, kako posodobiti električne napeljave, saj obstoječa infrastriktura ne vključuje standarde, ki jih predvidevajo za izgradnjo polnilnic in še ključno vprašanje nevladnim ekološkim aktivistom, kam z baterijami ?
zapravico
# 06.12.2018 ob 11:49
Pri nas kaj takega ni mogoče
kingeston
# 08.12.2018 ob 08:30
kemik; ne vem zate kako spremljaš vse te zadeve ki jih naštevaš, ampak te zadeve so KAOS in podn v sloveniji.
zdravstvo brez doplačil in samoplačniških pregledov pomeni smrt, šolstvo in faxi v vsaki vasi so totaln podn in joke, policija vojska kaos in najnižji rang ljudi ki delajo za nimimalca, JS 100× prevelik in zabirokratiziran...
skratka skrajni čas je da se za NE-storitve neha ljudi nategovati in jim krasti denar. konkurenca naredi čuda, kot jo je v zobozdravstvu, le zatirate je ne smemo.
sploh veš koliko denarja plača delodajalec zate in kolko dobiš od tega ti? ali še sploh ne delaš in prispevaš v blagajno?
book
# 07.12.2018 ob 21:29
za kakšno leto bi poskusno lahko tudi pri nas to uvedli...sam pol bi pa bili brez prevoznih stroškov.
ElTorro
# 07.12.2018 ob 21:15
Tomtom recimo pravi 153 ur letno (oziroma 40 minut dnevno) za 2016 za Luxembourg.
Veliko bolj realistična številka...
ElTorro
# 07.12.2018 ob 21:12
@7up
Mesto je očitno veliko kot Maribor, vanj se vozi 400.000 dnevnih migrantov. Prometni kaos bi torej moral biti še večji kot v Ljubljani, če mora mesto požreti nekajkrat več dnevnih migrantov na recimo pol manjši površini.

Če je zaposlenih več kot 400.000, vseh drugih pa manj kot 100.000, potem slednji nimajo omembe vrednega vpliva na povprečje.

33 ur letno je, kot je nekdo že povedal, joke. Kaj Ljubljana....že v Mariboru, Celju, Kopru in verjetno še katerem mestu vsak dan izgubiš vsaj 10 minut zaradi gneče ob konicah.
V Ljubljani pa rabiš več kot to samo da prideš iz obrobja v samo mesto, kaj šele na končno destinacijo.

33 ur letno niti približno ni dovolj, da bi šlo za "some of world’s worst traffic congestion" (kot v uvodu pravi članek, ki so ga povzeli).
miško5lin
# 07.12.2018 ob 16:04
Pa bo neki šerif še vedno trdil, da ima naše glavno mesto najugodnejši javni prevoz...
kingeston
# 07.12.2018 ob 12:36
kemik
Torej ne gre za to, kolikšni so davki (dokler ljudem ostane denar v kolikor toliko zdravi meri), ampak predvsem glede tega, kako države ta zbrani denar porabljajo.


absolutno res.
zato ne morem razumeti kako so lahko slovenski državljani, ki plačujejo davke v sloveniji, navdušeni nad pobiranjem davkov. ker naša država razmetava z našim denarjem
7up
# 07.12.2018 ob 12:00
33 ur na leto bo kar držalo.

Članek je povzetek po
https://www.theguardian.com/world/2018/d
ec/05/luxembourg-to-become-first-country-to-make-all-public-transport-free

33 ur na leto je samo dodatni čas, ki ga porabi povprečni prebivalec prestolnice(ki že živi v mestu) porabi za prevoz zaradi gužve. Tukaj niso všteti samo zaposleni, temveč tudi vsii druugi, ki se ne vozijo ob rush hourih. Samo mesto je manjše od Ljubljane. Večina kolon nastaja na obvoznicah in pa v mestnih upadnicah.... samo teh cest prebivalci mesta med tednom večinoma ne uporabljajo.
ElTorro
# 07.12.2018 ob 10:59
A ni lepo, da nam novinar poleg delne informacije poda tudi možnost ugibanja o preostanku te informacije?

Jaz stavim na 33 ur mesečno :)
7up
# 07.12.2018 ob 09:35
Eurokrona

To bi bilo 6.5 ur za vsak delovni dan. Ali se dnevno voziš v Paris? :)
haninngway
# 06.12.2018 ob 23:21
Nekako bi rad videl, da pripeljemo konje nazaj za transportacijo znotraj mesta...vse drugo je počasi brez veze ter samo onesnaževanje ter delanje še večjega problema iz prihodnosti.
Arso
# 06.12.2018 ob 22:15
Imajo visok standard in delajo za dobro prebivalcev. Seveda pri nas
je kaj takega znanstvena fantastika, oziroma lepe sanje.

Res pa je, da bo to nekdo moral plačati.
HOR
# 06.12.2018 ob 14:06
@mb128
# 06.12.2018 ob 11:29
"...Norvežani so se tega problema lotili drugače. Velike subvencije električnih oz. vsaj hibridnih avtomobilov..."

Norvežani so tretji svetovni izvoznik plina in velik izvoznik nafte in se lahko s tem denarjem licemerno igrajo fensi-šmensi eko klimatologijo, pa še srečo imajo z obilico vodnih virov za elektriko...
Pa poraba fosilnih goriv za avtomobile jim zato ni upadla ampak obratno...
Rast domače porabe goriva je bila v glavnem osredotočena na utekočinjeni naftni plin, etan in dizel. Poraba bencina na Norveškem se je med letoma 2011 in 2016,dejansko zmanjšala za 20% medtem ko se je LPG povečal za skoraj 40%, dizel pa za 20%.
Ergo bum EV na Norveškem ni zmanjšal skupne porabe teh goriv, ki se je medtem celo povečala...
Energija izvožnega plina pa je v letu 2016 predstavljala ca 10 kratnik proizvedene (hidro) elektrike v tem letu, njen export nafte pa pokrije ca 2% globalne porabe. nafte...
klik...
Trubadur
# 06.12.2018 ob 13:12
to je vse lepo in prav, vendar npr. ali bodo/bomo želeli zamenjati brezplačen avtobusni prevoz od doma do službe, če pa moraš v mrzlem zimskem jutru pešačit do avtobusne postaje, biti na hladnem preden pripelje avtobus? Danes se pa vsedeš v avto, ki je v garaži na toplem in se odpelješ z njim do službe, brez tega da bi moral stopiti v lužo ali sneg.
Smo se že razvadili...
Zdejkapopi
# 06.12.2018 ob 12:38
Lahko je biti davcna oaza, preko katere gredo vsi mafijski posli. Medtem pa v Bankoku en najlepsih metrojev, s katerim se lahko vozijo le bogatasi
kingeston
# 06.12.2018 ob 12:28
malo narobe sem se izrazil:
ali ga pustiti profitabilnega in ga tako krniti in bodo po drugi strani dnevni vozači delali gnečo
ali pa ga totalno poceniti da bo veliko dnevnih vozačev ga začelo uporabljati in se bodo tako znebili gneče.
zapravico
# 06.12.2018 ob 12:10
33 ur čakanja v prometnih zamaških

Saj bo pri nas kmalu tako
Kazalo