Ture avanture
Ob postavitvi povezave se bodo prevozniki povezali tudi s ponudniki turističnih storitev. Foto: Reuters

Dodaj v

Z vlakom iz Ljubljane v Trst že prihodnji mesec

Vlak bo z Italijo povezal več slovenskih krajev
25. avgust 2018 ob 13:42
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Septembra bo znova vzpostavljena železniška povezava med Trstom in Ljubljano. Vlak, ki bo vozil dvakrat dnevno, ne bo povezoval le Trsta in Ljubljane, pač pa celotno italijansko deželo s kraji na slovenski strani.

Vlak med Trstom in Ljubljano bo od 9. septembra naprej vozil dvakrat dnevno, je povedal Miloš Rovšnik, pomočnik direktorja Slovenskih železnic. Vlak ne bo povezoval le dveh mest, pač pa bo slovenske Postojno, Pivko, Sežano in Divačo zbližal s celotnim območjem Furlanije - Julijske krajine.

Na vlaku bo skoraj 300 sedežev in prostor za kolesa. "Vožnja med Ljubljano in Trstom bo, glede na to, da bo ta vlak regionalnega značaja, trajala dobri dve uri in dvajset minut, s postankom na Opčinah," pravi Rovšnik

Železniška povezava bo vzpostavljena s podporo evropskega projekta s področja mobilnosti Crossmoby, na pobudo dežele Furlanije - Julijske krajine ter v dogovoru med Slovenskimi železnicami in italijansko železniško družbo Trenitalia.

Z italijansko železniško družbo Trenitalia so se dogovorili tudi o cenah vozovnic. Tako bodo potniki za vožnjo v eno smer na primer med Ljubljano in Trstom odšteli 8 evrov, iz Sežane do Trsta dva evra, iz Ljubljane do letališča Ronki pa 11,60 evra.

Ob tem Rovšnik dodaja, da se bodo prevozniki ob vzpostavitvi povezave povezali tudi s turističnimi agencijami in ponudniki turističnih storitev.

K. Ši., Tjaša Lotrič (Radio Slovenija)
Prijavi napako
Komentarji
webman
# 25.08.2018 ob 13:48
2h 20min si z avtom že tja in nazaj.
Cena povratne karte pa za štiri osebe je 64EUR. Cena bi bila sprejemljuva, če bi bil čas potovanja bolj primerljiv...
čik
# 25.08.2018 ob 14:05
@webman
kot potnik mi je veliko bolje potovati z vlakom kot avtom,tudi čas zanemarim ;)
če bo tak vlak vozil kot je na sliki se bom sigurno peljal
majky
# 25.08.2018 ob 13:56
Pa ne s tem vlakom ki je na sliki ali pač?!
umilave1
# 25.08.2018 ob 15:31
Uf, ta vlak na sliki, bi izgledal kot labod na naših tirih. Če je tole 3kV garnitura, potem lahko vozi na naših tirih, samo smo še vedno na Vmax 100km/h Lj-Borovnica in 70-90km/h Borovnica-Sežana-Trst, tko da nje, avto in AC še vedno močno zmaga. Oziroma avtobus, ki gre po AC. Takšni vlaki imajo končno 200+ km/h.

Pa še moja izkušnja iz dne 17.8, opis iz skyscreaper foruma, da naši niri niso čisti poden od podna:
Do sedaj sem mislil, da so slovenske železnice katastrofa. Zdaj trdim da so le še slabe. Zakaj?

En lep dan, bilo je v petek sem se odločil iti z vlakom do Reke na izlet. Kupim karto v Postojni, povratna 15€. Čas vožnje 2h. To se mi je zdelo kar normalno glede na stanje ovinkastih tirov in nizkih progovnih hitrosti. Pridemo do Il. Bistrice, aha mejna kontrola stojimo malo dlje. Ok, gremo dalje, v Šapjanah(HR) stojimo, še hrvaška kontrola in menjava lokomotive za hrvaško. Gledam na uro in sem si mislil, evo, sedaj se pa samo še spustimo dol. Nakar ugotovim, da se sedaj po hrvaški progi vozimo vseskozi nenormalno počasi, počasne vožnje si sledijo na par km in nekatere so celo označene s starimi, v SLO ne več veljavnimi signali (črna številka in črne poševne in navpične črte na belih tablah). Od meje se vozimo skozi 20-40km/h. In seveda s tako hitrostjo se pripeljemo do končnega kolodvora v Reki. Sepravi, bi z normalno vožnjo verjetno bilo krepko pod 1,5h.
Postaja da te kap, ljubljanska ciganarija mi je postala skoraj všeč. Tu pa brez podhodov pod tiri, stebri s oznakami tirov ogabno rjavijo, stavba razpada po vsej veličini, okolica brutalno zanemarjena, sploh stare industrijske stavbe na drugem koncu proti luki, smeti, vse kretnice so ročne, rje vsepovsod toliko kot na zapuščenem odpadu.,.....vsaj mesto je bilo lepo za videt
Za piko na i pa smo ob povratku doživeli neprijetno presenečenje, ki je dokončno izboljšala moje mnenje o SLO tirih: grem na vlak nakar ne speljemo ob uri. V par minutah nas hrvaški sprevodnik obvesti, da se je mašina pokvarila in da bodo zamenjali lokomotivo, trajalo bo 20 minut, dobimo opravičilo. Ok, pač se zgodi. Mimogrede, bilo je sredi dneva, vroče, vagoni brez klime. No, drugo lokomotivo so pripeljali šele 115 minut kasneje in ne 20. Vsaj vodo so nam zastonj talali. Končno speljemo, seveda do meje s Slovenijo spet 20-40km/h. Menjava mašine v Šapjanah, mejne kontrole. In hec: natanko ko smo prečili mejo, je vlak skokovito pospešil na normalno hitrost (mislim da je blo 70km/h na označbah, da smo se kar občutno guncali po ovinkih.

Upam, da imajo Hrvati vsaj nortanje proge bolje porihtane. S tem postom sem pa hotel povedati, da pri nas stanje ni tako slabo, da nebi moglo biti še slabše.
(vir: lastni)
hizli tren
# 25.08.2018 ob 14:06
glede na to da gre za SŽ bo potrebno iti v torek da pridete tja v četrtek
henodarling
# 25.08.2018 ob 18:17
Super za vse, ki se nam ne mudi in tako lahko razbremenimo AC in se izognemo več urnim zastojem, še zlasti poleti. Na vlaku pa se da brati, poslušati glasbo ali se preprosto pogovarjati s prijatelji, če jih seveda imamo.

Itak pa je vse stvar svobodne izbire. Tudi kritika.
apache666
# 25.08.2018 ob 14:33
Kako je mozno da se vlak do Divace vozi uro in 45 min do Trsta pa se dodatnih 35 min ceprav je 15 km stran???? Neuporabno
henodarling
# 25.08.2018 ob 18:12
mattyy
Nikar nikamor ne hodi, saj očitno še nikoli nisi slišal za Trst. lahko bi se ti še kaj zgodilo...
Sneguljčica
# 25.08.2018 ob 15:58
Pohvalno, jaz sem navdušena! Potovalni čas pač ne more biti krajši, dokler imamo slabe in zastarele tire, ker po njih vlaki ne morejo voziti hitro. Je pa edino pravilno in normalno, da se povezujemo in sodelujemo s sosedi. To je zagotovo korak v pravo smer. Kar poglejte, kako pozitivno se nam je obrestovalo, ko smo v športu začeli sodelovati z italijanskimi trenerji (npr. v smučanju, odbojki ...).

Tisti, ki pa mislite, da je avto cenejši, pa očitno v strošek potovanja računate samo ceno goriva, neupravičeno pa zanemarite, da je treba že v sam nakup avtomobila vložit ogromno denarja, pa potem vzdrževanje, registracija, zavarovanje itd.
zozozo
# 25.08.2018 ob 15:32
Veliko bolj je ta vlak zanimiv za Ronke. Do tja bi moral voziti približno enako časa kot do Trsta, kar je že povsem uporabno za letališče.
zozozo
# 25.08.2018 ob 15:31
Do Trsta se nikoli ni in ne bo splačalo iti z vlakom. Vlak do Opčin, desetminutni sprehod po Opčinah, in potem s tramvajem do Trsta je zaradi narave terena optimalna pot. Vlak se mora iz Opčin (tj. Krasa) na spustiti do Trsta (tj. nadmorske višine 0), in to pač ne more biti kratka pot.
maher
# 25.08.2018 ob 15:22
To bi se Marija Terezija krohotala!
naš človek
# 25.08.2018 ob 15:28
To bi se Marija Terezija krohotala!

Marija Terezija ni nikoli videla vlaka.
Mefisto
# 25.08.2018 ob 14:15
hizli tren
# 25.08.2018 ob 14:06
Prijavi neprimerno vsebino
glede na to da gre za SŽ bo potrebno iti v torek da pridete tja v četrtek


Ne bo vozil vlak SŽ.
Sandopes
# 26.08.2018 ob 18:47
@gregori; ce ne bi bilo Avstrije ne bi se danes mi imeli zeleznice. Tako kot ce ne bi Italijani zgradili VSO infrastrukturo na Primorski bi se se danes vozili po makadamu!!! Dejstva!
Lev Julius
# 25.08.2018 ob 14:44
Iz LJ v TS s prestopom na Dunaju !
grafikon
# 25.08.2018 ob 14:26
Predolgo in predrago ... SŽ ne vem katero leto imate vi tam na koledarju ... mi smo v 2018.
Franc 1952
# 25.08.2018 ob 16:04
Ne hvala, bi v Občinah pogrešal carinike in miličnike s košaricami polnimi steklenic in cigaret! Se je carinik drl: cigarete, wisky...! Pa je eden odgovoril: ne hvala, smo že v Italiji kupili!:)
Jazst2
# 27.08.2018 ob 11:51
@alah
V Trstu še marsikje najdeš avtohtonega Slovenca, ki je tam doma in govori rahlo pritajeno, ker je Italijanov preprosto preveč


ojojoj tukaj si ga pa usekal mimo... zamejski slovenci so bolj zavedni kot večina na tej strani! In prav nič pritajeno ne govorijo po slovensko. Tudi sam v Trstu zlahka in brez problemov skomuniciram vse v slovenščini. In prav prijazni so ljudje...

tistih nekaj nepomembnih fašistonov pa itak najdeš povsod, tudi v Ljubljani...
Sandopes
# 26.08.2018 ob 13:03
Vlak na sliki je Italijanski Italo! Takih pi nas ne bomo imeli se naslednjih 300 let!
Sandopes
# 26.08.2018 ob 13:02
2 uri za 80 km???
mrblack
# 26.08.2018 ob 07:28
Poleti, ko so neznosne gnece, je 2 uri 20 celo hitrejse kot AC. Verjetno pa tudi bolj ziher varianta, ce se ti mudi na Ronchi letalisce.
miha_lj
# 27.08.2018 ob 09:02
tudi v Italiji velja "turizem smo ljudje". Informacije smo dobili na postaji na Opčinah v slovenščini. Vse o avtobusni povezavi pa od prijazne starejše italijanske Slovenke. Priporočam ogled plaže, da vidite kako se uredi obala kljub bližini prometne ceste. Morje zelo čisto. Priporočamo. Le vožnja je zelo draga, na vlaku nas ni bilo deset.
miha_lj
# 26.08.2018 ob 19:11
Smo šli na izlet konec maja, cena povratne cca 27 uer, seveda do Opčin. Tramvaj ne vozi. Z avtobusom št 4 ali 2 do Trsta in nato z isto vozovnico s št 6 do Miramare. Vsi na vlaku zelo prijazni
SKEpsiS
# 26.08.2018 ob 16:37
@mattyy In kaj naj počnem v Trstu?

Trst je naš! Počni to kar počneš v vsakem drugem domačem kraju.
Lupo
# 26.08.2018 ob 10:40
Dosegli smo standard iz 1858!
osemznakov
# 25.08.2018 ob 15:20
Že?
kontra
# 28.08.2018 ob 05:34
Ne niso. Ta prvo do Postojne so Makedonci pozneje pa Bosanci hihi
ishgilliath
# 27.08.2018 ob 17:16
Vlak na sliki je Italijanski Italo! Takih pi nas ne bomo imeli se naslednjih 300 let!

Na sliki je Frecciarossa, kot je že nekdo omenil in to družbe Trenitalia, ne pa Italo... Luštna zadeva sicer, potegne do 300 km/h na določenih odsekih (recimo Brescia-Milano).
Jazst2
# 27.08.2018 ob 11:48
@Tomazzzinho
2 uri 20”, z avtom pa 1 uro !? Vozovnica za enga 27€.!? Pa kdo mislijo, da se bo vozil?


Ti se očitno ne boš, za druge se pa ne sekiraj...
gregori
# 26.08.2018 ob 18:20
Železniško progo med Ljubljano in Trstom so uradno odprli 27. julija 1857, v navzočnosti številnih uglednih oseb, na čelu s cesarjem Francem Jožefom in štirimi nadvojvodami.
In kdo bo letos ponovno odprl železniško progo Ljubljana -Trst?
shambala
# 26.08.2018 ob 11:08
No ce grete do letalisca z avtom, racunejte se za parking, ce vs pa kdo pele, vs more pridet pa se iskat, stroski pa se v vsakem primeru povecajo. Tisto uro vec pa tud ni problem zdrzat na vlaku, vseen si kar komot, pa tud ce bi se pelal do Trsta v Gomulki
PikiMiki
# 25.08.2018 ob 22:05
Super za izlet z vlakom, pa še ceni ni prav velika.
daryankoff
# 25.08.2018 ob 19:24
Na fotografiji je Frecciarossa 1000. Seveda ne bo tega vlaka v LJ, v Trst bo vozil ETR 563, ki je dobra garnitura za to relacijo. Pogrešamo seveda wifi in gostinsko ponudbo na slovenskem omrežju. Prav tako ne moremo primerjati tega vlaka z avtom glede na čas vožnje, že zaradi reliefa ne. Je pa seveda cenejši. Tu je poleg vozovnice še strošek prihoda na žel. postajo, pri avtomobilu pa nakup avta, zavarovanje, gume, servis, vinjeta, parking, bencin skratka stroški, ki se porazdelijo na daljše časovno obdobje in niso nizki.
Jutranji vlak za tja in popoldanski za nazaj bo podaljšan do Vidma.
Je pa vseeno boljša opcija Flixbus do Trsta.
bunta
# 28.08.2018 ob 09:19
@severnik

Amortizacija je velik nevidni strosek avtomobila.
severnik
# 28.08.2018 ob 08:59
Tisti, ki pa mislite, da je avto cenejši, pa očitno v strošek potovanja računate samo ceno goriva, neupravičeno pa zanemarite, da je treba že v sam nakup avtomobila vložit ogromno denarja, pa potem vzdrževanje, registracija, zavarovanje itd.

To je delno res. Namreč avto že imamo in ga bomo imeli še naprej. Torej gledam samo še na strošek od točke A do B. V tem primeru je ceneje z avtom. In seveda tudi precej hitreje.
Sandopes
# 27.08.2018 ob 17:24
Res. Ceprav je Italo skoraj isti LINK
1upanje
# 27.08.2018 ob 10:30
no na SŽ strani piše jasno da ni vlak temveč avtobus ... jooooj - keri nesposobni amaterij:

http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/tujina/slovenske-zeleznice-potniski-promet-in-skupina-arriva-ponujajo-nove-povezave-med-slovenijo-in-italijo
Ljubinica
# 26.08.2018 ob 00:30
Kot mula, cca 30 let nazaj, sem na tedenski bazi delala take izlete z vlakom. Napredujemo, res.
@twwwter
# 25.08.2018 ob 19:26
Se zdi, da se vračamo v jugoslovanske čase, ni treba do Avstoroogrske.
SŽ so potem, ko smo bili odrinjeni v provinco Evrope, rabile 28 let, da so uredile nekaj, kar je že obstajalo.

Pa je včasih veljal Trst za največje slovensko mesto in okno v svet.
Danes pa ne vemo, kaj naj poćnemo z njim?
naš človek
# 27.08.2018 ob 17:25
ce ne bi bilo Avstrije ne bi se danes mi imeli zeleznice. Tako kot ce ne bi Italijani zgradili VSO infrastrukturo na Primorski bi se se danes vozili po makadamu!!! Dejstva!

No ja, avtocest niso zgradili ne Italijani ne Avstrijci.
alah
# 27.08.2018 ob 07:58
Trst je naš! Počni to kar počneš v vsakem drugem domačem kraju.

Točno to! V Trstu še marsikje najdeš avtohtonega Slovenca, ki je tam doma in govori rahlo pritajeno, ker je Italijanov preprosto preveč. Slovenci bi morali v Trst hodit redno, kot v vsak drug slovenski kraj in govorit na glas po naše tudi v trgovini in kavarni! Tudi Italijanom to uradno dovolimo po vsej naši obali...
mk500
# 26.08.2018 ob 14:51
Bo zdej povezava tut do letalisca al samo do Trsta..??
Tomazzzinho
# 27.08.2018 ob 07:37
2 uri 20”, z avtom pa 1 uro !? Vozovnica za enga 27€.!? Pa kdo mislijo, da se bo vozil? Če greš sam, je z avtom ceneje, če gresta 2, sta pa še dnar za kosilo pokurla na vlaku. Da ne govorim o tem da hočeš s štiričlansko družino.... mi pa delamo še 2 tir, pa ne vem kaj vse. Naredite za normalen denar, če ne, ne rabimo.
Sandopes
# 26.08.2018 ob 18:46
@Matty: Trst je mesto. S razliko od ljubljane. Trst je mescansko. V trst so palace,v Lj hise. V trstu je agodovina umetnost,arhitektura. Lj je v primerjavi navadna provinca.
mattyy
# 26.08.2018 ob 16:12
Mene res zanima zakaj bi šel nekdo v Trst. Če bi se že peljal z vlakom bi se te peljal do bohinjske bistrice, ne pa v neki brezvezni Trst.
yanker
# 25.08.2018 ob 20:23
Slovenačke želejznice napreduju....
mattyy
# 25.08.2018 ob 16:55
In kaj naj počnem v Trstu?
barezi
# 25.08.2018 ob 14:15
Država v razsulu in takšen je tudi javni prevoz. Slovenija rabi eno SSN da poštima vse.
Kazalo