Ture avanture
Boeing 787-9 Dreamliner
Boeing 787-9 Dreamliner je na poletu QF9 opravil zgodovinski mejnik in prvič v zgodovini neposredno iz Avstralije priletel v Veliko Britanijo. Foto: EPA
Alan Joyce
Direktor družbe Qantas Alan Joyce je polet označil za zgodovinski mejnik. Foto: EPA

Dodaj v

Zgodovinski polet med Avstralijo in Veliko Britanijo trajal 17 ur

Kengurujeva pot med državama nekoč zahtevala štiri dni
25. marec 2018 ob 08:55
Perth/London - MMC RTV SLO

Letalo avstralske letalske družbe Qantas je postavilo nov mejnik, saj je prvo po 17 urah in skoraj 15.000 kilometrih opravilo polet med Avstralijo in Veliko Britanijo brez postankov.

Pred vzletom letala iz Pertha je direktor Qantasa Alan Joyce novo povezavo med Londonom in Perthom označil za "rutinski zgodovinski mejnik", poroča BBC. Boeing 787-9 Dreamliner z 200 potniki in 16 člani posadke je ob petih zjutraj po 14.498 preletenih kilometrih ter 17 urah in šestih minutah pristal na londonskem letališču Heathrow.

"Danes ste bili na očeh vsega sveta. Hvala, da ste bili del nečesa tako čarobnega in posebnega," je po pristanku Lisa Norman, ena izmed štirih pilotov na krovu, nagovorila potnike, med katerimi so številni vozovnice kupili samo zato, da bi bili del zgodovinskega poleta. Po poročanju Guardiana je eden izmed potnikov samo za to priletel iz Hongkonga.

Cena povratne vozovnice na aplikaciji Google flights stane 836 evrov. Zahodna Avstralija želi z uvedbo povezave tudi spodbuditi turizem, poroča BBC.

Za večje udobje letalo potnikom nudi boljšo kakovost zraka in manjšo glasnost v kabini. Nekateri potniki, ki so se pred poletom strinjali, da svoje podatke o prehranjevalnih in spalnih navadah med poletom delijo z univerzo v Sydneyju, so med poletom nosili posebne naprave, ki so zaznavale njihovo duševno stanje.

Polet je potekal brez večjih posebnosti, so pa potniki morali potrpeti krajše obdobje turbulenc na zahodni obali Avstralije zaradi ciklona Marcus, poroča Guardian.

Kengurujeva pot trajala štiri dni
T. i. kengurujeva pot med državama je ob ustanovitvi leta 1947 trajala štiri dni s šestimi postanki, v Darwinu, Singapurju, Kalkuti, Karačiju, Kairu in Tripoliju.

Najdaljši polet med Doho in Aucklandom
Nova povezava je del Qantasovega projekta, ki svoji ponudbi dodaja izjemno dolge polete, za kar uporabljajo letalo Boeing 787-9, ki ima dvakrat boljši izkoristek goriva od Boeinga 747. Za najdaljšo povezavo na svetu z razdaljo 15.529 kilometrov sicer velja polet med Doho in Aucklandom letalske družbe Qatar Airways, tudi družbi Emirates in United Airlines pa izvajata neprekinjene polete nad 14.000 kilometrov razdalje, še poroča BBC.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
frozen pingvin 4
# 25.03.2018 ob 11:50
kaki razvajenčki. 17 ur ne ni mogli sedeti v udobnih letalskih sedežih, pred vami je multifunkcijski displej, stervardese vas strežejo spredi in zadi.... eh kako razvajeni slovenčki.

še dobro da niste kdaj probali kakih avtobusov po svetu....ko niso nič posebnega 40 urne vožnje v starih natrpanih busih, kjer je prostor za 160cm visoke azijce... ali pa kake general class v indiji, kjer lahko po več ur skupaj stojiš, ker ni sedeža, ko pa dobiš kaj za sedeti, ima pa tvoja rit na voljo le pol sedeža, ker si ga deliš še z n številom indijcev... itd itd itd.
Binder Dandet
# 25.03.2018 ob 11:58
@suicider:
2x sem sel v azijo in obakrat cakal bodisi v carigradu bodisi v dohi 5 do 10 ur v eno smer. Takoj vzamem 17urni direktni let. Ce bi bil za isto ceno.:)
elektrupunk
# 25.03.2018 ob 11:57
moj rekord je 11 ur v šusu..pa kljub temu da sem velik, se mi ni zdel da trpim k žvau :) res pa je da že v osnovi rad letim.. pa tud kričečih in bruhajočih potnikov spet ni tko velik ..se najde vsake toliko kšn mulc...ampak sj nikol ne dere cel polet.. isti k... kt bi bilna avtobusu.. sicer so pa slušalke in tv pred sabo tko da če te kaj moti, se komot izoliraš od ostalih potnikov.Kar hočem povedat...če je šansa se takoj javim za tak polet. Rajš 17 ur v šusu kot pa da se 12 ur na vmesnem letališču valjam..
p.s Ramus..ni reklama za Boeing... ampak reklama za točn ta let od Qantas-a iz Pertha v London;)
topol
# 25.03.2018 ob 11:21
Kaj pa avtobusi? Gostivar Hamburg; Novi Pazar Dortmund; Sarajevo Stockholm; Beograd Pariz, Priština Basel.
Mislim, da so ti prevozi še hujši. Saj je razcvet nizkocenovnikov na Balkanu, a za prtljago so številni pripravljeni pretrpeti tudi zgoraj opisane muke.
izo
# 25.03.2018 ob 10:36
Upam samo,da je v ekonomskem razredu več placa za noge,da potnike ne bo fršlog zaradi globoke venske tromboze

to te lahko tu na 10-urnem poletu ali manj. pač premigaš se na vsake toliko časa, če pa nisi zdrav, nimaš na avionu kaj delat (vsaj naj bi bilo tako).
elektrupunk
# 25.03.2018 ob 12:02
..in še enkrat ob vsaki novici o letalstvu se folk krega kolk je kje placa.. in še enkrat bom ponovil. Koliko ima potnik prostora v economy razredu ni odvisno od modela in proizvajalca letala, temveč od letalske družbe, ki letalo naroči. Zato ker oni določijo kakšne standarde hočejo imet kar se tiče udobja. tipični primer je b777 ko so lahko sedeži 3-3-3 ali 3-4-3 ..in tudi razmak med vrstami je odvisen kako si zaželi letalska družba.
frozen pingvin 4
# 25.03.2018 ob 15:18
Ramus

verjetno sem letel z več družbami, kot katerikoli komentator na tem forumu. med drugimi tudi z raznimi južno sudanskimi prevozniki, jemenskimi, centralno azijskimi, itd itd. letel z letali tako ruskih kot zahodnih proizvajalcev, propelerji in z letalskimi družbami, ki so na črni listi EU...

poleg tega preporoval celo azijo overland, afriko, evropo, itd itd... najdaljše vožnje z vlaki tja do pet dni skupaj, z busem preko 50 ur v kosu, si delil na 40 urni vožni 4 sedeže na busu s šestimi ljudmi, itd itd....

in ja, lahko rečem da so sedeži v ekonomskih razredih po evropi več kot udobni. tudi po raznih nizkocenovnikih. če si pa ti razvajena princeska z zrnom graha pod posteljo, ki jo vse žuli in moti, pa je to zgolj in samo tvoj problem.
Bethtempet3
# 25.03.2018 ob 12:15
kaj boš v cape townu..še vode nimajo
izo
# 25.03.2018 ob 11:36
a si predstavljate da imate na tako dolgem poletu zraven kričečega otroka ali pa bruhajočo osebo? pomoje si v takem primeru še prekleto želiš kakšnega postanka.

tudi tebi: v čem je razliko od recimo 10-12urnega poleta, ali pa tudi 3-4 ure? kot sem že prej omenil, če bi se striktno držali pravi in kodeksov za potnike na letakih, bi moralo pol ljudi ostati na tleh. tudi kakšni razvajemi mladi starši ipd, ki vlečejo tiste svoje otroke v starosti pod 3 leta vsepovsod, kjer itak nimajo nil od tega, razen kakšnih fatalnih bolezni ipd. in potem so vsi drugi krivi..
izo
# 25.03.2018 ob 10:37
17 ur ? Ne, hvala !

se upam rečt, da veliko ljudi vsak dan predei prbližno toliko ur na delovnem mestu. brez kakšnega večjega premikanja.. tam je očitno to ok.
sik
# 25.03.2018 ob 13:00
Končno.
Ne pa da rabiš 36 ur za tole in 2 x presedat in čakat po več ur na letališčih.
Pa še cena je ok.
meblo
# 25.03.2018 ob 11:20
a si predstavljate da imate na tako dolgem poletu zraven kričečega otroka ali pa bruhajočo osebo? pomoje si v takem primeru še prekleto želiš kakšnega postanka.
svetovnipopotnik
# 25.03.2018 ob 09:01
Blaohotno jim zavidam. Sem pri 14 urah 37 minut. Morda pa se vrnem na Novo Zelandijo preko Dohe.
Labod
# 25.03.2018 ob 13:15
Letel ze v Sydney iz Dunaja in bilo je res naporno. Letim vsaj enkrat mesecno in sedaj vedno iscem Aeroflotove lete. Imajo najdaljsko razdaljo med sedezi, tako, da se sedi dokaj udobno. Emirati, Turkish in drugi so brutalni. Nimam dveh metrov ampak pri Emiratih se sedi kot na mucilni napravi.
trilko
# 25.03.2018 ob 09:52
V bistvu je bil polet Melbourne-Perth-London. Torej s "tehničnim" postankom v Perthu. Je pa res, da je to prvi direktni polet iz Avstralije v Evropo. Še večji premik mej bo, ko bodo direktni leti Sydney-London...

P.S. Poroča Guardian, poroča BBC... A sami pa ne znate poročat? :)
AlfredKirwaYego
# 25.03.2018 ob 13:50
Sem letel s Quantas in pa z Emirates kar nekajkrat, ni to nizkocrnovnik, kjer si cel stisnjen notri.
ipad
# 25.03.2018 ob 11:55
787 ima veliko placa za noge. Letel s qatarjevim in tudi belgijski tui flyem pa sta oba imela obilico placa. Kakovost zraka, manj hrupa in manj tresenja med turbulenco pa ni zaznati razlike z drugimi letali
Bivši uporabnik
# 25.03.2018 ob 10:15
Izkoristek goriva je nerelevanten podatek, saj gre za mnogo manjše letalo. Kot bi primerjali porabo avtomobila in avtobusa.
ishgilliath
# 26.03.2018 ob 17:46
politik kritik

Malo zagrenjeno si slišat... Faušija?
čik
# 25.03.2018 ob 16:48
vrača se ;)
generacija56
# 25.03.2018 ob 12:20
Bethempet

Nisi razumel.
Ne poznaš poante. To je eden od glavnih argumentov zagovornikov ploščate zemlje...
In ti ljudje gradijo svoje rakete, da bi se prepričali.
Seveda v ZDA...
AlfredKirwaYego
# 25.03.2018 ob 13:54
Da se razumemo. Odvisno je tudi, koliko je clovek visok ter koliko tehta, ko imamo te podatke, lahko recemo, kaj je za koga udobno.
jk11
# 25.03.2018 ob 11:43
Bogi reveži v economy razredu.
1upanje
# 29.03.2018 ob 15:34
Boeing 787 900 je res super letalo - ogromno placa za kolena in noge! ... če se vam ne ljubi na tako dolg polet pa si vseeno želite probati leteti z najnovejšo jekleno ptico vam priporočam polet: FRANKFURT - MADRID z letalsko družbo LATAM cena nekje 55 - 70 eur v eno smer. Leti dnevno. Sem osebno letel na tej ruti- res super! ...

Če pa želite probati polet z Boeing 777 300 ER, pa se vam tudi ne ljubi nekam daleč, imate polet z TURKISH AIRLINES ... LONDON Heathrow - ISTANBUL povratno za ca 160 eur. Leti dnevno. Tudi to sem osebno preveril - odlično!! Hrana vrhunska! ... Sicer pa imate veliko "widebody" letalskih povezav znortaj Evrope - največ z Turkish Airlines in airbus 330 300 ...
Želite probati z nanjovejšim letalom Airbus 350? pa se vam ne da nekam daleč? potem lahko probate z letalsko družbo FINNAIR na relaciji LONDON Heathrow - HELSINKI ... tega še nisem sprobal, me še čaka, leti pa dnevno.

evo iz prve roke.
aaa
# 27.03.2018 ob 08:37

Celjan27

Odvisno s kom se druzis, smo pa Slovenci res bolj zapeckarjiin zacementirani na prikole na Krku:)


Ne bi ravno rekel. Jaz odkar imam otroke veliko dopustujem po južni Evropi in če upoštevan nacije, ki imajo do tja več kot 1000 km, ni Slovencev nič manj kot recimo Avstrijcev, Nemcev, Madžarov, Švicarjev...

Hodijo pa na velko Poljaki, Čehi in Slovaki, organizirano z avtobusi.
Celjan27
# 27.03.2018 ob 07:34
Politk:

Odvisno s kom se druzis, smo pa Slovenci res bolj zapeckarjiin zacementirani na prikole na Krku:)

Se mi je pa zgodilo, da ko sem sel na tekmo v Miami in imel majico z napisom Slovenija - je prisla do mene ena skupina Ljubljancanov:))

Je pa res, da sedaj ko so karte tako poceni - sam sem placal nekaj cez 400 eur, to ni noben problem...
frozen pingvin 4
# 26.03.2018 ob 09:06
Balaš Junior

problem nadzvočnih letal je, da zaradi hrupa, ki ga ustvarjajo pri nadzvočni hitrosti, ne morejo leteti nadzvočno nad kopnim...
hepan
# 25.03.2018 ob 19:14
Sami pusiji ste. Mamica vas je v vato zavijala
Ehehe
# 25.03.2018 ob 17:18
787 dreamliner je super letalo.
miha-posvetu
# 25.03.2018 ob 13:12
@generacija66 saj obstaja Johannesburg-Sydney:

Qantas flight 64
dharma
# 25.03.2018 ob 12:53
To je razvoj v pravo smer. Ker ti postanki v "Zidanem mostu" pri arabcih so kar nekaj. Še inžinirsko najdemo rešitev za krajši let ter boljšo akomoditeto in smo zmagali.
firtoh
# 25.03.2018 ob 09:13
Ne bi,hvala.
Upam samo,da je v ekonomskem razredu več placa za noge,da potnike ne bo fršlog zaradi globoke venske tromboze
sik
# 25.03.2018 ob 15:16
Verjetno da tako kot pri avtih se tudi tukaj dela veliko na porabi goriva tako da mislim da so takšni poleti nuja in realnost zelo bliznje prihodnostu in da bo v letu dveh to kar vsakdanjica oziroma takoj ko bodo lahko proizvajalci izdelali dovolj letal.
Za nas uporabnike bo sigurno super ker bo hitreje in ceneje.
generacija56
# 25.03.2018 ob 13:18
miha
Hvala.
Ko sem prebral članek, kjer so omenjali to povezavo, je ni.
Vse leti preko Dubaja. Kar je neumnost.
Tudi v tem letu postanek ni naveden. Ne čas leta.
21.12.2012
# 25.03.2018 ob 12:57
sadomazo
ElTorro
# 27.03.2018 ob 14:00
Ne razumem prav....zakaj je to nek omembe vreden "mejnik", če že obstajajo dobrih 1000km daljše linije?
Samo zato, ker je pač prva med tema dvema državama?

Potem je tudi letošnja vzpostavitev linije med Ljubljano in Bukarešto "pomemben zgodovinski mejnik", o katerem poročajo vsi evropski mediji?

Verjamem, da je novica relevantna v VB in Avstraliji....vsega, kar objavi BBC, pa menda tudi ni treba povzemati za MMC?
Guztl
# 25.03.2018 ob 10:25
17 ur ? Ne, hvala !
obriobri
# 25.03.2018 ob 09:19
Priporocen odmerek za tako pot je 7-8 150mg tablet tramadola in pot bo mnogo krajsa kot si mislite.
politik kritik
# 26.03.2018 ob 15:54
Slovenci, sami popotniki, ni da ni.... Največja sladka skrb in dogodivščina je, kako so vsi po vrsti že preživeli v avionu 10 ur in več.

Relanost je pa taka, da je vsak let ista destinacija prikola na Krku. Edina tujina, ki so jo videla pa je ta v kateri stoji ta prikola. razen seveda šolskega izleta v 8. razredu OŠ na Dunaj.
Balaš Junior
# 26.03.2018 ob 01:34
To je v vsakem primeru useless, ker pristanes v Perthu. Maketinska akcija, letel pa ne bo nihce.

Men bi se za ta primer zdel zanimiv concorde z malo vec goriva, ce bi bilo dovolj potnikov London Sydney - pa magari da bi samo dotocil in spet vzletel na pol poti, pa bi morda nadzvocno prileteli na cilj v 10 urah ali se hitreje. Bi se nasle stranke za 5 jurjev brez problema pomoje.
suicider
# 25.03.2018 ob 13:13
@Binder Dandet jaz vedno letim preko Dohe in ponavadi poiščem in tudi dobim let, da se v Dohi čaka samo 1-2h. Sicer vsak po svoje ampak jaz raje čakam 1-2h na letališču in nov 5-7h let kot 1x 17h.
Murko
# 25.03.2018 ob 12:46
Ubogi potniki pa so sedeli 17 ur skupaj?! Mučenje!
generacija56
# 25.03.2018 ob 12:08
Sedaj še samo čakamo na direkten polet med Avstralijo in Cape Townom.
Mnogo krajša razdalaja, a iz nerazumljivih razlogov ne obstaja...
pan
# 25.03.2018 ob 11:53
Sem trpel - 12 ur - na linijo Bangkok-Frankfurt....sredi srednje l vrste sedežev na (takrat) DC-10 (danes MD-11....potem je vse skupaj prevzel Boeing), Garuda Indonesia (približno tako, kot nekoč Certus-Maribor).
Na moji levi sta dva sewarda dobesedno v sedež stlačila približno 130 kilsko Nemko, ki se ni premaknila ves čas poleta (še prej, dve uri in pol iz Denpasarja na Baliju....ker pač stojiš, privezan, v Bangkoku, da vstopijo še dodatni potniki, eno uro).
Na moji desni par z dojenčkom, ki je do poleta (že v čakalnici v Denpasarju) tulil do onemoglosti., da smo vsi komaj čakali, da bo na avionu zaspal (in, hvalabogu, je)
Scat me je tiščalo že v vrsti za čeking na Baliju.....in potem sem držal do WC-ja v Frankfurtu!!!
Ela Peroci: Moj mehur je lahko kamela.
Sem se takrat pridušal, da grem naslednjič v Avstralijo in nazaj samo še - z avtobusom, ali vlakom!!!
suicider
# 25.03.2018 ob 10:08
predolg polet meni je bil max 10h 30min pa sem skoraj umrl. 5-6h je ravno dovolj za en let to pa je enostavno pretiravanje
Mirko Tipka
# 26.03.2018 ob 12:00
Moje sožalje potnikom v ekonomskem razredu...
Ramus
# 25.03.2018 ob 12:30
" v udobnih letalskih sedežih"

Prosim ne oglašajte se tisti, ki niste bili na krovu letala,...
Ramus
# 25.03.2018 ob 12:47
Reklama za Boeing pa še za feminizem,.... jej jej jej.

Koga razen feministk zares zanima spol posadke letala???
Ramus
# 25.03.2018 ob 11:15
Aja, šele sedaj sem opazil - plačan oglas za Boeing
Ramus
# 25.03.2018 ob 11:13
Nihče pri zdravi pameti ne razervira polet enem kosu - 17h.
Kazalo