Podobe Slovenije
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 16 glasov Ocenite to novico!
Posebnost tokratne akcije na območju najvišje slovenske gore je čiščenje Triglavskega ledenika. Foto: Ksenja Tratnik/MMC RTV SLO
Z akcijo Očistimo naše gore, ki letos poteka že deveto leto, želijo spodbuditi odgovornost posameznikov do vsebine njihovega nahrbtnika. Foto: Ksenja Tratnik/MMC RTV SLO

Dodaj v

Čiščenje Triglavskega ledenika: prostovoljci in alpinisti zavihali rokave

Akcija Očistimo gore poteka že deveto leto
28. avgust 2018 ob 16:09
Kredarica - MMC RTV SLO, STA

Več deset prostovoljcev in profesionalnih alpinistov je združilo moči in pod okriljem vseslovenske akcije Očistimo naše gore. Med drugim bodo očistili okolico Triglavskega doma na Kredarici ter širše območje Triglavskega ledenika.

Čiščenje na višini 2.500 metrov in na terenu s kraškimi in ledeniškimi pojavi je zahteven podvig. Posebnost tokratne akcije na območju najvišje slovenske gore je čiščenje Triglavskega ledenika.

Reportažo, kako je potekala velika čistilna akcija, si boste lahko prebrali v četrtek.

Z njegovim izginjanjem – v nekaj več kot sedmih desetletjih strokovnih opazovanj ledenika se je njegova površina skrčila za več kot 20-krat na slab hektar – in hitrejšim kopnenjem snežišč na Triglavskih podih ter v širši okolici Triglavskega doma na Kredarici, se razgalja skalnata površina in na površje pride tisto, kar je bilo včasih skrito pod snegom in ledom.

Z akcijo Očistimo naše gore, ki letos poteka že deveto leto, želijo spodbuditi odgovornost posameznikov do vsebine njihovega nahrbtnika. Planinske točke so v preteklih letih postopoma opremljali z vrečkami za odpadke ter širili moto akcije: Poleg lepih doživetij odnesimo v dolino tudi svoje smeti. V zadnjih osmih letih so tako v dolino odnesli že skoraj 30 ton odpadkov.

K. K.
Prijavi napako
Komentarji
ERusjan
# 28.08.2018 ob 16:31
Če bi vsak planinec za sabo pospravil, ne bi bilo treba takšnih akcij.
pepieinschlag
# 28.08.2018 ob 19:31
Vedno sem bil »smetar« v naših skupinah.
Zadnji v koloni sem pregledal počivališče, ter pobral morebitne pozabljene »smeti«. Še danes imam žep nahrbtnika zaflekan, kljub temu, da sem smeti pred tem dajal še v PVC vrečko.

Je pa nekoč enemu v skupini prav na Triglavu orkanski veter s fotoaparata strgal zaščito (pokrovček) in jo zadegal v prepad.
Za tistim kosom plastike se pa nismo spuščali. Žal.
Morda so ga sedaj našli.
GoodFella
# 28.08.2018 ob 18:02
Smetilcem slovenskih gora bi bilo treba naložiti globe, ker ene sreča kultura, samo ko jih po denarnici udari.
mattyy
# 29.08.2018 ob 08:05
Da nekdo odvrže smeti mimo koša dobim kurjo kožo, da pa nekdo to naredi v planinah pa bi takemu prste polomil. Pa brez zamere.
ajvard1
# 28.08.2018 ob 17:58
seveda ima ledenik. pod Skuto.
dr.bobrock
# 28.08.2018 ob 16:37
Slovenija nima ledenika že vsaj 50 če ne 100 let, to kar je ostalo od negdanjega ledenika so snežne krpice, ki nimajo prav nobenih ledeniških značilnosti. Je pa pohvalna taka čistilna akcija.
exwannabe
# 29.08.2018 ob 08:28
Ampak tako kot je pa posrana okolica Triglava, mislim dobesedno, pa tudi še nisem videl. Po kakšnih 10 letih sva bila znova na Triglavu in to je obup. Robčki in drek na vsakem drugem koraku. Še sredi "stene" iz Kredarice na Triglav se je nekdo na veliko usral - dobesedno.
No, saj na drugih bolj obljudenih poteh tudi ni kaj dosti bolje. Samo pogledaš malo izven poti in se vedno kje kakšni robčki zasvetijo.
LukaH
# 29.08.2018 ob 07:56
Že večkrat sem na "forumih" (in tudi mojih strokovnih predavanjih) poudaril, da je "Triglavski ledenik" zgolj ledinsko ime. V Republiki Sloveniji NI ledenika. So zoglj snežišča.
Žalosti me ,da celo strokovnjaki, npr. geomorfologi še vedno govorijo o "ledeniku", imajo v mislih ledinsko ime, ne povejo pa da ledenika kot "ledenika" ni več. Nepoučeni novinarji pa širijo informacijo o "ldeniku" in vox popukli res misli, da je v Sloveniji ledenik.
Da je ledneik ledenuik, morajo biti izpolnjeni določeni pogojki... pa naj novinar, ki je objavil ta članek npr,. raziušče kaj v to smer (ne bom dajal "bonbončkov") ... recimo ;)
LukaH
# 29.08.2018 ob 12:23
Glede smetenja v gorah...
Danes vsakdo, ki misli, da je telesno pripravljen in gre v gore kot "športnik", ima morda krajše obdobje intenzivnih vzponov za seboj, da je že gornik.
Biti gornik so izkušnje in stanje duha... gore spoštuje in v dolino prinese nazaj to kar je prinesel gor (in nič več...).
pasant
# 29.08.2018 ob 18:07
Ravno sem se vrnil z Julijcev. Zelo čiste poti, smeti skoraj ne vidiš. Tu in tam kak robček, ki pa hitro razpade. Pohodnikov pa veliko; vse koče polne. Čudoviti Julijci!