Podobe Slovenije
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 46 glasov Ocenite to novico!
Herman Uranič je zadnji dve leti oskrbnik Triglavskega doma na Kredarici, predtem pa je bil oskrbnik koče pri Triglavskih jezerih in doma na Komni. Foto: MMC RTV SLO
Pokukali smo v kuhinjo. Foto: MMC RTV SLO
Pogled s helikopterskega pristajališča. Foto: MMC RTV SLO
Delovni čas v kuhinji se začne ob peti uri zjutraj. Foto: MMC RTV SLO
Gostinska ponudba je raznolika, kot pravijo v kuhinji, pa so najpogostejša izbira makaroni. Foto: MMC RTV SLO
Vremenski opazovalec Andrej Rekar na svojem delovnem mestu, ki je najvišje ležeče v Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO
Pogled na Triglavski dom na Kredarici, od koder se v teh dneh vsak dan na vrh Triglava povzpne več deset planincev. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Oskrbnik doma na Kredarici: "Harmonika ni težava, a do neke normalne ure"

Sezona je na vrhuncu
7. avgust 2018 ob 07:12
Kredarica - MMC RTV SLO

"Delavnik traja od petih zjutraj do desetih zvečer, če imaš srečo, si vmes dve uri prost," pravi oskrbnik Triglavskega doma na Kredarici Herman Uranič. Ugotavlja, da se z vidika opreme odnos do gora izboljšuje, toliko slabše pa je po njegovem mnenju glede odnosa do čistosti narave.

Ko je na helikopterskem pristajališču streljaj od koče v precej zahtevnih vremenskih razmerah, megla je imela v primežu Triglav in območje pod njim, pristal vojaški helikopter, ki je pripeljal vremenskega opazovalca, je Uranič budno opazoval dogajanje. Vse, kar je povezano z našo najvišje ležečo kočo, je njegova skrb, in v teh dneh, ko je planinska sezona na vrhuncu, ima seveda polne roke dela. Sam je dela v visokogorju že zelo vajen, predtem je bil namreč oskrbnik koče pri Triglavskih jezerih in doma na Komni. Delavnik traja od petih zjutraj do desetih zvečer, vmes je, če ima srečo, dve uri prost. Takrat najraje spi ali kaj bere. "Da se malo sprostim."

Kot pravi, je letošnja sezona za zdaj še boljša od odlične lanske. Delo na 2515 metrih je pač drugačno v zelo veliko pogledih. "Prišli smo 12. julija, dol gremo 5. ali 10. oktobra. V tem času sem večino časa tu, zdaj sem bil štiri dni doma zaradi hčerkinega rojstnega dneva. V glavni sezoni nas dela osem ali devet, potem pa se do oktobra število počasi zmanjšuje."

Konec avgusta bo v okviru projekta Očistimo gore potekala čistilna akcija, v okviru katere bo potekalo tudi čiščenje Triglavskega ledenika, ki se zmanjšuje že od sredine 19. stoletja. Več o ledeniku boste lahko prebrali v prihodnjih dneh, MMC pa se bo udeležil tudi čistilne akcije.

Ob našem obisku 2. avgusta so se oblaki nad ciljem večine planincev, ki so se ustavili v koči, sprehajali zelo zavzeto, zato vrha ni bilo mogoče videti. Že bežen pogled na tiste, ki so se vračali z vrha, in tiste, ki so prihajali iz smeri Staničeve koče, je razkril, da je opremljenost planincev, slišati je bilo domače planince, pa tudi avstrijske, hrvaške in makedonske, dobra. Temu pritrjuje tudi Uranič. "Kar se tiče opreme, je veliko bolje. Na Triglav že večinoma vsi nosijo čelade, pa tudi pasove imajo."

Žal veliko nočnega razgrajanja
V domu lahko prespi 350 ljudi, največ jih je pričakovano ob koncih tedna. Četudi bi bile vse zmogljivosti polne, ne zavrnejo nobenega planinca, saj lahko spijo na klopeh, v skrajnem primeru tudi na tleh. Ko ga pobaram glede splošnega vedenja planincev, je zelo kritičen. "Kar se tiče druge kulture, pa je še vedno ni, predvsem glede smeti in spoštovanja hišnega reda. Recimo, namestili smo koše, pa ljudje še vedno smeti mečejo povsod drugje. Pa razgrajanje v nočnih urah, ko ne spoštujejo pravil o nočnem miru, me zelo moti. Ravno danes smo imeli skupino, ki je v sobah razgrajala do 2. zjutraj. Ne morem učiti ljudi kulture, opomnimo jih, drugega pa ne moremo. Počasi bo bolje. Sicer je res, da je Kredarica znana po tem, da se tu ob koncih tedna razlega glas harmonike. To ni težava, toda do neke normalne ure."

Smeti še vedno velik problem
Še ostrejši je do odnosa do okolja. V hribih oz. gorah velja pravilo, da planinci vse smeti odnesejo s seboj v dolino. Da bi bila koča in okolica čista, je Uranič namestil koše, ki jih prej ni bilo, toda, kar ga je kar presenetilo, se razmere niso občutno izboljšale. "Mi si prizadevamo, da imamo kočo in okolico čim lepšo, žal pa številni nimajo odnosa do čistoče. Košev dejansko prej nismo imeli, zdaj sem jih namestil, da bi bilo bolje. Opažamo pa, da dejansko ni občutno bolje, pa že tako imamo stroške s tem. Smeti tlačijo povsod, kamor ni treba."

Konec avgusta bo v okviru projekta Očistimo gore potekala čistilna akcija, v okviru katere bo potekalo tudi čiščenje Triglavskega ledenika, ki se zmanjšuje že od sredine 19. stoletja. Več o ledeniku boste lahko prebrali v prihodnjih dneh, MMC pa se bo udeležil tudi čistilne akcije.

Letos praznujemo 240. obletnico prvega vzpona na 2864 metrov visok vrh. Ob tem jubileju potekajo številni dogodki. Več o tem tukaj.

Makaroni za energijo
Ob vstopu v notranjost koče je zadišalo po dobrotah iz kuhinje. Red je utečen: naročiš pri pultu, ko je jed pripravljena, jo iz kuhinje postavijo na pladenj, kamor jo pride gost iskat sam. "Pohiti no, vroče je," je nestrpno dejala ena od kuharic, ko mi je izročila odlično joto. Ko sem pozneje pokukala v kuhinjo, dlje od vrat mi namreč niso pustili, sem se po prvih sramežljivih besedah le dokopala do odgovora, kaj obiskovalci najraje jedo. "Jedo vse, odvisno od dneva, največ pa makarone, za energijo. Pa golaž, ričet, jota, goveja juha, žganci s kislo smetano," je ena od kuharic zdrdrala meni. Če je oskrbnik med sezono načeloma v koči ves čas, je v kuhinji malo drugače. "Zjutraj pridemo, zvečer gremo pa v dolino, potem pa zjutraj znova nazaj," je v hecu dejala sogovornica, potem pa v resnejšem tonu pojasnila, da so eni v koči po tri mesece, drugi po dva ali enega.

Meteorološka postaja Kredarica je postavljena na 2514 metrih nadmorske višine in je naša najvišja ležeča postaja. Delovati je začela leta 1954. Na vhodu v kočo so na desni strani vrata, ki vodijo do mini stanovanja, v katerem domujeta vremenska opazovalca, eden je iz vrst Slovenske vojske, drugi pa iz Arsa. Takšna ureditev velja od leta 2006, vojska pa tudi poskrbi za prevoz opazovalcev.

Ravno tisti dan je bila na vrsti menjava, a prvi jutranji poskus zaradi slabih razmer ni uspel, helikopter ni mogel pristati, zato je vremenski opazovalec z vso prtljago, ki jo prinese za "izmeno", ki traja v povprečju 10 dni, pred kočo čakal, če se bodo razmere toliko izboljšale, da bo helikopter pripeljal kolega, njega pa odpeljal v dolino. Ko je koča zaprta, nekje od oktobra do poletja, pa sta vremenska opazovalca tudi tista, ki skrbita za kočo. "Ravno pred dvema dnevoma bi skoraj izmerili rekord: najvišja najnižja dnevna temperatura je bila 9,7 stopinje Celzija," je povedal vremenski opazovalec Andrej Rekar, ki se je ljubezni do vremenoslovja nalezel od svojega očeta Janka Rekarja, ki je na Kredarici delal več kot 40 let. Več o zelo razgibanem delu vremenskega opazovalca na Kredarici, ki traja od štirih zjutraj pa do večera, boste lahko prebrali v prihodnjih dneh.

V začetku tedna je dren najmanjši
Na koncu smo oskrbnika povprašali še, kdaj svetuje vzpon na najvišji vrh. "Najmanj ljudi gre gor v ponedeljek in torek, potem pa se vse dni do konca tedna število samo stopnjuje. Tudi v nedeljo popoldne je malo ljudi, a takrat je potem za vzpon ključno vreme," je še povedal Uranič, potem pa že odhitel novim opravkom naproti.

Ksenja Tratnik
Prijavi napako
Komentarji
Lublanski
# 07.08.2018 ob 08:08
tega res ne razumem, greš na 2800 m, pol se ti pa ne da smeti v koš vršt ... pujsi nemarni, nevzgojeni .. zgleda jim še zgor manjka mama da posprav za njimi
NikMan
# 07.08.2018 ob 08:05
Taborniki bi lahko bili obvezna snov v osnovnih šolah. Tako bi se naučili spoštovati naravo, ki verjeli ali ne, predstavlja naš dom :)
frozen pingvin 4
# 07.08.2018 ob 08:46
Men je tudi harmonika težava. V gore grem po mir, ne na gasilsko veselico.
SpicyWeiner
# 07.08.2018 ob 08:18
cricka
Ni ga boljsega, kot po parih urah hoda popiti par plocevink pira, pa recte kar hocte

Seveda, ko se pa potem take pijandure zaradi nezmožnosti normalne hoje, poškodujejo na poti v dolino, je pa spet treba klicati gorske reševalce, da take kretene sploh lahko spravijo dol z gore.
Zoro27
# 07.08.2018 ob 07:36
Kredarica je krepko preobremenjena. Projekt obnove Morbegne (napačno poimenovane), ki bi razbremenil Kredarico, je bil žal nesprejemljiv, saj ga je predlagala napačna politična opcija.
V tem času je vojašnico gospod Žakelj, ki ga nekateri častijo, popolnoma porušil.
350 ljudi spraviti v eno kočo na takšnem področju je recept za težave. Gledano s strani oskrbe, ekologije, hrupa in še marsičesa.
zzimba
# 07.08.2018 ob 08:31
Enim je koča očitno res point ture, verjetno navada iz doline (gostilna) ...
Ne vem, sam sem bil v nedeljo na Triglavu iz Zadnjice, gor in dol, pa se mi na Doliču ni dalo niti za 5 minut ustavit. Raje sem eno uro in pol ležal pod vrhom in užival v razgledih
lizing
# 07.08.2018 ob 08:31
Ni problem,če spiješ pivo ali dva.Problem je primitivnost,ki pa z ljubeznijo do gora nima nič skupnega.Meni se je že dogajalo,da sem prespal v spalki zunaj koče ,ker sem naletel na preveč družabna gasilska društva,z dvojnim trojnim" frajtonercim.".....Pa se raje umaknem pa zjutraj pravi čas na pot.Varen korak vsem
ST11
# 07.08.2018 ob 08:05
Na sreco zivim v podnozju Julijcev in pa tudi Karavank, tako da z lahkoto izberem kaksen "manj popularen" vrh brez vriskačev, ki se, najveckrat ze iz doline fino podprti, morajo predirati vsakic, ko stopijo preko malo vecjega kamna.

... da o zgoraj opisanem niti ne govorim.
Bivši uporabnik
# 07.08.2018 ob 09:32
Ni ga boljsega, kot po parih urah hoda popiti par plocevink pira, pa recte kar hocte

Se strinjam z napisanim.
Dodatek: v dolini.
frozen pingvin 4
# 07.08.2018 ob 08:49
@luka novak
Hm, na približno isti višini sem v franciji za posteljo v skupni sobi in zajtrk plačal 90 eur...
rdečinavijač
# 07.08.2018 ob 09:41
Ravno danes smo imeli skupino, ki je v sobah razgrajala do 2. zjutraj. Ne morem učiti ljudi kulture, opomnimo jih, drugega pa ne moremo.

Na vidnem mesti napisati da v takem primeru ima pravico vržti razgrajače iz koče in to v prvem takem primeru tudi storiti. Potem bo hitro bolje.
ms18
# 07.08.2018 ob 09:15
Na Kredarici sem nazadnje spal 2003, pa veliko hodim v hribe. To pač ni več planinska koča, hrup pozno v noč. Ravno sem se vrnil s 3-dnevne ture, hodil vsak dan od 5.00 do 18.00, obe noči sem ob 19.00 že trdno spal. B drugih kočah se to še da, na Kredarici ne.
Zoro27
# 07.08.2018 ob 08:42
@Luka Novak - to glede cene, pa ne bo držalo.

# 07.08.2018 ob 09:53
Nevzgojenim ljudem je pač potrebno postaviti meje in pravila. Je pa res, da razgrajači in pijanci ponavadi v kočah pustijo dosti denarja. Tu se pa pojavi dilema; dobiček ali mir...
Luka Novak
# 07.08.2018 ob 08:51
@samba

Na Kredarico bi morala biti cesta ..

Do Morbegne (ex italijanske vojašnice) na nadmorski višini 2520 m, se je iz doline poveljnik lahko pripeljal na motorju, t.i. mulatjere so bile prave gorske ceste (obstajala sta dva tipa, z natančno določeno širino, vzponom, osno obremenitvijo, izogibališči .. ) - dokler so jih Italijani vzdrževali, sedaj bolj ali manj propadajo. Podobno je bilo veliko število današnjih koč na območju nekdanje meje med Italijo in Kraljevino Jugoslavijo v Julijcih, v izvirniku nič drugega kot kasarne.
Quatebriga
# 07.08.2018 ob 08:28
Prekrasno. Zaradi koga se morajo organizirati čistilne in reševalne akcije?
pohorjezeleno
# 07.08.2018 ob 08:31
Najlepše je iti gor pozimi, potem pa s smučmi nazaj.
Hijena
# 07.08.2018 ob 08:14
To vse prinaša masovni turizem. Če pa gostov ne bi bilo, bi pa spet jamrali
sintaksa
# 07.08.2018 ob 11:01
V Sloveniji imamo 2 mio različnih interpretacij kaj pomeni "normalno" in "kulturno".

Eni bi kar s svojimi dizel Pasat karavani hodili gor (da lahko smeti odnese v dolino:), drugi bi pa težili pohodnikom, da morajo vstat ob 4ih in kreniti na pot ob 5ih, saj je to tisto pravo.

Eni bi imeli simbolično ponudbo hrane v kočah, dugi bi delali iz tega kulinarično doživetje in posledično biznis.
zamudnik
# 07.08.2018 ob 11:25
A je res treba meh vlačiti tudi tja gor?
anny22
# 07.08.2018 ob 09:45
Naj spijo zunaj na mrazu in v lastnih smeteh...se bodo hitro streznili. Razgrajanje ni sprejemljivo ne za ostale goste, ki zgodaj vstanejo, da nadaljujejo pot in jih ne ujame nevihta, ne za osebje planinskega doma, ki ima resnično dolg delovnik. Mi smo peli do 9h in potem šli spat, ker smo zjutraj vstali ob 5h.
tupamaross
# 07.08.2018 ob 11:32
Res je. Nočna razgrajanja alkoholikov so nemogoča.Bil sem pri
prijatelju v Dugi uvali pri Puli, koje je spalno in mirno počitniško
naselje v glavnem Hrvatov. Po 10 uri se v tem naselju skoraj
samo še muha sliši in muzika iz hotela, ki pa ni moteča.

Vendar, naši alkoholiki z harmonikami morajo pustiti svoj pećat
vsaj do druge ure po polnoči. Gre za zrele ljudi, ki pa, ko se ga
napijejo, resnično izgubijo sdti z realnostjo.

Tudi Kredarica ni za alkoholike in harmonikarje.
colnago
# 07.08.2018 ob 09:19
na triglav se hodi ,če je vreme lepo, maja in junija ,takrat pa je mir
GORILA
# 07.08.2018 ob 12:19
Nobeden ne smeti,nobeden ne popiva,vsi spoštujejo hišni red....

...velika večina pač ne smeti, ne popiva in spoštuje hišni red!
henodarling
# 07.08.2018 ob 12:15
Ravno danes smo imeli skupino, ki je v sobah razgrajala do 2. zjutraj. Ne morem učiti ljudi kulture, opomnimo jih, drugega pa ne moremo.

Na vidnem mesti napisati da v takem primeru ima pravico vržti razgrajače iz koče in to v prvem takem primeru tudi storiti. Potem bo hitro bolje.

Se strinjam, a tu bi morala zakonodaja, oziroma ustrezni pravilniki z doloćbami pomagati oskrbnikom, da bi bilo to tudi pravno podprto. In seveda, nespoštovanje tudi ustrezno sankcionirano. Morda s prepovedjo takim "planincem", da se še kdaj vrnejo.
Zoro27
# 07.08.2018 ob 09:49
@Luka Novak, no, pa povej kje in ceno. Če si našel en dom, kjer si spal za manj kot 10,50€, toliko namreč plačamo planinci na skupnih ležiščih v koči 1. kategorije, ne pomeni, da je to povsod.
Kredarica pa je koča na 2500 m, kar ne moreš primerjat.
robertvo
# 07.08.2018 ob 18:41
Problem ni pivo ali dva. Večji problem predstavljajo nekateri, ki postanejo vsiljivi, zoprni,... Če pa si ga nekdo privošči in ne predstavlja problema za okolico,... komu mar? Obisk gora za marsikoga pomeni letni oddih. Če si ga takrat ne privošči, kdaj potem? Morda v "za nekatere komentatorje" osovraženi Hrvaški? Življenje je prekratko, da bi se ukvarjali z limiti postavljenimi s strani tistih, ki imajo polno rit vsega
ala-persk
# 07.08.2018 ob 11:17
Glede na komentarje Upravljalec koče laže!
Nobeden ne smeti,nobeden ne popiva,vsi spoštujejo hišni red....
ajvard1
# 07.08.2018 ob 11:10
Ma kaka Kredarca.ko pelješ proti Vratom so na desni strani mirni in lepi hribi.lohk že pri Črlovcu parkiraš,pa si kmalu v "nebesih".
dejneseri
# 07.08.2018 ob 10:03
samba... resno?

tako narobe na toliko razlicnih ravneh, pa samo 44 besed...
frozen pingvin 4
# 08.08.2018 ob 23:19
@Elena1965
Harmonika ne sodi v hribe in pika. Imejte jo na vasih veselicah v dolini!

@GORILA
Na Kredarici sem plačal za ležiče v skupni sobi nazadnje 21 eur. Zajtrk s kavo pa je pod 10 eur. Torej trikrat ceneje, kot podobna koča v Franciji. Kje si pa ti 350 eur našel, pa nevem.
kristt
# 10.08.2018 ob 20:58
Vsake oči imajo svojega malarja, a meni gore pomenijo lepoto, divjino in predvsem pobeg iz sodobnega vsakdanjika. Zato me "turisti" ki v gorah veseljačijo in razgrajajo zelo motijo. Koče ki imajo pridih preteklosti in askeze pa so mi zelo všeč. Nisem tip hribolazca, ki bi na dan hodil po 16 ur in bi mi bil pomemben le cilj, nisem pa tudi tip, ki bi se ga v gorah naslikal...enostavno imam rad gore in njihovo prvinsko lepoto....brez ceste na Kredarici....ne moreš verjet kake neumnosti eni pišete.
melanholik
# 08.08.2018 ob 10:36
bruhnmici

# 07.08.2018 ob 22:30
Prijavi neprimerno vsebino Tale bo radikalna, a rešila bi marsikatero težavo, ki jo v nahrbtnikih s seboj zdaj na Kredarico prinašajo "ovčice". S Triglava bi odstranil vse jeklenice, kline, skobe. Vse skratka, kar "jekleni" našega očaka. Potem bi postal Triglav spet gol, tak kot je nekoč že bil. Težje pristopen vrh, ki je zahteval spretnost, znanje in kanček poguma, brez pretirane podpore šnopca ter pira. Zdaj pa kamenjajte in linčajte z minusi. :-)

Takole. Kamenjal sicer ne bom, minus pa sem res stisnil. Naj obrazložim. Si že bil na Grossglocknerju? No, če nisi, ti jaz povem, kako je. Pri zgornji koči je konstantno utaborjena ena klika lokalnih gorskih vodnikov, ki se obnašajo, kot da je cel vrh njihov. Umikajo vrvi drugih navez, se rinejo na pol metra prostora med navezami ipd. Jaz preprosto nisem mogel verjeti, da se lahko gorniki, in to celo vodniki, ki so gotovo že slišali kaj o gorniški etiki, v hribih obnašajo tako. In ja, če bi Triglav ne bil pozihran, bi bilo prej ali slej isto. Pojavili bi se lokalni vodniki, ki bi vodili gor proti plačilu in si mislili, da so neznansko več od vseh ostalih. In iskreno povedano, jaz imam precej raje trenutno sceno gužve v kočah (ki bi bila sicer v vsakem primeru) in to, da se občasno vidi, kako koga na grebenu zgrabi panika, kot pa grossglocknersko sceno, ko bi si vrh začela lastiti lokalna klika. In če bi šle zajle dol, bi se bržkone zgodilo to.
rudes
# 07.08.2018 ob 19:48
Glede cene prenočišč, na naši Uršlji gori stane postelja v dvoposteljni sobi 20 €, za člane PZ polovico. Koča je na 1686 metrih. Nisem spal po drugih kočah, sploh v tujini ne, težko pa verjamem, da v Alpah dobiš kaj cenejšeda.

Kar se pa ostalega tiče, ljudje dobre volje, magari tudi malo podkrepljeni me prav pretirano ne motijo, moti pa me razgrajanje na poteh v gore, zlasti v zgornjih jutranjih urah, ker plašijo divjad, sploh gamse ali ruševce, ki jih tako rad opazujem. Prav tako moteči pa so tudi nekateri prostohodeči psi, ki pa so odraz lastnikov, in ja, kar je še huje, nevestnih planincev, ki puščajo smeti za sabo. Resda, tega ni dosti, lahko bi pa bilo popolnoma brez.
Triglavski zmaj
# 07.08.2018 ob 18:06
Dajte še kak prispevek o tem, kako smo pustili propasti Triglavsko vojašnico Viktorja Emanuela III.. Ta zgradba je (bila) za vsaj 5 m višje od Triglavskega doma na Kredarici in bi bila lahko najvišja zgradba v naših Alpah, a očitno je bilo slovenski ponos pomembnejši.
Funai
# 07.08.2018 ob 11:57
Enkrat sem sel na Triglav in to je cisto dovolj.
godzila
# 08.08.2018 ob 20:30
Eno je koča, drugo je vrh Triglava. Do Kredarice lahko pridejo ljudje tudi v opankah, od koče do vrha pa raje ne niti poskusit, ker je lahko majhna napaka že usodna.
Mene glasba in žur načelno ne moti, problem je goveja harmonika, ki jo iz nekih razlogov asociramo s slovenstvom, kar je neumnost. Nič ni narobe, če si popotnik vlači inštrument s seboj, zdi se mi nezaslišano, če bi harmoniko dobili pri upravniku koče, ki jo je gor verjetno vlekel s helikopterjem in namestil prav zato, ker se mu zdi posrečena ideja in naše. Še nisem videl, da bi kdo igral recimo na orglice, ki jih lahko stlači v žep. Kakšna glasba sploh ustreza našim goram, mogoče kakšne posebne sorte etno, vendar take kulture pač nismo razvili, gospodarji so nam zašustili edino turbo folk, ki je dober samo za štalo in gasilske veselice.

Normalna oseba odlaga smeti v smetnjak ali jih zavije v vrečko in vleče nazaj v dolino, čeprav se včasih zgodi, da je treba kaj odložiti, ampak to so izjemw. Praviloma je treba v gore vlačiti stvari, ki nimajo embalaže oziroma se odvrže edino papir, ki se hitro razkroji.

Kapelica je posrečena, načelno bi lahko v cerkvici prespal vsak, če je pravi božji hram. Motila me je edino spomonska plošča ustašu Stepincu, ki s Triglavom ni imel nobene veze in tudi ni bil osebnost, ki bi v Sloveniji pomenila kaj dobrega, če je pa šuhtal živali na nas in nas pomagal okupirat. Sramota, da država pusti taka obeležja, nikjer drugje na planetu ne bi bilo mogoče kaj takega, katoliška cerkev pa še brani tega junaka, kot da gre za nekega svetnika in za Slovenijo pomembnega alpinista.
Rabimo več bivakov in klopc ob lažjih poteh, kjer hodijo predvsem ljubitelji in amaterji, nevihta v skali ni isto kot v dolini.

Čim prej morajo urediti zbiralnike vode in filtre, kakšen pir neki, voda lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo.
Rabimo tudi solarne plošče in polnilce za mobilne telefone, kjer imajo popotniki naložene navigacijske karte.
bruhnmici
# 07.08.2018 ob 22:30
Tale bo radikalna, a rešila bi marsikatero težavo, ki jo v nahrbtnikih s seboj zdaj na Kredarico prinašajo "ovčice". S Triglava bi odstranil vse jeklenice, kline, skobe. Vse skratka, kar "jekleni" našega očaka. Potem bi postal Triglav spet gol, tak kot je nekoč že bil. Težje pristopen vrh, ki je zahteval spretnost, znanje in kanček poguma, brez pretirane podpore šnopca ter pira. Zdaj pa kamenjajte in linčajte z minusi. :-)
gkrosl
# 07.08.2018 ob 22:11

colnago
# 07.08.2018 ob 09:19
Prijavi neprimerno vsebino
na triglav se hodi ,če je vreme lepo, maja in junija ,takrat pa je mir


Ali pa oktobra. Storil velikokrat, če je vreme, je prekrasno.
kameničar
# 07.08.2018 ob 17:03
Vera....

a da smo civilizirani pomeni, da znamo zadeve prepovedat in kaznovat...
elaine
# 07.08.2018 ob 10:32
Cesta sicer ne, bi pa morala do Kredarice(s Pokljuke?) voziti gondola, posledično bi bila tudi elektrika.
Predstavljajte si kakšno krasna smučišča bi lahko bila s Kredarice v dolino. V Avstriji bi zagotovo bila.
Tisti, ki v gorah iščemo mir, občudujemo floro in favno, ne hodimo na Triglav.
Hrk hrk
# 07.08.2018 ob 09:52
Z izjavo,da harmonika ni težava ste sprožili plaz harmonikarjev na Kredarico.
apache666
# 09.08.2018 ob 08:18
Kmetavzarija
Arso
# 08.08.2018 ob 10:16
Janko, si že bil tam gori?
godzila
# 10.08.2018 ob 19:43
@Zoro27
Nič ne rečem, ampak čemu potem sploh tehnologija, ki očitno ni izdelana za najbolj nevarne predele naše dežele? Bolj pametno se je vpršati zakaj ne, če lahko že šibek signal reši življenje. Med kvalitetnim lokatorjem in mini računalnikom skoraj ni razlike na zunaj, če imajo ljudje moźnost, raje vzamejo s seboj več koristnih in zabavnih zmogljivosti. Redko kdo pomisli, da se lahko igrače tudi v hipu spraznijo in potem sploh nimajo več nobene koristne funkcije, razen da moraš paziti na dragoceno bižuterijo, da se ne razbije ali je kdo ne ukrade.
Ti računalniki so zelo zaźeljeni, poleg telefona, ure in navigacije, igrajo tudi glasbo ali merijo vitalme funkcije telesa, svetijo v temi in snemajo lepe filmčke, osebno vedno naloźim gor śe par filmov in nadaljevank, če je slučajno slabo vreme ali ne morem zaspat. Posebej velja omeniti tudi umetno inteligenco, ki omogoča brezročno upravljanje, rečeš ok google in naprava ti veselo zašpila kar te zanima, pride prav źe za zasilno druźbo.
10.000 poti, ki so razpeljane kot špageti in večkrat poljubno oznaĉene, ponavadi tam, kjer je vsak odveĉen korak preveč. Karte pomagajo, če so jih ljudje navajeni in jih znajo uporabljat, enkrat sem vzel na pot tiskovino, ki je bila natisnjena zrcalno in sem se celo uro vozil iz Ljubljane, ki jo sicer solidno poznam.
Zato trdim, da rabimo več bivakov in tehnično opremljenih poĉivališč, kjef lahko pppotnik najde obliźnji izvir za silo pitne vode in napolni mobilni telefon iz sonĉnih celic in veternih elektrarn, kjer lahko prestanejo slabo vreme in zimo, saj ne stane drźavo skoraj nič, pohajkovanja pa bi naredili neprimerno bolj varna in nenazadnje prijetna.
Starega sveta in prave divjine ni več, seveda je treba gore spoštovati in se tam ne dela cirkusa, ampak tudi ni razloga, da bi moralo biti še teźje kot potovati brez vsega in vztrajati v nekem pristnem asketizmu, kadar ni taka situacija, saj nismo kitajci madona.
Zoro27
# 09.08.2018 ob 14:06
@godzila
Telefon je za telefonirat in ne za navigacijo, ker se prehitro sprazni. Zemljevid v roke in gremo, če pa kaj potrebuješ, pa prižgi telefon in preveri lokacijo.
Sicer pa je po slovenskih hribih 10.000 km označenih poti, tako da za normalnega popotnika ni težav.
sik
# 08.08.2018 ob 16:26
Alkohol ukinat pa bo mir.
Nahrbtnike pregledat in spat sicer pa v dolino nagnat.
Arso
# 08.08.2018 ob 10:14
Tako je. Harmonika s pravo mero in čim manj alkohola.
Elena1965
# 08.08.2018 ob 08:11
igranje harmonike oziroma poslušanje harmonike je nekaj enkratnega, predvsem v takem prekrasnem okolju, mislim da je absolutno potrebno dobiti način, da uporabniki upoštevajo pravilo da prenehajo z igranjem ob uri, ki jo določa pravilo; do določene ure zvečer sta lahko sprejemljiva hrup in glasba, vedno v vzdušju medsebojnega spoštovanja, po določeni uri bi morali spraviti harmoniko v določen kraj in je ne uporabljati več; to bi morala biti ustaljena navada, zaradi spoštovanja drugih uporabnikov, ki želijo mirno prenočiti, mirno spati; glede smeti, bi bilo potrebno na kakšen način že vnaprej informirati uporabnike, da v primeru, da smeti ne odvržejo v koš, posamezniki, ki ne upoštevajo tega pravila, krijejo stroške za naknadno delo, ki ga bodo morali opravljati drugi; mimo dejstva, da praviloma vsak planinec ima v svojem nahrbtniku vrečko za smeti, da jih sam odnese v svojem nahrbtniku - skrb in spoštovanje do naravnega okolja sta na prvem mestu o tem mislim, da nimamo dvomov
montebuba
# 07.08.2018 ob 10:53
Lepo napisano, morda bom enega lepega dne šel gor:)
Kazalo