Podobe Slovenije
Portorož
Poslovanje turističnega gospodarstva se izboljšuje, a prihodki na razpoložljivo sobo so še vedno prenizki, saj komaj presegajo tiste izpred desetih let, je bilo slišati na plenarnem delu Dnevov slovenskega turizma v Portorožu. Foto: BoBo
Počivalšek je napovedal, da si bo v novem mandatu še naprej prizadeval za prestrukturiranje turističnih podjetij v državni lasti. "Nisem prepričan, ali nam bo to uspelo prelomiti, ker so sile, ki tega ne želijo, zelo močne, a bomo naredili vse, kar je v naši moči," je dejal. Med razlogi za dozdajšnje uspehe je poudaril razvoj novih visokokakovostnih proizvodov in ponovno osamosvojitev Slovenske turistične organizacije (STO) ter podvojitev njenega proračuna na okoli 12 milijonov evrov. Foto: BoBo
Slovenija
Slovenski turizem se bo na tujih trgih predstavil z osveženo podobo in sloganom. Foto: BoBo
VIDEO
Združevanje slovenskih ho...

Dodaj v

Poslovanje v turizmu se izboljšuje, tujce bomo vabili z novim geslom

"Slovenijo čutim. Na svoj način."
9. oktober 2018 ob 13:38,
zadnji poseg: 9. oktober 2018 ob 19:46
Portorož - MMC RTV SLO, STA

Poslovanje turističnega gospodarstva se izboljšuje, panoga je po letih izgub znova na zeleni veji. A prihodki na razpoložljivo sobo so še vedno prenizki, saj komaj presegajo tiste izpred desetih let, je na Dnevih slovenskega turizma poudaril minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek.

Letos se prilivi od izvoza potovanj zvišujejo za osem odstotkov. Povprečna dosežena cena na razpoložljivo sobo je v zadnjih letih naraščala in v letu 2017 dosegla 32 evrov, kar pomeni 8,3-odstotno nominalno letno rast. "Naša ocena je, da je ta kazalnik še vedno nizek. Je sicer višji kot leto poprej, a je iz naslova višje dodane vrednosti porasel le za odstotek, preostala rast je od večjega števila prenočitev," je opozoril minister.

Celotni prihodek na razpoložljivo sobo pa je lani dosegel 20.850 evrov, kar je najvišja vrednost v zadnjih desetih letih. "A roko na srce, s tem smo bolj ali manj komaj presegli rezultate iz 2007," je poudaril Počivalšek: "Počasna rast enostavno ni več dovolj. Imamo pogoje, znanje, resurse in energijo, da do leta 2021 dosežemo štiri milijarde evrov prilivov od izvoza potovanj."

Med dosežki preteklega mandata je Počivalšek poudaril državno podporo pri oblikovanju 84 novih inovativnih in integralnih turističnih produktov, 31 vodilnim turističnim destinacijam je država pomagala pri razvoju in digitalni promociji, v okviru SID banke pa je za investicije v turizmu rezerviranih 160 milijonov evrov za zelo ugodna posojila.

Prestrukturiranje turističnih podjetij v državni lasti
V novem mandatu želi Počivalšek nadaljevati dejavnosti podpore različnim delom turizma. Med prioritetami je poudaril prestrukturiranje turističnih podjetij v državni lasti.

"To je področje, okoli katerega so se lomila in se bodo še lomila kopja. Nisem prepričan, da nam bo to uspelo prelomiti, ker so sile, ki tega ne želijo, zelo močne. A bomo naredili vse, da bomo ta hotelski del, ki predstavlja 40 odstotkov podjetij in 70 odstotkov vseh hotelskih sob v Sloveniji, prestrukturirali na način, da bo uspešnejši in bo podpiral zgodbo petzvezdičnih doživetij," je dejal.

Direktorica STO-ja Maja Pak je medtem povedala, da se v prvih osmih mesecih letošnjega leta v slovenskem turizmu kaže devetodstotna rast prihodov in 15-odstotna rast prenočitev, pri tujcih pa opažajo 14 odstotkov več prihodov in 20 odstotkov več prenočitev. "Dobra novica je, da se letos podaljšuje doba bivanja," je dodala Pakova.

Slovenijo čutim. Na svoj način.
STO je v okviru Dnevov slovenskega turizma predstavil tudi osveženo kreativno rešitev v podporo promociji Slovenije na tujih trgih. Nova rešitev se glasi: Slovenijo čutim. Na svoj način.

"Namen osvežene rešitve ni, da preseka naše dosedanje delo, saj je zgodba Slovenije kot zelene butične destinacije za petzvezdična doživetja jasna in široko sprejeta," je pojasnila Pakova. Čeprav se z novo rešitvijo poslavlja geslo "Zelena. Aktivna. Zdrava.", ideja Slovenije kot zelene, aktivne in zdrave destinacije ostaja.

"Po več kot petih letih smo želeli komunikacijo osvežiti in jo še posebej nadgraditi na bolj čustveni in izkustveni ravni, v skladu s trendi vsebinskega digitalnega marketinga in trendi današnjega novega pojmovanja luksuza, ob tem pa se tudi skozi sodobno komunikacijsko platformo še dodatno približati močnemu in potencialnemu segmentu milenijcev," je pojasnila Pakova.

Izbrana rešitev je strokovno komisijo prepričala, ker omogoča prilagodljivo vključitev v vse dejavnosti in še dodatno osmisli znamko I feel Slovenia (Slovenijo čutim). "Gre za komunikacijsko platformo, ki ponuja rešitev za komunikacijo na krovni ravni slovenskega turizma, v organizaciji STO-ja, za naslednjih od tri do pet let," je povedala Miša Novak iz nacionalne turistične organizacije.

My Way, Meine Art, A modo mio
Izbrano rešitev so sicer poiskali z razpisom, na katerega se je odzvalo šest slovenskih trženjskih agencij. Zmagal je konzorcij agencij pod taktirko slovenske komunikacijske agencije Yootree in v mešanem slovensko-ameriškem partnerstvu podjetij Madwise, Lanara Consulting in Moste Inc., ki zdaj izvaja dejavnosti za vključitev ideje v obsežni nabor dejavnosti.

Komunikacija na krovni ravni v angleškem jeziku poteka z besedno zvezo My way, v nemškem Meine Art, v italijanskem A modo mio. Prinaša tudi nov ključnik za uporabo na spletnih družbenih omrežjih, saj se #ifeelslovenia pridružuje #myway.

STO bo rešitev postopno vključil v orodja komunikacije na krovni ravni. Med prvimi bo rešitev uporabljena v svetovni digitalni kampanji leta 2019.

A. P. J., D. S.
Prijavi napako
Komentarji
gispa
# 09.10.2018 ob 14:08
Baaahhh... Res ste opravili dobro delo. Sedaj je pa na vrsti še ustrezna turistična strategija, ne pa to sranje, ki ga vsakih par let napišete, da izgleda kot, da se dela.

Sem turistično-gostinski delavec. Zaradi stanja v državi nas manjka, kljub temu, da so ljudje tudi izobraženi in naučeni za to delo, nekateri pa zbežijo ven. V nekem članku sem prebral, da je čez letošnje poletje manjkalo 7000 gostinskih delavcev. Potem pa država in šefi jokajo ter jamrajo, da ni delavcev. A bejš bejš...

Glavni problemi gostinskega posla: slabe plače, ni kvalitetnega življenja, urnik dela, stres. Potem te pa še folk j**e v glavo, ker pač lahko, kljub temu, da si prijazen pa jim vse ustrežeš.

Vsaj plačo nam dajte pa, da gremo lahko kakšno uro prej domov k družinam.
AlBundy
# 09.10.2018 ob 14:19
Razmetavajo denar za razne "umotvorne" slogane namesto da bi motivirali ter ustrezno plačali ljudi v gostinstvu in turizmu ...
ajša55555
# 09.10.2018 ob 14:55
Oprostite, ampak to je pa že debilnost, to je še edino kar obvladajo take organizacije in agencije, in dodajam še politike.
Pa kaj so to "zaeni umetniki" ??? A so na državnem proračunu ? Pa dejte ta folk že enkrat delat poslat v realen sektor....
alfa333
# 09.10.2018 ob 14:26
Tujci jo bodo čutili tistih par dni ko bodo na dopustu ,mi pa jo čutimo vsak dan v letu na žalost Švica ja nikoli.
los-t
# 09.10.2018 ob 18:34
Če bi bli delavci v gostinstvu vsaj povprecno plačani, s službo za nedoločen čas, prijavljeni na zavodu in z zavarovanjem, bi jih že najdli dovolj, dokler pa lastniki lokalov, gostiln in hotelov škrtarijo ravno pri osebju, se pa ne čudim da še tistih par tapravih gostincev uide v bolje plačane tuje države. Ostanejo pa nam samo tridnevni študenti ki se kave ne znajo prav potegniti iz avtomata. Ampak to ni moj problem...

Moj problem so polne mestne ulice Korejcev in Kitajcev, polni kraji avtobusov severnih penzionerjev, od tujcev zabasane ceste do hribov in morja, še v Prekmurje se ne da več brez stanja v koloni. Ni treba nikogar več vabit, dajte nam raje našo deželo nazaj!
SF0100
# 10.10.2018 ob 08:33
STO je zrel za revizijo poslovanja.

Totalno razmetavanje sredstev. Ljudje božji poglejte malo na erar kaj si oni vse privoščijo. Uspeh slovenskega turizma ni odvisen od tega koliko milijonov oni vržejo v luft. Poglejte kako najemajo razne s.p.-čke za par 10 jurjev za razno razna jajca.

En resen minister bi tisti STO spucal, da bi se kar kadilo. Tomaž Vesel (Računsko sodišče) zakaj ne greste na revizijo STO? Koga ščitite?

Taki slogani so zgolj pesek v oči narodu. Številke o uspehu turizma pa so posledica trdega dela zaposlenih v turizmu ne pa nekih uradnikov.

PS: Ste vedeli, da se zaposleni STO v 21 stoletju še vedno pišejo v zvezek kdaj kdo pride delat in kdaj gre domov? Ste vedeli, da ima vsak zaposlen na STO v povprečju 64 ur plusa? Ste vedeli, da zaposleni v STO v času delovnega časa smučajo, plavajo, hodijo na izlete in je vse to zapakirano v razne "kampanije"?
K_ris
# 09.10.2018 ob 19:48
@Al Bundy

Razmetavajo denar za razne "umotvorne" slogane namesto da bi motivirali ter ustrezno plačali ljudi v gostinstvu in turizmu ...

STO naj plačuje zaposlene v gostinstvu in turizmu? Kakšna logika je to?
mala_mis
# 09.10.2018 ob 17:26
@gispa

STO nima veze z zaposlovanjem
shark77
# 10.10.2018 ob 00:35
Ni čudno da nas stalno mešajo z drugimi državami,če stalno nekaj spreminjamo slogane. Več koristi bi naredili,če bi v Logarski dolini nazaj postavili repliko legendarne table iz reklame Slovenija moja dežela.
nenna
# 09.10.2018 ob 18:47
Ne sledim več vsem tem novim sloganom.
pmkš
# 09.10.2018 ob 15:09
"Turisti" že prihajajo, samo zaslužek bo bolj slab.
bert1
# 09.10.2018 ob 16:06
Kaj je pravzaprav novica tu? In ce je to nov slogan, kje se ga da videti?
Ljubinica
# 10.10.2018 ob 12:11
Slovenija - moja dežela
Za vedno!!!
Ples
# 09.10.2018 ob 21:33
Slovenijo čutim. Na svoj način.

Zelo izvirno in globoko, moram razmislit, ker jaz nikoli ničesar ne čutim na svoj način in verjetno tudi drugi ne ;)
subcomandante
# 10.10.2018 ob 14:31
Več sreče kot pameti in sramotno izkoriščanje delovne sile.
rubin
# 10.10.2018 ob 08:02
Aja, tu se nadzorno lahko pokaže da naravni vir - zemljišče na lokaciji prinaša parazitsko rento :kljub temu da ima hotel v Celju enako strežbo, enak tretma za prenočitev ima lahko ista soba v portorožu dvojno ceno. Kam gre razlika? Ne, ne gre delavcu, gre lastniku v žep ne da bi karkoli več kot lastnik hotela v Celju naredil. In tukaj bi morala nastopit država, da bi to rento z nepremičninskim davkom pobrala. Tukaj se lahko lepo pokaže da ta davek nebi škodil gospodarstvu, če bi bil nižji od rente zemljišča. Kajti lastnik se ne bo preselil na drugo lokacijo če je renta 7000evrov, davek pa 6999 evrov. Še vedno mu bo zemljišče nosilo 1€. Amortizacije in investicije v zgradbo pa ne štejemo v rento, ker tako kot lastnik v Portorožu kot Celju morata enako obnavljati hotel, čeprav ta v Portorožu kasira enkrat več. Enaka logika je v zemljiščih za stanovanja, za kmetijstvo in za industrijo. Zracunat rento in jo v večini z davkom pobrat. Pa ne pozabit za enak znesek kot bo večji priliv v proračunu z davkom na nepremičnine zmanjšat davek na delo! Tako bodo tudi Mojce ne samo Azre sobarice...
Wasabi
# 09.10.2018 ob 18:48
Razmetavajo denar za razne "umotvorne" slogane namesto da bi motivirali ter ustrezno plačali ljudi v gostinstvu in turizmu

Kdo da bi plačal zaposlene v turizmu? STO?

Mi rabimo samo dobro delujočo državo, ki bi onemogočala posel podjetjem, ki se ne držijo koletivne pogodbe panoge. Ti STO nima nič s tem, pač pa država - ja, točno tisti, ki so že 30 let pri korito (SD,SDS da ne naštevam dalje.

Naloga STOja pa seveda je, da skrbi za promocijo in vsaka promocija se pač plača. Tu ne vidim kaj spornega.
interakt
# 09.10.2018 ob 16:18
kaj bodo čutili, kolone na cestah do hrvaške meje, ter predrago in zanič gorivo napram avstriji ???
HOR
# 21.10.2018 ob 18:45
"...Slovenijo čutim. Na svoj način..."

Slovenijo čutim. Po svoje...!?
zahojen slovenc
# 11.10.2018 ob 08:36
Ni delavcev, ni delvcev......ja kaj pa ponujajo kot "delo"? 10-12 urni delavnik, šikaniranje, mobing, stres, neprimerne delovne pogoje, nečloveške odnose, nespoštovanje in seveda minimalno plačilo. A to je "delo"? Kdaj se bomo zavedli da to ni "delo" ampak sužnjelastniški odnos.
Tisti delodajalci, ki se zavedajo, da je delavec v prvi vrsti človek in ga spoštujejo kot takega, cenijo njegovo delo in se zavedajo, da je tudi za njih kot delodajalce najboljši zadovoljen delavec, tisti ne jamrajo, da delavcev ni. Spodobno plačilo, spodobni pogiji, spodobno delo in dobiš spodobnega delavca. Zelo lahko je to razumeti, a kaj ko pohlep v večin prevlada. Ampak zavedanje ljudi je vedno večje in ni daleč čas...
henodarling
# 11.10.2018 ob 08:19
rubin
No, da bodo tujci doživeli Slovenijo bi bilo dobro da bi bile sobarice, čistilke itd. razne Mojce in ne Azre... A ni tako, škrtobe delodajalske. Mate srečo da vam vlada z uvozom tujih delavcev drži štango...

Sam nikoli ne sprašujem sobaric po imenu, v glavnem če je že treba kontaktiram v angleščini. Prav gotovo pa ttdi turisti pri nas ne znajo slovensko ali bošnješko, kaj praviš?
henodarling
# 11.10.2018 ob 08:13
Če bomo imeli sami vse dobro "porihtano" v turizmu, tudi inovacija gesel ne bo kaj dosti spremenila.

Seveda pa je prav lepo in še kako koristno, če so le-ta prava in privlačna.
In zakaj ne v tujih jezikih? Saj vendar vabimo goste od povsod.
Sami si ne bomo napolnili turistične blagajne.
ElTorro
# 10.10.2018 ob 22:04
@rubin
Nepremičninski davek seveda podpiram.....a vseeno morda pozabljaš, da je pričakovanje rente vključeno v ceno parcele. Za gradnjo hotela v Celju si parcelo kupil za milijon, v Portorožu si pa za to parcelo plačal 10 milijonov (številke izmišljene, seveda).
In potem je treba tudi to razliko v ceni nekje spraviti noter....
rubin
# 10.10.2018 ob 07:49
No, da bodo tujci doživeli Slovenijo bi bilo dobro da bi bile sobarice, čistilke itd. razne Mojce in ne Azre... A ni tako, škrtobe delodajalske. Mate srečo da vam vlada z uvozom tujih delavcev drži štango...
VanDame
# 11.10.2018 ob 07:50
Poglejte samo kakšna je današnja mladina po mestih. Kardashian generacija, ki jim je edina vrednota lepota in denar. Seveda govorim na splošno. Ampak ta generacija bo še manj pripravljena delati slabo plačana, težka dela.
oziris.va
# 09.10.2018 ob 15:51
AlBundy
# 09.10.2018 ob 14:19

Razmetavajo denar za razne "umotvorne" slogane namesto da bi motivirali ter ustrezno plačali ljudi v gostinstvu in turizmu ...


Ideja na Zahodu pač stane, realizacija pa je drugo vprašanje ;)
Kazalo