Podobe Slovenije
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 24 glasov Ocenite to novico!
Kranjska Gora, jezero Jasna
"Vhodi v turistične kraje morajo biti v skladu s podobo, ki jo želijo tržiti." V primeru Kranjske Gore gre torej za videz idilične alpske vasi. Foto: MMC RTV SLO
Martuljek, Kranjska Gora
Moti jih predvsem lokacija zabaviščnega parka. Foto: BoBo

Dodaj v

V Kranjski Gori ogorčeni zaradi postavitve zabaviščnega parka

"Naše mesto si zasluži več."
5. december 2016 ob 17:30
Kranjska Gora - MMC RTV SLO, STA

V Kranjski Gori nastaja zabaviščni park, zaradi česar so župan in nekateri krajani precej ogorčeni. Kot najbolj problematično poudarjajo predvsem lokacijo parka.

"Z vsebino ne vidim težav. Ljudje in obiskovalci bodo v bistvu sami presodili, ali to sodi v ta kraj. Če bodo zabaviščni park sprejeli, je to konec koncev le plus za turistično ponudbo. Edino, kar nas moti, je lokacija, ki se nam zdi res neprimerna," je problematiko pojasnil direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber.

Poudarja, da morajo biti vhodi v turistične kraje v skladu s podobo, ki jo želijo tržiti - v primeru Kranjske Gore pa je to idilična alpska vas. Prav tako je bil ta prostor vedno izpostavljen kot rekreacijsko območje, kjer ne bi smelo biti elementov, ki onemogočajo urejanje tekaških prog. Na tem prostoru, ki so ga tudi elektrificirali, običajno pripravljajo šolo teka na smučeh in tudi tekmovanja.

"S celotno občinsko ekipo in ekipo Turizma Kranjska Gora se trudimo, da je Kranjska Gora urejena vse od Mojstrane pa do Planice in zdi se, da se je ves naš trud v sekundi uničil, ko so začeli postavljati lunapark na elitni lokaciji v Kranjski Gori za hotelom Kompas, kjer se dnevno v času sezone mimo pelje ogromno število ljudi," je v pismu, ki ga je dodal občinskemu časopisu, zapisal kranjskogorski župan Janez Hrovat.

Kranjska Gora si zasluži več
Po njegovih besedah bo Kranjska Gora s tem izgubila rekreacijsko območje za tek na smučeh. Dodaja pa še, da bo gradnjo poskušal preprečiti, saj "si Kranjska Gora zagotovo zasluži bolj elitni turizem, kot je postavitev lunaparka".

Robert Žagar iz podjetja Lunapark Müller je nad negativnimi odzivi zelo presenečen. Kot je pojasnil, se njegova družina z zabaviščnimi parki ukvarja že več kot 30 let, z njimi pa gostujejo po celotni Sloveniji. Pred Kranjsko Goro na takšne težave niso naleteli še nikjer.

"Urejeno imamo vso dokumentacijo. Delamo po zakonu, zato smo dobili tudi dovoljenje jeseniške upravne enote," je izpostavil in pojasnil, da bodo zabaviščni park odprli ta konec tedna, dovoljenje za obratovanje pa imajo za zdaj do marca, medtem ko so zemljišče, kamor nameščajo park, od lastnika vzeli v najem za pet let.

"Kranjska Gora je turistična destinacija, ki veliko da na zabavo. Ima igralnice, poletno sankališče in številno drugo tovrstno ponudbo, zato res ne vem, kaj bi bilo spornega pri zabaviščnem parku," je sklenil Žagar.

P. B.
Prijavi napako
Komentarji
vremenko
# 05.12.2016 ob 18:10
Zabaviščni park absolutno ne sodi v tole in tole.
saigon
# 05.12.2016 ob 18:10
ja itak ciganski plac bodo naredl iz alpske vasi...koga briga pogled na lepe slovenske hribe treba je postavt svetleco kicasto plastiko...itak ce mas denar dovoljenja niso problem....sam se par kioskov z burekom in pleskavicam zravn jezercka postavte pa bo..?itak nimam vec kam v tej bedni sloveniji ne da bi burek pa kebab videl sramota res..ljudje hodjo v kr goro po alpsko vzdusje na smucanje in podobno..te kioske pa ciganske semnje pa v ljubljano k jankovicu postavte
heroj
# 05.12.2016 ob 18:37
Tale lunapark dejansko ne sodi v kranjsko, sploh p ne na ta plac v kranjski gori. Kot prvo je ta prostor namenjen za tekasko progo. Presvsem pa kazi podobo kranjske gore. Se dober da ni vec zerjava ker se je ze pozidalo velik kjer se ne bi smelo.
mertseger
# 05.12.2016 ob 20:12
Prestavite ga v Kranj, albanci ga imajo radi sigurno bo zasedenost blizu 100%
manrose.
# 05.12.2016 ob 21:04
"Urejeno imamo vso dokumentacijo. Delamo po zakonu, zato smo dobili tudi dovoljenje jeseniške upravne enote."

To je logika stare generacije, ko jim je vseeno za estetiko, izkusnjo itd. Stari generaciji je vazno, kdo je na oblasti, da imajo papirje in da obcina zrihta posel, medtem ko imajo doma zivo vijolicno ali rumeno fasado sredi zelene vasi.

Estetika, izkusnja, okus, avteticnost... to stvari, ki jih nekdo, ki se sklicuje, da ima vse papirje, ne bo nikoli razumel, pa ce se 30 let izvaja zabaviscni park.

Zabaviscni park ne sodi tja. Morda sodi na Jesenice, ce se govorimo o Gorenjski, kjer ni nic in bi to popestrilo zelezarniski pecat mesta. Ali Kranj.
jCoob
# 05.12.2016 ob 19:08
hehe, lokalno prebivalstvo jih tam noče, oni pa ne vidijo problemov?
aroganca na kubik je tole..
Lorber#6
# 05.12.2016 ob 18:08
Ko sem tole prebral sta mi jasni dve stvari: Domačini si lunaparka ne želijo, gospoda Žagarja pa zanima zgolj in samo zaslužek. Seveda bodo (tuji) turisti lunapark sprejeli. Mislite da je bogatim Nemcem, ki bodo prišli mar za našo pokrajino? Odgovor je ne. Kranjska gora je premajhna, da bi tukaj zganjali množični turizem. Treba bo ohranit butični turizem, po čemer so bili znani do sedaj...
niss9x
# 05.12.2016 ob 19:03
Tega še Mariborčani nebi naredili tam na Rogli.To se bo verjetno stopnjevalo.Mater,postavili bi odprto drsališče ali pa plezalno steno.Lunapark!!
commodore
# 05.12.2016 ob 17:40
tiste 300 let stare naprave ne imenujte zabaviščni park
Le Courage
# 05.12.2016 ob 19:07
Kot navdušenec nad zabaviščnimi parki sem nad potencialom novega (No, saj v Sloveniji he tako tega izjemno malo) seveda navdušen, je pa res da bi lahko izbrali malce bolj primerno lokacijo kot pa Kranjsko Goro. Interes turistov, ki odhajajo tja, v 90% namreč niso tovrstne atrakcije...
Wasabi
# 05.12.2016 ob 19:45
Če bi postavili zabaviščni park, ki bi sam po sebi bil atrakcija, ga lepo zapakirali v alpsko zgodbo, bi bil celo vesel nove pridobitve. Tako pa mislim, da gre bolj za tiste kičaste naprave iz enih drugih časov, ki jih postavljajo po raznih sejmih. Precej neprivlačna zadeva za turiste, ki naj bi bili petični. Tu bodo verjetno še najbolj srečni lokalni otroci, občinski proračun pa ne najbolj.
yoda
# 05.12.2016 ob 21:30
lunapark v KG?!? A ste z lune padli?
menitosi
# 05.12.2016 ob 20:10
Zabaviščni park fuj. To nikamor ne sodi, razen v bližino večjih mest. Denar ne pozna meja sploh pa ne okusa.
pace
# 05.12.2016 ob 19:10
Skrajno neprimerno za Kranjsko Goro in dolgoročno zelo škodljivo.
podjetnik
# 06.12.2016 ob 00:12
Sem stalni obiskovalec Kranjske Gore in edino kar manjka je en konkreten termalni kompleks, v alpskem stilu seveda. Lokacija nekje med Kranjsko in Martuljkom..
are
# 05.12.2016 ob 21:37
Tisto cigansko železo mislijo v KG postavit? Ne. Pa sej niso resni.
podjetnik
# 06.12.2016 ob 00:19
@DeathBlow, DASILVA in ostali. Luštn je v Kranjski Gor ampak Kranjskogorčani imate mogoče tud zarad svojga trdga in včas zahojenga karakterja problem turizem spravt na res top raven.

Poznam ogromno domačinov v Kranjski Gori in v Ratečah in se mi zdi, da redko prevlada neka huda pozitiva.
DeathBlow
# 05.12.2016 ob 21:31
@dharma ... dj povej da so obnavljali cesto ne da je razsut asfalt ... in pazi lotili so se tega v nesezoni! O sobi govoriš vrjetno v depandansi in ne o samem hotelu Kompas....in ja vrjetno so ti pokazali še ne pospravljeno sobo(v katero so te hoteli stlačit), katero si pač odklonil. Lokal/gostilna je zaprt že vrsto let, ker se je nekomu zahotelo po "privat" jezeru pred svojim vikendom pa je tukaj občina rekla NE!in sodni mlini pač meljejo in meljejo ... Jasna kot sama je urejena v nulo, oz. se je sploh ne da več primerjati kakšna je bila pred letom ali več, ker je v tem trenutku svetlobna leta napredovala. Toliko negativizma s tvoje strani ... ni omembe vredno, pove pa veliko,sploh v tem delu kaj privoščiš krajanom/krajankam in seveda turistom.
los-t
# 06.12.2016 ob 06:00
To mi deli miško, diznilend v vsako slovensko vas...prec bodo tm zraven še bigmac, pa burek in falafel in čevapi in sto raznih preprodajalcev kitajske robe...super da je cesta direkt skoz KG, se ne bo treba ustavljat....
manrose.
# 05.12.2016 ob 23:41
@dharma: Ne vem, zakaj se razburjas, ker si bil v slabem hotelu. Pac, nisi placal 200e na noc, si placal morda le 60e in si dobil tudi temu primerno sobo. In en lunapark ne bo dvignil ravni tega hotela, k vecjemu bo pritegnil se vec white trasha, sobe bodo se bolj poceni, se bolj umazane, in tako bo Kranjska Gora pocasi postajala nek povprecen Umag.
dharma
# 05.12.2016 ob 22:26
DeathBlow
Moj očitan negativizem izvira predvsem iz totalno ponižujoče ponudbe sobe v depandasi dotičnega hotela. Takega nizkega nivoja nisem doživel niti v Romuniji in depandansa ni primerna za nič drugega kot za rušenje. Zdaj ali boste sprejeli kritiko za dvig nivoja turizma ali ne je pa pač vaša osebna odločitev. Prosim pa, da ne pričakujete od mene, da bom pojedel juho v kateri plava muha ali pa jo prijazno zavrnil zaradi strahu, da mi ne plunejo v solato. V osnovi sem tudi jaz proti lunapakrom in ostali nepotrebni šari, ki kazi delček prečudovite neokrnjene narave. Očitno pa je s turistično vizijo in vodenjem v tem kraju nekaj narobe, da je sploh prišlo do te situacije.
tonccy
# 05.12.2016 ob 19:55
KATASTROFA.
Voly
# 06.12.2016 ob 09:08
Pa zakaj za vraga niste s sliko pokazali lokacije. Ko sem videl slike Jasne, meni zelo priljubljene lokacije, sem si takoj rekel, da tukaj pa res ne more stati luna park.
Taka predstavitev problema je lahko zelo zavajajoča, kajti veliko bralcev si lahko ustvari napačno sliko, ker nekateri samo preberejo naslov in pogledajo sliko.
V Kranjski gori se bodo pa morali enostavno poenotiti, ali hočejo podobo idilične vasice, kjer po dnevnem smučanju vladata mir in spokoj ali pa smučarsko vas z veliko zabave.
bruhnmici
# 05.12.2016 ob 22:46
No, temu se pa reče strateški razvoj turizma. V skladu z "green destination" in "I feel Slovenia". Kje ste zdaj STO-jevci in TNP-jevci, da udarjo eno pametno okroglo mizo na ringlšpilu traparij, ki smo jih sposobni sprejemat samo pri nas? Še eno podobno skropucalo je pred Bledom, na uvozu k golf igriščem na Bledu. En Dino park. No, sej ne rečem. Ko prtečemo na dilcah iz Rateč, se dmo šli pa z avtomobilčki zaletavat, pa na XXL kiklah kakšnih PVC sneguljčic se bomo mal zarolal, pa bo. Oh ja. A si predstavljate tihožitje: En zdolgočasen overweight mulc s sladkorno peno, ki jaha mehanskega gamsa, v ozadju pa Prisojnik, Krnica, Kriška stena ... Komi čakam.
dharma
# 05.12.2016 ob 21:08
Sam ne mi težit prosim! Pred mesecem sem bil v KG. Nastanjen sem bil hotelu Kompas, oz. so me hoteli stlačiti v njihovo depandansko. Sokraj najslabša nastanitev ever. Totalno razfukane stare socialistične sobe, neogrevana, smrdljiva in moja je bila celo nepospravljena. Samo v nekem obmejnem mestu v Nepalu sem doživel slabše.
Jezero Jasna? Lokal/gostilana itak zaprta, neurejene potke in razsut asvalt. In vi bi elitni turizem? Na podlagi česa? Lepe fotografije gora? Isto kar očitate hrvatom - da prodajajo samo morje in nič drugega delate sami. Ma nej vam nabijejo lunapark čez celo Kranjsko, ker si drugega niti ne zaslužite!
čik
# 06.12.2016 ob 11:20
če jaz kaj vem je to tukaj

slike zavajajo
se pa strinjam še na jesenice ne paše tale rena
ajvard
# 06.12.2016 ob 11:04
ko se je rušil arhitekturni biser - nekdanji hotel Prisank - in na njegovo mesto postavilo neko ogabno stavbo v funkciji hotela, ni bilo slišati nekih protestov krajanov.
ajvard
# 06.12.2016 ob 01:20
če lahko nek Lojz že deset let nemoteno Morbegno razbija, lahko vsakdo počne kar hoče v TNP.
kaj šele v njegovi okolici.
skira
# 05.12.2016 ob 19:27
žerjav je kriv
đztrfg
# 06.12.2016 ob 16:17
No takole. Sem domačinka in občudujem svoj kraj, z vsemu kar ponuja. Idilična alpska vasica, ki pozimi zaživi s čudovito alpsko vasico in kopico neučakanih smučarjev in športa željnih navdušencev, poleti pa z vse bolj priljubljeno športno panogo - kolesarstvom in seveda planinstvom. Čeprav sem dnevno tu in tudi zaposlena v svojem kraju, se kot verjetno marsikateri turist zavedam naravnih danosti in lepot, ki nam jih Zgornjesavska dolina ponuja. Cenim delo župana, občinske uprave, Turizma Kranjska Gora in vseh, ki kakorkoli prispevajo k razvoju turizma in vanj vlagajo svoj čas in trud. Teh ljudi ni malo. Prisotna je pozitivna miselnost, želja po napredku, medsebojno sodelovanje, žene nas po - nečem več. Kot destinacija postajamo konkurenčni , vzpenja se turistično gospodarstvo.
S postavitvijo lunaparka so nastale razprtije in dva pola ter razpredanje ali to sodi sem ali ne. Osebno se strinjam z zgoraj napisanim, da se celoten trud od Mojstrane do Planice izniči s postavitvijo lunaparka na najbolj elitistično točko - vstopno točko v Kranjsko Goro, kjer se najprej odpre pogled na čudovit Prisank in bela pobočja, pod njim pa malo grdo rečeno - pisano šaro, ki sodi bolj kot ne v mesta, ki sama po sebi niso turistično atraktivna. Pa nisem nasprotnica tovrstnih zabav, ampak le te ne sodijo sem. Zaslužek gor ali dol.
PačNekdo
# 06.12.2016 ob 11:45
Ubistvu je precej ironično, da bo se s tem lunaparkom v KRanjski Gori končno vsaj malo dogajalo. Celotna vas je sramota za turizem, razen smučanja in tistega lokala v centru nima človek zvečer prav ničesar za početi.
heron
# 06.12.2016 ob 10:35
še tisto kar je res lepo bodo uničili,ne pustite Kranjskogorci
Anar Hija
# 06.12.2016 ob 08:53
Saj ne moreš verjeti, kakšni duševni bolniki danes oblikujejo našo prihodnost....saj to ne more trajati večno, a ne, da ne?...
poppy
# 06.12.2016 ob 08:34
Ciganija. Naj si odpelje to ogaben rjast sekret na ue na jesenice in naj ga občudujejo in poslušajo tam. Upam, da bodo Kranjskogorci ukrepali in se borili za ta naraven in pristen kotiček, ki je še ostal.
DASILVA
# 06.12.2016 ob 00:08
Lahko je zdej bit pameten, pa udrihat po KG.
Najbrž vas je tle gor največ Lublančanov, k mate vikende gor, ste se včasih za stalno prjavlal na naslov v KG, da ste mel maloobmejene propustnce za nabavo materiala za Lublano, puščate smeti, ne plačujete turistične takse, svinjate po trgovinah, poštah, lokalih itd............
Res se je KG v zadnjih letih kr preveč pozidala, velik adaptacij in novogradenj se ne more prodat, k so cene previsoke... Kar se Jasne tiče.. Ja je bla res napaka storjena..
Ampak Jani zdej popravlja zadevo in gre v pozitivno smer. Je bit polet gor res prov fajn....
Kar se žičnic tiče........ Gre na boljše. Sicer počasi ampak gre.......
Kje pa se prpeleš direkt na smučišče, obuješ pancerje in se že smučaš.
Ampak zabaviščni park na lokaciji za hotelom Kompas...........
Lepo vas prosim...Tja ta zadeva ne paše...Me res zanima ker "strokovnjak" je podpisal tole dovoljenje...... Prostor za tekaške proge pozimi, njive in travnike poleti........
Napisali ste "nekateri krajani" . Mislim, da bi se vsi tapravi krajani izrekli proti temu in prav bi bilo, da se jih tudi javno vpraša. Ampak domačine, prave domačine..........
Blaž a res misliš, da to paše v naš kraj. Postavi Luna park v Podkoren, pa boš vidu, kva ti bojo Korenci rekli..........
Sam res, kdo pa hodi v KG zato, da bo cel dan u Luna parku????????????
trpotec
# 05.12.2016 ob 23:38
Blagoslovljeni smo po eni strani z državo, ki sodi v sam svetovni vrh po naravni lepoti, po drugi strani pa s kupom butljev na položajih brez občutka za estetiko in samo upam, da v roku enega stoletja ne zasvinjamo vsakega kotička z gomilo brezokusnega kiča. Področje nevroestetike bo sicer prej ali slej dokončno pokazalo, zakaj sta izgled okolja in neokrnjena narava pomembni tako za naše zdravje kot samo doživljanje sveta - obstaja razlog, da se ljudje sprostimo v naravnih okoljih in da Benetke veljajo za mesto s čudovito arhitekturo, industrijska cona v Detroitu pa ne - upam, da preden to pride v širšo kolektivno zavest, ne bo za nas že prepozno. Me pa glede na tihe trende to ne bi presenetilo - en tak lokalni mikroprimer je postavitev ultramodernih reflektorjev okrog 400+ let stare cerkvice.

Večina tega, kar pri nas velja za lepo, je nastalo ali še pred koncem druge vojne (v Ljubljani turisti ne hodijo opazovati blokovskih naselij) ali pa nam je to dala narava. Seveda ni produktivno, da se blokira vsakršne posege v infrastrukturo ali razvoj okolice, vendar pri vsem skupaj vseeno potrebujemo nek sistemski plan in upoštevanje celostne podobe, ne pa da gre vse na hojladri po ključu napenjanja moči lokalnih veljakov.
Horst
# 06.12.2016 ob 17:53
To kar je postavljeno tam je treba takoj odstraniti.Tako je izgledalo po vaseh tam nekje v 50-letih,ko so sem in tja potovali cigani.Oni so imeli vsaj kakšno šlogarco,kakšno debeluško okrog katere se je zvijal udav in tisti znani stolpec flaš pri katerem se je nekdo drl...koji nabije taj dobije.Torej krogec na vrat flaše in ta je tvoja.Ta katastrofa kar so sedaj tja postavili je enake kvalitete. In dokler bo tam se v Kranjski Gori ne ustavim več.
oliva
# 06.12.2016 ob 11:10
Tukaj se strinjam z občani.
Popolnoma neprimerno oz. saj ni potrebno povsod uturiti vsega!
Naj imajo kraji eno svojo špuro, svoje posebne značilnosti, ne pa da se sili kič in masovke v vsak slovenski kraj.
cockatoo
# 06.12.2016 ob 09:17
Aaaaaaaaaa? Pa sva razmisljala kam na smucanje. Ce je res to železovje tam, potem midva odrineva bolj severno k Avstrijcem. Nak, to pa ne .. Ni dolgo nazaj, ko so nam to ciganijo postavili direktno pred vhod tukaj ob Renu. OBUP ..
sik
# 06.12.2016 ob 06:54
Ce je to tisto skropucalo z rjastimi in skripajocimi vlakci kjer vedno kaj ne dela kar sem sam dozivel z otroci ko je malega skoraj vrglo z raspadajocega vlaka potem je tole za destinacijo kot je K.gora slaba novica in morajo na Jesenice obega uradnika ki je dovoljenje izdal za usesa vlect.
Ne vem kje so inspekcije.
Ce ti na firmi en gasilski aparat manjka ali pa nimas opozorilnega napisa na stroju imas tezave tle pa imajo 30 let staro in nevarno opremo ki jo javno izpostavljajo oa nikjer nikogar.Pa oprostite Lunapark Müller ce inate vi novejso oprremo in bolje vzdrzevano.
Rolf
# 05.12.2016 ob 23:32
@V Kranjski Gori nastaja zabaviščni park, zaradi česar so župan in nekateri krajani precej ogorčeni. @
Ne mislim polemizirati a je nastanek zabaviščnega parka sprejemljiv ali ne.
Ne razumem pa, da so "nekateri" krajani ogorčeni , poleg njih pa tudi ŽUPAN, pa se zadeva vseeno sprovaja.
piarija
# 05.12.2016 ob 20:01
Kranjsko Goro so že zdavnaj zasrali z neukusnimi gradnjami in obnovami starih hiš, tko da tut če ta lunapark postavjo nebo neke bistvene razlike.
DASILVA
# 06.12.2016 ob 13:52
Pač kva že nekdo.........
A ob dveh zjutri se boš vozu z ringlšpilam???????????
Če ne nadeš kva b delov v KG, pejd pa rajš km drgam........
Pejd "mal po svoje"

Celjan27....
A res??' Kva pa je zate precej denarja? Sam delam u turizmu že 35 let, KG poznam kot svoj žep, sm od leta 1961 prebivalec............
Skregani... Ja mogoče so bli včasih, samo tistih ljudi ni več....
Ti si pa 3 dni na teden gor.Seveda, prideš pa pobereš............
Ajajaj.................
Voly
# 06.12.2016 ob 11:37
Mogoče bi se pa našla kakšna salomonska rešitev, recimo, da bi ta nebodigatreba luna park stal samo decembra, ko se vsi radi zabavajo, verjetno pa to za lastnika potem ne bi bilo dobičkanosno, ali pač...
FrancL
# 06.12.2016 ob 10:51
@trpotec
"Večina tega, kar pri nas velja za lepo, je nastalo ali še pred koncem druge vojne (v Ljubljani turisti ne hodijo opazovati blokovskih naselij) ali pa nam je to dala narava."

Ja, sam' res. Npr. na Dunaj ali pa v Bentke pa turisti hodijo gledat najnovejšo arhitekturo, ki jo znova in znova posodabljajo. Da o tisočletnem Rimu npr. niti ne govorimo. ;-)))
tuintam
# 06.12.2016 ob 10:32
@dunbar

Mislim, da če bi zadevo premislil, da bi prišel do enakega zaključka, kot jaz: da NIHČE ne sme imeti monopola. Javni kapital bi moral biti od Države in upraviteljev LOČEN z ustavo, tisti javni intesesi, javnost, družba, država kot celota pa tam definirana (ločeno od upraviteljev)...

Jaz ne bi monopola enaga ali drugega upravitelja tu zagovarjal (ni v tem rešitev, ker je ravno v tem napaka; zadeva je pa debatilna seveda). Tudi v Vojni zvezd gre za isto vprašanje. A se vse začne z monopolom. Sicer bi pa tudi zasebnik moral neke javne interese upoštevati definirane), saj gre lahko za kolateralno škodo pri ostalih.

Mislim, da bi morali razmišljati bolj v smeri, ko je tudi zasebnik samo zakupnik določene koncesijske pravice (čas je vprašanje; zasebnik jih dobi dlje, preverjeno s pogodbami, z zaupanjem, samoodgovorno do drugih, samozainteresirano...). Na Državo je treba gledati kot na enega od možnih upraviteljev. Manjka tisti tretji, javost, njen kapital in njeni interesi (ki naj bi bili deloma uresničeni v zasebnikovih). Načrte se zlorablja, podobno kot vse ostalo. Reakcijski čas upravirtečjev je pa 'nikakav' (jasno, če gre pa že za prihvatizacijo s strani upraviteljev).

Takoda gre tudi za pravico do kakšnega ugovora. Te pravice nima noben več, čim se kapital poveri nekemu upravitelju, ko potem ta s tem interno upravlja, podvrženo le še interni kontroli, pa nekemu načrtu, ki je že tisti hip lahko zastarel ...

Pa ne, da bi jaz že kar vedel, v čem bi utegnila biti rešitev. Zaenkrat mislim, da bi mi morali popraviti ustavo, opredeliti tam smoter, ki je v zaščiti celote in vseh, priznati te vse, zavezati tem vsem upravitelje, pa naj bo ta državni ali zasebni. Ni prav, da je pri nas ves javni kapital po ustavi državni, t.j. upraviteljev. Kje hudiča pa je tista država kot celota, ki ne upravlja (in katere sestravni del so nenavsezadnje tudi zasebniki) ?

Mi se ne lotevamo problema tam, kjer sploh je (v ustavi; v ZRN je javni kapital pojem in je ločen od Države kot upravitelja, lastnik je pa jasno določen in opredseljen: Javni kapital je zasebni kapital Davkoplačevelcev - nobven upravitelj, tudi Država ne, si ga ne more in ne sme lastiti; Držva kot upravitelj in njen osebni kapital je pa potem v javni lasti, je del lastniško javnega)...
dunbar
# 06.12.2016 ob 09:59
Zanimivo, g. župan kot odgovorna oseba bi moral vedeti, da lahko občinski prostorski načrt kot temeljni prostorski akt občine določi, pod kakšnimi pogoji in kam se lahko umešačjo tovrstni objekti, nenazadnje ga po sprejemu na občinskem svetu on podpiše.
tuintam
# 06.12.2016 ob 09:23
@Voly
V Kranjski gori se bodo pa morali enostavno poenotiti, ali hočejo podobo idilične vasice, kjer po dnevnem smučanju vladata mir in spokoj ali pa smučarsko vas z veliko zabave.

Saj si zadevo čisto dopadljivo napisal, ne rečem. Ampak, da bi se morali enostavno poenotiti. Enostavno?

Na ministrstvu RS S (mogoče SRS, ne vem, mogoče celo DSRS) so mi nekoč odpisali, da naj se glede neke pomembne vseslovenske zadeve kar na bazo obrnem, da oni da ne smejo zagovarjati nobene, magari dobre rešitve. Ja, obenem pa, da os elita in take...
tuintam
# 06.12.2016 ob 08:49
@Celjan27

V Ljubljani je približno isto. MONOPOLIZACIJA, zato je vse skregano med seboj. 'Na Starem trgu pod lipo zeleno' ti igra potem meksikajnarska muzika ali kakšne trube, na vsakem izhodu imaš body builderja, okrog vodnjaka klopi, zraven Četrto violino ... potem pa vidiš goste, ki so jih od nekod pripeljali, kako jih tam bašejo s hrano, obenem ko jih čuvajo, da jim ne bi kam pobegnili ... Enkrat vidiš to sliko, pa jo imaš dovolj. Je pa res, da jo lahko vsak samo enkrat, pa še vedno bo tukaj tanartalepše, lepše kakor drugod, kjer bodo podobne organizatorje zabrisali ven, da se bo kar kadilo.
tuintam
# 06.12.2016 ob 08:19
@trpotec

Ma ja, ampak... Eno je zasebna iniciativa, ki nas bo verjetno uničila s svojim standardom, drugo je pa iniciativa od zgoraj, ko si upravitelji prisvojijo, kar niti njihovo ni (ne vem, če se ši kje v kakšnem razbitem svetu upravitelj prisvoji z ustavo vse, vodo, zrak, prostor...), da je tisto prepuščeno samo še interni iniciativi.

Potem pa tudi za demokrate pravijo, da vse vzamejo in obljubljenega potem ne izpolnijo. Skrivnost je mogoče v ločitvi javnega kapitala od upravitekljev, ko so potem vsi, ampak vsi, sploh šele komu kaj dilžni oz. zavezani po kakšni pogodbi (ne podvrženi samo neki interni kontroli) ... ker kdo bo sedaj plačal, če upravna enota naredi napako?

Etatizacija (ki ji vseeno utegneš zagovarjati, ker ne vidiš še ene možmnosti, edine, ki sploh kaj velja) nikamor ne vodi, če se tudi Države ne podredi in zaveže neki državi kot celoti (neki družbi, davkoplačevalcem kot celoti, neki državi kot celoti, ki sama ne upravlja) - in to ni bilo treba v ustavi opredeliti.

A opredeliti kot pravno osebo, ki ne bi upravljala (to bi bila za nas novost, sploh šele neka bolj liberalana uporaba kapitalističnega načela lastništva v kakšni obratni smeri), da bi bila lahko pred vsemi upravitelji potem tudi ta lastniško-pravno ščitena. Da ne bi bili samo kakšni upravitelji tako ščiteni pred njo.

Mogoče to komplicirano zadevo razumeš, glede na to, da si z nečim podobnim začel. Mogoče boš opazil, da zadevo, enostavno kot sicer je, le ni tako enostavno razložiti ostalim. Brezpomoči medijev, politike itd. ne gre; to pa drži.
Kazalo