Podobe Slovenije
Na trgu se pojavlja tudi vedno več električnih koles. Foto: Pixabay

Dodaj v

V Sloveniji je potrebna ureditev kolesarskih poti

Projekt Evropske kolesarske zveze
21. oktober 2018 ob 18:34
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Počasno urejanje daljinskih kolesarskih poti v Sloveniji po zadnjih raziskavah pomeni zamujanje priložnosti na trgu, ki je zgolj v EU-ju vreden najmanj 44 milijard evrov letno.

Slovenijo namreč prečkajo tri poti evropske mreže Eurovelo, največja težava pa ostaja tista, ki ima na ozemlju Slovenije najdaljšo pot, pojasnjuje Ed Lancaster iz Evropske kolesarske zveze, ki bedi nad projektom Eurovelo, v okviru katerega želijo do leta 2020 urediti 15 daljinskih kolesarskih poti, ki bi povezale celotno celino. Lancastru se sicer cilj 2020 zdi preveč ambiciozen, a je vseeno zadovoljen, da se zadeve premikajo. Skupno naj bi v okviru tega projekta več kot 70 tisoč kilometrov kolesarskih poti povezalo 42 držav.

Slovensko ozemlje prečkajo tri načrtovane poti – sredozemska, baltsko-jadranska in pot ob železni zavesi. Lancaster je zadovoljen z interesom slovenske strani, poudaril pa je tudi, da je povezava z Avstrijo do Maribora že močna, vprašanje je nadaljevanje poti proti jugu. "Odgovorno ni eno samo telo, ampak morajo sodelovati vsi deležniki," odgovarja na vprašanje, kdo naj bi storil korak naprej – država, občine, nacionalni koordinacijski center Eurovelo ali kdo drug.

Kolesarski turizem ima velik potencial
Evropski parlament je že leta 2012 vrednost kolesarskega turizma v EU-ju ocenil na 44 milijard evrov letno, od takrat pa se je ta oblika turizma le še okrepila, tudi na račun razvoja in vse pogostejše uporabe električnih koles.

Porastu kolesarskega turizma se prilagajajo tudi ponudniki, najočitnejši dokaz tega predstavljajo nova stojala za kolesa pred restavracijami in hoteli ob priljubljenih kolesarskih poteh, poleg tega pa številna mesta ponujajo tudi vodene oglede na kolesih. "Razvoj kolesarskega turizma se že dogaja, vprašanje je, kako ga lahko pospešimo," je dejal Lancaster.

Seveda pa urejene kolesarske poti močno koristijo tudi lokalnemu prebivalstvu. Marsikje tudi ne gre za velike investicije, saj kolesarske poti lahko v določenih primerih potekajo tudi po obstoječih cestah – vendar je pri tem pomembno, da so varne, privlačne in udobne.

Glede na študijo Evropskega parlamenta iz leta 2012 je v Evropi vsako leto izvedenih 2,3 milijarde kolesarskih turističnih potovanj, ki skupno ustvarijo 20,4 milijona prenočitev.

P. B.
Prijavi napako
Komentarji
1970b
# 21.10.2018 ob 18:55
Izjemno pomembno področje tako v smislu turizma kot dnevnih migracij na delo in popoldanske rekreacije.

Dolgoročni pozitivni učinki na zdravje, večji prilivi iz turizma in manjša poraba naftnih derivatov.

To področje bi moralo biti prednostno v nekaj naslednjih letih.
dharma
# 21.10.2018 ob 18:51
Mah ni to za nas. Mi namreč ne premoremo kolesarske niti iz Lj. do Domžal.
ElTorro
# 21.10.2018 ob 19:25
Izgradnja daljinskih kolesarskih poti, fizično ločenih od ceste, bi res imela veliko dobrodošlih učinkov, kot je napisal že 1970b.

Če bi ob tem dodali še vzpodbude podjetjem, da postanejo bolj kolesarjem prijazna (pokrito zavarovano parkirišče za kolesa, tuš in garderoba, ...), bi dejansko lahko močno povečali delež ljudi, ki se na delo vozi s kolesom tudi iz primestij, ne pa samo znotraj večjih mest.

Hkrati bi ceste postale bolj pretočne, ker kolesarji na cesti pač so ovira (še posebej v času prometnih konic), ne glede na to, kako pozitivno je kolesarjenje.
marvin34
# 21.10.2018 ob 21:33
Narest kolesarsko pot ni bas nek problem - cesto razsiris za en meter in pobarvas 1m pasu ob robu. To, cemur pri nas pravijo kolesarska steza (sploh v lj), ki poteka po plocnikih, kjer ti stalno po njej hodijo pesci, parkirajo avtomobili, in se nahajajo *med* postajo za trolo in cesto je zal za vse samo bolj nevarno, kot da bi se kolesarji vozili po cesti.
mojenovoime
# 21.10.2018 ob 22:45
Kolesarske steze bi morale bit ločene od ceste. Avtomobilisti, ki se ob prehitevanju ne umaknejo na drugi pas, pa hudo kaznovani!
Digitalija
# 21.10.2018 ob 20:01
@ElTorro
"pokrito zavarovano parkirišče za kolesa"

Podpiram, tudi po mestih, pri gostilnah in restavracijah, muzejih, trgovinah, ne samo pri zasebnih podjetjih.
Hyperion
# 21.10.2018 ob 19:06
Se močno strinjam. Podpiram šport, ampak, ko na poti na delo voziš s hitrostjo kolesarjev, pa postane žalostno.
Da ne omenjam, da na cestah z omejitvijo 90, konstantno prehitevam ljudi z otroškimi vozicki itd.. Ce pac ni cesta primerna za vozicke, sprehode, kolesarje, pac ni. Zal.
marvin34
# 21.10.2018 ob 23:48
mojenovoime

locene kolesarske steze so kot nalasc za sprehajalce, recimo tista juzno od vecne poti, ki je polna sprehajalcev in mamic z vozicki, kljub temu, da je na drugi strani ceste dvakrat sirsa pot namenjena sprehajalcem in tekacem.
kody
# 21.10.2018 ob 21:03
Ce bi se zupani vozili z kolesi bi bile kolesarske poti...

Nas lokalni pa raje v passatu...
mojenovoime
# 21.10.2018 ob 22:44
Haha, saj kolesarska steza iz Ljubljane do Domžal je. Po celi Ljubljani malo gori doli skačeš po hribovitih pločnikih, mimo Trzina je super kolesarc, potem pa če hočeš do domžalskega mesta, moraš narest prekršek pri tistem križišču z malim Petrolom. Svaka čast kolesarjem, ki se vsak dan tam vozijo in tvegajo glavo zarad enega bogega križišča.
eos
# 21.10.2018 ob 22:07
Še pred tem pa registrirat vse, kar se pelje po kolesarskih stezah na elektriko.
To so tako nevarna vozila, da že prav čakam, kdaj bo prvi članek o poškodbah kot posledicah nezmožnosti upravljanja teh e-bedarij. Skoraj vsak dan videvam kakšno tetko v štiklih in s torbico na rami, kako ga piči 25+ po kolesarski z električnim skirojem. Kako to v ustavi primeru sile, se mi ne sanja. Isto z raznimi električnimi rolkami, ki so živi projektili.
Studenecuros
# 22.10.2018 ob 08:18
Kolesarske steze ob največjih ljubljanskih vpadnicah so naravnost ubijalske - ozke, luknja pri luknji, vmes pa grbine od korenin.
Alio
# 22.10.2018 ob 07:23
Zame kolesarka steza čez črnuče ni kolesarska steza....Že pešec faše morsko bolezen k je tok hribčkov..... takih in še slabših je v ljubljani veliko.... Lahko pa rečem vsaj mamo jih, pa dajmo dvignt vse skp za kak nivo....
bruhnmici
# 22.10.2018 ob 08:01
Predstavljajte si, kako bi bilo, če bi imeli narejeno takšno kolesarsko pot/poti kot je Jesenice - Rateče:
- še od Jesenic do Bleda in Bohinja,
- od Bleda, mimo Kranja, Ljubljane do NM,
- povezavo Prekmurja s Koprom preko Ptuja, Maribora, Celja ...
- pa še kakšne zanke, kraki po Vipavskem, Ajdovskem ... Savinjska ... itd.

Postali bi top bike destinacija. Ker bi osnovna infrastruktura za seboj potegnila še vse ostalo. Kdor kdaj pogleda tisti števec kolesarjev na kolesarski v/pri Trbižu pod AC, mu je verjetno jasno koliko obiska je na dnevni bazi.
svatne
# 22.10.2018 ob 03:16
Za začetek se je treba vrniti v obdobje reda in pravil. Takoj ločiti površine namenjene pešcem, od površin, namenjenih prometnim sredstvom. Že kolesar na pločniku je grožnja pešcem, kaj šele divjaki z motorji! Od vsega najhujša je pa zmeda - začenši v glavah, ko se mešajo pojmi in se zakoni in predpisi pripravljajo in berejo, kot komu paše.
Greg
# 22.10.2018 ob 11:49
Bojim se, da večino kolesarskih poti v >Sloveniji projektirajo ne-kolesarji ali pa vsaj neaktivni kolesarji_ Kot že omenjeno - packanje rdeče barve po pločnikih v Ljubljani, pa ne le tam, je ubijalsko in prav kliče po nesreči. Bilo je nekega jesenskega večera, ko mi je na tako kolesarsko stezo iz trgovine s čevlji stopila cela familija. Malo je manjkalo , da jih nisem pokosil. To se potrdi tudi recimo v Novi Gorici ali Solkanu, ozkih pravokotnih križišč....kako boš to speljal? Da ne govorimo o famozni kolesarski stezi med NG in Plavami, kjer so stopnice , kjer je ovinek, za ovinkom prometni znak za klanec in takoj klanec. Ne zbiješ brzin do začetka klanca, pa da si predsednik. Soška nujno potrebuje kolesarsko transvenzalo, ki bo res prevozna, oprostite , ampak od Žage proti Kobaridu čez hribe porivati potovalno kolo po griobi gozdni poti ni prijetna zadeva. I podobno velja tudi za ostalo >Slovenijio
beli golob
# 22.10.2018 ob 09:04
Prosim da si pridete pogledati "unikum" začrtane kolesarske steze na laborah,labore-orehek -drulovka v kranju. Nekdo se iz kolesarjev , še bolj pa iz ljudstva nemarno norčuje, saj drugače ne moreš narediti takšne neumnosti!
davee
# 21.10.2018 ob 22:15
@ElTorro Pri nas v podjetju imamo vse možnosti. Pa je enkrat prehladno, enkrat pretoplo, drugič je kriv zračni tlak, pa tako naprej. Ko se pogovarjamo o promociji zdravja in o možnostih, da se telovadi med delovnim časom (časovno omejeno) jim je celo nerodno. Eno so besede in želje, drugo je pa cona udobja iz katerega nismo pripravljeni iti.
ElTorro
# 22.10.2018 ob 12:36
@Greg
Problem je, da marsikje naredijo kolesarsko stezo predvsem zato, da lahko rečejo, da so jo naredili. Ker je to pozitivno, in prinaša točke pri volivcih.
galoper
# 22.10.2018 ob 09:15
Dokler ne bo razčistil s slovničnimi pojmi, tudi ureditve kolesarskega prometa ne bo obvladal, saj mu izrazoslovje povzroča težave.
V Nemčiji so osnovali idejo o zgraditvi 200 km kolesarske 'avto' ceste, s čimer bi ogromno prihranili pri vsakodnevnih vožnjah v različne namene. Bomo pri nas omogočili kolesarjenje ob železniških progah in/ali avtocestah, da bodo oddaljeni cilji lažje in hitreje dosegljivi za kolesarje?
galoper
# 22.10.2018 ob 16:29
"Kolesarski turizem ima velik potencial" - na papirju in v željah turistov. Manjkajo izvajalci, teh pa ni, ker niso velike vsote pri katerih bi takoj nagrabili mnogo denarja. Znanec - prijatelj si je omislil kolesarsko pot, ki jo je povezal z imenom svetnika Martina, jo prevozil, fotografiral, sestavil opis smeri, natisnil in mi poklonil izvod z dodatnimi slikami v elektronski obliki. Pri turističnih organizacijah ni našel interesentov, da bi oblikovali Slovensko romarsko pot v dolžini 2000 km.
DrKult
# 22.10.2018 ob 15:21
Digitalizacija prometa in urejanje daljinskih kolesarskih poti sodita v paket najbolj ambicioznih dolgoročnih planov v Evropski uniji. In ne glede na to, da smo še daleč od tega, da bi imeli povezano vso Slovenijo, jo slej ko prej bomo imeli. Za kratke razdalje je kolo res najbolj smiselno prevozno sredstvo. Sistemi izposoje koles, kakršen je ljubljanski Bicikelj, se npr. zelo dobro obnesejo. V krajih, kjer je treba včasih tudi v kak klanec, pa dajejo na voljo še kolesa, ki imajo zraven še električni pogon. Stvar se zelo obnese, saj goniš v klanec s pomočjo motorja toliko kot bi brez motorja gonil po ravnem.
E24
# 22.10.2018 ob 14:49
@vnk
Eno je "priti" oz. se nekako "prebiti" po odsekih kolesarke poti, drugo pa je, če le-ta obstaja v pravem pomenu besede. Npr. ob železniški progi, brez 100 semaforjev, brez da vmes 5x prečiš glavno cesto in vsakič čakaš 2 min na zeleno.
In če se že pogovarjamo o Domžalah, potem bi tu rabili 2 kolesarske poti: Eno v smeri Črnuč in Lj-Bežigrad, drugo pa neposredno porti jugu, to je proti BTC-ju.
Bivši uporabnik
# 22.10.2018 ob 07:59
Rog je pa propadel.
d_a_r_k_o
# 21.10.2018 ob 23:14
S takšnim slikanjem imamo potlej Evropsko elektrokolesarsko zvezo in načrt elektrifikacije stez.
mr.cook
# 21.10.2018 ob 21:09
Obvezno . . .
zapravico
# 16.11.2018 ob 08:46
Kolesarska steza ni skakanje po pločnikih in vožnja tam kjer so avtomobili
zapravico
# 16.11.2018 ob 08:44
Pa ob stezah polnilnice za el.kolesa
zapravico
# 16.11.2018 ob 08:43
Te steze vam bodo obljubili samo pred volitvam
jensen
# 15.11.2018 ob 15:05
Mislim, da veliko pove dejstvo, da bodo Avstrijci poleti ob vikendih imeli 4 pare S-Bahnov iz Beljaka do Trbiža in do Jesenice, in na ta način "prodajali" našo kolesarsko po Zgornjesavski dolini.
Sussudio
# 14.11.2018 ob 20:55
Nimamo denarja za dostojno vzdrževanje cest in mislimo da ga bomo imeli za izgradnjo in vzdrževanje dodatnih vzporednih kolesarskih cest?

Marsikaj se da zgraditi ampak potem pride vzdževanje...
Kaj ti pomaga nova kolesarska cesta če po par mesecih je posejana s kamenčki, čez par mesecev čez robove raste trava in grmičevje, čez nekaj let pa že asfalt razpada...
amfora
# 22.10.2018 ob 18:00
beli golob: vprašajte župana Trilarja. On ima vse odgovore. Same pravljice.
amfora
# 22.10.2018 ob 15:31
kody : če bi se župani vozili S kolesi, ne Z kolesi. Po slovensko.
Je pa res, da je revščina na področju kolesarskih poti največja v Kranju.
Bevcan
# 22.10.2018 ob 14:47
Čas za nove BMX steze.
vnk
# 21.10.2018 ob 22:30
Mah ni to za nas. Mi namreč ne premoremo kolesarske niti iz Lj. do Domžal.

Razen krajših odsekov, kjer je predvidena vožnja po cesti, pridem iz Domžal v Šiško brez problema. Imaš krajše odseke, kjer pa so pločniki tako prazni, da brez problema se ogneš vožnji po cesti pa nobenega ne oviraš (razen če si Cestni Kolesar TM v polni bojni lycra opremi in ti je pod častjo).
Kazalo