Podobe Slovenije
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 24 glasov Ocenite to novico!
Postojnska jama
Postojnsko jamo je lani obiskalo okrog 520.000 gostov, med katerimi je bilo kar za 30.000 obiskovalcev manj iz Italije in Slovenije, precej pa se je povečalo število obiskovalcev z Daljnega vzhoda - prav zaradi njih je bilo skupno število obiskovalcev enako tistemu iz leta 2011. Foto: BoBo

Dodaj v

Vse več Azijcev odkriva Postojnsko jamo - ta bo postala "do živali prijazna"

Avdiovodniki v mandarinščini, korejščini ...
13. januar 2013 ob 20:51
Postojna - MMC RTV SLO, STA

Postojnsko jamo je lani obiskalo okrog 520.000 gostov, med katerimi je bilo manj Italijanov in Slovencev, precej več pa obiskovalcev iz Daljnega vzhoda.

Prav zaradi njih je bilo skupno število obiskovalcev Postojnske jame enako tistemu iz leta 2011.

Zaradi vse več obiskovalcev z Daljnega vzhoda so jim pripravili tudi avdiovodnike v njihovem jeziku, saj slabše razumejo angleški jezik, med drugimi v mandarinščini, korejščini, taivanščini in drugih. "To jim je zelo všeč, ker s tem priznamo njihovo kulturo in njihov jezik. Obenem pa se zavedamo, da je Postojnska jama svetovna blagovna znamka, in temu se moramo tudi mi prilagoditi," je dejal direktor družbe in solastnik jame Marjan Batagelj.

Naložbe družbe Postojnska jama so letos tu namenjene predvsem v počutje obiskovalcev: "To so predvsem drobne posodobitve kot na primer to, da bomo postali "pet friendly", kar pomeni, da bomo destinacija prijazna do živali. Vse več obiskovalcev prihaja k nam s svojimi ljubljenčki, ki pa v jamo ne smejo, zato jih bomo mi v času obiska jame pazljivo varovali," je povedal Batagelj.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
teychy127
# 13.01.2013 ob 21:21
Brez zamere, roxdegabba, ampak Postonjska jama je ena najbolje trženih slovenskih zanimivosti. Sem bila nemalo presenečena, ko sem poleti gledala reklame zanjo na trajektih na Cres na Hrvaškem. In kar se šova tiče - a ni vlakec dovolj? Zakaj bi se spustili na raven Američanov, ki ne morejo brez bullsh*ta? Jama je že sama zase dovolj veliko doživetje - če je pa zate doživetje samo šov, ki ga vidiš po TV, potem pa ostani na kavču, bo ceneje in manj nadležno.
In čisto mimogrede - za moj okus je Postonjska jama že sedaj malo preveč skomercializirana - sem še bolj uživala v Škocjanskih jamah, kjer moraš malo več prehodit in je manj gneče - dobiš bolj tisti občutek tiholazenja in je s tega vidika bolj pristno doživetje.
grozny
# 13.01.2013 ob 23:17
"do živali prijazna" pomeni da ne bodo pustili azijcem da nam pojejo človeške ribice...
AntiFA
# 14.01.2013 ob 12:36
Vse več Azijcev odkriva Postojnsko jamo - ta bo postala "do živali prijazna"

Ojoj, tale naslov pa ni najbolj posrečen :)
pingvini slo
# 14.01.2013 ob 07:45
v ameriki naj kar imajo svoje šove in naj zarad mene pojejo himno tudi ko gredo srat.
Jonson
# 14.01.2013 ob 11:50
Se ne strinjam z roxdegabbo. Američani imajo svoj stil (otroško pretiravanje), medtem ko v Evropi nismo takšni. Treba je ohranjat svojo identiteto, ne pa se prostituirat za denar in postat klovn.

Ravno Američani imajo radi, da pridejo k nam in tu najdejo mir pred posiljenim ameriškim šovom.
ata
# 14.01.2013 ob 08:08
Bil v Belgiji, v njihovi jami Han-sur-Lesse. Se niti približno ne more primerjati s Postonjsko - in se ponudba Postonjske jame izven jame niti približno ne more primerjati z Belgijsko. Tam je bil obisk jame samo ena od stvari, ki si jih tam lahko počel. V okolici pa vse živo.

Da ne govorim o tem, da sem šel lahko v jamo brez težav s psom - tako kot se gre v Belgiji lahko praktično povsod (razen Walibi in v nekatere muzeje). Res pa je tudi, da je tam samo po sebi razumljivo, da se za psom počisti.
Zgodovinar_666
# 13.01.2013 ob 23:39
@roxdegabba

V veliki meri se moram strinjati s tabo. Je pa nekaj res. Da bi to res privabilo več turistov in nekaj 100 novih delovnih mest, pa mi morala več narediti cela Slovenija. Prepričan sem, da Batagelj dela kolikor mora. Ampak ne more on sam pripeljati toliko obiskovalcev v Slovenijo, da bi se mu tak projekt v tem trenutku izšel.

Slovenija kot celota bi morala narediti več. Od tega, da naredi več v Ljubljani, na Bledu, na Obali, z raznimi vinorodnimi deželami itd. Pa tudi letalske povezave na Brnik bi morale biti cenovno številčnejše in ugodnejše. Ampak to zahteva sodelovanje celotne turistične industrije, biznisa, politike, javnega sektorja. Ampak saj vidiš, da je to v tem trenutku v Sloveniji nemogoče.

Tako, da bo očitno to potrebno doseči počasi. Ko nam bo standard še malo bolj upadel, bo pripravljenost na sodelovanje rasla. In prišle bodo tudi nove poslovne priložnosti. Do takrat pa drvimo po hribu navzdol.
kimi12345
# 14.01.2013 ob 13:54
Dokler bo Adrija glavni player na Brniku se vsi turistični ponudniki lahko na glavo postavijo pa ne bo ne vem kako izboljšanega izplena pri turizmu. Sicer pa bi lahko precej izboljšali kvaliteto turistični ponudniki z bolj raznoliko ponudbo. Potencial Postojne je še daleč od izkoriščenega kot je že bilo ugotovljeno. To kar je trenutno narejeno v jami bi izkoristil vsak ki bi tako znamenitost imel, žal trenutno ne vidim neke pretirane inovativnosti pri ponudbi. Že to pove dovolj da je na Predjamskem gradu organiziran viteški turnir samo enkrat v letu, medtem ko bi lahko v času glavne turistične sezone imeli precej več od tega. Sicer pa v Sloveniji obstajajo še precej boljše jame kot je Postojnska, res da so dražje in ekskluzivnejše kot Postojnska ampak vsakega tujega kolega pa z veseljem peljem po njih če imajo le proste kapacitete za obisk, ker obisk tistega pa je res prava avantura.

Sicer pa v članku spet zavajate lastnik Postojnske jame ni nikakor Marjan Batagelj ampak je lastnik RS. Batagelj ima samo koncesijo za upravljanje Postojnske jame, če bi bili takrat pametni ko smo dajali koncesijo bi jo podelili eni od hotelskih verig svetovnega kova, ki bi največ vložil v razvoj jame in okolice kar bi imelo precej boljše učinke kot sedani koncesionar, ki je komaj zbral za koncesnino, denarja za razvoj jame in celotne destinacije pa nima (aja nacionalni interes).
rok23
# 14.01.2013 ob 15:38
A lahko postavijo en ringelšpil pred Postojnsko jamo da bo @roxdegabba zadovoljen :D
Jonson
# 14.01.2013 ob 14:15
@roxdegabba

Saj je dovolj turistične ponudbe v Sloveniji. Kogar zanima jo zlahka najde na spletnih straneh. Misliš, da Azijci, ki so obiskali Postojnsko jamo niso šli pogledat še kam drugam? Poglej na spletno stran postojnske jame. Klikni na drugi ogledi in boš videl, da zraven ponujajo tudi drugo ponudbo: proteusova jama, razstava metulji sveta, ogled jame pri predjamskem gradu, adrenalinski ogled obeh jam, pivka in črna jama, otoška jama.

Prej si pa pisal o showu, ki naj bi privlačil ljudi. To je čisto po ameriško. To se mi ne zdi smiselno. To ni naš stil in ni smiselno, da se spuščamo na njihovo raven, ki je značilna za njih.

@mikic007

Denarja se ni treba branit, poniževat se pa tudi ni treba. Ljudje pridejo gledat Postojnsko jamo, ne pa poslušat naše himne, poslušat presežnike, kako smo 'najboljši' in poslušat izmišljene pravljice o naši jami...
# 14.01.2013 ob 13:39

Zgodovinar_666 je napisal(-a)

Absolutno se strinjam. Zato sem pa v svojem komentarju govoril o Postojnski jami kot enem od stebrov zahodnoslovenskega turizma.

Če gledamo na primer vzhodnoazijski trg, noben bogat kitajec ne bo letel v Slovenijo, da bi šel v jamo. Ni teorije, da Postojnska jama sama privleče turiste. Če bi pa na tistem geografskem področju obstoječo ponudbo povezali in iz nje naredili nekaj privlačnih celovitih tedenskih, desetdnevnih in dvotedenskih programov, bi ti programi morda lahko pritegnili znatno število turistov od koderkoli. In v teh programih bi bil lahko en cel dan posvečen Postojnski jami, če bi bila ob jami še komplementarna ponudba, ne samo goli ogled jame. Dan bi lahko lepo zaokrožili s kakšno viteško večerjo v predjamskem gradu, pa bi bilo res super.

Ampak tako kot si sam rekel, jama sama ne more privleči turistov, treba se je povezati z Lipico, igralnicami, kmečkim turizmom na Krasu in v Goriških brdih, morda dodati izlet v Piran s kopanjem v Strunjanu, morda izlet v zgornjo Soško dolino, Trento, canyoning po pritokih soče, rafting na Soči etc etc. Zahodna Slovenija, Primorska in zahodna Notranjska s Krasom ponuja en veik kup zanimivosti, ki so vsaka zase vredne mora en dan dopusta, nikakor pa ne bo šel nihče za ves teden na katero od teh zadev. Povezovanje, to je prava stvar. Bogatih Kitajcev je na milijone, in samo vedno več jih bo. Slovenija je za njih hudo eksotična in to bi veljalo izkoristiti.

Če se cilja specifično na azijski trg, moramo vedeti, da je slovensko podeželje za tiste ljudi mega eksotika in da bi bila ena navadna kraška vinska klet za njih hudo doživetje. Če bi recimo bogatega Kitajca zvlekel na eno osmico, bi bila to zanj nepopisna avantura.

Če si na primer predstavljam Kitajca, ki kaže svoje fotografije s tedenskega potovanja po zahodni Sloveniji:

1. dan, prihod, nastanitev v hotelu, zapravil 2 jurja v igralnici
2. dan, jahal konje v Lipici, igral golf v Lipici, zvečer v lipiški igralnici pustil 3 jurje (po tem, ko mu je že zelo dobro kazalo na Blackjacku)
3. dan, najprej standardni ogled Postojnske jame z vlakcem, kosilo v jamski restavraciji, popoldne ogled interaktivnega dokumentarnega filma v jamski interaktivni kinodvorani, popoldne vodena jamarska avantura, večerja z viteškimi igrami v Predjamskem gradu, imel srečo, priigral jurja in pol v grajski igralnici
4. dan, dopoldanski ogled Pirana, kosilo na Tartinijevem trgu, kopanje v Strunjanu, popoldne ogled solin (z obveznim ročnim grabljenjm naravne soli), večerja v hotelu Palace, zvečer zapravil jurja in pol v portoroški igralnici
5. dan, dopoldne canyoning na Bači, kosilo pri kmečkem turizmu na Žagi, popoldne rafting po Soči navzdol, kopanje na jezeru pri Doblarju (mega fotke turkizne Soče), večerja v restavraciji s pogledom na tradicionalne skoke s Solkanskega mostu. zvečer spet imel srečo, priigral jurja in pol v novogoriški igralnici
6. dan, izlet v Brda, ogled pršutarne, kosilo pri kmečkem turizmu, ogled vinske kleti z degustacijo, popoldne in zvečer žur na osmici, izgubil dva jurja na pokru, ker sem bil preveč pijan od terana
7. dan ...

pa sploh še do Krasa nisem prišel. Kot pravim, zanimivosti je tam kot pečka, ampak nobena ni vredna celega tedna. Postojnska jama sama v takšnem stanju, kot je sedaj, tudi ni vredna celega dneva, ampak z nekaj dodatne ponudbe bi pa bila. In to je glavna poanta tega, kar sem govoril, če strnem v dve točki:

1. Ureditev dodatne ponudbe v sami Postojnski jami, da bo dovolj zanimivosti, da bi lahko obiskovalci preživeli ves dan v jami in na jamskih atrakcijah
2. Povezovanje z ostalimi okoliškimi atrakcijami, da jama postane del večih daljših paketov in na ta način pritegne obiskovalce, ki si želijo zabave in avanture in imajo za to dvoje tudi denar.

Ne vem, če je v tem, kar pravim, res kaj tako zelo slabega.
donkey
# 14.01.2013 ob 09:43
Mah, kaj pavem ... meni je to kar opisuje roxdegabba pretiravanje, mi tak način niti približno ne bi bil všeč ...
# 13.01.2013 ob 22:51
teychy, načeloma bi se s tabo celo strinjal, ampak govoril sem o popolnoma drugi stvari. No, za začetek, očitno nisi bila v mamutovih jamah in niti ne moreš vedeti o čem govorim. Poanta mojega komentarja je bila predvsem ponudba, ki jo jama nudi obiskovalcem, ter seveda izkupiček, ki ga ti tam pustijo. V Postojnski jami je to samo vstopnina, v najboljšem primeru bodo kupili kak spominek, tukaj se pa zadeva absolutno konča. Atrakcija je praktično prazna, še en velik kup ponudbe je, ki se jo da ponuditi na tistem mestu, od restavracij, dvorane za ogled dokumentarcev, vodene jamarske ture, v povezavi s predjamskim gradom bi lahko naredili še kakšne viteške igre, skratka, obiskovalcem je treba ponuditi nekaj, da se bodo tam zabavali in da bodo tam pustili svoj denar. Že samo stvari, ki sem jih naštel, bi predstavljale milijonski posel in podpirale kakšnih 100 delovnih mest. Pa se tukaj ne konča, možnosti je še ogromno. Mislim, da bi bila Postojnska jama lahko v povezavi s kraškim kmečkim turizmom, Lipico in Novogoriškim igralništvom in golfom eden od stebrov turistične ponudbe zahodne Slovenije.

No, dokler bodo imeli glavno besedo tisti, ki jim je že vlakec v jami strašna herezija, se to ne bo zgodilo.
Chopin
# 15.01.2013 ob 01:18
@roxdebabba, se strinjam, da bi Američani mogočenaredili še več zgodbe in bolj tržili, pa tudi Avstrijci recimo. Ampak vseeno ne moreš primerjati Mammoth Cave s Postonjsko jamo. Postonjska jama je precej manjša (20km) kot Mammoth Cave system, ki je daleč največja jama na svetu (630km). Število letnih obiskovalcev pa je pri obeh jamah približno enako, okoli 500 000, kar je uspeh. Res, da je Postonjska jama bolj slikovita, ampak je tudi zelo dobro oglaševana.
# 14.01.2013 ob 17:14
rok123: me prav zanima, kako smešen se zdi tvoj komentar brezposelnim v Postojni, ki bi morebiti imeli delo, če bi turistična ponudba okoli jame obstajala. Pomojem da krepajo od smeha.
# 14.01.2013 ob 15:25
mikic007, urejen prevoz je za to državo totalna znanstvena fantastika, saj zato pa pravim, da je za goste z daljnega vzhoda treba stvari zapakirati skupaj s prevozom. Kot pravi komentator jonson, ponudba je, samo ali jo bo Kitajec našel, je pa čisto drugo vprašanje. Ali bo znal in zmogel do nje priti, pa spet tretje.

Za goste z daljnega vzhoda zapakirati Kras, Sočo, Brda, Postojnsko jamo in Lipico v en paket in jih vozit okoli na kraške avanture. Kitajec pri nas sam nima kaj iskati, je nemogoče.
kolkrkaplc
# 28.01.2013 ob 18:03
solastnik jame Marjan Batagelj.

Marjan Batagelj NE more biti solastnik jame, ker je državna. Mogoče pa obstaja podjetje Jama, katere je solastnik?
yetti
# 17.01.2013 ob 22:29
Roxdegabba - tebe je pa škoda da zapravljaš čas na tem portalu - pa se ne zaj .. bavam, mislim resno - si tako dobro pripravil program da bi lahko delal v turizmu - zakaj se ne javiš direktorju - aja si se že zaj...bal ko si ga omenil v zvezi z 090 - bit moraš bolj diplomatski!
mikic007
# 14.01.2013 ob 12:42
Eno je posiljen sov, drugo pa dodatna ponudba. Vzami ali pusti .. Namrec, nekdo "zrtvuje" skoraj cel dan, da vidi to jamo in to je vse, kar se zgodi, mogoce pogleda se Predjamski grad (ki pomeni nekaj drobiza za turizem). Ob veliki sreci se nekaj poje (kar bi itak storil, kjerkoli pac je) in kupi nekaj malega za spomin. Kar rox razlaga je dodatna ponudba, ki bi na nivoju obcine izkoristila goste, ki so ze tam.

Kaj takega, da ima neka vas pol miljona obiskovalcev, je treba maksimalno izkoristit. Saj na koncu imas itak infrastrukturo za vse to, ce se malo dodas, samo eksponentno sluzis.

Vidim pa, da se je denarja treba branit, drugace si prostitut in klovn ...
mikic007
# 14.01.2013 ob 14:32
Saj razumem, zakaj se gre, ni panike. Ampak zaenkrat izgleda, da je prostitucija tudi dostopen in urejen javni prevoz v drzavo. Kaksno ponizanje, da pridejo turisti, ki nimajo lastnega ali najetega avtomobila!

Pa saj nima smisla skoz isto trobit, vsako leto je celo samo se slabse, niti ne enako slabo.
# 13.01.2013 ob 20:58
Kdor je bil v Mamutovih jamah v ZDA, je videl, kako se takšno naravno znamenitost trži. V postonjski jami se sprehodiš skozi jamo, gledaš kapnike, se pelješ z vlakcem in adijo. Obisk mamutovih jam pa je en velik šov, ki se začne s predvajanjem ameriške himne in med drugim vsebuje en cel kup laži, v mamutovih jamah namreč razlagajo, da je tam en kup podzemnih pojavov največjih na svetu, čeprav so v resnici večje v postonjski jami ali v škocjanskih jamah.

Kakorkoli, obisk jame v povezavi s predjamskim gradom bi lahko bil celodnevni šov, tako pa ke en brezvezen sprehod med kapniki.

Glede na to, da je direktor postonjske jame tip, ki se zadovoljuje ob klicih na 090 številke, ni nič čudnega, da ni nobenega razvoja.