V Adrii Airways se odmikajo od poslovanja klasičnega letalskega prevoznika. Foto: BoBo
V Adrii Airways se odmikajo od poslovanja klasičnega letalskega prevoznika. Foto: BoBo

Predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur je novinarjem povedal, da zelena luč Evropske komisije glede državne pomoči pomeni konec programa prestrukturiranja, podjetju pa se odpira veliko večja svoboda pri pristopu na trgu.

Tako se počasi premikajo od klasičnega regionalnega prevoznika k nizkocenovnemu poslovnemu modelu. Tako sledijo smernicam hibridizacije letalskih prevoznikov, ki se dogaja v zadnjih dveh letih, ko nizkocenovniki dvigujejo cene. V Adrii pa naj bi jih medtem letno nižali za pet odstotkov. Tako bi bili dolgoročno v primerjavi z nizkocenovniki dražji le za od 15 do 20 odstotkov, razliko pa bi nadomestili z boljšo storitvijo.

Po besedah Anžurja ohranjajo vse za potnika pomembne storitve, kot so dober vozni red in leti na primarna letališča. Ker so za potnika najpomembnejše cene, pa v Adrii, kjer letno opažajo odliv okoli 200.000 potnikov, ki zaradi nižjih cen namesto z Brnika letijo z bližnjih letališč, hkrati odpravljajo storitve, ki potnikom niso tako pomembne.

Več storitev na zahtevo in sedežev na letalu
V ekonomskem razredu so ukinili postrežbo in uvedli 'sky shop', s katerim so po dveh mesecih delovanja zadovoljni. Nizkocenovnikom se bodo približali tudi pri ponujanju dodatnih storitev po meri, tako da bo lahko osnovna cena vozovnic bistveno nižja. V zadnjih dveh tednih so tako uvedli nižje cene za rezervacije v zadnjem hipu.

Stroške bodo zmanjševali še z manj pogostim letenjem na določenih linijah ter s pocenitvijo sistema rezervacij in oskrbe letal. Na podlagi ugotovitve, da so nizkocenovniki pri svojem delovanju pol cenejši predvsem zaradi večje gostote sedežev na letalih, je Adria pred kratkim v svoje airbuse že dodala devet sedežev, tako da jim ima zdaj 144. Letalske družbe sicer v povprečju letno znižajo svoje stroške za 1,3 odstotka.
Poleg tega je Anžur napovedal tudi večje število destinacij, razvoj novih baz in neposredne polete na nove destinacije. Prihodnje leto se nam tako morda obetajo redni poleti iz Ljubljane v Stockholm in v Barcelono ali Madrid. Hkrati bi v Adrii radi še naprej razvijali svojo bazo na Poljskem in v Tirani, od koder je Adria začela leteti direktno v Frankfurt.