Tovarno bo Airbus postavil v pristaniškem mestu Mobile na jugu ameriške zvezne države Alabama. Foto: EPA
Tovarno bo Airbus postavil v pristaniškem mestu Mobile na jugu ameriške zvezne države Alabama. Foto: EPA
Airbus, Mobile, A320
Računalniški prikaz Airbusove tovarne s sedmimi velikimi proizvodnimi halami v skupni vrednosti 475 milijonov evrov, ki bo stala v ZDA. Foto: EPA

Tovarno s sedmimi velikimi proizvodnimi halami v skupni vrednosti 475 milijonov evrov bo postavil v pristaniškem mestu Mobile na jugu ameriške zvezne države Alabama. Prva letala serije A320 bodo iz nove Airbusove tovarne prišla že čez tri leta.

"Biti moramo opazni v ZDA," je ob predstavitvi načrtov Američanom dejal novi prvi mož Airbusa Fabrice Bregier. "Prepričani smo, da bomo lahko osvojili velik del trga," je dodal.

V nobeni drugi državi na svetu ne prodajo toliko letal kot prav v Združenih državah Amerike, a prav te so šibka točka za evropski Airbus, ki velja za največjega proizvajalca letal na svetu. Na nebu nad ZDA namreč kraljujejo Boeingova letala B737, saj so takšna letala srednjega dometa s 100 do 200 sedeži idealna za letenje med mesti v tej veliki državi.

Američani naklonjeni ideji
V Airbusu upajo, da bodo s proizvodnjo čez lužo privabili več ameriških kupcev - vodstva več ameriških letalskih prevoznikov so se že izrazila pozitivno, poleg tega s proizvodnjo v ZDA odpadejo tveganja zaradi menjalnih tečajev, saj se z letali po vsem svetu trguje v dolarjih. Pri Airbusu potrebe po letalih A320 v prihodnjih 20 letih v ZDA ocenjujejo na 4.600 kosov.

Še več delovnih mest
Prvi mož Airbusove krovne družbe EADS Thomas Enders je pomiril bojazni, da bi bila zaradi nove tovarne v ZDA ogrožena delovna mesta v Evropi. "Ne, to nikakor ne pomeni zapiranja delovnih mest," je zatrdil. "Ravno nasprotno, za vsako delovno mesto, ki bo nastalo v Mobilu, bodo potrebna štiri delovna mesta pri Airbusu," je prepričan. Posamezne dele letal bodo namreč izdelali v evropskih tovarnah, nato pa jih z ladjami prepeljali v Mobile in dokončno sestavili v tamkajšnji tovarni. Sledilo bo lakiranje, testiranje in predaja kupcem.

Prve dobave leta 2016
Gradnjo nove tovarne, ki bo zagotovila zaslužek 1.000 delavcem, bodo začeli poleti 2013, montaža bo stekla leta 2015, prve dobave letal kupcem pa so predvidene leta 2016. Ko bo proizvodnja stekla s polnimi zmogljivostmi, naj bi proizvodne hale vsako leto zapustilo od 40 do 50 letal, kar predstavlja približno desetino zdajšnje letne proizvodnje letal A320.