Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5,0 od 20 glasov Ocenite to novico!
Boeing, Airbus
Boeingova (zgoraj) in Airbusova (spodaj) letala so hudi tekmeci. Foto: EPA

Dodaj v

Airbus je premagal Boeing in dosegel nov rekord v številu naročil

Podrl je Boeingov rekord iz leta 2007
17. januar 2012 ob 16:44
Hamburg - MMC RTV SLO/STA

Evropski proizvajalec komercialnih letal Airbus je v letu 2011 dosegel rekordno število naročil za nova letala in tako po številu naročil prehitel največjega tekmeca, ameriški Boeing.

Airbus je lani tako dobil 1.419 novih naročil, medtem ko je Boeing imel naročila "le" za 805 novih letal. Airbus je (sicer le za las) tako postal tudi novi rekorder, saj je podrl Boeingov rekord iz leta 2007, ko je ameriški proizvajalec dobil 1.413 naročil za izdelavo novih letal.

Airbus je sicer lani izdelal 534 letal in s tem že deveto zaporedno leto ohranil svoj položaj največjega proizvajalca komercialnih letal, Boeing pa je lani izdelal 477 letal, poroča ameriška tiskovna agencija AP. Airbus v letošnjem letu načrtuje izdelavo 570 letal, od tega tudi 30 največjih komercialnih letal A380.

Družba beleži tudi velik uspeh pri naročilih za prenovljena letala A320, ki zaradi izboljšanih motorjev porabijo kar 15 odstotkov manj goriva kot primerljivo Beoingovo letalo 737. Omenjena Airbusova prenovljena letala bodo sicer naročnikom dostavljena leta 2015.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
diazepam
# 22.01.2012 ob 22:21
Čestitke !
n1fuzbaler
# 19.01.2012 ob 12:40
Ni mi jasno, kako lahko nekdo napiše, da Boeing 777 paše med srednje velika letala... HALO?!!!!! Si si sploh pogledal mere ali ga videl v živo? Ta avion je daljši od 747, ta pa govori, da je to srednje veliko letalo... Sami poznavalci vidim:)
CaEdMoN
# 18.01.2012 ob 14:40
Ja, a333 in b772 sta osnovna modela pri obeh proizvajalcih. b773 je podaljšana verzija, medtem, ko so se pri airbusu odločili za vzporedni razvoj in proizvodno manjšega a330 in večjega a340.

Če povzamem iz sierra5.net
"Tako je nastal dvomotorni širokotrupni A330 v osnovni verziji –300. Namenili so ga krajšim in daljšim razdaljam, dolge linije pa prepustili letalu praktično enake zasnove A340 s štirimi motorji. Konstruktorji so si seveda prizadevali v obe letali vgraditi čimveč enakih strukturnih sklopov in sistemskih delov, kar močno zmanjšuje razvojne, proizvodne in vzdrževalne stroške. Tudi pilotski kabini sta praktično identični z izjemo seveda več ročic za plin pri štirimotornem letalu."

In še to:
"Novembra 2005 je B777 dosegel svetovni rekord v trajanju najdaljšega poleta z potniškim letalom. B777-200LR je v 22 urah in 42 minutah preletel razdaljo 21.601 km med Hong Kongom in Londonom. Dosežek je vpisan v Guinnessovo knjigo rekordov."
uiophjk
# 18.01.2012 ob 13:53
@CaEdMoN

Ja, če primerjaš 333 in 772 sta res podobna. Samo pri Boeingu se trenutno naroča v glavnem 777-300ER, ta pa je in po št. potnikov in po dosegu v svojem razredu praktično brez konkurence.

@PatrickBateman:
ja, znano je, da je že pred leti francoska obveščevalna služba pomagala Udbi pri eliminaciji hrvaških emigrantov v Parizu, v zameno pa je Udba angažirala samomorilska pilota, ki sta ob pomoči kontrole letenja v Ajaccu letalo ameriške izdelave zabila v skale. Uf, kakšna teorija zarote. Ta bo še Backu všeč.
PatrickBateman
# 18.01.2012 ob 12:00
BACK
torej po tvoji logiki so pa zahodni Evropejci skratl dol enga Boeinga, da so prisli do tega rezultata...
CaEdMoN
# 18.01.2012 ob 11:13
@uiophjk
Je manjši, ne pa precej. Če primerjamo je a333 dolg 63,6m z 295 sedeži v treh razredih, b772 63,7m z 300 sedeži v treh razredih. Je pa res, da je b773 kar za 10m dalši (blizu a346). Samo še zmeraj lahko govorimo da sta konkurenta in v istem razredu iz istega obdobja s podobno prodajo. Druga stvar je pa to, da se je a340 neposredno in vzporedno razvil iz a330. Sem pa sam tud mnenja da b777 prednjači v tem razredu.
Rolf
# 18.01.2012 ob 08:51
Padec evra glede na dolar že deluje.
MP3CE
# 18.01.2012 ob 07:36
Genesis, izvrstno. Še en članek na podobno
temo
Tomažin
# 18.01.2012 ob 03:05
@kimi12345 v svojem prispevku imaš čisto prav v tem kar pišeš, vendar pa je tu potrebno upoštevati tudi ekonomsko politiko, oziroma zdravo kmečko pamet, ki zavrača strastno tekmovalnost in navaja k izogibanju takim situacijam, ker so pogubne. Proizvajalci česarkoli, tudi letal, morajo gledati, da se ne drenjajo za isti kos kruha, ker bi se s tem v bednem tekmovanju izčrpali in oboji propadli, ampak da vsak pobere svoj kos, drugega pa pusti, da medtem razvije svoje odgovore in rešitve na zahteve časa in trga, ter jih potem tudi do konca iztrži. Tako ima kupec vedno možnost najti zadovoljive rešitve za svoje potrebe, proizvajalec pa si z razvojem ne dela škode. Ko je torej na trgu ravno prav ponudnikov, da drug drugemu ne delajo škode, je to za celotni sistem gospodarstva najbolje. Seveda se pa gospodarstvo vedno širi s ponudniki, zato se mora širiti tudi ponudba z novimi storitvami in proizvodi in tako zgodba teče naprej.
uiophjk
# 18.01.2012 ob 01:59
A330 je kar precej manjši od 777, tako da je konkuriral bolj s 767 (s katerim je pomedel).

777 je v svojem segmentu trenutno dejansko brez konkurence. So pač z 2-motornikom sprejeli pametnejšo odločitev kot Airbus (resda nekoliko prej) s 4-motornim A340.
CaEdMoN
# 18.01.2012 ob 01:34
@kimi12345
Pozabil si na glavnega konkurenta b777, na a330. Za katerega je več naročil kot za b777! ;)
Se pa glavne razlike delajo med a320 in b737. a350 bo kontra b787. Tako da so si oboji kar lepo pokriti v vseh razredih.
Zero-Sen
# 18.01.2012 ob 00:09
genesiss hvala
uiophjk
# 17.01.2012 ob 22:48
@kimi12345

Ja, to, da ne moreš primerjati A320 z 777 oziroma 787, ki se tudi že naroča, mi je tudi takoj padlo v oči.

A350, ko bo zunaj, bo moral konkurirati tudi 787, ki bo tehnološko z njim bolj primerljiv, čeprav nekoliko manjši.

Aja, da BACK za svoje (verjetno resno mišljene) komentarje dobiva pluse, je pa sick.
kimi12345
# 17.01.2012 ob 19:43
Evo čisti slovenski članek. Govori samo o tem kako je Airbus premagal po številu avionov Boing, ja to je kar res. Samo to so samo številke koliko letal so naredili. Sem danes o tem bral članek v WSJ. In v članku v WSJ jasno pišejo, da sicer res da premaga Airbus, Boinga po številu naročil, samo po temu koliko je vrednost naročil sta si pa oba proizvajalca dosti blizu. Tako je povrečna vrednost letala, ki ga proda Airbus 105 milijonov dolarjev in povprečno letalo ki ga proda Boing je pa vredno 145 milijonov dolarjev. Ta razlika se naredi ker ima Airbus v naročilu veliko število A320, Boing pa naredi razliko z srednje veliki torej z 777, trg zelo velikih A380 je pač precej manjši. Poleg tega pa ste ko že hvalite Airbus pozabili napisati da je pa A340 vzet izven proizvodnje in da ga je 777 povsem povozil in da bo novi A350 zunaj v najboljšem primeru šele 2014 in bo šele takrat lahko konkuriral 777.

Sicer pa čestitke Airbusu, ampak bo treba še kar krepko zavihat rokave v prihodnje.

Vi na MMC pa bi se tudi spodobilo da pišete mal boljše članke ne samo ene mini novičke.
genesiss
# 17.01.2012 ob 17:50
Odličen članek. Govori o razlogih tiste airbusove nesreče skozi transcript pogovorov med člani posadke. Zelo zanimivo.
BACK
# 17.01.2012 ob 16:49
No, vprašanje časa,gdaj bodo ameri spet sklatl enga airbusa nad atlantikom....;)
Kazalo