Prevozna sredstva
Most je povezal provinco Guangdong, kjer so številne tovarne, z nekdanjo portugalsko in britansko kolonijo, ki zdaj v okviru Kitajske uživata široko avtonomijo. Foto: Reuters
Most je odprl kitajski predsednik Ši Džinping. Foto: Reuters
Projekt je zaradi visokih stroškov in zamud pri gradnji deležen številnih kritik. Foto: Reuters
VIDEO
Kitajci odprli 55 km dolg...
VIDEO
Na Kitajskem odprli najda...

Dodaj v

Foto: Najdaljši morski most na svetu povezal Hongkong in Macao

Kritiki so ga poimenovali "most smrti"
23. oktober 2018 ob 07:30
Žuhaj - MMC RTV SLO, STA

Devet let po začetku gradnje, ki je stala 20 milijard dolarjev (več kot 17 milijard evrov), je kitajski predsednik Ši Džinping uradno odprl najdaljši most po morju.

Most je Hongkong povezal z Macaom in mestom Žuhaj, ki je del celinske Kitajske. Na tem območju trenutno živi 68 milijonov ljudi, poroča BBC. Most je del kitajske pobude "širše zalivsko območje", s katero želijo povezati enajst mest v delti Biserne reke. 55 kilometrov dolg most bo čas vožnje – za promet bo odprt od srede naprej – skrajšal za več kot tri ure, tako da bo zdaj znašala na tej razdalji le 30 minut.

"Most ni zgolj ogromna prometna infrastruktura, ki so jo skupaj zgradili provinca Guangdong, Hongkong in Macao. Okrepil bo sodelovanje med Guangdongom, Hongkongom in Macaom na področju trgovine, financ, logistike, in turizma," je povedal hongkonški minister za transport Frank Čan Fan. Slovesnost ob odprtju je potekala v Žuhaju, poleg Šija pa so se je udeležili tudi voditelji Hongkonga in Macaa.

Posebna dovolilnica za prevoz
Most je sestavljen iz 400.000 ton jekla, kar je dovolj za 60 Eifflovih stolpov. Povezavo poleg mostu sestavlja še 6,7 kilometra dolg podvodni predor. Ne bo pa most popolnoma odprt za javnost. Potrebna bo namreč posebna dovolilnica, večina pa bo morala na poseben avtobus, če bodo želeli v Macao ali na celinsko Kitajsko.

Za številne ladje, ki plujejo v teh vodah, bo na voljo več enosmernih prehodov. Po načrtih bi moral most prenesti potres z magnitudo 8,0 po Richterjevi lestvici in močne sunke vetra med divjanjem tajfunov. Strukturo podpirajo trije kabelski mostovi, zdržala pa naj bi sunke vetra s hitrostmi do 340 kilometrov na uro.

Kritiki so ga poimenovali "most smrti"
Izgradnja mostu je sicer deležna tudi številnih kritik. Mnoge moti visoka cena. Na hongkonškem ministrstvu za promet so pojasnili, da so stroški presegli predvidene vsote zaradi nepredvidenih težav, povezanih z zahtevnimi pogoji gradnje na odprtem morju, povečanja stroškov dela in materiala kot tudi sprememb v načrtih gradnje.

Kritični so predvsem člani hongkonške opozicije, ki so ga označili za nepotrebnega. Pravijo, da je namen poudariti tesno povezanost mesta s Kitajsko, kar predstavlja težavo za številne Hongkonžane, ki si želijo ohraniti avtonomni status mesta. Kot piše BBC, so ga kritiki poimenovali "most smrti". Med gradnjo je umrlo devet delavcev na hongkonški strani, toliko pa po podatkih BBC-ja tudi na kitajski strani. Poškodovanih naj bi bilo okoli 200 delavcev.

T. J.
Prijavi napako
Komentarji
hizli tren
# 23.10.2018 ob 07:51
kje so minusi??????
artoum*2
# 23.10.2018 ob 08:39
kje so minusi??????

prepovedan so . od sedaj naprej je vse pozitivno. prestopili smo v novi kozmični cikel.
BAD
# 23.10.2018 ob 07:50
Dobro to bi v SLO prišlo kakšen € več.
DAbears
# 23.10.2018 ob 07:55
Ce bi ga zidar gradil bi mogl kar pol honkonga prodat
Šubidu
# 23.10.2018 ob 08:44
V Grosuplju pa en nadvoz nad železnico in 200m nove ceste, gradijo 2 leti. Čudežno bo odprt ravno pred obč. volitvami.
jakosol
# 23.10.2018 ob 08:54
Pri nas bi lahko zgradili most med Ankaranom in Piranom, vmes pa podvodni tunel pri Kopru, da ne bi ovirali ladij. Strošek projekta z vsemi aneksi, 200 milijard €. :))
medic
# 23.10.2018 ob 08:51
Tri podatke imam o dolžini tega mostu. Vi navajate 55km, Planet 35.6km, Wikipedija pa 39km. Izgleda se bom moral it peljat tja, da se prepričam.
uni406
# 23.10.2018 ob 08:28
Pri nas pa 2 tir.
sosman
# 23.10.2018 ob 10:14
Ni minusov, vsi se moramo strinjat, ni prostora za negativizem, vsi enaki.
ANUŠKA
# 23.10.2018 ob 09:22
Artoum*2, ja od zdaj naprej je enoumje na rtvslo.si, torej moraš se strinjati in všečkati, da ti nekaj ni všeč ali se ne strinjaš, nikogar ne zanima.
u dun goofed
# 23.10.2018 ob 08:36
china will grow larger
Bolek
# 23.10.2018 ob 07:42
Človeška megalomanija ne pozna meja.
KLIPAN
# 23.10.2018 ob 08:35
Bo Trump uvedel sankcije?
esspero
# 23.10.2018 ob 08:28
DFabears@ Ja saj ,142 milijonov za en km predora v Šentvidu.
wolfie42
# 23.10.2018 ob 11:19
No, Slovenci imajo pa lahko svetovni rekord pri najmanj učinkoviti gradnji cest. Na primer: na našem koncu gradijo odsek 3 km pretežno ravne ceste po čisti ravnini (Britof-Hotemaže) na relaciji Kranj - Preddvor že okkoli 30 let. Bravo!!!!
hafiks
# 23.10.2018 ob 09:23
Kitajci so v zadnjih 15 letih naredili vec avtocest kot Americani v celi svoji zgodovini.
Nha Trang
# 23.10.2018 ob 08:31
Ta most je res nepotreben. Verjetno so ga gradili bolj iz političnih vzrokov.
gbushjr
# 23.10.2018 ob 07:56
ampak cestninskim postajam se pa še ne znajo izogniti... kljub temu, da so vsi online... meni je to hint, da smo v nekaterih stvareh vseeno še malo spredaj.
Flyer
# 23.10.2018 ob 12:10
Lani obiskal Hong Kong in Macau in si ob tem lahko takrat že dokončani most ogledal iz različnih kotov, ko se ob in pod njim pelješ na hidrogliserju med tema dvema mestoma in kasneje z majhnim čolnom na "lovu" na roza delfine. Vsekakor zelo impresivna gradnja, a je potrebno upoštevati naslednje:
-le malo prebivalcev Hong Konga in Macaa ima lastne avtomobile (ni potrebe zaradi goste naseljenosti/gneče na cestah/težav s parkitanjem in dobrega javnega prevoza (sploh v HK)
-zaradi istih razlogov v ti dve mesti tudi praktično zelo težko priti s privatnim osebnim vozilom iz Kitajske (večina potnikov pusti avto na meji in gre naprej z javnim prevozom)
-javni prevoz med mestoma je bil že doslej zelo hiter in poceni (hidrogliserji vsakih nekaj minut), z avtobusi kaj dosti hitreje ne bo.
-dodaten problem je v tem, da v Hong Kongu in Macau vozijo po levi, na Kitajskem pa po desni.

Iz vsega tega je očitno, da bo vsaj kratkoročno most pomemben predvem za tovorni promet in bistveno manj za osebni. Je pa verjetno že tega tovornega prometa čez glavo dovolj, da je gradnja smiselna.
Adanos
# 23.10.2018 ob 11:06
Ni več ocen novic, ni več minusov.
Hura za pozitivno enoumje!
pozitivc
# 23.10.2018 ob 08:12
hudo
DeepBlue
# 23.10.2018 ob 11:50
'Devet let po začetku gradnje, ki je stala 20 milijard dolarjev (več kot 17 milijard evrov), ...'

A ne bi blo lažje zapisati 'Devet let po začetku gradnje, ki je stala več kot 17 milijard evrov, ...'
Zakaj mora biti karkoli navedeno v tuji valuti, še posebej, če v transakcijah, kot v tem primeru, z njo niso plačevali?
angel2
# 23.10.2018 ob 11:06
Devet let! Bravoooo!!!
Pazi sedaj obnova mostu v Kranju, ena, dva, tri leta???
tupamaross
# 23.10.2018 ob 10:39
Škoda je, da ne bodo Kinezi gradili najkrajšo, vendar najdražjo
železniško traso na svetu - Divača - Koper.
Roky89
# 23.10.2018 ob 09:41
Kakšen zemljevid in slika od zgoraj, ne bi bili odveč...
Muka Lesec
# 23.10.2018 ob 08:04
Ha, na gugel maps je na foografiji pretežno viden, cesta pa še ni vrisana.
Roko_europe
# 23.10.2018 ob 11:13
@Bolek
"Na slikah in na videu izgleda zelo lepo, a jaz se vseeno ne bi rad peljal po njemu, posebno skozi tunel ne."

Saj ti ni treba skrbeti, ker ga v Sp. Dupleku še dolgo ne boste imeli. Drugače pa tisti, ki se tam občasno vozimo, bo zagotovo velika pridobitev. Sem gledal, kako so ga gradili, res velik projekt. Že v novembru ga preizkusim!
Trubadur
# 23.10.2018 ob 10:52
kako sem kitajcem "fauš", ker so v samem svetovnem vrhu gradenj, pri nas pa en nepomemben človek (penzionist) zavira gradnjo nekaj kilometrov navadne železniške proge....
Lion007
# 23.10.2018 ob 08:31
Zakaj hudiča pa bo potrebna posebna dovolilnica???
Lion007
# 23.10.2018 ob 08:29
Brez potrebe, a severno od tega se gradi še en 8 pasovni dolžine cca 24 km.
zenga
# 23.10.2018 ob 07:59
Na hongkonškem ministrstvu za promet so pojasnili, da so stroški presegli predvidene vsote zaradi nepredvidenih težav, povezanih z zahtevnimi pogoji gradnje na odprtem morju, povečanja stroškov dela in materiala, kot tudi sprememb v načrtih gradnje.

Tudi Kitajci niso več tisto, kar so bili. Kot kaže bi tudi v Hongkongu potrebovali državljana K..
Lunatix
# 23.10.2018 ob 23:00
Me neee, to niso Kitajci naredili...oni tega ne znajo, zato tudi naše železnice niso sposobni narediti, neee?
izo
# 23.10.2018 ob 12:17
Kitajci so v zadnjih 15 letih naredili vec avtocest kot Americani v celi svoji zgodovini.

američani glede infrastrukture v zadnjih 70 letih niso naredili praktično nič (od energetike naprej). ok, malo pretiravam, ampak glede na videno niti ne preveč. in potem ti takšen joka o ohranjanju okolja ipd..
izo
# 23.10.2018 ob 12:12
Ce bi ga zidar gradil bi mogl kar pol honkonga prodat

še hsbc bankrotira press
Trubadur
# 23.10.2018 ob 10:48
Artoum*2, ja od zdaj naprej je enoumje na rtvslo.si, torej moraš se strinjati in všečkati, da ti nekaj ni všeč ali se ne strinjaš, nikogar ne zanima.

hahaha... vsi neumni, vsi enakopravni
Do Brasil
# 23.10.2018 ob 10:15
bronja
# 23.10.2018 ob 09:17
Malo več o mostu ...

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-45937924
pobrisan
# 23.10.2018 ob 08:46
Most je del kitajske pobude "širše zalivsko območje", s katero želijo povezati enajst mest v delti Biserne reke.

Na četrti sliki je ta reka res biserna.....
džeko
# 23.10.2018 ob 08:38
Imam kar mešane občutke glede tega...po moje je politično bolj.
Skippy
# 29.10.2018 ob 11:04
Pa vozijo po desni strani, tako kot na Kitajskem, samo v HongKongu pa še vedno vozijo po levi strani.

Macao vozi po levi.
Skippy
# 29.10.2018 ob 10:59
Kitajci so v zadnjih 15 letih naredili vec avtocest kot Americani v celi svoji zgodovini.

Kakšna butasta primerjava oz. samo da nekam vtakneš Američane. Ne samo, da je Američanov 4x manj, ZDA so v veliki večini prazna neposeljena država v primerjavi s Kitajsko.
angel2
# 23.10.2018 ob 20:21
wolfie42
Ja od 1981 leta ne morejo sklepat tistih par km., se pa premika, je zlata jama ratala za miličnike in občnske redarje z radarji
nikhrast
# 23.10.2018 ob 16:26
Pa ne samo most, tunel je tudi lep, pa tristezni.
Ni pa omenjala v video posnetku koliko je cestnina, more biti kar precej.
Pa vozijo po desni strani, tako kot na Kitajskem, samo v HongKongu pa še vedno vozijo po levi strani.
vxxxx
# 23.10.2018 ob 13:20
Me zanima, koliko bo znašal nepremičninski davek tega mostu?
Adanos
# 23.10.2018 ob 11:10
Za tiste, ki vas zanima, kako sploh most poteka in ste žrtve mmcjeve kronične fobije pred zemljevidi:

Še link, če slika spet ne bo embedana.
nomenestomen
# 23.10.2018 ob 10:52
pa še malo več o mostu in o še daljših mostovih

https://edition.cnn.com/2018/10/22/asia/
china-hong-kong-macau-bridge-xi-jinping-intl/index.html
Prismuknjen
# 23.10.2018 ob 10:38
Najdražji tunel bo povezal Divačo s Koprom.
galoper
# 23.10.2018 ob 10:19
Bo organiziran tekaški maraton?
ThePianoGuy
# 23.10.2018 ob 10:01
Ha, na gugel maps je na foografiji pretežno viden, cesta pa še ni vrisana.

Imaš na openstreetmap:
https://osm.org/go/41XmGZ0--
Bolek
# 23.10.2018 ob 09:50
Na slikah in na videu izgleda zelo lepo, a jaz se vseeno ne bi rad peljal po njemu, posebno skozi tunel ne.

Vsak dan naj bi preko tega mostu peljalo 9200 vozil, ni pa navedeno, koliko od tega naj bi bilo tovornjakov. Vsekakor bo hrupa in izpušnih plinov dovolj.
Kazalo