Ni lepšega, kot odkrivati Obalo in njeno zaledje na kolesu. Foto: BoBo
Ni lepšega, kot odkrivati Obalo in njeno zaledje na kolesu. Foto: BoBo

V slovenski Istri je vedno več kolesarjev, ne samo domačinov, temveč tudi turistov, ki se pripeljejo z avtomobilom, nato pa Primorje in njeno zaledje raziščejo s kolesom. Povečano zanimanje za kolesarjenje je zaznati tudi v Izoli, pojasnjuje vodja tamkajšnjega TIC-a Petra Kukovec: "Predvsem so turisti spraševali po brošurah in raznih vodnikih s pohodniškimi in kolesarskimi potmi, tako da smo se potem v TIC-u dobro pripravili in pripravili vodnik v tiskani in elektronski obliki. Imenuje se 'Uživajmo podeželje' in tu so navedene vse kolesarske, pohodniške in tudi konjeniške poti vse slovenske Istre."

Želja: Podaljšati sezono na vse leto
Najbolj priljubljena je "Pot zdravja in prijateljstva", bolj znana kot Parenzana, ki se vije po trasi nekdanje ozkotirne železnice med Trstom in Porečem. Konec februarja so v Izoli prvič organizirali tudi mednarodno kolesarsko dirko. "Želimo si čim več prireditev, sploh športnih, pripeljati v Izolo in s tem tudi podaljšati poletno sezono na vse leto in privabiti tudi čim več mednarodnih gostov," je dodala Kukovčeva.

V Postojni, ki je bila pred leti tudi po zaslugi hotela Šport zelo obiskana kolesarska točka, je ravno nasprotno. Tam je v zadnjem času kolesarjev le za vzorec, in to kljub razvejani kolesarski mreži. Anabela Šoljič, direktorica skupine Epic Eco, ki ima zdaj v najemu hotel Šport, je dejala, da je kolesarski turizem po lanskem žledolomu drastično upadel: "Ni več gorskih poti, ni več turistov zaradi nedelovanja železnice med Koprom in Postojno. Turisti so prej uporabljali kolesa tudi za vožnjo do Predjamskega gradu, zdaj vozi manjši avtobus."

Zaradi vsega tega je tudi zanimanje za najem koles manjše; če so jih turisti včasih najeli tudi po osem na dan, jih zdaj osem na dva tedna. Kdor pa pripelje kolo s seboj, daleč ne more kolesariti, je še dodala Šoljičeva, saj gozdne poti po žledolomu še niso popolnoma urejene.