Prevozna sredstva
Na vrhu seznama v celotni Evropi so Švicarji. Foto: Reuters

Dodaj v

Največkrat z vlakom Avstrijci, Slovenci močno v zaostanku

Na dnu seznama Malta in Ciper
21. september 2018 ob 16:54
Dunaj - MMC RTV SLO, STA

Povprečen Avstrijec se letno z vlakom, tramvajem ali podzemno železnico vozi 2.255 kilometrov, s čimer se je Avstriji uspelo uvrstiti na prvo mesto med državami članicami Evropske unije.

Slovenci za severnimi sosedi močno zaostajamo, saj se je povprečni Slovenec leta 2016 z vlakom vozil zgolj približno 300 kilometrov. Povprečje Evropske unije sicer znaša 1.090 kilometrov.

Kot so po poročanju avstrijske tiskovne agencije sporočili iz Avstrijskega prometnega kluba (VCÖ), se v celotni Evropi največ z vlakom vozijo Švicarji, ki letno s tem prevoznim sredstvom opravijo približno 2.610 kilometrov.

Znotraj EU-ja se je po številu prevoženih kilometrov leta 2016 na drugo mesto uvrstila Češka – tam prebivalci z vlakom povprečno prevozijo 1.860 kilometrov, sledijo pa jim Francozi s 1.555 kilometri.

Nemci letno s tem prevoznim sredstvom opravijo 1.370 kilometrov, Madžari 1.095 kilometrov, Italijani 975 kilometrov, Slovaki pa 700 kilometrov. Na dnu seznama so državljani Litve s 100 kilometri ter Malte in Cipra, kjer sploh nimajo železniškega prometa.

V Evropski uniji se povprečno devetkrat kilometrov več prevozi z avtomobilom kot z vlakom. Ob tem na Dunaju poudarjajo, da kdor z avtomobilom prevozi tisoč kilometrov, povzroči za 15-krat večjo onesnaženost z ogljikovim dioksidom, kot bi jo, če bi se vozil z vlakom.

P. B.
Prijavi napako
Komentarji
Pat
# 21.09.2018 ob 18:04
Mogoče smo po kilometrih res med zadnjimi. Po času, ki ga preživimo na vlakih, smo pa zagotovo prvi. ;)
Klemensas
# 21.09.2018 ob 16:58
Potniški vlaki pri nas niso zaradi potnikov, ampak zato, da imajo ljudje službo. Tako da ne kritizirat tega kar ljudem daje kruh.
webman
# 21.09.2018 ob 17:41
Smo v zaostanku ker še vedno čakamo na postaji prihod vlaka...
Alessi666
# 21.09.2018 ob 18:23
Zanimivo da je zraven v statistiki tudi vožnja z podzemno železnico. A pri nas šteje obisk postojnske jame?
Geres*
# 21.09.2018 ob 20:44
jagerhaus:

Iz Ljubljane do Mosta na Soči (izstopna postaja za Tolmin) pa minimalno dve uri in pol. Seveda sem ni vštet čas da prideš do železniške postaje v Ljubljani, od Mosta na Soči do Tolmina pa moraš biti srečen, da ujameš avtobus, ker sicer te mora priti nekdo iskat z avtom. Avtobus namreč ne čaka - torej če vlak zamudi 10 minut (pogosto) si brez prevoza, ne gre pa za peš razdaljo - do Tolmina je cca 6 kilometrov. Torej čas, da prideš do vlaka + vožnja recimo 3 ure (po ta malem). Plus nato pot do Tolmina. Z avtom rabiš okoli uro in tri četrt (katastrofalnim cestam navkljub). Vlak seveda ni direkten in se je treba presesti.

Ljubljana -Nova Gorica: avto dobro uro (1,15 minut), vlak minimalno dve uri in tri četrt (najhirejša izvedba). Seveda ne brez prestopanja.

Marsikdo bi se z veseljem peljal z vlakom, ampak razen določenih relacij, je potovanje enostavno mukotrpno (dolgo in hrupno).
krenaiznekje
# 21.09.2018 ob 18:45
Priti do postaje, potem čakaš 20 min (zaradi zamude), potem pa še peš po Ljubljani. Vrhunsko železnico imamo v SLO. Ob tem, da vlak sploh ni poceni.
Ples
# 21.09.2018 ob 18:22
Že dneve, in tedne, in leta
stojim na postaji
in čakam kot toliko drugih
na vlak, ki prihaja.

Oko je pripeto na okna,
na vrata vagona
in že spet se zavem,
da sanjam že 30 let.
luckyss
# 21.09.2018 ob 18:17
Nisem sicer ultra maratonec....
No, ne bom razpredal...naši vlaki so tako "kot bi sedel in hkrati peš hodil" ;))
cene vols
# 21.09.2018 ob 18:29
Saj ni čudno. Za 100 km pri nas z vlakom rabiš vsaj tri ure , z vsaj dvemi postanki.
frgo
# 21.09.2018 ob 18:15
v Švici so res vrhunski...sploh ne veš da se pelješ, pri nas pa samo upaš da ne iztiriš naslednji ovinek

pri teh brzinah bi v ovinku iztiril kvečjemu polž, pa še za tega nisem prepričan
Sandopes
# 21.09.2018 ob 19:41
Slovenija ima zeleznice iz 19 stoletja!
opat
# 21.09.2018 ob 20:36
jagerhaus
Zanima me kolikokrat si se v zadnjem času peljal na relaciji Ljubljana-Koper? Ne opevaj neopevanega!
Wolfy
# 21.09.2018 ob 19:45
@Monopattern

Velikokrat se zgodi, da se voda ob dezju nabira med notranjim in zunanjim steklom in lahko izmeris kolicino padavin za tisti dan :)
smradulja
# 21.09.2018 ob 17:39
v Švici so res vrhunski...sploh ne veš da se pelješ, pri nas pa samo upaš da ne iztiriš naslednji ovinek
Monopattern
# 21.09.2018 ob 18:44
Trikrat v življenju sem se peljal v Sloveniji z vlakom in trikrat obžaloval. Veš, da je stanje porazno, ko ob dežju več vode teče po notranjosti šipe kot po zunanjosti.
piš
# 22.09.2018 ob 08:56
@Geres
Ni res, da na Mostu na Soči vlak ne čaka ob zamudah. Počaka točno toliko, da ga potniki vidijo kako odpelje - ko izstopajo iz vagonov.
Mislim, da gre tu za neko nagajanje na relaciji občina (ki subvencionira avtobusni prevoz) in SŽ-jem.
@jagerhaus
Vse je relativno. Slovenija ima redu poštimane vlake - če jo primerjamo z Bangladešom. Sicer pa primerljivo z Ukrajino in Belorusijo. 7 ur in pol sem se vozil od Ptuja do Mosta na Soči.
sebastiann
# 22.09.2018 ob 07:16
Slovenija nima prave razvojne strategije. Preprican sem, da bi se veliko ljudi vozilo z vlakom ce bi se jim splacalo, t.j. da bi bili vlaki hitri in pogosti. Poleg tega pa je se en velik problem: letalisce Brnik nima povezave z Ljubljano, kljub temu da je obstaja zeleznica do Kranja. Evropske in azijske drzave so v zadnjih desetletjih ogromno vlozile v posodobitev infrastrukture.
Adanos
# 22.09.2018 ob 01:44
jagerhaus, se meni zdi, da si TI tisti, ki se že dolgo ni peljal. Prvo kot prvo - 1h50min je ICS - najdražja opcija, ki je na voljo ... pa še ta zdaj rabi 2 uri, če ni zamud.

Malo si poglej recimo urnik za danes, potem pa pametuj.
opat
# 21.09.2018 ob 20:33
Smo krivi državljani ali državna služba slovenske železnice?
SKEpsiS
# 21.09.2018 ob 18:54
@krenaiznekje
Pa še piši me v uho odnos, ko so zamude
sivina
# 21.09.2018 ob 21:42
Dajte, ponovite še statistiko, koliko BDP se vloži na 1 km proge v posamezni državi EU (seveda 1% BDP SLO ali A že tu je razlika)!
Pred leti je bila ta statistika na razpolago in Avstrija je bila na prvem mestu po izdatkih za ta namen, Slovenija pa na četrtem ali petem mestu od spodaj navzgor, da ne bo pomote.
Pojdite na kak odsek Gorenjske proge, ne, saj ni treba daleč od središča Ljubljane in tudi ogrožati svoje varnosti ni treba; da se videti v glavni trasi proge tirnice iz leta 1964 (takrat so se vršili postopoma remonti in rekonstrukcije kpl. Gorenjske proge)!!
Upam da ni težko izračunati da so stare blizu 54 let, vsaj že 2x amortizirane, pa še vedno služijo svojemu namenu; groza ...
Jon Sneg
# 22.09.2018 ob 09:52
Enkrat je bil predstavljen podatek, da potniški vlak od Maribora do Dravograda danes vozi 10% hitreje kot leta 1938, kar je žalostno in hkrati smešno.

Za današnje razmere bi bilo normalen čas potovanja po železnici med Mariborom in Koprom 45 minut.

Z vlakom sem par let nazaj po Rusiji,...Vlak Sapsan prevozi razdaljo med Moskvo in Sankt Petersburgom, ki znaša 635 km v 3 urah in 43 minutah. Ob vstopu v vagon te pričaka kondukter(ka), ki ima okoli zapestja scaner, da preveri tvojo karto. Na postajah kjer Sapsan stoji so pred okenci za vozovnice displayi, ki prikazujejo koliko prostih mest je še na posameznem vlaku,... Potoval sem tudi z potniškim vlakom med Petersburgom in Velikim Novgorodom,..., kakih 180 km, električni vlak "Lastočka" (lastovica), no tudi ruske Lastovice so modernejše od večine slovenskih vlakovnih kompozicij.

Da o japonskih vlakih, ki sem jih tudi imel priliko doživeti sploh ne izgubljam besed.
smradulja
# 21.09.2018 ob 21:23
pri teh brzinah bi v ovinku iztiril kvečjemu polž, pa še za tega nisem prepričan

pri 40 let starih vagonih se lahko kaj odlomi vsak čas
karambo
# 22.09.2018 ob 18:07
Ne se delat norca iz ljudi.

Slovenski vlaki so popolnoma neuporabni.

Od Maribora do Obale rabiš toliko, da bi že skoraj prišel na luno. Če v preteklih 25 letih ne bi ukradli na milijarde EUR, bi mogoče lahko tudi v Sloveniji uporabljali vlake kot drugje. Seveda pa nesposobni novinarji ne ugotavljajo, kje je bistvo problema, ampak samo prepisujejo članke. Včasih se vprašaš, če je ostalo še kaj kritičnega razmišljanja v državi.
leond
# 22.09.2018 ob 09:27
A vi to resno? Prva vlada, ki proda SŽ ima do konca življenja moj glas.
Ples
# 21.09.2018 ob 18:38
Zanimivo da je zraven v statistiki tudi vožnja z podzemno železnico. A pri nas šteje obisk postojnske jame?

Jah, vlak je vlak :)
izi07
# 22.09.2018 ob 18:35
Z vlakom sem se vozil 3 leta v službo in to iz Dobove do Sevnice in nazaj. Vse skupaj 38 km v eno stran. Vožnja je trajala okoli 25 do 30 minut s postanki vred, mesečna karta pa 110€. Odkrito povedano se z avtomobilom ne da prej priti poleg tega tudi ne ceneje.S tem , da nisem izpostavljen na cesti in lepo poslušam musko tiste pol urce lahko rečem, da je vsaj ta relacija dobra glede vlaka pa tudi povezave. Če pa gledam kakšne daljše prevoze recimo do Kopra pa grem rajši z osebnim ker bom dol v dveh urah z vlakom pa potujem 5 ur in pol. V nekaterih primerih se splača vozit z vlakom v nekaterih pač ne. Treba pa je posodobiti proge in vlakovne kompozicije saj so nekatere že res zastarele.
jabovko96
# 22.09.2018 ob 15:04
Ljubljana - novo mesto
Vlak: 1.35-2.05h, cena 6.59e, letnik 1984 (ni klime)
Bus: 1.05h, cena 7.20e, letnik 2008
Prevoz: 1h, cena 4e, letnik 2009
Svoj avto: 45min, cena 6e (72km), letnik xxxx
nikagaja
# 22.09.2018 ob 10:51
v nemciji se pripeljes z vlakom do najmanjse vasi. pri nas so pa pametnjakovici pred desetletji ukinili dolocene relacije.

tam se redno vozijo na izlete z vlakom. pri njih se je z vlakom res uzitek peljat.
predlagatelj
# 22.09.2018 ob 11:34
Dejstva o SŽ vsi poznamo. Pa predlogi? Buldožer in vse odgovorne za takšno stanje poriniti stran od korita!
aljosax
# 21.09.2018 ob 22:57
Ma kje je razlog za tako statistiko, kruto dejstvo. Odgovornost nosijo strukture oblasti (nomenklatura, omrežja...) Hvala bogu smo živeli tudi v AO, da imamo saj neke trdne temelje...Če bi privatizirali po Ribnikarjevem predlogu...Ampak te če ji so nesmiselni...sLOVEnci se moramo sami zmeniti, kaj so nam prioritete!!! Že pred časom pa je Joc rekel kot tehnik, da je treba vzeti v roke cvikarice, se strinjam, da je Zlovenijo treba tudi prečistiti...
PikiMiki
# 22.09.2018 ob 21:39
Zadnjič sem se po peljal z vlakom, ki je imel polepljeno steklo z reklamami. Polom, niti ven ne vidiš, glede na to da so ukinili 2 postaji na relaciji, ki sem jo pred leti redno uporabljal, bi skoraj istopno postajo falil, ker sem moral šeti postaje po spominu. Hvala bodgu sem začel z težavo bulit skozi luknice, ker se mi je zdela pot med postajami malce predolga, tazaden trenutek sem porajtal da moram že dol. Mislim da bi morali te stvari malce zakonsko urediti, se počutiš kot žival na živinskih vagonih.
Ribiič
# 22.09.2018 ob 14:49
Naše železnice so slabše kot aza čas cesarja Franca Jožefa in potem se ne gre čuditi, da ne uporabljamo železnice. Že s kolesom gre precej hitreje.
Simon_Marini
# 22.09.2018 ob 08:34
Dajmo še mi ven ''natečaj'' za slogan za SŽ, tako kot hrvati: http://www.pressonline.rs/svet/balkan/30
8259/hrvatske-zeleznice-pozvale-studente-da-smisle-slogan-ali-ovo-nisu-ocekivali.html
Digitalija
# 21.09.2018 ob 20:44
Ja sam res, zakaj se več in bolj pogosto ne vozimo z vlaki?
atlas2
# 23.09.2018 ob 00:06
Malo težko bo tule Slovenija, ki sploh nima ne tramvaja in ne podzemne železnice konkurirala Avstriji pa Nemčiji in ostalim.
V kakšni drugi državi se ljudje v velikih mestih dnevno vozijo s podzemno železnico v službo in logično, da se nabere kilometrov ...
Skratka - ,malo butasta primerjava, ki ne upošteva lokalnih posebnosti. Namreč, če smo iskreni - Slovenija nima tako velikega mesta, da bi rabilo podzemno železnico. Zato je tudi nima.
FancyBoy
# 22.09.2018 ob 09:12
Nase Jugo zeleznice so kar na nivoju ja.
Bombek
# 21.09.2018 ob 22:56
No sej tako hudo kaj tolko tarnate Slovenci..ke..! Sej bo kmalu boljše je pa res spočiješ pa se na vožnji..:D
wisdom
# 21.09.2018 ob 21:05
Smradulja je napisala:
"v Švici so res vrhunski...sploh ne veš da se pelješ, pri nas pa samo upaš da ne iztiriš naslednji ovinek"
Očitno se tebi dogaja vsak dan, da v času tvojega potovanja z vlakom le-ta iztiri.
zapravico
# 01.11.2018 ob 14:21
Pri nas so železnice zagarantirana služba,če so te že iz vseh drugih vrgli, si pristal tu.
ishtmail
# 26.09.2018 ob 12:17
Primer Novo mesto:Ljubljana

Avto: 50 minut, cca 5€ goriva na vožnjo. Mesečni strošek (22 delovnih dni): 220€.

Vlak: 105 minut, 6.59€ cena vozovnice. Mesečni strošek (abonentska vozovnica): 210€.

Pri čemer je potrebno še priti do vlaka IN v Ljubljani s trolo do končnega cilja (dodaten strošek mesečne vozovnice 37€ za trolo), z avtom pa se pred hišo vsedeš v avto in pripelješ naravnost do cilja.
Avto ima vedno prost sedež, na vlaku pa ob konicah pogosto moraš stati.
Če se z avtom vozita dva skupaj namesto en sam, je vožnja z avtom pol cenejša od vlaka, dvakrat hitrejša, bistveno bolj udobna, pa še direktno na cilj prideš.

Slovenske železnice so za potniški promet pogreb.
jensen
# 24.09.2018 ob 09:12
Švicarski vlaki so daleč od tega, da bi bili kaj posebnega, so pa točni in izjemno pogosti.
Razlika med nekaterimi državami na vrhu in nami je tudi, da je pri nas vlak skoraj izključno za vozače, nihče ga pa ne uporablja za izlete ob vikendih. Ga tudi bolj težko, ker jih je tedaj zelo malo. Konkretno v Nemčiji vozijo regionalni vlaki na veliki večini prog vsak dan vsaj na eno uro.
johann
# 22.09.2018 ob 22:45
Zamud ze dolgo ni takšnih kot govorite, za pot iz Maribora do lLjubljane z pravim vlakom pa rabite eno uro in pedeset minut, če še ne veste,

In kakšen je pravi vlak? Tisti, ki vozi tri ure pa je zate nepravi?
caott
# 22.09.2018 ob 22:10
Ljubljana -Nova Gorica: avto dobro uro (1,15 minut), vlak minimalno dve uri in tri četrt (najhirejša izvedba). Seveda ne brez prestopanja.

In kaj je point tvojega komentarja?V Gorico ne gre iz Ljubljane noben z vlakom, razen tistih ki jih zanima Bohinjska proga. V Gorico iz Ljubljane ni direkt proge, gre čez Jesenice in Bohinj, razdalja je skor dvakrat daljša kot po avocesti. Razen če misliš da bi morali graditi še progo po Vipavski dolini.
NoriGoban
# 22.09.2018 ob 17:54
Seveda pa na sliki ni svicarski vlak!
arhitektka
# 22.09.2018 ob 05:32
Po moje bi lahko upoštevali samo Dunaj, pa bi bili vseeno Avstrijci prvi.
Takale statistiki je tipično statistična. Ne moreš primerjati Slovenije le z železnico in Avstrije z železnico ter dunajskim javnim prometom.
tobi
# 22.09.2018 ob 14:43
Ma se sprašujem, kje vi to živite. Podbrdo - Bohinjska Bistrica slabih 10 minut, petnajst povezav dnevno v vsako smer, metro... Se boste morali preseliti iz vaših neperspektivnih krajev, he, he...
Robiland
# 22.09.2018 ob 16:33
mi mamo radi stirisedezne vlake. Najdrazji.nacin potovanja.
Dr.No
# 22.09.2018 ob 08:46
Ljudje božji, kultura ljudstva, kultura ljudstva in še enkrat kultura ljudstva. Če bomo se vozili z avtom, seveda se bodo delale ceste, mostovi, podvozi, nadvozi...spremenimo kulturo najprej pri sebi.
jagerhaus
# 21.09.2018 ob 20:22
Po komentarjih je res razvidno da se z vlaki ne vozite, ker to kar govorite enostavno ni res. Zamud ze dolgo ni takšnih kot govorite, za pot iz Maribora do lLjubljane z pravim vlakom pa rabite eno uro in pedeset minut, če še ne veste, Prav pa ni da Jodlarjem medij šteje zraven tramvaj in podzemne želežnice. Korektnosti teh podatkov nebi komentiral, se pa zamislim, nad verodostojnostjo medijev.
Kazalo