Podjetje Uber prek mobilnih aplikacij povezuje stranke po vsem svetu, da dobijo prevoz z voznikom (taksi ali zasebni voznik) kot tudi deljene vožnje. Foto: Reuters
Podjetje Uber prek mobilnih aplikacij povezuje stranke po vsem svetu, da dobijo prevoz z voznikom (taksi ali zasebni voznik) kot tudi deljene vožnje. Foto: Reuters
Aplikacija Arro deluje na podoben način kot Uber. Foto: Arro

Uvedba Ubra v New Yorku je precej destabilizirala taksiindustrijo, voznikom tradicionalnih rumenih taksijev pa povzročila precej sivih las. Delo se jim je občutno zmanjšalo, zato so razvili aplikacijo, s katero so napovedali boj Ubru.

Aplikacija Arro deluje na podoben način kot Uber - stranke s pametnim telefonom naročijo in plačajo taksista, pri čemer ni več potrebe po dispečerskem centru, prav tako storitve ni treba več plačevati z gotovino. Bistvena razlika je v tem, da Arro ne bo zaračunaval dveh dolarjev ameriških dolarjev provizije, kot to počnejo pri Ubru. Arro obenem ne bo zviševal cen ob prometnih konicah na Manhattnu, ko so cene prevoza lahko dvakrat do trikrat višje.

Arro čaka težek boj, saj ima veliko manj avtomobilov na voljo kot Uber - za začetek bo 7.000 taksijev prevažalo uporabnike Arra, Uber ima le v New Yorku na voljo 20 tisoč avtomobilov.

Protest za protestom
Podjetje Uber iz San Francisca, ki je začelo delovati pred štirimi leti, deluje v 250 mestih po vsem svetu, njegova vrednost pa je ocenjena na 50 milijard dolarjev.

Uber ponuja storitve s klasičnimi taksisti z licencami, podružnica UberX pa ima licenčne voznike z nekoliko nižjo tarifo. Servis UberPOP pa ponuja storitve na svetovni ravni prek spletne aplikacije.

Po številnih evropskih mestih so protestirali proti Ubru, junija je tako podjetje moralo zapustiti Francijo, kjer je celo prišlo do nasilnih protestov, prepovedali so ga tudi v Nemčiji, Španiji ...