Prevozna sredstva
Ryanair
Ryanair vsak dan prepelje 400.000 potnikov. Foto: Reuters
Ryanair
Ryanairovo osebje se pogaja za boljše delovne razmere. Foto: Reuters

Dodaj v

Preiskava proti Ryanairu zaradi zaračunavanja ročne prtljage

Podjetje se je znašlo pod plazom stavk
21. september 2018 ob 10:28
Rim - MMC RTV SLO

Italijanski varuh konkurence je uvedel preiskavo proti irskemu nizkocenovnemu letalskemu prevozniku Ryanair zaradi novega pravila, da morajo potniki plačati, če želijo s seboj na krov vzeti ročno prtljago.

Varuh je prepričan, da je ročna prtljaga "ključni element prevoza", zato bi morala biti ta storitev že vključena v osnovno ceno letalske vozovnice.

Ryanair pogosto spreminja svojo politiko in pravila glede prtljage. Od novembra naprej bodo tako potniki še naprej lahko s seboj na letalo brezplačno vzeli en kos osebne prtljage, a le če jo bodo lahko spravili pod sedež pred seboj. Če bodo želeli s seboj imeti tudi majhen, največ desetkilogramski kovček, ki se sicer običajno šteje kot ročna prtljaga, pa bodo morali doplačati devet evrov.

"Nepošteni dodatni stroški"
Kot poroča BBC, je italijanski urad za varstvo konkurence opozoril, da bi lahko nova pravila privedla do nepoštene konkurence, saj bi Ryanair oglaševal in ponujal vozovnice po izkrivljenih cenah, ki niso primerljive s ponudbami drugih letalskih družb. "Če bodo nova pravila novembra res zaživela, bi moral Ryanair povrniti denar vsem svojim strankam, ki bodo postale tarče nepoštenih dodatnih stroškov," je prepričan italijanski urad za varstvo potrošnikov, ki je pripravljen primer pripeljati tudi na sodišče.

Vodstvo Ryanaira je zatrdilo, da namen novosti ni kovanje denarja, ampak želijo z njo "še izboljšati točnost vzletov in prihodov svojih letal in zmanjšati zamude pri vkrcavanju". A raziskava ameriškega svetovalnega podetja IdeaWorks je pokazala, da je irski prevoznik v zadnjih 12 mesecih zaslužil 1,7 milijarde dolarjev samo z dodatnimi storitvami, kot je možnost izbire sedežev in plačilo za prijavljeno prtljago, kar predstavlja skoraj tretjino prihodkov podjetja.

Stavke si kar sledijo
Ryanair je sicer že nekaj časa na slabem glasu, tudi zaradi stavk svojega osebja v več evropskih državah. Kabinsko osebje iz šestih držav - Belgije, Nizozemske, Italije, Španije, Portugalske in Luksemburga - je novo stavko napovedalo za 28. september. Zaposleni opozarjajo na prenizke plače in slabe delovne razmere.

Z Ryanairom vsak dan v povprečju leti 400.000 ljudi.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
bleeeee
# 21.09.2018 ob 11:24
Če niso odpovedi tisoče letov (ker se zakalkulirajo pri dopustih pilotov), so pa stavke zaposlenih zaradi bednih pogojev ali taka zavajanja potrošnikov. To, kar počnejo oni, in to ob milijardnih dobičkih (cca 1,5 milijarde čistega dobička lansko leto), bi morali potrošniki kaznovat.
Ed Rush
# 21.09.2018 ob 10:52
Ryanair je shjet.
katiah
# 21.09.2018 ob 11:32
In ze vrsto let raje placam 20, 30 funtov vec za let z easy jetom (wizzairom,.. in druge) kot pa za ryanair, ze cisto iz principa. Gre za pohlep in cisto nic drugega.
mbvana
# 21.09.2018 ob 11:52
RyanAir kaže vso iznajdljivost marketinga.

Dejanski problem, ki ga ima povprečni uporabnik pri njih je, da pred potrditvijo letalske karte nikoli ne bo čisto točno vedel koliko bo plačal.

Sicer na koncu večinoma prideš ceneje skozi kot pri konkurenci, vendar je razlika bistveno nižja od prvotno oglaševane.
bleeeee
# 21.09.2018 ob 11:23
Bojkot!
aaa
# 21.09.2018 ob 11:57
@Skippy
Ko v civiliziranem zahodnem svetu kupiš neko storitev, pač pričakuješ določene stvari zraven kot samoumevne. Jaz si v Evropi ne želim neke arabske ciganarije, ko te vsak ki ima 5 minit cajta nategne. Kljub temu, da te bo samo enkrat. In verjetno tudi ti ko kupiš letalsko karte ne preveriš, če je slučajno treba posebaj plačati še vstop in izstop iz letala.
SpicyWeiner
# 21.09.2018 ob 13:44
Popolnoma podpiram Ryanair pri temu. Vkrcavanje na letalo je prava muka, ker čisto vsak klošar želi prihraniti tistih 20€ in potem v predale gor tlačijo tiste kovčke medtem ko mora folk čakati v vrsti notri in zunaj letala.
severnik
# 21.09.2018 ob 11:47
A zdaj je pa kao 9€ problem. Saj vam dajo povratno letalsko!! karto za 30, 40€.

In kdo vas sili, da z njimi letite??? Pejte z adrio, ni doplačila za nobeno prtljago. A da je predrago? Ja potem vam pa ostane samo še, da ostanete doma.
Zuuum
# 21.09.2018 ob 11:47
# Resni_falot: a si kaj čudnega pojedel danes zjutraj?
ipad
# 21.09.2018 ob 11:37
wizzair je do lanskega oktobra imel popolnoma identično politko ročne prtljage in si razen rukzaka moral vse plačati in je prav tako letel že od pamtiveka iz benetk in verone
frozen pingvin 4
# 21.09.2018 ob 13:52
zmeraj greste lahko z turkishem, lufthanso, adrio, itd... pač z resnimi letalskimi družbami. dva kosa prtljage in hrana vključena. nobenega stresa za vas.

aja ups, 300 eur karta. vi bi pa radi vse zastonj in če ni zastonj, potem so vsi največji lopovi, le vi ne, ki bi radi bili nek zastonjkar. jok brate, odpade.
Skippy
# 21.09.2018 ob 12:27
@astra123
bedasta primerjava. Primerjava bi bila, da ker si pač manj plačal, imaš pač nižji nivo storitve.
Khallesh
# 21.09.2018 ob 12:02
O tem so zelo dobro pesmico sestavili pri Fascinating AidI: KLIK
katiah
# 21.09.2018 ob 11:30
Meni se zdi, da je povsem napacno, da zaracunavajo rocno prtljago. Ce placas za karto, potem normalno da bos imel s sabo doloceno prtljago in bi morala biti vsteta v ceno (kot je to standard, torej minimum 1 rocno prtljago). Ne recem za vecje kose.

Ce se jim res gre za zmanjsevanje cakanja na vkrcanje, kot pravijo, potem naj ponudijo brezplacen prenos rocne prtljage na krov letala (z ostalo check-in prtljago). Ampak tega ne pocnejo, kar je ocitno da se jim gre samo za dobicek in se zmanjsevanja standardov in pravic potnikov.
zuzu
# 22.09.2018 ob 08:27
Vsi, ki pisete, da je pri Adriji 'zastonj' prtljaga in malica, pa ze dolgo niste leteli z Adrio. Adria namrec zaracuna pribl. 250eur (ali pa se vec) iz Ljubljane do evropske destinacije in v to ceno je vkljucenih 8kg rocne prtljage (ki jo na Brniku po novem tudi tehtajo in preverjajo mere) in malo vode na letalu. Oddano prtljago Adrija lepo zaracunava. Enako velja za sendvic.

Ryanair ima pac tako politiko - poceni leti in vse ostalo za doplacilo. Ceprav menim, da bi manjsa rocna prtljaga (rocna torbica, kjer ima clovek vsaj dokumente in kaksno nujno stvar) morala biti vkljucena v ceno. Je pa ta politika bolj smiselna kot Adrijina - drage karte in vse ostalo za doplacilo.
me4uall
# 21.09.2018 ob 15:54
Ojej, kaj vse ne prebereš tukaj :)

Ryanair je posebnež med prevozniki, vendar jim očitno zadeva "laufa", drugače ne bi bili najhitreje rastoča let. družba.
Potrošniki so jih očitno vzeli za svoje, ker cene res imajo "nepremagljive".

Koliko letal imajo in kakšni so načrti pa pove tole;

""Trenutno imajo v obratovanju več kot 300 letal, povprečna starost letal je 5,5 let.
Trenutno imamo naročenih 183 Boeingov 737 -800 in v načrtu naročila še nadaljnjih 100 Boeing 737 MAX 200. Ta širitev pomeni, da bodo do leta 2024 imeli več kot 520 letal in da bodo lahko prevažali 160 milijonov potnikov leto.""

Kar pomeni, da so veliki igralec na tem trgu. Že zdaj so tako-rekoč drugi, skupaj z AF/KLM po številu letal. Precej spredaj je le Lufthansa Group.

Zato tisti, ki se zgražate nad njimi, lahko brez težav letite s katerimi drugimi let. družbami in pač plačate več.

Saj bi se tudi jaz rad "zgražal" nad neudobjem vseh letal na dolgih letih v ekonomskem razredu, ampak zakaj le? Če bi to toliko pomenilo, potem bi si pač doplačal za eco premium ali celo biznis, da o prvem razredu niti ne pišem.

Zato raje ne jamrajte, ampak letite s tistimi prevozniki, katere si lahko privoščite - če ste občutljivi seveda! Če niste, in nekateri nismo, ker nam je pač pomembno vse kaj drugega, kot take malenkosti o katerih se pišejo v medijih nonstop.

Mimogrede, za "priority boarding" se ne plača 5 €, niti 9 €, ampak 8 € na vsako stran - saj kot vemo ima običajen let pot tja in nazaj - skupaj torej 16 € na povratni let. V določenih državah se še edino doda taksa na teh 8 € po smeri.
trac
# 21.09.2018 ob 14:21
@bunta
Problem je bil ravno v tem, kaj so vse prinesli gor kot ročno prtljago. Zdaj so to tudi pri Adrii začeli malo nadzirati in tehtati.
frozen pingvin 4
# 21.09.2018 ob 13:56
SpicyWeiner

jah, večina potnikov z ryanairu je folk, ki bi za 2 eur popusta pojedel tudi lastni dr**k. potem je pa tako kot je.
bunta
# 21.09.2018 ob 13:18
@trac

Na manjsih letalih povsod pustis prtljago pred letalom, ce ne potujes glih z vrecko ali majhnim ruzakom. Tudi pri lufthansi. Ni to stvar potnikov.
endrug
# 21.09.2018 ob 12:18
Ryanair ima kar prav. Ljudje so včasih vse mogoče privlekli v kabino, potem pa nisi imel prostora za majhen kufer. Tako pa plačaš 5 € za kufer v kabini. Če pa nočeš, ga pa oddaš. Manjši nahrbtnik pa ni problem.
astra123
# 21.09.2018 ob 12:17
Že leta raje plačam več in grem mirno na letalo. Pri Ryanairu je šlo zmeraj nekaj narobe. Zmeraj! Ali so zamujali dve uri, ali smo sedeli na letalu eno uro pred vzletom, ali ni šlo naredit checkina online in so hoteli kar dodatne stroške zaračunat (kaj imam jaz z napakami tvoje spletne strani). Zmagalo mi je pa tako, ko so po dveh urah zamude in 3x spremenjenem gate-u merili in tehtali točno prtljago v nulo, vsakemu posameznemu potniku. Ali pa ko so hoteli narediti stojišča. Ali pa ko zaposlujejo ljudi samo zato, da odgovarjajo na kritike na spletu, in to na čisto Ryanair primitivni ravni. Ker kao če plačaš malo, moreš vse požret, tudi to da letalo ne vzleti.
trac
# 21.09.2018 ob 12:10
Mene pa motijo tisti potniki, ki imajo ogromno ročne prtljage in npr. pri Adrii (pri manjših letalih) to potem oddajo pred vstopom v letalo, potem pa moramo pri izstopu vsi čakati, da jim jo pripravijo.
Zoro27
# 21.09.2018 ob 12:05
Na račun česa naj bi pričakoval poceni prevoz? Očitno je, da je nekje omejitev. Če nekaj kupuješ, se prej pozanimaš. Na žalost pa razni "varuhi" varujejo pred človeško neumnostjo, ki je je očitno preveč, ne varujejo pa pred dejanskimi težavami.
ElTorro
# 22.09.2018 ob 09:26
Ryanair ima pac tako politiko - poceni leti in vse ostalo za doplacilo. Ceprav menim, da bi manjsa rocna prtljaga (rocna torbica, kjer ima clovek vsaj dokumente in kaksno nujno stvar) morala biti vkljucena v ceno.

Saj pa je - piše v članku.
"Od novembra naprej bodo tako potniki še naprej lahko s seboj na letalo brezplačno vzeli en kos osebne prtljage, a le če jo bodo lahko spravili pod sedež pred seboj."
ElTorro
# 22.09.2018 ob 09:25
Rynairu pa gre z nizjo ceno in nizjim standardom ven in dehansko je to nelojalna konkurenca.

Nelojalna konkurenca bi bila, če bi delovali po druganih pravilih, ali pa pravil ne bi spoštovali. To, da ponudiš nižji nivo storitev, pač ni nelojalna konkurenca. So potem hostli nelojalna konkurenca hotelom?
ElTorro
# 22.09.2018 ob 09:21
Mi je vseeno za Ryanair, ampak ta razlaga je pa malo za lase privlečena.

Ni to isto, kot da ti zaračunajo "vstop in izstop iz letala", kot je nekdo napisal. Brez ročne prtljage je pač možno potovati. Sploh pa ni plačljiva vsa ročna prtljaga - če jo lahko spraviš pod sedež, je še naprej brezplačna.

Ko sem še bil zaposlen v podjetju, kjer sem moral precej službeno potovati, je bila cca tretjina mojih poti takšna, da bi lahko vzel s seboj le prenosnika....
luka83
# 22.09.2018 ob 08:56
Praksa zavajanja s skritimi stroški. Če bi se jim res šlo za točnost vzletov bi morali vsi potniki biti upravičeni do odškodnine v primeru zamude.
Dvomljivec
# 22.09.2018 ob 07:04
Ampak, če prav razumem gredo nizkocenovniki v to smer, da bodo kmalu skoraj zaronj, plačati pa boš moral zrak ki ga dihaš na avionu
7up
# 21.09.2018 ob 14:14
Z Ryanairom vsak dan v povprečju leti 400.000 ljudi.

Ali je res mogoce?
Hyperion
# 21.09.2018 ob 12:58
Ne razumete. On izdaja letalsko industrijo. To "foro" lahko ponudijo od danes že vsi ostali prevozniki, ampak bi bili potem vsi na izgubi. Letalstvo je doseglo nek standrd, ki so se ga vsi držali in na koncu se je pac oblikovala cena za ta standard. Rynairu pa gre z nizjo ceno in nizjim standardom ven in dehansko je to nelojalna konkurenca. To je na konc koncev za vse nas slabo na dolgi rok. Isto se dogaja povsod. Npr gostilne imajo ceno kave 1,2 eur in se komaj prebijajo skozi mesec, nato pa v tistem kraju odpre gostilno še en "izgubljenec" in ponuja kavo za 1 eur. S to ceno propada, tako kot Rynairu (strajki), ostali gostilnicarji pa tudi- zaradi manj gostov oz. nive prilagojene cene na trgu. Stranke so najprej vedele (nevedna raja), potem pa te gostilne vse propadejo in se pojavi samo ena s kavo za 1,5 eur.
melanholik
# 21.09.2018 ob 12:55
endrug

# 21.09.2018 ob 12:18
Prijavi neprimerno vsebino Ryanair ima kar prav. Ljudje so včasih vse mogoče privlekli v kabino, potem pa nisi imel prostora za majhen kufer. Tako pa plačaš 5 € za kufer v kabini. Če pa nočeš, ga pa oddaš. Manjši nahrbtnik pa ni problem.

Pozabil si povedat, zakaj je do tega prišlo. Izvorni greh je že sama ideja zaračunavanja oddane prtljage. Potem pa pač ljudje hvatajo krivine, saj je jasno. In mimogrede, Southwest kot začetnik lowcost modela tega NE počne, s tem je dejansko začel Ryanair, po njemu pa v takšni ali drugačni obliki prevzeli tudi drugi evropski nizkocenovci.
tomy33
# 21.09.2018 ob 14:20
Ta Ryanova je malo bosa. Dimenzije prtljage za kabino so pri njih točno določene, ne kot recimo pri Air Asiji kje pa folk res vse živo gor vlači. Pričakoval bi da bodo imeli probleme z zamudami iz tega naslova tudi vsi ostali, ampak ne, spet se Ryan oglaša. Mogoče jim pa organizacija in usposobljenost ne štimata. Precej letim tudi z nizkocenovniki, ampak z Ryanom nisem in ne bom letel pa če mi zastonj karte dajo.
nikhrast
# 21.09.2018 ob 13:47
Pa saj Ryanair ni izjema. Poglej druge prevoznike, $30 za prvi kovček, $40 za drugi kovček..., ali pa $100 za drugi kovček. Pri Air Canada stalno plačam $100 za drugi kovček.
Skippy
# 21.09.2018 ob 12:35
Ko v civiliziranem zahodnem svetu kupiš neko storitev, pač pričakuješ določene stvari zraven kot samoumevne.

Za vsako linijo imaš celi kup ponudnikov. A je tako težko izbrati tistega, ki ustreza tebi? Ali ti je problem v tem, da bi rad, da te po celem svetu peljejo za par evrov, hkrati pa trobiš od kod so delavci tako slabo plačani?

In verjetno tudi ti ko kupiš letalsko karte ne preveriš, če je slučajno treba posebaj plačati še vstop in izstop iz letala.

Ob vsaki rezervaciji ti vse piše. Za manj pismene imajo še celo slikice.
astra123
# 21.09.2018 ob 12:23
In spet tisti, "Kaj pa pričakuješ, saj si malo plačal". A vi ker kupite poceni tuš gel, vam je okej, da je napol prazen? Ali pa kruh s popustom, je okej, če je gnil? Ali pocen obrok v restavraciji, je okej če pride na ne preveč umitem krožniku? Če bookiraš poceni prevoz, te še zmeraj more peljat, ob dogovorjeni uri, ob jasnih in v naprej določenih pogojih, pri Ryanairu pa nikoli ne veš kje bodo še kaj našli in naredili.
aaa
# 21.09.2018 ob 12:13
@Zoro27
Predvidevam, da ti skrbno prebereš deklaracijo na vsakem artiklu v trgovini preden ga kupiš. Če piše na ovitku kava, mora biti noter kava. Ne glede na to če v deklaraciji piše, da je noter čokolešnik.
GORILA
# 21.09.2018 ob 12:07
@skipy
...tvoje kavcarsko zivljenje je pa res enostavno! Glej, jaz tudi veliko raje letim z Wizzijem ali Voloteo, Easyem, itd... ampak vcasim je pa dolocena destinacija ob ugodnem casu leta pac samo Ryan...
army2500
# 21.09.2018 ob 11:54
Meni se zdo kul, mogoče bi pa kdaj kam šel brez prtljage in s tem privarčeval. Pogoje imajo pa objavljene. Sem tudi za doplačila zaradi telesne teže.
Resni_falot
# 21.09.2018 ob 11:36
Ce tece preiskava proti Rynairu bi lahko tekle preiskave proti polovici slovenskih zavodov, agencij, drzavnih podjetij, ...
Skippy
# 21.09.2018 ob 11:26
Spet tipične italijanske finte. Če potrošnikom ta pravila niso všeč, naj pač izberejo drugega prevoznika. Če bo to storilo dovolj potrošnikov, Ryanair ne bo imel koga vozit. Do tačas pa so v državi bolj pomembni problemi kot to, če lahko na avion zastonj neseš prtljago.
Kazalo