Prevozna sredstva
(8)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 6 glasov Ocenite to novico!
Krajani si kolesa lahko izposodijo za največ 14 dni. Foto: BoBo

Dodaj v

V Piranu za izposojo znova na voljo mestna kolesa Piranko

Na voljo 97 koles in trije tricikli
31. marec 2018 ob 17:06
Piran - MMC RTV SLO, STA

Prebivalcem Pirana je ponovno na voljo izposoja mestnih koles Piranko, ki je brezplačna, uporabnik pa plača zgolj pet evrov letne članarine za kritje stroškov.

Kot pravijo predstavniki javnega podjetja Okolje Piran, je odziv občanov dober, saj je 80 odstotkov od skupno 97 koles in treh triciklov za prevažanje manjšega tovora, ki so na voljo, ves čas v izposoji.

Kolesa si lahko izposodijo vsi krajani s stalnim prebivališčem na območju ožjega mestnega jedra Pirana, proces izposoje pa je zelo preprost – potem ko izpolnijo prijavnico na spletni strani Okolja Piran ali v fizični pisarni na glavni avtobusni postaji Piran, jim izdajo fizično uporabniško kartico, imenovano Piranka. Plačilo (pet evrov) za letne stroške uporabniki namenijo za pokritje vodenja računa in za samo izdelavo kartice.

Dober odziv uporabnikov je opazila tudi predstavnica Okolja Piran Sandra Loboda, ki je še enkrat poudarila, kako zelo zadovoljni so z odzivom krajanov, in dodala, da so občasno izposojena tudi vsa kolesa, večino časa pa približno 80 odstotkov.

Uporabnik si kolo lahko izposodi za največ 14 dni, vendar lahko ta čas tudi podaljša, če so takrat na razpolago prosta kolesa. Med izposojo mora kolo hraniti pri sebi doma ali ga zaklenjenega parkirati na eni izmed petih točk Piranko, ki so opremljene s stojali. Med izposojo mora za kolo skrbeti, saj mora v primeru vsake poškodbe, uničenja ali izginotja stroške kriti sam.

P. B.
Prijavi napako
Komentarji
Bubi
# 31.03.2018 ob 18:48
kdaj bo Maribor dobil nekaj podobnega kot Bicikelj al pa tole?
Lupo
# 01.04.2018 ob 09:38
Na Nizozemskem pelješ žensko na portapakotu.
Katera se ti bo pri nas usedla na portapako?
pjandura
# 02.04.2018 ob 08:51
Več tega na svetu.
presenečen
# 01.04.2018 ob 18:10
Piran ima drug zelo velik problem, mladi se izseljujejo. Ostali so samo še starejši ljudje + vikendaši, kam to pelje na dolgi rok ne vem.
anny22
# 01.04.2018 ob 16:57
Bicikelj ima v Ljubljani že 5 milijonov izposoj. Laufa!
1-2-3
# 01.04.2018 ob 14:42
@Bubi V Mariboru bo dobil čist vsak svoje kolo zastonj, Fištravec je že skoraj pred podpisom pogodbe s Kitajci. #prviapril
tulumba
# 31.03.2018 ob 19:35
Pinterič, Maribor blues....
Pa naj muzika pove...
DrMatilda
# 01.04.2018 ob 07:38
Dobra ideja, le da je v bistvu brez veze. Kolo je zelo nevarna naprava, ker stoji zgolj na dveh kolesih, ki je povrh tega še izredno neudobno, traja kar nekaj časa, da se človek naleze dobre kondicije in lahko reč dejansko učinkovito poganja. Kam se pa naj pravzaprav peljejo z mestnim kolesom, za resne ture ni pravi model, za po mestu je pretežko, mogoče se obnese kot tovorno kolo, vendar nima ustreznih dodatkov. Daleč se pa pri nas s kolesom itak ne da, ker so povsod same rovte, s tem se lahko zajebavajo narodi, ki imajo veliko ravnine. Kdor rad goni v klanec, ima tudi zdravje, čas in ustrezno kolo, medtem ko bi se mestni reveži radi predvsem udobno in po možnosti na suhem premikali od točke A do točke B, kjer je prva oštarija. Za nalite je pa ta model kolesa res ustrezen, ker je precej stabilno in težko nevarno padeš, pa dovolj robustno, da se pri tem ne razbije. Seveda je alkohol problem tudi pri kolesarjih, le da se tam manj opazi in dejansko nima takih posledic kot v avtomobilih in na težkih motorjih, problem je morala, ki pri nas zapoveduje, kdor pije, naj se ne vozi. Kako so to povezali, pa tudi jaz ne razumem, ampak dejansko lahko ob kolesu hodimo tudi peš, pri čemer se nanj opiramo in skupaj lažje lovimo ravnotežje.
Za šihtarje in šolarčke ne bo primerno, ker nikoli ne bo prostega kolesa kadar bodo morali prešpricati kakšno uro.
Kdo bo pa gume flikal, najbrž se bodo vozili kar po feltni in pri tem porezali še mantle, kolo pa odvrgli v kakšno grmovje. Lomile se bodo napere in zvijali obroči, obrabljale se bodo zavorne gumice, lomila pedala, trgale verige, zarustali ležaji, odpadali bodo plastični deli,... na koncu bo servis stal več kot nakup novega, bolj solidnega kolesa.
Kolo je zadnje svobodno vozilo na planetu, za katero ne rabimo nobenega dovoljenja in registracije, niti goriva, nekateri so z njimi dejansko prekolesarili cel svet, celo tja gor do severnega pola. Ampak to ni šport za vsakogar, cel tretji svet se premika na teh izredno peprostih in učinkovitih napravah, za njih je kolo luksuz in marsikje tudi nuja, trimčkanje se je razvilo predvsem na zahodu. Pri nas nimamo odnosa do svobode in neke univerzalne osnovne kulture, pa tudi ni nam treba komplicirat, če smo pa razviza Evropa. S kolesi se morajo pri nas ljudje voziti zato, da so lažje pod nadzorom in ne morejo daleč, če ob tem tudi trpijo in zbolijo, toliko bolje za državo.
Danes so popularne razne rikše in trikolesniki, na katerih se težje zvrneš, imajo več prostora za tovor in nanje lahko namestijo streho, brezdomci lahko v njih tudi prespijo. Dejansko je mogoče izdelati kolo, ki lahko zdrži sto let, brez enega samega resnega popravila in s katerim lahko povprečno zdrav človek pride praktično kamorkoli, po možnosti še električno, ker tudi baterije že zdržijo 50 let in več. Ampak kaj to pomeni za ljudi in kako se obnese koncept v praksi, s takimi stvarmi se pa nihče ne ukvarja, vsi bi radi zgolj posnemali razvito tujino in kupovali kr neki preko interneta. Vložite raje v naše znanstvenike, inženirje in tehnične mojstre, pa bomo nekoč dobili točno to kar bi ljudje dejansko radi in resnično potrebujejo, kar deluje in bo naše. Za reveže pa delajo kitajci ene take male avtočke, ki ne grejo več kot 25 kilometrov na uro, stanejo manj kot dobro kolo in se tudi manj kvarijo.
Kazalo