Vagabund
Zaliv je zaradi turistov preveč obremenjen in potrebuje čas, da si opomore. Foto: AP
Tajsko je v letu 2017 skupno obiskalo več kot 35 milijonov turistov. Foto: AP

Dodaj v

Zaradi prevelikega turističnega navala zapirajo tajsko plažo

Zaprta bo štiri mesece
28. marec 2018 ob 20:32
Bangkok - MMC RTV SLO

Oblasti na Tajskem so zaradi prevelikega turističnega obleganja odredile začasno zaprtje plaže, ki je postala slavna predvsem zaradi filma Obala z Leonardom DiCapriem.

Maya Bay oziroma zaliv Maja na otoku Pi Pi Le bo zaprt štiri mesece, in sicer od junija naprej, s čimer želijo uničenim koralnim grebenom in morskemu ekosistemu omogočiti, da si opomorejo. Odločitev, da bodo začasno onemogočili turistične obiske, je izdal oddelek za tajske nacionalne parke in prostoživeče živali in rastline.

Na Tajskem je sicer od maja do sredine oktobra zaprtih kar nekaj nacionalnih parkov, Maya Bay pa je zaradi velikega turističnega navala odprt vse leto. Navala je deležen od leta 1999, ko je tja prišla hollywoodska ekipa, ki je posnela film Obala po knjižni predlogi Alexa Garlanda.

Uničeni ekosistemi
Plažo vsak dan v povprečju doseže 200 čolnov in 4.000 obiskovalcev, ki povzročajo močno škodo tamkajšnjim ekosistemom. Najnovejše raziskave biologov ugotavljajo, da je velik del koralnega grebena na tistem območju uničen, morsko življenje pa skoraj ne obstaja več.

"To lahko primerjamo z nekom, ki vse desetletje trdo dela in se nikoli ni ustavil," je pojasnil eden izmed znanstvenikov. "Zaradi zasedenosti in utrujenosti je plaža skoraj uničena in potrebuje premor. Če bi me vprašali, ali smo že prepozni za to, da bi lahko rešili naše otoke, bi odgovoril, da nismo. A če nečesa ne storimo takoj, bo zelo hitro prepozno."

Ko se bo plaža znova odprla, bo sprejela zgolj 2.000 turistov dnevno, čolni pa se na tistem območju ne bodo smeli več zasidrati, temveč bo to mogoče zgolj še na drugi strani otoka. Po mnenju znanstvenikov se tako oni kot domačini zavedajo, da tovrstnega števila turistov plaža ne more več tolerirati, zato je začasno zaprtje boljše od tega, da ne bi storili ničesar.

Tajsko je v letu 2017 obiskalo več kot 35 milijonov turistov - za primerjavo je bilo pred premiero filma Obala turistov 10 milijonov letno.

P. B.
Prijavi napako
Komentarji
Guinness
# 28.03.2018 ob 21:08
Izredno lep otok, tam smo bili par let nazaj. Zgodaj smo vzeli zasebno ladjico (za drobiž) iz sosednjena Phi Phi Don-a, tako, da smo bili tam med prvimi in lahko zares uživali nekaj ur. Kasneje, ko se pripeljejo turistične ladje iz Phuketa, Krabija, in drugod pa nastane prevelika gneča ljudi, ki hodijo okrog kot zombiji s telefoni in kamerami v iskanju idealnega kota za selfie in se ne vzamejo niti par minut, da bi si dejansko ogledali otok.

Drugače pa je še veliko več lepših in manj turističnih otokov (in krajev na celini) po Tajski, ki so vredni obiska.

Me pa tudi veseli, da so dali tukaj prednost naravi pred profitom.

Nekje sem zasledil, da bi nekaj podobnega se lahko zgodilo tudi na Boracayu na FIlipinih.
kalamaris
# 29.03.2018 ob 06:39
@larbitron
Nizka sezona gor al dol. Turistov je še zmeraj ogromno, temperature so visoke in morje je toplo. Primerjave z jadranom niso na mestu.
Lp
Gautama
# 29.03.2018 ob 08:46
Zanimivo, kako vsi opazimo množice turistov, ki uničujejo lokalno okolje.

Sami se pa nimamo za del te množice ...
Gautama
# 29.03.2018 ob 08:50

V bistvu so taki otoku naredili manj škode, ker so ga raziskali samo majhen delček.

Taki, ki "odkrivajo" nove in skrite kotičke pa so misionarji turizma in ki ga v resnici prvi pripeljejo, seznanijo lokalno prebivalstvo z možnostjo lahkega zaslužka itd.

Saj ne pravim, da ne smemo biti turisti, samo ne kazat s prstom na druge, zavedajmo se, da smo vsi del tega in pripomoremo k prenasičenju.
dante123
# 29.03.2018 ob 17:37
Problem so predvsem Kitajci ki so zaceli masovno potovati. Vsa Tajska jih je ze polna. Nimajo pa kulture obnašanja.
mali_piscek
# 29.03.2018 ob 16:30
Na tem svetu je pač preveč ljudi.
Heisenberg
# 29.03.2018 ob 16:21
Ta plaža je res nekaj posebnega. Me žalosti, ko pogledam vse tiste čolne zasidrane prav na obali. Jaz bi prepovedal vse čolne v tem zalivu, razen neke uradne turistične ladjice, ki pelje recimo 2-3x na dan z omejenim številom potnikov.
kraji.eu
# 29.03.2018 ob 08:40
@dragan-kali: a lahko poveš še kakšno od teh "ogrmno" stvari, ki se lahko vidijo na Phi Phi Leh? Predvidevam, da si o tem otoku govoril, ko si napisal, da je še ogromno stvari tam za vidit? Hvala vnaprej

Kolikor se spomnim, se ponavadi tako ali tako vsi vsi na kratko (pogled iz čolna) ustavijo še pri Viking jami in na kakšnem mestu za ribe gledati.
Ni mi pa jasno, kaj bi bilo še toliko takšnega na Phi Phi Lehju za pogledati. Ta Maya zaliv je tako velik za tretjino otoka in razen, da se lahko sprehodiš še nekaj metrov v "notranjost" (stran od plaže), se ne spomnim, da bi bilo še kaj več. Bi pa rad izvedel, da ne bom naslednjič spustil kakšno od teh ogromno točk, ki jih večina izgleda tam zamudi.

ps/place/Ko+Phi+Phi+Lee/@7.6857978,98.75

dragan-kali
# 29.03.2018 ob 00:22
Prijavi neprimerno vsebino
Edino pravilno. Taki ki hodijo tja da se poslikajo in pol objavijo da so bili tam in tam vse drugo na otoku pa jih ne zanima ne sodijo tja. Ogromno stvari je na otoku za vidit in dozivet na pa sam slika iz slavne plaze ku sploh ni vec to kar je bila zaradi takih turistov ki jih briga za use ostalo samo da so oni na selficih ali kaksni drugi sliki.

In zakaj se razburjaš? Jaz bi bil v tem primeru prav srečen, da imam mir pri svojih "podvigih", pred ostalimi turisti, ki se samo fotkajo na enem placu;)
andre3lion
# 29.03.2018 ob 01:38
Ekološko škodo, ki jo povzročijo na Tajskem turisti je zanemarljiva v primerjavi s škodo, ki jo povzročijo Tajci in ta je nepopravljiva in trajna.
lovetotravel
# 01.04.2018 ob 19:31
Tajska ima izjemno veliko rajskih plaž, vrednih obiska. a tam niso posneli filma. Meni je veliko bolj pri srcu, da sem na plaži (skoraj) sama, film gor ali dol.
kalamaris
# 29.03.2018 ob 10:07
To pomeni da je treba izkoristit in iti maja na Maya bay. No resnici na ljubo enkrat je lepo si to ogledat vendar je mnogo drugih tajskih otokov precej lepših predvsem pa manj turističnih.
Skippy
# 29.03.2018 ob 07:58
@dragan-kali
a samo zato, ker tebe zanimajo drugačne stvari, ne pomeni, da si ti zdaj drugačen turist od ostalih. :)
dragan-kali
# 29.03.2018 ob 00:22
larbitron
# 28.03.2018 ob 22:59
To je samo pesek v oči in nič drugega.
Od maja do oktobra je tam nizka sezona.
Nekako tako, kot bi jadranske plaže zaprli pozimi od novembra do aprila.
zapravico
# 29.03.2018 ob 09:44
A bodo Bled tudi zaprli?
SpicyWeiner
# 29.03.2018 ob 09:15
Hrvaška obala je naslednja.
allblack
# 28.03.2018 ob 23:19
nwem daj ujo blejskega zaprl