Uredniški izbor

Poudarki

  • Sindikalizem "nujna stvar"
  • 450 evrov pokojnine "čista revščina"
  • UTD - realnost ali utopija?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 70 glasov Ocenite to novico!
Denar, evro
40 let delovne dobe na "minimalcu" prinese okoli 450 evrov pokojnine. Foto: Pixabay
false
Z dvigom minimalne plače nekateri dobijo več, drugi pa ostanejo brez službe, opozarja ekonomist Sašo Polanec. Foto: Pixabay
       Minimalna plača in minimalna pokojnina bi morali biti enaki, ne more nekdo 40 let delati in dobiti 450 evrov, to niti ni več prag socialne izključenosti, to je čista revščina.       
 Sindikalist Rastko Plohl
Zavod za zaposlovanje
Predlog sindikalistov bi ogrozil okoli 50 tisoč delovnih mest, opozarja analitik Bojan Ivanc. Foto: BoBo
       GZS predvideva, da bi imel predlog sindikatov, vezan na spremembo zakona o minimalnih plačah, za posledico povečanje mase plač v zasebnem sektorju za najmanj 100 milijonov evrov letno. Tega pa slovensko gospodarstvo ne zmore. Nadpovprečno bi bile prizadete storitvene dejavnosti, malo gospodarstvo in dejavnosti z nizko dodane vrednosti na zaposlenega. Ogroženih bi bilo 50 tisoč delovnih mest. Predlog o prenovi kolektivnih pogodb pa bi imel ob nespremenjenih tarifnih prilogah neslutene posledice za rast vseh plač, kar bi bilo popolnoma nesprejemljivo. Predlog je, blago rečeno, neracionalen.       
 Bojan Ivanc, GZS
Švicarji
Švicarji so univerzalni temeljni dohodek (UTD) na referendumu odločno zavrnili. Foto: Reuters
       Največji problem je, da vedno gledajo na neenakost dohodkov zaposlenih, če bi jaz delal revolucijo v statistiki, bi poročal o neenakosti vseh dohodkov, upošteval bi tudi tiste, ki so brezposelni, upoštevati bi morali izgubo delovnih mest. Skupen učinek je tako lahko negativen, saj dobimo del delavcev, ki gredo na višjo plačo, del delavcev pa ostane brezposelnih, a pravi socialisti bi morali vedno zagovarjati čim več delovnih mest, četudi za nižjo plačo.       
 Ekonomist Sašo Polanec
       Ne morejo ljudje na "minimalcih" živeti pod pragom socialne izključenosti, delajo in pridno ustvarjajo osem ur vsak dan, pa ne dobijo niti toliko, kot država sama označi za revščino, to ne gre, vsak ima pravico do vsaj tiste temeljne blaginje, ko si lahko reče, da pač ni bogat, a vsaj kruh in mleko lahko kupi vsak dan.       
 Rastko Plohl
gzs
Na GZS-ju opozarjajo, da so sindikalni predlogi neprebavljivi za slovensko gospodarstvo in bi ogrozili na tisoče delovnih mest z nizko dodano vrednostjo. Foto: BoBo
       Zaposleni imajo v sindikatih zaščito, en sam posameznik proti menedžerjem je v zelo ranljivem položaju, zlahka ga odpustijo, če ima posojilo, si sploh ne upa nič, ker lahko ogrozi družinsko varnost.       
 Sašo Polanec o pozitivnih plateh sindikalizma
false
Večja produktivnost podjetij je edina prava pot do večjih plač. Foto: Ford

Dodaj v

Sindikalisti bi povečali minimalno plačo – rešitev ali poguba?

Produktivnost delovnih mest je ključna
19. april 2017 ob 06:29
Ljubljana - MMC RTV SLO

Sindikalisti pozivajo k novi skupni akciji za dvig minimalne plače na 646,53 evra neto. Ekonomist in analitik pri GZS-ju Bojan Ivanc opozarja, da je predlog neracionalen, saj bi ogrozil 50 tisoč delovnih mest.

Nihče, ki dela, ne bi smel tvegati socialne izključenosti, so prepričani v Neodvisnih sindikatih Slovenije (NSS), kjer zastopajo industrijske delavce, ki so praviloma v proizvodnji za trak prikovani z minimalno plačo. Zato so sindikate po Sloveniji pozvali, naj z novo skupno akcijo v imenu zaposlenih vložijo nov predlog zakona o minimalni plači, ki bi določal, da osnovna minimalna plača ne sme biti manjša od 60 odstotkov povprečne plače in hkrati ne sme biti pod pragom socialne izključenosti preteklega leta v Republiki Sloveniji. Glede na njihove izračune bi tako minimalna plača morala biti 646,53 evra neto, so še zapisali v pobudi. Kot smo že poročali, je prav takšno višino minimalne plače v državnem zboru predlagala že poslanska skupina ZL-ja, a so bili zavrnjeni in poslanci so pri januarski redni uskladitvi izglasovali 1,8-odstotni dvig, na 805 evrov bruto oziroma 613,66 evra neto.

Prenoviti bi bilo treba vse kolektivne pogodbe in plačilna razmerja, tako, da bodo najnižji plačni razredi vsake kolektivne pogodbe dosegli višino minimalne plače, z zakonom pa bi morali urediti tudi minimalno pokojnino in jo izenačiti z minimalno plačo, so še navedli v pozivu in dodali, da upokojenec s polnimi 40 leti delovne dobe ne bi smel živeti v revščini. Spomnimo, da se je sedem sindikalnih central članic ekonomsko-socialnega sveta (ESS) že v januarju strinjalo, da bi se minimalna plača morala dvigniti za 5 odstotkov, kar bi pomenilo 630 evrov neto. Se obeta nov pritisk sindikalistov za višjo minimalno plačo?

Predlog sindikata bi uvedel sistem uravnilovke in ogrozil delovna mesta v dejavnostih z nizko dodano vrednostjo, je za MMC pojasnil ekonomist in glavni analitik pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Bojan Ivanc. "Če bi bila najnižja osnovna plača v I. tarifnem razredu vezana na minimalno, bi se s tem lahko gibala tako kot minimalna plača, to pa bi dvignilo vse plače v družbi. Prav tako so dodatki vezani na osnovno plačo, minimalna plača pa nekatere dodatke že vsebuje, zato taka primerjava s sistemskega vidika ni ustrezna. To bi pomenilo visoko plačno inflacijo, ki je slovensko gospodarstvo ne prenese," je pojasnil.

"450 evrov pokojnine čista revščina"
"Minimalna plača (613 neto) trenutno ne dosega niti praga socialne izključenosti za leto 2015 (617 evrov), kar je povsem nesprejemljivo," je pobudo utemeljil predsednik NSS-ja Rastko Plohl in hkrati opozoril na sramotno nizke pokojnine, ki se za 40 let delovne dobe z minimalno plačo gibljejo pri približno 450 evrih. "Minimalna plača in minimalna pokojnina bi morali biti enaki, ne more nekdo 40 let delati in dobiti 450 evrov, to niti ni več prag socialne izključenosti, to je čista revščina," je navedel.

V letu 2015 je po statističnih podatkih Sursa pod pragom revščine živelo slabih 300 tisoč ljudi, od tega 54 tisoč delovno aktivnih in 78 tisoč upokojencev. "Delovati bi moral avtomatizem, in sicer ko država izračuna višji prag revščine za preteklo leto, bi moral avtomatsko slediti dvig minimalne plače," je prepričan Plohl.

Dvigi minimalne plače ogrožajo delovna mesta
"Kadar je minimalna plača zavezujoča, kar pomeni, da ima pomemben delež delavcev minimalno plačo, je vsaka sprememba višine lahko potencialna grožnja za izgubo delovnih mest, tako kot smo jih izgubili leta 2010," pa je za MMC povedal ekonomist Sašo Polanec. Ker je v Sloveniji na minimalni plači več deset tisoč delavcev, lahko tako vsakršni dvigi "minimalca" pomenijo uničenje nekaterih delovnih mest. "Vse je odvisno od rezerve podjetnikov, če so podjetja profitabilna, premike minimalne plače lažje absorbirajo. Vse je odvisno od produktivnosti, gre za igro med tem, koliko si produktiven in koliko moraš plačati, te dve stvari morata biti v ravnovestju, ker v nasprotnem primeru določenih delovnih mest ne bo več," je še dodal.

"Do tri odstotke bruto ne bi bilo nobenih težav, če govorimo o petih odstotkih ali še več, pa bi se že začele kazati negativne posledice," je dejal Polanec in dodal, da so apetiti sindikatov preveliki, saj si želijo minimalno plačo povečati za več, kot je zrasla produktivnost gospodarstva. Januarska redna uskladitev minimalne plače za 1,8 odstotka bruto tako ni problematična.

S Polancem se strinja tudi glavni analitik pri GZS-ju Ivanc, ki je predlog sindikalistov označil za nerealen in neizvedljiv. "GZS meni, da bi imel predlog sindikatov, vezan na spremembo zakona o minimalnih plačah, za posledico povečanje mase plač v zasebnem sektorju za najmanj 100 milijonov evrov letno. Tega pa slovensko gospodarstvo ne zmore. Nadpovprečno bi bile prizadete storitvene dejavnosti, malo gospodarstvo in dejavnosti z nizko dodano vrednostjo na zaposlenega. Ogroženih bi bilo 50 tisoč delovnih mest. Predlog o prenovi kolektivnih pogodb pa bi imel ob nespremenjenih tarifnih prilogah neslutene posledice za rast vseh plač, kar bi bilo popolnoma nesprejemljivo. Predlog je, blago rečeno, neracionalen," je bil konkreten Ivanc.

Pričakujejo podporo vseh sindikatov
Trenutno so jih pri pobudi za vložitev novega zakona o minimalni plači po Plohlovih besedah podprli le v Sindikatu novinarjev Slovenije (SNS), na odzive drugih sindikalnih central pa še čakajo, a si optimistično obetajo podporo vseh. "Podpora takšnemu projektu je pomembna poteza, tako da mora posamezen sindikat gotovo odločitev sprejeti s premislekom. Mi smo nakazali eno od možnosti, vsebina in podrobnosti v zakonu, ki bi ga predlagali, pa so odprte za širši dogovor med sindikati," je dejal.


"Ne morejo ljudje z minimalnimi plačami živeti pod pragom socialne izključenosti, delajo in pridno ustvarjajo osem ur vsak dan, pa ne dobijo niti toliko, kot država sama označi za revščino, to ne gre, vsak ima pravico do vsaj tiste temeljne blaginje, ko si lahko reče, da pač ni bogat, a vsaj kruh in mleko lahko kupi vsak dan," je sklenil sindikalist Plohl.

V Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) so za MMC potrdili, da podpirajo izenačitev najnižjega I. tarifnega razreda z minimalno plačo, prav tako podpirajo dvig minimalne plače. "Ideja NSS-ja ni nekaj novega in je povzeta po konferenci sindikatov zasebnega sektorja ZSSS-ja (februar 2017)," so odgovorili v ZSSS-ju. Tudi v konfederaciji sindikatov Slovenije Pergam so potrdili, da načeloma podpirajo oba predloga, ki sta bila sicer že večkrat izražena v sindikalnih centralah, so poudarili.

Sindikalizem kot "nujna stvar"
"Sindikalisti so ljudje, ki imajo službo in morajo pokazati rezultate dela. Dvig minimalne plače pa je najbolj enostaven podvig, narediš napad na politiko, pritisneš, minimalna plača se dvigne in se potem lahko hvališ z dosežkom, posledice brezposelnosti pa nosi država oz. drugi državljani," je bil kritičen Polanec, ki je opozoril na skrb vzbujajoč trend padajočih številk članstva sindikatov.

Sindikalizem je sicer "nujna stvar", saj se v nasprotnem primeru delodajalcem s preveliko močjo delavec ne more zoperstaviti in takšni monopolistični veliki delodajalci tako lahko, tudi če produktivnost omogoča višje plače, izkoriščajo položaj in izplačujejo "minimalce". "Zaposleni imajo v sindikatih zaščito, en sam posameznik proti menedžerjem je v zelo ranljivem položaju, zlahka ga odpustijo, če ima posojilo, si sploh ne upa nič, ker lahko ogrozi družinsko varnost," je prepričan Polanec.

Česa zagovorniki visoke minimalne plače ne razumejo? "Največji problem je, da vedno gledajo na neenakost dohodkov zaposlenih, če bi jaz delal revolucijo v statistiki, bi poročal o neenakosti vseh dohodkov, upošteval bi tudi tiste, ki so brezposelni, upoštevati bi morali izgubo delovnih mest. Skupen učinek je tako lahko negativen, saj dobimo del delavcev, ki gredo na višjo plačo, del delavcev pa ostane brezposelnih, a pravi socialisti bi morali vedno zagovarjati čim več delovnih mest, četudi za nižjo plačo," je odgovoril Polanec in dodal, da bi se sindikati morali prednostno ukvarjati s tem, kaj bo v podjetjih zvišalo produktivnost, ker je to edina prava pot do višjih plač.

Nekatere države minimalne plače ne poznajo
Gospodarstveniki ob vsaki omembi dviga minimalne plače sicer po navadi zaženejo "vik in krik" z opozorili, da povišana cena dela naredi naše gospodarstvo manj konkurenčno, posledično pa pride do izgube delovnih mest. "Koliko milijard je izpuhtelo, koliko podjetij propadlo in milijarde evrov za sanacijo velikanskih bančnih lukenj so se tudi našle, pri nekaj desetih evrih za minimalno plačo bo pa kar država propadla," se je ob tem retorično vprašal Plohl.

Države, kjer minimalne plače ne poznajo, imajo standard prebivalstva urejen z drugačnimi mehanizmi, a socialna izključenost in prag revščine sta gotovo merili, na katera so pozorni povsod, saj "ljudje, ki ustvarjajo in delajo, ne smejo biti revni", je še navedel Plohl in dodal, da takšna rešitev za Slovenijo verjetno ni primerna, ker se je v praksi pri nas pokazalo, da najnižje plače brez zakonskega praga zaostajajo za pragom socialne izključenosti.

Kolektivne pogodbe lahko delujejo kot substitut za minimalno plačo, saj z močnimi kolektivnimi pogajanji lahko dosežemo zavezujoče najnižje možne plače za posamezne panoge gospodarstva ali javni sektor. Države, kot je Avstrija, kjer kolektivno pogajanje dobro deluje, tako uzakonjene minimalne plače ne potrebujejo. V Sloveniji na drugi strani pa je kolektivno pogajanje popolnoma odpovedalo, saj so tako v gospodarstvu kot javnem sektorju najnižji plačni razredi daleč pod minimalno plačo. Gre za vprašanje, ali je v neki državi uspešnejše kolektivno pogajanje ali pa državna prisila s pomočjo zakonodaje, je omenjeno dejstvo komentiral Polanec.

UTD – realnost ali utopija?
Univerzalni temeljni dohodek (UTD), ki se omenja kot ena izmed alternativ vsem socialnim transferjem, je po Plohlovem mnenju vreden razmisleka, a prej je treba narediti natančne izračune in načrte. "Videnje kapitalističnega neoliberalizma je, da je UTD nekakšno mašilo za pomiritev državljanov in dvigovanje kupne moči, mi pa se zavzemamo za dodatni temelj, in sicer da UTD vsakemu državljanu pripada iz naslova skupnega ustvarjanja," je dejal.

"Veliko je govora o tem, da tehnologija izriva človeka, da bo vse več ljudi v prekarnih delovnih razmerjih ali pa brez zaposlitve, tako da je nekakšno zavarovanje gotovo smiselno. V vsakem primeru bo v demokraciji, kjer večina dominira, kot je to pri nas v Sloveniji, v nasprotju z ZDA, kjer večina ne zmaguje nujno, izglasovan nekakšen sistem, ki bo omogočal revnejšim preživetje," je Polanec odvrnil, da je UTD za demokratično družbo gotovo ena od mogočih poti. UTD bi tako nadomestil kompleksen sistem transferjev, ki zahtevajo ogromno birokratskega dela. "Kakšnih 200 socialnih transferjev, ki jih imamo v Sloveniji, bi se zreduciralo na enega samega," je sklenil.

Nekateri se bojijo, da bi se ljudje zadovoljili z UTD-jem in nehali delati. "Trenutno živim v Belgiji in tukaj lahko, če si dovolj časa zaposlen, v nedogled prejemaš nadomestila za brezposelnost in takšen sistem je z vidika spodbude gotovo negativen," je odvrnil Polanec in omenil nekaj študij, ki so pokazale, da imajo brezpogojni transferji dohodkovni učinek, saj zmanjšujejo željo ljudi po delu in povečujejo povpraševanje po prostem času. Pri moških je bil sicer učinek izredno majhen, bolj pa se je poznalo pri ženskah, kar je povezano z rodno dobo in družinsko optimizacijo, je še navedel in dodal, da se ženske brez otrok po statističnih podatkih sicer obnašajo čisto po "moško".

Gorazd Kosmač
Prijavi napako
Komentarji
Geres*
# 19.04.2017 ob 06:51
Za povisanje vseh plac z razbremenitvijo obdavcitve plac.

Moja neto placa za pretekli mesec je 2.089eur. Prispevki in davki: 2.058 eur. Torej polovico pobere drzava. Pa kljub takim prispevkom sem doplacala dohodnino skoraj 500 eur. Kaj imam od tega? Totalno predpotopno zdravstvo, pridige o tem, naj enormnim prispevkom navkljub, sama varcujem za penzijo. A ja, delam v gospodarstvu, 8-urni delovnik so mokre sanje.

Torej za:

- razbremenitev plac

- za povisanje minimalne place na raven, ki omogoca prezivetje

- za prenehanje suzenjskih razmer, kjer stevilne v nedogled silijo z delom prek agencij, pogodb, neizplacane nadure, prispevki - naj hudi*a drzava ze naredi red

- za manj birokracije in administracije - stevilo obcin je absurdno

- pa tudi za prenehanje izkoriscanja socialne drzave s strani tistih, ki so ugotovili, da se jim ob dveh ali vec otrocih ne splaca vec delati, ker vec izgubijo s socialnimi transferij. Ce zdrsv clovek ne najde dela 3 leta, bi se mu transferji zaceli obracunati kot da prejema minimalno placo, po 5 letih kot da prejema povprecno itd. Pod transferje smatram vse od subvencij vrteca, najemnin in otroskih dodatkov. Vec pomoci za potrebne (invalide ali osebe, ki skrbijo za invalidnega druzinskega clana), manj za pijavke, ki izkoriscajo sistem.
kosmos
# 19.04.2017 ob 06:55
Kar zaprite firme če niso sposobne plačat delo.
usavko
# 19.04.2017 ob 06:46
Podjetje, ki ne zmore delavcev plačevati dostojno nima kaj delati na trgu. Očitno niso konkurenčni.

Sicer pa mogoče ni problem v dvigu minimalne plače ampak v tem, da se v minimalno plačo štejejo vsi dodatki, delovna doba ipd... Minimalna plača bi morala biti določena na osnovno, ne pa na končni znesek. Če delaš nočno, povečan delovni čas itd., bi moralo biti to dodatek.
Haloo
# 19.04.2017 ob 06:36
Se strinjam.
Minimalca za sindikalne vodje!
Robiland
# 19.04.2017 ob 06:40
Firme, ki ne zmorejo placati minimalca naj propadejo.

Pokazimo pa vrata multinacionalkam, ki ves dobicek odvajajo v davcne oaze in se resimo suzenjstva.
Guliarth
# 19.04.2017 ob 07:15
Začnite z odvzemom protipravno pridobljenega, hitro bomo nad 800€ neto.
nelon
# 19.04.2017 ob 07:44
Najprej naj v naši mafijski državi poskrbijo da bodo vsem delavcem plačani prispevki, če se jih 2 meseca ne plača naj gre firma v maloro
Hohštaplerija
# 19.04.2017 ob 07:58
@Skippy: ne bi šel tako daleč in posplošil vse na "državo lenuhov", prej na državo šibke organizacije ter slabega delegiranja dela.

Delujem na stičišču trgovine ter obrtništva, zato srečam ogromno preobremenjenih ljudi, ki jim je osem urni delovnik fantazija. Vzrok je že prej omenjena neorganiziranost, nenehno popravljanje napak drugih ter nedoslednost pri načrtovanju del. In tega je ogromno, ko poslušaš zgodbe.

Prej bi torej rekel, da se dela dosti več kot marsikje, ampak ogromno je jalovega dela.
nelon
# 19.04.2017 ob 07:48
Zakaj je minimalna plača takšna kot je?
Velik del odgovornosti nosi država s pobiranjem davkov ter s svojo birokracijo
pozitivc
# 19.04.2017 ob 07:21
@tomazzinho

Meni je predvsem jasno, da ljudje danes preveč delamo in ustvarjamo ( porabljamo naravne vire itd) in zato ker delamo preveč, je delo razvrednoteno
Celine
# 19.04.2017 ob 07:59
Moj sorodnik v svoji firmi ustvari dobiček okoli milijon letno. Ima 12 zaposlenih. Najnižja plača zaposlenega je 1200 neto. Imajo trinajsto plačo, plus regres 800 eur. Tudi del dobička izplača kot nagrado. Zato tudi zaposleni skrbno delajo in pazijo na materialne dobrine firme.
Delajo pa okna in vrata.
Torej, ni težko izraziti spoštovanje do zaposlenih!
650 eur je žalitev za človeka.
alex961
# 19.04.2017 ob 07:52
Kaj pa, če bi država zmanjšala javno upravo in razbremenila delavske plače bremen davkov in prispevkov? Skupna acija sindikatov in delodajalcev bi lahko pripomogla k temu.
V razmislek!
yoda
# 19.04.2017 ob 08:07
Sindikati bi morali zahtevati, da se dohodninska lestvica vsako leto premakne za 100e navzgor. Na ta način bi dokazali, da se jim gre za vse delavce. Tako pa izpadejo kot populisti. Delavec je tisti ki dela in ne samo tisti, ki je za tekočim trakom. Logika 19. stoletja ne paše v 21. stoletje.
kralj matjaž
# 19.04.2017 ob 07:38
Jaz pa bi znižal davke.
Geres*
# 19.04.2017 ob 07:13
K_ris: saj pravim, da je potrebno tudi minimalno placo postaviti na raven, ki omogoca prezivetje. Kar gotovo ne bi mogli doseci zgolj z razbremenitvijo.
Geres*
# 19.04.2017 ob 08:28
Robiland

Geres, javna uprava vam pa res lepe zneske izplacuje. Kaj, sno se prisli pohvalit in kritizirat "pijavke", ki "sluzijo" s socialnimi transferji in vi posledicno nimate vsaj 2200 neto?


Lool. Javna uprava mi izplačuje, ja. Delam v gospodarstvu in JAZ ornk financiram javno upravo, ne pa oni mene. Pri čemer strogo ločim javno upravo, ki jo je po moje sbsolutno preveč od ostalih delov javnega sektorja, ki so nujno potrebni (zdravstvo, policija, gasilci itd).

Kot pijavke pa poimenujem tiste, ki jim ni v interesu dobiti službe. Tudi zaradi časovno neomejenih transferjev. Nihče me ne bo prepričal, da zdrav mlad človek 5 let in več ni sposoben dobiti nobene službe. Ampak dokler je tako, da ima družina z dvema otrokoma, kjer oba delata za minimalca manj od tiste, kjer sta oba brezposelna, je pač tako. In to anomalijo bi bilo potrebno odpraviti. Zato, da bi lahko dali več tistim, ki so resnično potrebno - invalidi, družine, kjer je potrebna 24-urna skrb za otroka s posebnimi potrebami itd. In da ne bi zbirali zamaškov za operacije v tujini. Zato bi, po moje seveda, bilo pametno časovno omejiti neomejene socialne transferje za zdrave, dela zmožne osebe.

Kot sem napisala, če zdrav clovek ne najde dela 3 leta, bi se mu transferji zaceli obracunati kot da prejema minimalno placo, po 5 letih kot da prejema povprecno itd. Pod transferje smatram vse od subvencij vrteca, najemnin in otroskih dodatkov.

Dober pregled našega socilnega sistema je na spodnjem linku, citiram del

Sistem socialne pomoči v Sloveniji ne deluje. Družina, kjer ni zaposlen nobeden izmed staršev, lahko prek državne pomoči dobi več sredstev, kot znašata dve minimalni plači. Po drugi strani pa so socialni transferji za posameznika brez družine tako nizki, da ga potisnejo na rob preživetja in ne pokrijejo niti uradno definiranih minimalnih življenjskih stroškov. Na ministrstvu za delo pa ne vedo, kako sistem narediti učinkovitejši.

https://www.rtvslo.si/slovenija/zakaj-nas-sistem-denarne-socialne-pomoci-revne-drzi-v-primezu-revscine/380622
srn
# 19.04.2017 ob 08:03
A pri želji po dvigu minimalne plače pomisli kdo na samostojne podjetnike, ki ne dosežejo dohodkov minimalca, prispevke pa morajo vseeno plačevati v takšni višini?
SamoRes
# 19.04.2017 ob 07:46
Kdor izplačuje minimalno plačo ni podjetnik. Podjetnik ima vizijo, ustvarja, delavce dojema kot sodelavce. Pa pri nas? Je 600€ kaj drugega kot sužnjelastniško nadomestilo za hrano in bivanje, ki ju je včasih zagotavljal sužnjelastnik? Poglejte oglase za delo, večina 4€ neto ali manj. Gre za namerno izkoriščanje situacije velike brezboselnisti in revščine med Slovenci.
Geres*
# 19.04.2017 ob 23:13
Vseh komentarjev, ki so se nabrali cez dan, nisem prebrala.

Skippy: o tem, da se pri nas ljudi, ki placamo vecino davkov se zmerja, raje ne bi. Saj sem za socialno drzavo. Vsak od nas se lahko znajde na drugi strani. A nas sistem tako ne posjrbi za najbolj ogrozene, temvec za tiste, ki se najbolj znajdejo.

Placujem kredit xx let, sosedi v bloku pa so v neprofitnem stanovanju dozivljenjsko. So (oprostite) nastepal 4 otroke. Materi (stari 28 let) tako mi vsi 10 let krijemo prispevke za pokojnino (seveda je doma). Vrtec krijemo mi vsi. Najemnino krijemo mi vsi. Otroske dodatke in letovanja krijemo mi vsi. Zdravstvo jim krijemo mi vsi. Zenska ne bo sla nikoli delat, saj ni nora. Se pa jaz veckrat pocutim nora, da to financiram. In potem zbiramo zamaske za operacije otrok, odrasle invalide smo pa itak potisnili na rob druzbe.

Tudi ni tezko biti socialen, ce imas svoje potrebe zadovoljene. Tako pa npr za osnovno zdr. zavarovanje dam cez 200 eur na mesec. In cakam lahko leto in vec. Kot vsi ostali. Ne mi prosim s tem, da grem z mojo placo lahko privat. Ni problem it privat na ultrazvok. Ce rabis operacijo, ki jo delajo samo v bolnici in ne mores it privat, ker nas UkC LJ ne sprejema samplscnikov (preverjeno), pitem pa je hudicev problem. Oprostite ampak klinc pa taka solidarnost, ce se zase ne morem poskrbeti. Srm pa ob enem dolzna skrbeti za vse. Z javnim monopolom v zdravstvu pumpajo rajo, da je vse na voljo vsem. Tako imamo pa vsi podpovprecno oskrbo. No vsaj tisti, ki to financiramo.
viisaus
# 19.04.2017 ob 09:19
Dvig minimalne plače bo v praksi pomenilo,da bodo tisti s.p.-ji kateri že danes dihajo na škrge enostavno zaprli in delali na črno.S.P -ji katerim gre dobro je manj kot 30 %,, vse ostalo je čista žalost.Zaposleni v javni upravi ne razumejo,da mora nek s.p. zaslužiti neto najmanj 500 eu,, da ima plače 0(približni stroški s.p.ja).... toda to vsi kateri delajo v javnem sektorju enostavno ne razumejo,ker niso bili nikoli v gospodarstvu.Če s.p. zamudi z plačilom svojih prispvkov 5 dni,ga davčna blokira in nima niti osnovnega zavarovanja(vsi migranti ga imajo--samo za primerjavo)..in zato bi bilo v sloveniji potrebno spremeniti marsikaj preden,gredo v dvig minimalne plače,ker to v praksi pomeni,da bodo udarili tiste,kateri že sedaj nimajo nič.....
Geres*
# 19.04.2017 ob 08:37
Marko_Green

A sem prav razumel,nimas za prezivetje s placo 2100 evorv na mesec? Medtem ko ostali prezivljajo skozi mesce s 620 evri na mesec haha..noro kaj dela folk v sloveniji.


Če to leti name - aboslutno nisi prav razumel. Lahko preživim, na kraj pameti mi ne pride, da bi trdila, da ne morem. Pravim pa, da je 50% obdavčitev za servis, ki mi ga država za to, absurdna. Sploh pri plačah 2.000 neto, v prestolnici, kjer je kvadratni meter na dobri lokaciji in ne v dobro grajeni stavbi 2.500 evrov plus.

Ampak če bi prebral celoten komentar bi videl, da se zavzem za dvig minimalnih plač na raven, ki omogočajo preživetje, ob tem pa bi bila potrebna tudi manjša obdavičitev vseh plač, zmanjšanje javne uprave itd... Skratka preberi cel komentar.
pozitivc
# 19.04.2017 ob 07:18
@tomazino

Osnova kapitalizma je, da daš raji več denarja, da več troši
izi07
# 19.04.2017 ob 08:33
Dvig minimalne plače!? Seveda sedaj naj bi bila 613 € a recimo Revoz Novo Mesto se je ne drži oziroma vsaj agencija, ki izplačuje plačo ne v tem primeru Kreativa! Če bi tam imeli minimalno plačo brez dodatkov bi sigurno imeli dovolj delavcev za v proizvodnjo tako pa vam iz prve roke povem, da za 160 ur torej 20 delovnih dni brez dodatkov je 481,60 € ali 3,01 € na uro!! Torej smo tukaj daleč pod minimalcem in kako si lahko Revoz to privošči!??? Zato pa tudi ne dobijo delavcev ni čudno celo pravijo nekateri, da bodo 200 delavcev pripeljali iz Bosne!! Kako je to sploh mogoče !??? Predvsem zaradi tega ker je Revoz oziroma kar Renault z vlado pod mizo podpisal sporazum o nižji plači, da pač bodo ostali potem v Sloveniji. Torej kdo je prodal naše delavce za sužensko mezdo naši vrli politiki in potem se tolčejo po prsih kaj so nardil!! Nič druzga kot svoj narod spremenil v sužnje !
kralj matjaž
# 19.04.2017 ob 08:26
Binder Dandet
Zato ker ima Avstrija nižje davke na enake zneske in delavcu ostane več.
Anonimni12
# 19.04.2017 ob 08:02
Najprej je treba razumeti koncept bruto vs neto. Kdaj pomaga viška bruto plača ce itak večino pobere država, zaradi visjega zneska minimalne plače pa so ljudje se manj kreditno sposobni. Če bi bilo socialistom res kaj do ljudi bi se trenutno pogajali samo z vlado za znižanje davkov!
Anonimni12
# 19.04.2017 ob 07:55
Naj da država vec olajšave pa bo takoj večji neto. Večji bruto je nesprejemljiv ker to le bremeni gospodarstvo, koristi od tega poza ima samo država ker pobere se vec davka. Če se sindikati res borijo za delavce naj izborijo večjo davčno olajšavo za tiste z najnižjimi dohodki!
HULK008
# 19.04.2017 ob 08:50
Sej se lepo slisi tole o dvigu minimalne place, vendar pa bodo zaradi tega moji prispevki visji. Vezani so na visino minimalne place. Torej javno sprasujem sindikate ce bodo pokrili razliko za katero se mi bodo povecali prispevki.

Ce bom moral to spet sam placati bom zacel posiljati poloznice ZL in Sindikatom. In ce prispevki ne bodo placani jim dam izvrzbo.
thymiann
# 19.04.2017 ob 10:11
SamoRes
# 19.04.2017 ob 07:46
Kdor izplačuje minimalno plačo ni podjetnik. Podjetnik ima vizijo, ustvarja, delavce dojema kot sodelavce.

o veliki ekonomski mag, povej nam, koliko firm si ti postavil na noge in kakšne plače izplačuješ?
Tomaž88
# 19.04.2017 ob 09:58
Država je predraga: razlika bruto neto pa št. občin itd. Se mi je prejšnj8 teden zgodilo da grem na durs ker sem rabil pole za vložitev dohodnine, kajti delam v avstriji za 1200E na mesec. Se vsak dan vozim v eno smer 70km in potem moram na leto plačat 1100E dohodnine še prinas. No v glavnem jaz pridem na DURS in glej ga zlomka nobenega nikjer na okencu. Odazdaj v pisarni pa smeh. Čakal sem 15 minut da so 4 ljudje v miru spili kavo :) Potem pa grem k zdravniku in tam slišim eno gospo ki se meni po telefonu.....kao delamo do enih ja, tak da lahko ok 12 kavica, sam da pri zdravniku opravim. Mislim halo.....to javno upravo naša država plačuje, saj pa nemore potem bit boljše
miro303
# 19.04.2017 ob 08:50
Članstvo v sindikatih jim drastično upada, zato poskušajo z populističnimi predlogi pridobit nove člane.
lozb
# 19.04.2017 ob 08:22
Se strinjam s tistimi, ki pravijo (čeprav je to morda utopično), da se morajo znižati davki, ne zvišati minimalna plača.

Ker če se le ta zviša, bo še težje za ljudi s povprečno in podpovprečno slovensko plačo dobiti stanovanjski kredit, kar bo ustvarilo še več najemnikov, na drugi strani bodo pa tisti redki, ki so v ''dobrih časih'' ali s svojimi finančnimi naložbami nakupili nepremičnine.
pobrisan
# 19.04.2017 ob 08:00
Dvignit minimalne plače, hkrati pa je treba naredit davčno razbremenitev. Kdaj bo Cerar "začasni dvig" DDV vrnil na prejšnjo vrednost?
Homer.
# 19.04.2017 ob 13:07
Sindikalisti bi se morali boriti za večje plače, ne pa za minimalno plačo.
Borba zgolj za minimalno plačo pomeni zgolj to, da bo potem večina na minimalcu.
joutsenlaulu
# 19.04.2017 ob 10:06
Pa še to: vlada naj razmisli, ali se ji bolj splača potisniti tiste espejevce, ki so sicer nekje pri dnu, vendar se s svojim delom nekako preživljajo, pod vodo in jih utopiti, da bodo zaprli s.p. in zaprosili za socialno podporo, vmes pa potem na črno še malo delali, ali bi bilo bolj smiselno poiskati rešitev, ki bi jim omogočila dostojno življenje z lastnim delom?
viisaus
# 19.04.2017 ob 09:09
Vsi tisti kateri primerjate avstrijo in slovenijo in se sprašujete od kje razlika..vam lahko povem,da je vsa razlika v obdavčitbi plač.če gledamo bruto plačo 1000 eu,je to v avstriji NETO 826 eu,medtem ko je v sloveniji od 1000 bruto plače ,, neto 612 eu....... in nima veze dodana vrednost.V sloveniji imamo enostavno preveč javnega sektorja in to lahko država plača izključno z abnormalnimi davki na plačo........ to je vsa umetnost....
mikic007
# 19.04.2017 ob 08:56
Še dobro, da sem že vzel kredit, po zaslugi naših sindikalistov bi ga komaj še dobil. Že tako sem moral vzeti zelo nizek mesečni, zdaj pa se zdi, da bomo prvi na svetu izenačili povprečno z minimalno plačo. Kar ni uspelo komunizmu, bo očitno nam, vsi razen nekaj privilegiranih bomo enako revni..
Celine
# 19.04.2017 ob 08:03
Smešno in žalostno je, da eni dobijo 4 jurje za tvitanje in hujskanje, pa še redko so na svojem delovnem mestu v parlamentu.
pozitivc
# 19.04.2017 ob 07:10
Rad bi živel v Utopiji, kjer bi narod prejemal UTD in tam bi bil narod bolj zdrav, bolj srečen in bilo bi manj kriminala.

Kdor ne vidi potenciala UTD ja tud kot pozitivnega za gospodarstvo, pa ima le kratke lajtnge
Simba
# 19.04.2017 ob 12:35
dvig minimalne plače bo šel v korist IZKLJUČNO državi. Samo par drobtinic pa bo šlo ljudem, s tem, da bodo sedaj ti ljudje delali še pod hujšimi normami (seveda, ker mora podjetje več zaslužit da lahko pokrije dodaten strošek plač).
Če bi bilo sindikalistom kaj do delavcev, bi zahtevali manjšo obdavčitev plač in pa znižanje DDV stopnje na stopnjo, ki je bila pred krizo.
Če bi jim bilo pa še kaj za dobrobit delavca, pa bi zahtevali uvedbo 30 urnega delavnika. Dokazano je, da so ljudje dosti bolj produktivni.
Da bi bili pa sindikati še malo "dolgovidni" pa bi lahko zahtevali tudi znižanje stroškov javne uprave (državnih agencij, direktoratov, občin,...) in reorganizacijo javnih služb (razne fikusarje na cesto).
hboris
# 19.04.2017 ob 09:12
Kaj ti pomaga zakonska omejitev minimalne plače, če na koncu še zmeraj nekateri dobijo po 400€ plače + dodatek do minimalne plače. Tisti, ki pa dela naprimer nočne pa si plačo zasluži s svojim delom a nima na koncu nič več kot tisti, ki si zasluži manj pa mu morajo do minimalne plače doplačati.
Plače bi bilo potrebno omejiti na minimalno za 1. plačni razred vsi drugi razredi bi dobili več. Kdor je v 1. plačnem razredu in dela nočne ali nadure, bi tudi moral dobiti več kot tisti, ki dela 8 ur dopoldan in gre domov.
Žal v naši politiki ni interesa poskrbeti, da neki procent ljudi ne bi živelo pod pragom revščine.
Frodoš
# 19.04.2017 ob 08:34
Zakaj pa potem ne uzakonimo še višje povprečne plače, če je to tako enostavno?
Celine
# 19.04.2017 ob 08:05
Poglejte malo po netu kakšne davke imajo v drugih razvitih državah po Evropi in svetu. V razvitih državah sem rekla.
ajvard
# 19.04.2017 ob 10:24
vsi, ki govorijo o grdih delodajalcih, lahko stopijo do Ajpesa, ustanovijo podjetje in izplačujejo "pravične" plače. zaradi mene tudi po 2000 EUR mesečnega minimalca.

ni prepovedano.
joutsenlaulu
# 19.04.2017 ob 10:03
Bom še jaz ponovila, kar sta napisala že 2 komentatorja, pa mogoče bi novinar, ki je podpisan pod tem člankom, sindikaliste lahko povprašal o rešitvi:

Dvig minimalne plače potegne za sabo tudi dvig prispevkov za s.p.-je. Marsikateri espejevec se je v teh časih "raztegnil" že do skrajnosti, saj kupci/naročniki izsiljujejo vedno nižje cene in na veliko klestijo stroške, medtem ko državni davki in stroški velikih firm, na primer bančne tarife, vidno naraščajo praktično iz meseca v mesec. Tako espejevcem vedno večji del prihodka požrejo prispevki in davščine in morajo za preživetje in isti "neto" ostanek konec meseca delati vedno več, vedno dlje. Ali kdo od sindikalistov pomisli nanje? Očitno ne. Minimalna plača zanje obstaja samo v teoriji, saj marsikdo ne po plačilu vseh stroškov pripleza do nje.
Peroz
# 19.04.2017 ob 08:52
Mi je že žal, da sem šel prebrat nekaj komentarjev. Pa sem slabe volje. Še enkrat povem: imamo točno to, kar si zaslužimo - to kažemo s svojimi glasovi za parlamentarne kandidate, s tem, da podpiramo sindikalne šefe in da kupujemo ideje kot je minimalna plača in na sploh vse kar je "zastonj". Svoj glas damo vsakomur, ki nekaj obljublja, po sistemu "dajmo probat" ali "dajmo mu priložnost". Intelektualna katastrofa od volilnega telesa.
Celine
# 19.04.2017 ob 07:50
Vsem delodajalcem bi dala za eno leto 650 neto, pa da vidimo kako bi preživel!
Skippy
# 19.04.2017 ob 07:23
Že spet smo tam.

Še vedno je 100.000 brezposelnih in za določene stranke ni dobro, da se ta številka niža. Za ponovno izvolitev je potrebnih več glasov (in več brezposelnosti), zato je potrebno narediti ljudi brezposelne.
tuintam
# 19.04.2017 ob 11:21
Oni bi hranili polne riti s še večjim trpljenjem revežev. Na smozaposlene naj kdaj pomislijo, tile monopolisti; mi edino monopole in oblastnost sploh znamo ščititi. Sploh nimajo pravilnih izhodišč. Deovno silo na trgu naj vzamejo za izhodišče, ne pa zaposlene za reden čas v državni službi. Narobe svet, tole pri nas ...
KovacevaKobila
# 19.04.2017 ob 10:53
Socialisti naj uzakonijo minimalno 3% gospodarsko rast. Problem rešen!

Šur, problem rešen. Če seveda verjameš - tako kot 'realni' sektor - v očarljivo absurdno predpostavko, da imaš lahko v svetu z boleče omejenimi viri neskončno gospodarsko rast.

Ta sistem je ena velika, lunatična polka. Peščica serje na zlatih školjkah, velika večina životari, potem pa se vse skupaj spektakularno sesuje. Sledi krpanje lukenj z dokapitalizcijami in zategovanjem pasu revežev ... in ponovitev vaje.

Kot bi rekel Vonnegut: So it goes.
xes
# 19.04.2017 ob 08:43
xes: jaz sem takoj za zvišanje minimalne plače, a naj se v tem primeru država odreče svojega dela davčne pogače. Ali pač se sindikati zavsemajo za dobrobit državnega proračuna....
Kazalo