Štručeva poudarja, da portal temelji na ideji povezovanja in skupnosti. Foto: Osebni arhiv
Štručeva poudarja, da portal temelji na ideji povezovanja in skupnosti. Foto: Osebni arhiv
Klemen Lukman
Klemen skupaj z Ano tvori jedro mladega podjetja. Foto: Osebni arhiv
Spletni portal Dealstocker
Na Dealstockerju lahko uporabniki skupaj ceneje kupijo izdelke. Foto: Dealstocker


Kot običajno se je tudi ideja Dealstockerja porodila iz lastne izkušnje, in sicer ko se je za enega izmed ustanoviteljev nakup koles izkazal za tretjino cenejšega, ko je kupil dve namesto enega. In tako je nastal Dealstocker, ki poskuša ljudem omogočiti, da združijo svoje nakupovalne interese in pri tem tudi kaj zaslužijo. Svojo idejo so predstavili tudi na največjem evropskem pospeševalniku zagonskih podjetij Seedcamp v Berlinu, kjer so se s svojo idejo prebili med 22 najboljših ekip iz 14 držav z vsega sveta. Jedro ekipe predstavljata Ana Štruc in Klemen Lukman, svoje dosedanje izkušnje s podjetniško potjo pa sta za MMC delila še Dejan Rojko in Primož Zajšek, ki prav tako sodelujeta pri projektu. Vabljeni k branju.
Ko sem tako na hitro preletel vašo idejo in portal, je bila moja prva misel: zakaj bi raje prišel kupovat prek vašega portala, in ne npr. prek katerega izmed konkurenčnih?
Klemen:
Če imate s konkurenčnimi portali v mislih t. i. "daily deal" portale tipa kuponko.si, 1nadan.si ipd., ne gre za neposredno konkurenco. Portal dealstocker.si je namreč osnovan na ideji o demokratizaciji nakupovanja in povezovanju uporabnikov, ki se med seboj sicer ne poznajo, vendar jih združujejo enaki interesi in želja po cenejšem nakupu določenega izdelka. Dealstocker je prav tako namenjen izključno izdelkom, ki imajo neko uporabno vrednost za uporabnika, storitve pa smo na portalu prepovedali.

Uspešna Slovenija je projekt za optimizem in spodbudo. V MMC-ju želimo z njim predstaviti posameznike, podjetja in ustanove, ki so za odličnost na svojem področju pred kratkim prejeli priznanje ali nagrado. Uspešni učenci, inovatorji, podjetniki, kmetje, zdravniki, umetniki, znanstveniki, športniki ... Njihovi dosežki vzbujajo upanje, da se bo Slovenija s svojo ustvarjalno močjo vendarle prebila med vitalne družbe. Svoje predloge pošljite na naslov uspesna.slovenija@rtvslo.si.

Uporabniki za nas namreč niso klasični kupci, temveč, in to je pomembno, ambasadorji dobrih ponudb. Kupci, ki se ponudbi pridružijo, delijo vest z zainteresiranimi prijatelji in znanci. Tako sami izberejo ciljno občinstvo, obenem pa promovirajo izdelek oz. prodajalca, zbirajo odzive ter so za svoj trud in angažma tudi ustrezno nagrajeni, in sicer v obliki dodatnega popusta, nagrade ali brezplačnega izdelka. Kupci lahko tudi sami vplivajo na prodajalca, saj lahko sami sprožijo pobudo za izdelek, ki bi ga radi imeli, in tako motivirajo prodajalca, da odda dejansko ponudbo.

Z vidika prodajalca pa je diferenciacija še večja. Vsak je lahko prodajalec. Platforma omogoča prodajalcem, da hitro in preprosto oddajajo skupinske ponudbe, pripravljajo nagradne igre ter z brezplačno uporabo širokega nabora namenskih spletnih orodij, kot so množična pošta, pripomočki, vtičniki …, nagovorijo ciljno občinstvo.

Koliko izdelkov pa trenutno imate na voljo in s koliko prodajalci imate ta trenutek sklenjeno sodelovanje?
Primož: Na portalu je trenutno registriranih okoli 80 prodajalcev, številka pa vztrajno narašča. Za zdaj se osredotočamo predvsem na slovenske proizvajalce, rokodelce ter uspešne in zanimive slovenske zgodbe. Zanimivi so maloserijski izdelki, ki niso unikati, vendar tudi serije niso pretirano velike.

Smo del te skupnosti in želimo prispevati tako, da omogočimo vsem kreativnim in dela željnim, da svoje znanje, ideje in izdelke tudi monetizirajo in povečajo prepoznavnost. Tako boste na našem portalu našli npr. vrhunska lesena očala Wood Stock, naravno zobno ščetko Woody, lesen zvočnik za iPhone Trobla proizvajalca Tok Tok, lesen dizajnerski dildo proizvajalca DeeLeeDoo, LL stol, leseno kolo Woodster, personalizirane razglednice #REALpostcards …

Kaj pa obisk portala? Ste z njim zadovoljni oz. s številom sklenjenih nakupov? Kako pravzaprav kaže ideji Dealstockerja?
Dejan:
Odziv je odličen, sploh pri tistih skupinah prodajalcev oz. proizvajalcev, ki sami ustvarjajo. Prav tako je ideja o združevanju za doseganje skupnega cilja globoko zasidrana v nas, vendar sta ritem sodobnega življenja in individualizem postala tako izrazita, da je potrebno precej več truda, da ljudi spomnimo, da lahko skupaj dosežemo več. Vsekakor se uporabniki počasi prebujajo, njihovo število na portalu pa vztrajno raste. Pri tem gotovo pomaga sistem motivacije in nagrajevanja uporabnikov prek sistema ambasadorjev, vabil in zbiranja odzivov.

Kot pravo zagonsko podjetje smo prisiljeni izkoristiti vsako priložnost, ki nam je dana. Tako se po vsaki objavi, ki nam jo naklonite mediji, obisk na strani poveča, pridobimo pa nekaj novih uporabnikov, tako na strani kupcev kot na strani prodajalcev. Za zdaj smo z obiskom in izvedbo zelo zadovoljni, upamo pa seveda na še več.

V Berlinu ste se uvrstili tudi med 22 najuspešnejših ekip na znanem evropskem pospeševalniku zagonskih podjetij Seedcamp. To je sicer verjetno dobra odskočna deska, kar se tiče prepoznavnosti, oz. je dobra za potrditev koncepta. Je vaši ideji morda dalo še kaj več kot to?
Klemen:
Seedcamp je mnogo več kot to. Je izkušnja, ki bi jo moral izkusiti vsak, ki se podaja na podjetniško pot. Vsekakor je dobra odskočna deska v smislu prepoznavnosti, vendar je prava dodana vrednost drugje, in sicer v spoznavanju lastnega proizvoda, predvsem pa samega sebe.
Na stvari od tedaj gledamo precej drugače. Prav tako je to priložnost, da idejo predstaviš najpomembnejšim in najbolj kompetentnim ljudem iz panoge, ki te v obliki intenzivnega mentorstva soočijo s težavami, pomanjkljivostmi in ranljivostmi tvojega koncepta. Če vse to vsrkaš in tem pritiskom ne podležeš, je izkušnja prav katarzična.
Kako pa kot mlada ekipa doživljate poslovno okolje v Sloveniji? Je vašim začetkom naklonjeno?
Ana:
Okolje ni enostavno, predvsem pa ni prilagojeno temu tipu podjetništva. Res je, da se prav v takih okoljih lahko rodijo kreativne ideje, vendar praksa kaže, da so tam, kjer načrtno gradijo sceno, jo spodbujajo in podpirajo, rezultati boljši. V mislih imamo predvsem Berlin, ki je srce evropskih zagonskih podjetij, in seveda San Francisco z okolico.
Gre za bolj svoboden in umetniški pristop k razvoju tehnologije, za katerega je dejansko potreben bistveno manjši vložek kot pri običajnem raziskovalno-razvojnem pristopu. V Mariboru je denimo polno praznih lokalov in objektov, ki bi jih občina lahko dala v uporabo mladim kreativnim in ustvarjalnim ljudem - brez nepotrebne birokracije. Lahko tudi sami zaženejo svoje zagonsko podjetje, ki bo začelo reševati to problematiko in ponovno zagnalo obubožano mestno jedro.
V Uspešni Sloveniji smo pisali o že kar nekaj ekipah, podobnih vaši, iz vse Slovenije. Je med vami tudi kaj sodelovanja prek npr. inkubatorjev ali pa kaj podobnega, recimo kot se to dogaja v Silicijevi dolini?
Ana:
Kot rečeno, Dealstocker temelji na ideji povezovanja in skupnosti. Povezali smo se že z ekipo Wood Stock. Načrtno smo šli v to zgodbo skupaj in rezultat sodelovanja je bil odličen, tako da že pripravljamo nov skupen projekt. Enako velja za druge proizvajalce, kot so Tok Tok, Woody, DeeLeeDoo, LL stol, Woodster ... Prav tako uporabljamo spletno aplikacijo za pripovedovanje zgodb Edgar, ki je še en odličen proizvod mariborske start-up scene. Želimo si seveda, da bi se tovrstno sodelovanje v prihodnosti samo še stopnjevalo.

Kateri so po vašem mnenju pogoji za uspešno Slovenijo?
Za uspešno Slovenijo je treba kdaj iti tudi zunaj okvirov udobnega, znanega in konvencionalnega ter si upati tvegati in hkrati zaupati v svoje sposobnosti in ideje. Pomembna sta tudi vztrajnost in sploh pri delu in projektih, ki imajo opravka z ljudmi, dober in prijazen odnos.