Avtomobilizem
(9)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,4 od 5 glasov Ocenite to novico!
Toyota Prius
Prius sodi med tehnološko napredne avtomobile, in to se med drugim kaže tudi v seriji uporabniških vmesnikov, s pomočjo katerih voznik komunicira z vozilom.
Toyota
Čeprav ergonomija ni vrhunska (predvsem zaradi nerazumljivega mostička med voznikom in sovoznikom vlada v kabini občutek utesnjenosti) je vsaj nas spominjala na športno oz. kar dirkaško okolje. Foto: EPA

Dodaj v

Uporaben in z nizko porabo

V APM preizkusili toyoto prius
14. januar 2010 ob 08:43
Ljubljana - MMC RTV SLO

Janez Martinčič je v tokratni oddaji Avtomobilsko-prometne minute preiskusil toyoto prius. Edina pomajkljivost sta neudobna sedeža, ugotavlja.

Prius ima po njegovi oceni zelo slaba sedeža za cenovni razred in ambicijo avtomobila. Voznikov sedež ima malo bočnega oprijema in kljub usnju daje vtis cenenosti in nedodelanosti. To pa je tudi edina resna pomanjkljivost, ugotavlja Martinčič. Čeprav ergonomija ni vrhunska (predvsem zaradi nerazumljivega mostička med voznikom in sovoznikom vlada v kabini občutek utesnjenosti), je vsaj nas spominjala na športno oz. kar dirkaško okolje.

Celotno oddajo APM lahko poslušate tukaj.

Prius sodi med tehnološko napredne avtomobile, in to se med drugim kaže tudi v seriji uporabniških vmesnikov, s pomočjo katerih voznik komunicira z vozilom. Nastavitev sistemov in podsistemov je ogromno, a tehnologije, recimo zapis hitrosti na vetrobranskem steklu, ki so bile še pred nekaj leti eksperimentalne, so v priusu vsakdanje. Voznik potrebuje nekaj dni, da se navadi na upravljanje z vsemi možnostmi in nauči izbirati najprimernejšo konfiguracijo pogona. Potem pa sledi le užitek in v veliki meri tudi izziv.

Dva režima vožnje: "power" in "eco"
Čeprav se pod motornim pokrovom skriva "hybrid synergy drive", trenutno eden najbolj naprednih pogonov, ton vožnji daje brezstopenjski menjalnik. Če nočemo, značilnosti hibridnega pogona v ničemer ne opazimo, brezstopenjsko samodejnost menjalnika pa je težko spregledati. Vozilo ponuja dva režima vožnje: "power" in "eco", od voznikove izbire pa je odvisno obnašanje tako menjalnika kot tudi odzivnost pogonskega sklopa. Zanimivo pa je to, da zaradi izjemno učinkovite rabe energije, kamor sodita sistem "start & stop" in aktivnejše delovanje elektromotorja, je v režimu "eco" priusa v hladnih zimskih jutrih skoraj nemogoče ogreti!

Za hibride kritiki že leta vpijejo, da so slepo črevo in da gre za predrago, prezapleteno in le na videz "zeleno" tehnologijo. Polni so podatkov, kako so izpusti pod 100 g/km le urbani mit in kako okolje med proizvodnjo priusa trpi bolj kot med proizvodnjo običajnega avtomobila. Mogoče vse to drži, a po skoraj 100 letih avtomobilskega razvoja je prius eno redkih vozil z radikalnim odmikom od tehnologije, ki je že zdavnaj potisnjena na rob svojih zmogljivosti.

Uporaben, z nizko porabo
"Če prius razumemo kot avto, ki hodi po svoji poti, ne glede na to, da se bo ta končala z visokim zidom, gre za hvalevreden in dobrodošel poskus. Ob tem pa je prius kljub nekaterim kompromisom, ki se kažejo predvsem v posrednosti tako volanskega obroča, kot zavor in podvozja, povsem normalno uporaben avtomobil, ki ga, vsemu navkljub, krasijo izjemno nizka poraba goriva ter pregovorna japonska natančnost in kakovost izdelave," končuje Martinčič.

A. M., Janez Martinčič
Prijavi napako
Komentarji
delsol
# 16.01.2010 ob 17:34
Moja honda pri 241Kojnskih al pa bikovih močeh pije 7,5L
ronzi
# 14.01.2010 ob 22:38
kika cvt menjalnik :D
CVT ne pozna prestavljanja. Finta je v tem, da menjalnik deluje avtomatično in motor neprestano ohranja v določenem območju vrtljajev - tam, kjer ima najvišji navor. Ko pritisnemo plin, tipalo sporoči menjalniku hitrost vrtenja glavne gredi, nakar hidravlika premika stožca tako, da se razmerje viša v prid izhodnemu vrtenju.

copy/paste z: http://www.joker.si/article.php?rubrika=
1&articleid=551&page=4
kika
# 14.01.2010 ob 22:26
Kaj pomeni brezstopenjski menjalnik? Redno prebiram tuje avtomobilske novice in nikoli še nisem zasledil nič podobnega izrazu brezstopenjski menjalnik. Hvala za pojasnilo.
sapphire
# 14.01.2010 ob 10:44
Spet se strinjam s tabo, kot v bistvu že od vsega začetka, kljub temu, da mogoče izgleda, kot da se ne. :)

Mene je zmotil sam potek testa. Poleg tega, da se M3 vozi v zavertju, se Prius vozi na zgornji meji zmogljivosti (vsaj tako so rekli), medtem, ko se M3 "sprehaja" za njim na spodnji meji svojih zmogljivosti. In, ja, iz testa je vidno, da je odvisno, kako voziš (kar itak vemo vsi) in je dokazano (tudi, če ni bil to glavni namen testa), da lahko voziš z M3 varčneje, kot s Priusom. Sklep na koncu je bil, da je M3 bolj ekonomičen, kot Prius (četudi izrečen bolj za šalo, kot za res, ampak vseeno). Tako zastavljen test je, kaj pa vem, bolj tako - po kavbojsko, bi rekli :)
MuDeL
# 14.01.2010 ob 10:24
nobeden ni hotel prikazati M3 kot varčen avtomobil, skupaj pa sta se vozila zato, da bi lažje vzdrževala isto hitrost, kar bi bilo malo težje, če bi bila posebej na stezi. tukaj sta samo dve fore: prva, da bi imel povprečen turbodizel na tem testu manjšo porabo od obeh, in to kar je clarkson povedal na koncu oddaje, da niti ni toliko važno kaj voziš kot to, kako voziš. hibridi so pač trenutno "in", me pa zanima kako bo zgledalo čez 10 let, ko bodo prve priuse (ki bodo stari 20 let) začeli voziti na odpade, oziroma jih bodo lastniki "ekološko" pustili sredi gozda, kjer bodo njegove baterije naredile mnogo več škode kot povprečen avtomobilski akomulator.
sapphire
# 14.01.2010 ob 10:04
Za primer, ki si ga navedel (vožnja za tovornjakom), si poglej preizkus v oddaje Mythbusters. Sila upora se povečuje s kvadratom hitrosti, dodaj tu še razdaljo za spredaj vozečim, itd, itd.... Za primer se pelji s kolesom samo za enim kolesarjem, pa boš opazil, da se še kako pozna (pa je hitrost in s tem upor bistveno manjši). Se pa strinjam s tem, da Prius ni tako varčen, kot ga želijo prikazati, po drugi strani pa M3 tudi ne tako, kot ga prikazujejo v tem testu. Test bi bil realnejši, če bi oba avtomobila odvozila 10 krogov ločeno. Le zakaj tega niso preizkusili, a?
MuDeL
# 14.01.2010 ob 09:54
če se voziš za tovornjakom z razdaljo bogih 10m na avtocesti, imaš manjšo porabo za 2%. tale zračni upor naredi pri dveh avtih minimalno razliko. poleg tega to ni poanta testa. poanta je, da prius sploh ni tako varčen, kot ga nekateri hočejo prikazat. sploh pa ni "ekološki".
sapphire
# 14.01.2010 ob 09:47
MuDeL - tale test s povezave, ki si jo dal, niti približno ni pošten. M3 vozi vseh 10 krogov v zavertju Priusa. Logično, da bo poraba manjša, zaradi manjšega zračnega upora...
MuDeL
# 14.01.2010 ob 09:35
http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLA
Rk

če hočte bit prijazni do narave, kupte raj enga sodobnega dizla.
Avtomobilizem
Avtomobilizem - Do okolja prij ...
link
Prva električna novost že napovedana
7
21. december 2009 ob 20:55 Švicarsko podjetje Rinspeed je pred dnevi predstavilo svojo najnovejšo kreacijo - električni model UC?. Gre za majhno mestno konceptno vozilo, ki ga poganja elektrika.
Več novic ...
Kazalo