Izbor avtomobilnost

Poudarki

  • Avtomobilski proizvajalci z naslova mobilnosti še ne kujejo dobičkov
  • Prodaja novih avtomobilov v Zahodni Evropi bo zaradi delitvene ekonomije kmalu začela upadati
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 24 glasov Ocenite to novico!
Avant2Go/Avtomobilski proizvajalci se morajo spremeniti v podjetja, ki ponujajo mobilnost, da bodo preživeli. Foto: Žiga Intihar
MMC RTV SLO/Avtomobilski proizvajalci se bodo morali spopasti s strukturnim upadom prodaje vozil.
Berlinčani imajo v mobilnosti že danes številne možnosti, ki nadomešča lastništvo avtomobila. Foto: EPA
Avtodelitev (car-sharing) pomeni konec servisiranja avtomobilov, kupovanja pnevmatik, iskanja in plačevanja prostih parkirnih prostorov. Foto: BoBo

Dodaj v

En deljeni avtomobil bo zamenjal tri lastniške

Alternativna mobilnost
26. avgust 2018 ob 08:10
Berlin - MMC RTV SLO

Martin Bruesch je bil dolga leta značilen uporabnik avtomobila. 20-minutna vožnja z lastnim avtomobilom, karavanskim audijem A4, do pisarne v Berlinu je bila skoraj vsakodnevna rutina.

Med delavnikom je zdaj njegov avtomobil parkiran pred stanovanjem, v urejeni soseski Charlottenburg. 32-letni Martin Bruesch, sicer kadrovnik, zdaj pozdravlja prihod storitve delitve avtomobilom.

"Resnično sem zadovoljen. Lastništvo avtomobila je ob vseh alternativah v prevozu, ki so nam na izbiro danes, postalo predrago," je novinarjem Automotive News Europe povedal Bruesh, preden se je usedel v enega od električnih nissan leafov, ki jih ponuja CleverShuttle, podjetje za delitev avtomobilov (car-sharingom).

Kmalu upad prodaje vozil v razvitem svetu
Bruesch spada med mlade Nemce, ki so sprejeli dejstvo, da si avtomobila ni treba lastiti, še vedno pa radi vozijo sami. Prav zato analitiki predvidevajo, da ni več daleč dan, ko bo v Zahodni Evropi začela naglo upadati prodaja in s tem število lastniških avtomobilov.

To še posebej velja za večja mesta, kjer se ljudje vedno bolj nagibajo k delitvi in ne lastništvu vozila, ki večino časa stoji parkiran. Število Nemcev, ki pridobi vozniški izpit pred 25. letom, se je v zadnjem desetletju zmanjšalo na vsega 28 odstotkov. Zelo podobno je tudi v preostalih večjih gospodarstvih.

To je trenutek, ko se bodo morali vodilni v avtomobilski industriji po več kot stoletju, odkar so v Nemčiji izumili avtomobil, zavedati treh stvari, pišejo pri Automotive News Europe: avtomobili so delovali na motorje z notranjim zgorevanjem, ljudje pa ne samo, da so jih želeli imeti, tudi vozili so jih. To se bo spremenilo: s starostjo električna vozila in samovozna vozila prinašajo večji zaslužek. In tretje, avtomobilski proizvajalci se morajo spremeniti v mobilna podjetja, da bodo preživeli.

Ni čudno, da je Daimler kupil delež v podjetju CleverShuttle takoj po začetku delovanja leta 2016. Storitev uporablja aplikacijo, podobno Uberju, za seznanjanje posameznikov, ki iščejo prevoz v bližini. V petih nemških mestih se je od januarja do danes število več kot podvojilo na 650.000 tisoč uporabnikov.

Kako povečati prihodke ob manjši prodaji?
Analitiki pri svetovalnem podjetju s sedežem v Münchnu Berylls Strategies Advisor so prepričani, da se bodo v naslednjih petih letih podobne storitve tako razširile, da bodo avtomobilski proizvajalci to občutili pri prodaji avtomobilov. Zato morajo hitro najti načine za povečanje prihodkov. Pri podjetju napovedujejo, da se bo do leta 2030 prodaja novih vozil v ZDA zaradi delitvene ekonomije zmanjšala za skoraj 12 odstotkov na 15,1 milijona vozil na leto.

"To bo prvič, da se bodo morali proizvajalci ukvarjati s strukturnim upadom prodaje vozil, zaradi spreminjanja navad ljudi in ne padcem prodaje zaradi začasnih dejavnikov, kot je gospodarska kriza," pravi Arthur Kipferler, svetovalec podjetja Berylls.

Težava je, da ni mogoče preprosto nadomestiti prodaje avtomobile s prihodki iz delitve avtomobilov. Čeprav so nemški težkokategorniki, kot so Daimler, BMW in skupina Volkswagen, v različne načine izmenjave in delitve avtomobilov vložili na stotine milijonov evrov, se še ne morejo prebiti na zeleno vejo.

Poglejmo primer DriveNow, pri kateri BMW od leta 2011 naprej uporabnikom ponuja najem več kot 6000 vozil BMW in Mini v 13 evropskih mestih. Po sedmih letih še vedno ne posluje z dobičkom. Poleg stroškov osnovanja voznega parka, ki je dovolj velik, da služi strankam po mestu, obstajajo številni tekoči stroški, kot so vzdrževanje avtomobila, upravljanje in posodabljanje programske opreme ...

Kljub temu pa interne ocene BMW-ja kažejo, da bo v naslednjem desetletju eno samo vozilo za izmenjavo avtomobilov nadomestilo vsaj tri zasebne avtomobile. Storitve mobilnosti, vključno s samovozniki, bodo predstavljale tretjino vseh potovanj. Po mnenju svetovalca v New Yorku Oliverja Wymana bo mobilnost do leta 2040 "težka" že 200 milijard evrov.

Berlinčani imajo izbiro
"Avtomobilski proizvajalci so že nekoliko obupani, ker se njihovi deleži iz storitve mobilnost še ne obrestujejo," pravi Michael Dean, višji avtomobilski analitik pri Bloomberg Intelligenceu, ki dodaja: "Hkrati morajo biti vpleteni v mobilnost prihodnosti, v nasprotnem jim bodo podjetja, kot sta Uber in Lyft, pobegnila."

Že, Uber in njegov kitajski tekmec DiDi Chuxing sta skupaj vredna več kot 100 milijard evrov.

"Kot pionirji v avtomobilskem inženirstvu ne bomo prepustili naloge oblikovanja prihodnje mobilnosti v mestih drugim," je odločen direktor Daimlerja Dieter Zetsche. Konkurenca je že zdaj močna. V Nemčiji obstaja množica možnosti, kako priti od točke A do točke B. Celo pri nacionalnem operaterju vlakov Deutsche Bahnu razmišljajo, da bi kupili delež v družbi CleverShuttle, ki je za nekatere dnevne potnike resnična alternativa prenatrpanim vlakom.

Berlinčani lahko uporabljajo in plačujejo avtomobile na bencin ali elektriko na uro najema, njihova uporaba pa se zaračunava do trenutka, ko jih zapustijo. In zapustijo jih lahko skoraj povsod. Uporabljajo lahko več kot 1.000 koles, za samo en evro na uro. Za 3 evre lahko pol ure za vožnjo po mestu uporabljajo celo električni skuter.

Podoben nabor možnosti je na voljo v večini velikih mest, število uporabnikov tovrstnih storitev pa se hitro povečuje.

"Moramo zmanjšati promet znotraj mest," meni direktor podjetja CleverShuttle Bruno Ginnuth. "Dober način za to je prepričati ljudi, da ne potrebujejo lastnega avtomobila," dodaja.

Pri CleverShuttlu pričakujejo, da bodo do konca leta ustvaril dobiček v enem nemškem mestu, Leipzigu, hkrati pa načrtujejo širitev svoje "flote" vozil (električni nissan leafi in toyote mirai na gorivne celice) v druga mesta.

Vozniki so pri izbiri zadovoljni. Možakar z začetka zgodbe, Bruesch, za svojo pot v službo do berlinskega osrednjega trga Potsdamer Platz plača okoli 8,50 evrov. To je zgolj polovica cene taksija in manj, kot je prej plačeval za parkiranje.

"To je poceni. Hkrati mi ni treba iskati parkirnega mesta, všeč mi je tudi dejstvo, da podjetje v svojih flotah uporablja vozila, ki so prijazna do okolja," zaključuje uporabnik delitvenega gospodarstva.

V Avtomobilnosti pogosto pozornost posvečamo delitvi avtomobila. Pripravlja nas namreč na dobo samovoznih avtomobilov.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Binder Dandet
# 26.08.2018 ob 08:52
Na šiht ob 8 zjutraj ne bodo mogli vsi 3 naenkrat. Naprej, za 20 min vožnjo do službe boš najprej 5 ali 10 min pešačil, da boš prišel do avta? In če boš na hitro nekam moral skočit, boš najprej avto iskal po okolici? Gotovo bo do določene mere uspešno, ampak mislim da izmenjava ni adekvatna menjava za lastništvo.
Dvomljivec
# 26.08.2018 ob 08:36
Sliši se zelo smiselno, ampak problem bodo časovne konice ko bi ga imeli vsi npr od 7:30 do 8:30 in od 15 do 16h.
Booch
# 26.08.2018 ob 08:35
Vso srečo s tem v Sloveniji, kjer so sosedi celo življenje skregani za pol kvadratnega nerodovitnega metra zemlje, kamoli, da bi si sedaj še avto delili.
Ja kako se bo pa potem povprečni slovenec kurcil okrog s svojo makino na dozivljenski lizing in pasjo radostjo v hladilniku, samo da je znamka gar. Da bi ga zdaj pa še delil? Da mi ga kdo opraska ali pusti kakšno smet noter. Niti pod razno!!! :) :)
izo
# 26.08.2018 ob 09:11
in preveč sem se tega naposlušal, kako mladim znamke, avti ipd niso pomembni, potem pa vsak s svojim super deuper telefonom, avtom, ki smo ga večina v isih letih samo sanjali ipd.
nehajte nabijat.
SamoRes
# 26.08.2018 ob 08:39
Danes je privilegij živeti izven mest, tam pa rabiš avtomobil, da se občasno zapelješ v mesto.
izo
# 26.08.2018 ob 09:09
prodaja vozil po evropi raste, mmc nabija o tem, kako se bomo morali spopasti z upadanjem.
copcop
# 26.08.2018 ob 10:22
Ne bo zaživelo. Problem so visoki stroški izposoje zaradi amortizacije, vzdrževanja, goriva, čiščenja... Avtomobili bodo morali biti novi, saj 5 ali več let starih nihče ne želi uporabljati, odlično vzdževani na pooblaščenih servisih, vedno očiščeni, pod nadzorom in z veliko floto vozil v ponudbi, pri vsem tem mora zaslužiti še organizator. Vse to pomeni visoke stroške, ki jih bodo morali pokriti uporabniki. Ni šans, da se izide.
Bloodline
# 26.08.2018 ob 08:32
Nevem zakaj si pol ne cup rabljenga cliota za jurja, kot jaz
firtoh
# 26.08.2018 ob 09:13
Nizozemski državljani(domorodci) po večini nimajo svojih avtomobilov,ker je predrago.Za dopust, vzamejo avto v najem.V zgornji Savinjski dolini je en kamp,kjer so poleti sami Nizozemci.Vsak drug ima sposojen avto ali avtodom
severnik
# 26.08.2018 ob 08:43
Težava je, da ni mogoče preprosto nadomestiti prodaje avtomobile s prihodki iz storitve mobilnost.

v naslednjem desetletju eno samo vozilo za izmenjavo avtomobilov nadomestilo vsaj tri zasebne avtomobile.


Torej bo samo še težje. Najbrž najem ne bo tako zelo poceni in se bo letni strošek posameznika približal strošku lastništva vozila.
mare008
# 26.08.2018 ob 08:22
Zelo dobra izbira, tudi jaz bi to koristil. Mislim pa, da to pri nas ne bo zazivelo, ker nimamo mest...
olimpija80
# 26.08.2018 ob 09:59
Tako je v mestu je ok. Rešitev. Ps še vseeno potrebuješ lastniški avto. Ljudje danes migrirajo kot še nikoli. Vsak vikend se gre kam na izlet. Včasih čez teden po opravkih. Ni vse črno - belo, kot je predstavljeno v prispevku.
Kobilica-poet
# 26.08.2018 ob 09:19
..karavan Audi A4 .........40.000€..... za po mestu 20 minut....

ta je pa debela..........moraš bit pa jedrski fizik, da ugotoviš da je tak avtomobil zelooo drag....,

avtomobilska industrija v bistvu nateguje ljudi, ker kupujejo avtomobile, ki presegajo njihove potrebe in proračune....to je edini primer...

..jaz recimo komfortno shajam s na novo kupljenim rabljenim Cliom za 9.500 € s porabo 4,7 dizla na 100 km.................... 150 km na dan............35.000 km na leto.....
borut-blas
# 26.08.2018 ob 08:23
kaj jaz vse ne prevažam v svojem avtomobilu !! zdaj pa naj bi ga ves čas čistil ???
ne bo šlo ...
Mike1825
# 26.08.2018 ob 11:00
Papir vse prenese, praksa pa potem pokaže realno stanje...
Flegica
# 26.08.2018 ob 10:10
V mestu kot je Berlin ne rabiš avto in pika-s takim javni transportom kot ga imajo oni plus kolesarskimi potmi ima samo bebo avto! Al pa nekdo ki ima preveč denarja. Pri nas pa je v resnici javni transport v mestih in podeželju katastrofa-zato dokler se državni veleumi ne spametunejo mar vrjetno ne bo nikoli ne obstaja alternativna avtu. Pomoje pri nas bo prej javni privatni prevo v obliki kombijev kot pa resna alternativa avtu
severnik
# 26.08.2018 ob 09:28
..karavan Audi A4 .........40.000€..... za po mestu 20 minut....

ta je pa debela..........moraš bit pa jedrski fizik, da ugotoviš da je tak avtomobil zelooo drag....,

avtomobilska industrija v bistvu nateguje ljudi, ker kupujejo avtomobile, ki presegajo njihove potrebe in proračune....to je edini primer...


Ja in??? Ne smeš sodit po svoji denarnici.

Če imaš, si pač kupiš. V novem audiju se pač boljše in lepše pelješ kot v 10 let starem golfu.

Sploh naj vsak naredi tako kot njemu najbolj ustreza. Še dobro, da je toliko izbire.

Za moje delo bi težko uporabljal car sharing.
Binder Dandet
# 26.08.2018 ob 09:26
@Ramus:
Vsi ti so se pripeljali do parkinga z lastnim avtom. Sicer pa nekaj voznikov ni nic v celotni masi 100.000 dnevnih migrantov v ljubljano recimo.
nepremagljivi
# 26.08.2018 ob 10:22
Tole skupno lastništvo močno spominja na samoupravljanje in družbeno lastnino.

Težava vseh teh sistemov je, kako zagotoviti vozila v špici povpraševanja. To je zjutraj, popoldne, ko je treba otroke peljati po dodatnih dejavnostih, šoping centri in pa seveda vikendi.

Že dandanes za vikend skoraj ne moreš dobiti kombija za prevoz, ker je vse bookirano.

Če bodo ponudniki povečali floto vozil, potem bo nujno padla njena utiliziranost, s tem pa se bodo povečali stroški na enoto in povzročili višjo ceno najema.

Bistvo avtomobila ni samo v tem, da se pelješ iz točke A v B. Bstvo vozila je tudi, da ti omogoča svobodo odločitve, da se odpelješ do točke, ki jo izbereš in to takrat, ko se odločiš.

Tega ne omogoča novena druga možnost transporta.
josemourinho
# 26.08.2018 ob 08:53
Avto je moj in avto bo moj z njim se ne bo vozu noben drug
osservatore
# 26.08.2018 ob 09:20
Kljub temu pa interne ocene BMW-ja kažejo, da bo v naslednjem desetletju eno samo vozilo za izmenjavo avtomobilov nadomestilo vsaj tri zasebne avtomobile.

Če odmislimo logistične težave, ki jih prinaša nelastništvo avtomobila naj bi se avtomobilska industrija skrčila na 1/3 sedanje proizvodnje. To pomeni, da bo kar veliko število ljudi iskalo novo zaposltev in cena avtomobilov in vzdrževanja bo znatno višja.
MarkoKj
# 26.08.2018 ob 09:13
Ne vem, ne vem.... Število uporabnikov upada, torej parkrat probaš, potem pa vidiš, da to ni to.
https://www.thelocal.fr/20180619/whats-gone-wrong-with-the-much-lauded-paris-car-sharing-scheme
kovalenkov
# 26.08.2018 ob 13:37
Mene samo zanima koliko vam Avantcar plačuje za brezplačno reklamo?
Ideja deljenih vozil v času individualizma pač ne more piti vode. In je tudi ne. Zato pa je tu en kup člankov, ki nas prepričujejo v nasprotno.
josemourinho
# 26.08.2018 ob 13:14
Živim na vasi v hiši v miru in tišini. Ni denarja da grem v mesto pa so lahko nepremičnine zastonj
g1n3k
# 26.08.2018 ob 11:43
Avto je na nek način statut svobode, z njim si osebno precej bolj mobilen in neodvisen od ostalih. Dasiravno bi bil v mestu nepotreben, rabiš ga takoj ko hočeš kam hitro prit izven mesta. In jaz sem bom vozil s svojim vse dokler si bom lahko privoščil.
Bondjanez
# 26.08.2018 ob 10:26
Ramus
Skupne voznje v sluzbo so cisto matematicna zadeva. Nobene ekologije. Eden pelje ,štirje vlecejo nadomestilo za prevoz. Potem pa kolobarijo. Pametno z vseh vidikov.
Drugace je pa Slovenija prevec razseljena za to. Vsi bi potrebovali vozilo ob istem casu. Ne bo slo, ker nikoli ne bos siguren,da bos avto dobil. Lahko bi pa sherala javna uprava tako,da avto ni vezan na voznika.
vrtojb56
# 26.08.2018 ob 09:19
Nehajte s tem, to so bedarije. Ni nobene, ampak nobene šanse, da to uspe, razen pod prisilo. In to mam občutek, da se bo zgodilo. Ker ta zelena blaznost se očitno še nekaj časa ne bo nehala. Upam da se ljudje uprejo in ne dajo svojega prostega časa za te blaznosti.
torek1
# 26.08.2018 ob 18:15
Ta stvar bo resnično delovala v velikem obsegu in izven velikih mest šele, ko bodo avto resnično samovozeči. Takrat boš avto poklical, da te pelje in ga potem poslal parkirat nevemkam. Do takrat pa v tem deljenju ne vidim velikega napredka. Gre zgolj za obliko rent a car-ja. Avto rabi enak parkirni prostor ne glede na to kdo je njegov lastnik.
fritaja
# 26.08.2018 ob 12:53
Car sharing je načeloma dobra ideja, vendar trenutni poslovni model, kot ga ima Avavt2GO zame žal ne pride v poštev. Mene namreč lastni avto stane 20c/km brez goriva. Kupil sem novega, zdaj je star 11 let in bo ta strošek v bodoče padal, če ne bo kašnih večjih stroškov popravil.
vzdev
# 26.08.2018 ob 11:00
Debely, zakaj? Imej carshering, če ti paše. Jaz ga vsekakor ne bom imel. Pa tudi če vozim 20- 30 let star avto. Večina tako dela z avtom kot svinja z mahom. Pa tako počne z lastnim avtom, ki si ga kupi, kaj bo šele z najetim.

Rajši imam svoj avto, ki je lepo urejen.
Ramus
# 26.08.2018 ob 09:22
"Na šiht ob 8 zjutraj ne bodo mogli vsi 3 naenkrat"

Treba se je samo ustaviti na večjih križiščih ob avtocesti na Gorenjskem, Štajerskem,.... pa lahko vidiš na desetine avtomobilom parkiranih ob avtocesti,.... lastniki namreč sedijo v drugem avtu skupaj z še drugimi lastniki in se vsi vozijo v enem avtomobilu proti Ljubljani.
gicek007
# 26.08.2018 ob 10:05
Habha ha ha ha. LoL
To jenpodobnonizjavi da na svetu se potrebuje samo 50 računalnikov.
Tomazzzinho
# 27.08.2018 ob 07:19
Prav rad bi videl junaka, ki bo kupil nov mercedes, al pa volkswagen in ga potem delil z drugimi. Malo morgen. Tile blazno blazni analitiki (podobno kot komunisti) pozabljajo, da človek ni robot. Kupuje stvari iz zadovoljstva ne iz potrebe.
mali_piscek
# 26.08.2018 ob 13:52
Z delitvijo avtomobilov se ne bo nič prišparalo.

Zakaj ne? Ker bodo avti in njihovo vzdrževanje pa dražje.

Enako kot se ne prišpara, če varčuješ z električno energijo. Manj kot porabimo, višja je cena na enoto.
Rtvrtv
# 26.08.2018 ob 12:23
Ljudstvu delitev avtomobilov.
Eliti flote helikopterjev.
Binder Dandet
# 26.08.2018 ob 10:27
@pjandura:
Strinjamo se, da car sharing lahko deluje le v velikih mestih. Ampak tam obicajno imajo tudi odlicen javni promet, kot navajas. Zakaj bi sploh uporabljal avto in izgubljal cas na cesti?Si predstavljam, da samo kadar bi moral kaj vecjega kam peljati ali ce bi sel na druzinski izlet. Vse ostalo pa javni prevoz pokrije.
Binder Dandet
# 26.08.2018 ob 10:17
@Ramus:
Skupna voznja v sluzbo ni to, kar clanek omenja. Clanek govori o tem, da vsak se vedno sam uporablja avto. Le lastnik ni, apak si ga izposoja, oga potrebuje. Skupna voznja ta koncept spodjeda.
imker
# 26.08.2018 ob 09:57
slika 3, original Berlinčan
pjandura
# 26.08.2018 ob 09:55
V velikemu mestu praktično ne rabiš avta. V naših rovtah pa bo kar lepo po starem še dolgo. Pa avto je tudi za marsikaterega več kot zadeva, ki te pripelje od A do B... ga je lepo vozit okrog tudi za brezveze in čistit in ujčkat itd.
izo
# 26.08.2018 ob 09:32
avtomobilska industrija v bistvu nateguje ljudi, ker kupujejo avtomobile, ki presegajo njihove potrebe in proračune....to je edini primer...


aha, zdej so proizvjalci avtomobilov krivi, da ne uporabiš možganov pri nakupu? in ker se proizvajalci drugih zadev pri reklamiranju bolj življenjki, lol, ko vam produkt praktično že v sanjah rinejo v glavo (če mi ne rvjamete, se lahko pozanimate).

Nizozemski državljani(domorodci) po večini nimajo svojih avtomobilov,ker je predrago.Za dopust, vzamejo avto v najem.V zgornji Savinjski dolini je en kamp,kjer so poleti sami Nizozemci.Vsak drug ima sposojen avto ali avtodom

nizozemci nisi slovenci, čeprav to rentanjo ne drži najbolj, za avtodom pa moreš biti res bedak, da ga lastiš z enkrat na leto se odpeljat z njim na dalmacijo. tudi na nizozmeksme prodaja avtombilov reste, če se ne motim. lahko pa iz prve roke vpršama niziozemca, če hočete.
Binder Dandet
# 27.08.2018 ob 09:36
@threepointer:
V takšni kombinaciji bi lahko imelo smisel. Upokojenec ob 8 zjutraj na tržnico. Brezposelni ob 10 na razgovor. Študent ob 12 na zajtrk.:)
Binder Dandet
# 27.08.2018 ob 07:44
"Pes do Kina Siska na kavo, potem pa ob sobotah v mesto ali btc ali Mercator center ali Rudnik. Tam avto oddam in ga spet vzamem. Stvar 30 sekund."

Če imaš 30 sekund od doma do avta, potem to zna biti smiselna varjanta.:)
Tomazzzinho
# 27.08.2018 ob 07:27
Men se tud zdi fino, da bi med pred hišo čakal avto samo kadar ga potrebujem. Ja, samo kolk avtomobilov pa mora biti vedno na razpolago, da jaz svojega vedno dobim? Nekje pa moram biti ob točno določenem času. Pa počitnice. Pol Slovenije ima ob istem času počitnice. Če bo avto na razpolago boš šel, če ne, pa ne? Ne me hecat.
fritaja
# 26.08.2018 ob 16:19
@ElTorro
Jaz delam 10k na leto za izlete, dnevno ne rabim avta. In nisem čustveno navezan na lastnino. Torej sem prava tržna niša.za car sharing, a dokler ne bo cena dosegla 20c/km, ne vidim smisla.
kingeston
# 26.08.2018 ob 12:22
deljenje avtomobila...

ali je to še ena komunistično-korporacijska zarota, pri katerem stvarem ne bomo več lastniki ampak samo najemniki in bodo korporacije lastnice vsega...

ali pa je to odgovor na lastništvo zadeve, ki je zaradi prevelikega števila zmanjšala mobilnost in povečala stroške povprečnemu človeku preko pametne mere, ampak z deljenjem še zagotavlja določeno mero svobode in zasebnosti...

odgovor bomo dobili s časom, imho
dobertek
# 26.08.2018 ob 11:04
@Ramus ... pa ti ves kaj bi se zgodilo ce bi bencn bil 5€/L ? Takrat bi bil problem kako pripeljati ljudi sem in tja naanjsi problem
josh k.
# 26.08.2018 ob 10:21
"Resnično sem zadovoljen. Lastništvo avtomobila je ob vseh alternativah v prevozu, ki so nam na izbiro danes, postalo predrago."

Predrago ? Mislim, da je s polno ritjo lahko pametovat.
xskip
# 26.08.2018 ob 09:46
car-sharing v LJ je super. zelo zadovoljen.
HOR
# 27.08.2018 ob 11:52
@Binder Dandet
# 27.08.2018 ob 09:36
@threepointer:
"...V takšni kombinaciji bi lahko imelo smisel. Upokojenec ob 8 zjutraj na tržnico. Brezposelni ob 10 na razgovor. Študent ob 12 na zajtrk.:)...!

...
Pa vseeno nima smisla, ker je javni prevoz cenejši in bolj eko, vsi našteti pa imajo čas za večinoma počasnejši javni prevoz
fiston
# 27.08.2018 ob 02:41
@fritaja Zakaj pa potem pri vas na kmetih, kjer je kvaliteta življenja višja, traktor sharing ne zaživi?

E sem jaz tudi hotel to napisati, zakaj to ne deluje. Pa pri nas bi moralo še prej, ker so bolj majhna zemljišča. No ampak se spomnim še v komunizmu, so imeli kmetijo, pa 3 traktorje doma, pa še v službo hodili. No takemu ki ima 3 ni treba deliti. One majhne pa težko najdeš na kupu. Potem je pa še problem, ko napovejo kako vreme, pa takrat bi potem vsi oni traktor rabili.

Sem se spomnil boljšo stvar v zvezi s tem kam meriš. Recimo tukaj je dosti blokov, pa samo 2. nadstropja (sicer nadstropja nimajo veze, ker ni razlike z ostalimi kjer so 4 nadstropja). No pa sta tukaj dva odseka, če hočeš so tudi trije, samo v trejem so 4. nadstropja, pa v vsakem po dva bloka.
No ne bi bil problem ena kosilnica za dva bloka, ali za 4 ali za 6. Tukaj se lažje vprašaš, zakaj kosilnica sharing ne zaživi. Kosiš kaj vem kolikokrat recimo 5 krat na leto, to je največ 30 košenj, pa ni problem. Recimo če enkrat na mesec, bi kosilnica za 4 bloke še vedno delala samo enkrat na teden. Pa tukaj tudi nima veze ali kosiš en teden prej ali kasneje. V bistvu bi za 4 bloke lahko lepo urnik naredil, da jo ima vsak blok 1 teden na voljo.
Ampak ne, vsak blok ima svojo kosilnico.
Kazalo