Audi e-tron je po jaguarju i-paceu in mercedesu EQC že tretji premijski električni SUV letošnjega leta. Foto: MMC RTV SLO
Audi e-tron je po jaguarju i-paceu in mercedesu EQC že tretji premijski električni SUV letošnjega leta. Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO
E-tron je Audijev prvi velikoserijski električni model, ki mu bodo sledili številni drugi. Foto: MMC RTV SLO

Tradicionalne avtomobilske znamke niso orale ledine na področju modernih električnih pogonov v vozilih. To priznavajo tudi same. A glede na dogajanje na avtomobilskem trgu v zadnjega pol leta je jasno, kaj nam avtomobilski proizvajalci pripravljajo. Kar trije premijski proizvajalci vozil, Jaguar, Mercedes-Benz in Audi, so predstavili svojega prvega povsem električnega športnega terenca.

Toda med seboj se precej razlikujejo. Mercedes pri promociji svojega električnega vozila stavi na celoten mobilnostni paket, ki ga bo ponujal. Audi pa stavi na svoje temelje, prednost je v tehniki. Na predstavitvi v San Francisu so nam v živo pokazali, da bodo prednost v tehniki postavili na najvišjo možno raven.

Z zaupanjem se ne gre igrati
"Nismo prvi." To so v San Franciscu pri Audju zelo jasno priznali. A svoje delo so naredili tako temeljito kot vedno doslej. Z zamenjavo energenta se ni smelo spremeniti prav nič. Audijevo sporočilo je torej popolnoma odkrito. Vrhunske tehnologije navajeni zvesti kupci lahko enako tehnološko raven iz Ingolstadta pričakujejo tudi v električni dobi. Z zaupanjem v blagovno znamko se pač ne gre igrati.

Začasni predsednik Audijeve uprave Abraham Scott je ob razkritju električnega SUV-vozila dejal: "Izjemen dosežek je, ko ujamete strelo v steklenico. Naši oblikovalci, inženirji, prodajalci in kupci so s skupnimi močmi ustvarili nekaj posebnega.“

A čeprav bi glede na glasno tehnoglasbo na sami premieri lahko celo tako sklepali, pa Scott z ujeto strelo ni imel v mislih festivala elektronskoeksperimentalne glasbe ob enem izmed kalifornijskih jezer. Nanašal se je izključno na nove tehnološke rešitve. In tudi glavni oblikovalec Mark Lichte ni izgubljal besed o samih linijah avtomobila. V tem pogledu je izpostavil samo dejstvo, da je tokrat še posebej veliko črt in ploskev zaupal svojim kalifornijskim oblikovalcem v Malibuju.

Skoraj neslišen
Pri oblikovanju so bile bistvene tiste oblikovalske rešitve, ki so neposredno povezane s tehnologijo in vplivajo na samo vožnjo. Avto ima koeficient zračnega upora komaj 0,28. Izjemno.

"Ta avtomobil je aerodinamično dovršen. To je pomembno, ker se tako poveča doseg. Še pomembnejše pa je, da ne slišimo več hrupa motorja. Zato smo občutljivi na vse zvoke vetra. Aerodinamičen avto je pri veliki hitrosti skoraj neslišen. To je popolnoma nova izkušnja vožnje,“ trdi Lichte.

Ena od novih aerodinamičnih rešitev e-trona so na primer zunanja ogledala oziroma kamere, kajti e-tron je prvi audi, ki dogajanje za vozilom vozniku projicira na digitalen način. E-tron je sicer zasnovan tako, da ima v dnu paket 36 baterijskih modulov, skupne mase 699 kilogramov in zmogljivosti za okoli 400 kilometrov poti z enim polnjenjem. Več ali manj pa je doseg pri e-tronu še posebej močno odvisen od voznika. Treba je izpostaviti nadpovprečno rekuperacijo energije pri zaviranju in spustih. Voznik lahko to uravnava tudi tako, kot smo vam na primeru nissana leafa predstavili v praksi, zgolj z desno stopalko. V praksi naj bi zmogel med vožnjo kar do 30 odstotkov energije pridobiti ob pomoči zaviranja in jadranja. In ko zmanjka zaloge elektrike, kako hitro lahko e-trona napolnimo?

Na hitrih 120 kWh polnilnicah je sposoben baterijo do 80 odstotkov napolniti v pol ure. V domači garaži, na klasični vtičnici, polnjenje traja več kot osem ur.

Quattro ne bo umrl
Seveda bi bil lahko e-tron na električni pogon oblikovan tudi drugače. Nos vozila bi bil lahko tudi krajši, in predvidevamo, da bi lahko pod motornim pokrovom našli prostor še za večje odlagališče. Audijevci so se izjemno potrudili, da bi bilo prav vse točno tako, kot so kupci navajeni pri vozilih z motorji na notranje zgorevanje, in to tisti najbolj množični lastniki modela Q5. Svetovnoi najbolj množično prodajanega in optimalnega Audija. To pomeni, da e-tron omogoča tudi tisto, kar je Audijeva značilnost že vse od začetka osemdesetih let prejšnjega stoletja. Quattro. V e-tronu je ta slavni štirikolesni pogon zasnovan nekoliko drugače. A Nemci trdijo, da bo omogočal enako suverenost v vožnji.

Za pogon Audijevega električnega športnega terenca skrbita dva elektromotorja, vsak je umeščen na eno os. Skupaj zmoreta proizvesti 300 kilovatov moči in 660 Nm navora, inženirji pa so mu dodali še funkcijo, s katero lahko za kratek čas še dodatno poveča največjo moč. To zadostuje za pospešek do stotice v 5,7 sekunde ter elektronsko omejeno končno hitrost 200 kilometrov na uro.

Sicer pa se ravno pri vozniških lastnostih najbolj kaže razlika med e-tronom in nedavno predstavljeni električnim mercedesom. Če se lahko malo poigramo z besedami, lahko rečemo, da kolegi iz Stuttgarta poudarjajo še zlasti novodobno mobilnost. V Ingolstadtu pa e-trona kažejo predvsem kot novodobni avto.

Ekipa Avtomobilnosti je bila na svetovni premieri prvega Audijevega električnega športnega terenca.