Pripomoček H-CEX delavcem pomaga predvsem pri opravilih, kjer je treba velikokrat počepniti. Foto: Hyundai
Pripomoček H-CEX delavcem pomaga predvsem pri opravilih, kjer je treba velikokrat počepniti. Foto: Hyundai
Honda je na področju robotske tehnologije veliko izkušenj pridobila pri razvoju humanoidnega robotka Asima. Foto: Honda
Fordovi delavci si pomagajo z robotskim oblačilom EksoVest. Foto: Ford

Različne avtomobilske znamke v proizvodnjo uvajajo humanoidne robote, ki delavce neposredno podpirajo pri njihovem delu.
V razvoj robotov za pomoč delavcem v industriji veliko vlagata Hyundai in Kia, ki sta v zadnjem času razvila dve vrsti robotov, ki jih delavci lahko uporabijo kot pomožno oblačilo. Prvi robot z oznako H-CEX (Hyundai Chairless Exoskeleton) je naprava za varovanje kolenskih sklepov, ki delavcu pomaga pri delih, pri katerih je potreben čepeč položaj. Robot tehta le dober poldrugi kilogram, a je kljub temu dovolj trden, da lahko zdrži težo do 150 kilogramov in delavcu precej razbremeni mišice in sklepe v predelu nog. Na delavčevo telo se ga sicer pritrdi in nastavi s pomočjo pasov za pritrditev na pas, stegna in kolena. Drugi pripomoček se imenuje H-VEX (Hyundai Vest Skeleton), namenjen pa je predvsem zmanjšanju obremenitve delavčevega vratu in hrbtenice, saj mu tedaj, ko ta opravlja dela, med katerimi mora roke držati nad glavo, pomaga s silo 60 kilogramov.

Robot kot oblačilo
A roboti, ki jih uporabnik obleče kot dodatno oblačilo, niso uporabni le v industriji, ampak tudi v drugih aplikacijah. Hyundai je na sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu lani spomladi denimo predstavil napravo H-MEX (Hyundai Medical Skeleton), ki lahko paraplegikom in ostarelim pomaga pri hoji po ravnem in celo po stopnicah. Druga je naprava HUMA (Hyundai Universal Medical Assist), ki si jo uporabnik pritrdi na pas in noge, namenjena pa je tudi, da mu okrepi mišice ter mu omogoči tek s hitrostjo do 12 kilometrov na uro.

Na področju razvoja robotov za pomoč ljudem z okvarjenim gibalnim sistemom je sicer precej napredovala tudi Toyota, ki je razvila robot Welwalk, ki pri rehabilitaciji pomaga predvsem bolnikom s paralizo nog zaradi kapi ali drugih vzrokov. Podoben sistem z imenom Honda Walking Assist je razvila tudi Honda, ki je pri tem izhajala iz izkušenj v razvoju tehnologije humanoidnih robotov, ki so jo demonstrirali s pomočjo letos upokojenega robotka Asima. Pomočnika Honda Walkig Assist je sicer mogoče uporabiti tudi v vsakdanjih dejavnostih, kot je hoja na daljše razdalje in potreba po dolgem stanju, prav tako pa je uporabna tudi v industriji.

Ne le v Aziji
Po robotih za pomoč delavcem v industrijski proizvodnji sicer ne posegajo le azijski proizvajalci avtomobilov, ampak tudi druga podjetja. Ford je tako za pomoč delavcem naročil 75 robotskih oblačil EksoVest, ki mu jih je dobavilo podjetje Ekso Bionics, namenjeni pa so predvsem pomoči pri dvigovanju težkih predmetov, ki lahko sicer povzročijo hude poškodbe.

To je sicer le nekaj primerov, a jasno je, da lahko roboti, ki jih delavci namestijo na svoje telo, precej pripomorejo k izboljšanju njihovih zmogljivosti, predvsem pa k zmanjšanju dolgotrajnih obremenitev telesa in zmanjšanju nevarnosti delovnih poškodb.