Cena električnega Renaultovega zoeja bo po subvencioniranem programu 12.400 evrov. Foto: Renault
Cena električnega Renaultovega zoeja bo po subvencioniranem programu 12.400 evrov. Foto: Renault

Francoska vlada bo postopoma uskladila takse za avtomobile z dizelskimi in bencinskimi motorji ter spodbudila lastnike avtomobilov z dizelskim pogonom, da svoja vozila zamenjajo z električnimi modeli.
Že aprila bo vlada lastnikom starih dizelskih avtomobilov za menjavo za električni avtomobil dodala 10.000 evrov, je obljubila francoska ministrica za okolje Segolene Royal.
"S cest želimo spraviti dizelska vozila, ki so starejša od 13 let in nimajo filtrov za trde delce," pravi ministrica, ki pojasnjuje, da bodo za stare, "smrdljive" dizle v prihodnje zelo zaostrili pogoje za vožnjo.
Obetajo si skok v prodaji električnih vozil
Pri Renaultu so predlog pozdravili. "To bo pripomoglo k pospešitvi prodaje in zanimanja za električna vozila," je za Automotive News Europe povedal tiskovni predstavnik Renaulta.
10.000 evrov subvencij pomeni, da bo električni renault zoe, ki je z zunanjimi merami in notranjo prostornostjo primerljiv z renault cliom, namesto 22.400 evrov, stal 12.400 evrov. Cena najbolje prodajanega električnega vozila v Evropi nissana leafa bo z 18.090 evrov padla na 14.390 evrov.
To sta tudi dva najbolje prodajana električna modela v Franciji, kjer so lani prodali 5.970 modelov zoe in 1.604 modelov leaf.
V Franciji je kar 80 odstotkov vozil dizelskih
Izjava Royalove je nadaljevanje vladne napovedi iz decembra 2014, ko so napovedali, da bodo dvignili trošarine na dizelsko gorivo za dva centa na liter. To bi pomenilo, da bi se v državno blagajno na leto steklo dodatnih 807 milijonov evrov. Francoske trošarine so nižje za dizel, kot bencin, kar je bila dolga leta spodbuda za nakup dizelskih vozil.
Skupina PSA Citroën-Peugeot in Renault so v zadnjem času predstavili novo generacijo čistih dizelskih pogonskih motorjev, ki bistveno manj onesnažujejo okolje, kot stari dizelski avtomobili. Prav zato je Royalova previdna v izjavah in pravi: "Moramo biti realisti, saj naši proizvajalci množično proizvajajo dizelske avtomobile. V tej panogi je zaposlenih ogromno ljudi."
64 odstotkov vseh novih prodanih avtomobilov v Franciji lani poganja dizel, kar je nekaj manj kot pred leti, ko je bil vrh pri 73 odstotkih. Skupaj je kar 80 odstotkov francoskih vozil dizelskih. To je bistveno več kot v Nemčiji, kjer je lani delež novih prodanih dizelskih avtomobilov v primerjavi z letom 2013 padel s 50 na 47 odstotkov.