Delphi bo na poti od San Francisca do New Yorka testiral sisteme za samodejno vožnjo, zaviranje in speljevanje v gneči, samodejno menjavanje pasov na avtocesti in samodejno parkiranje v garažnih hišah in na parkiriščih. Foto: Audi
Delphi bo na poti od San Francisca do New Yorka testiral sisteme za samodejno vožnjo, zaviranje in speljevanje v gneči, samodejno menjavanje pasov na avtocesti in samodejno parkiranje v garažnih hišah in na parkiriščih. Foto: Audi

Največji svetovni dobavitelj avtomobilskih delov in varnostnih sistemov Ameriški Delphi Automotive namerava prikazati, kako velik napredek jim je uspel na področju samodejne vožnje avtomobilov. Podali se bodo na do zdaj najdaljšo vožnjo brez voznika v Severni Ameriki.
Posebej prirejeni audi SQ5 bo brez posredovanja voznika na poti "od obale do obale" prevozil pot, dolgo 5.366 kilometrov. Vozilo bo opremljeno z modernimi sistemi, kot so senzorji, kamere, radarji, lidar (ta oblikuje tridimenzionalni računalniški model okolice vozila in vzpostavi 360-stopinjski nadzor okoli vozila), kot tudi tehnologijo brezžične internetne povezave.
Test bo pokazal, kaj zmore tehnologija že danes
Pri Delphiju želijo s testom preizkusiti svoje tehnologije in varnostne sisteme, ki jih razvijajo skupaj s podjetji, kot je Mobileye, to je izraelski proizvajalec računalniške opreme za vozila in sistemov za izogibanje trkom, programsko opremo jim zagotavlja podjetje Ottomatika.
Delphi želi dokazati, da so pripravljeni v kratkem avtomobilskim proizvajalcem zagotoviti tehnologijo samodejne vožnje, saj jih veliko prihod samovozečih avtomobilov na ceste napoveduje do leta 2020. Delphijev testni avtomobil se bo na pot podal 22. marca iz San Francisca, pot pa bo predvidoma končal 3. aprila, ko svoja vrata novinarjem odpira avtomobilski salon v New Yorku.
Brez voznika še ne bo šlo
Jeff Owens, Delphijev šef za področje tehnologij, pravi, da bo treba z vozili s tehnologijo samodejne vožnje vseeno počakati na naslednje desetletje, pa čeprav bo tehnologija popolnoma nared že v naslednjih petih letih. "Naše stališče je, da bo voznik za volanom še dolgo. Predvsem zaradi varnosti v kritičnih položajih, ki jih sistemi za samodejno vožnjo ne bi mogli predvideti."
Med potjo od San Francisca do New Yorka bosta v samovozečem audiju vseskozi sedela dva Delphijeva inženirja, eden izmed njiju bo vseskozi sedel za volanom. Testirali bodo delovanje sistema Traffic jam assist, ki omogoča ohranjanje hitrosti in razdalje med drugimi udeleženci v prometu in ob morebitni prometni nesreči omogoči tudi, da se avtomobil pravočasno ustavi. V teste bodo vključili tudi sistem samodejne vožnje na avtocesti, ki je sposoben sam menjavati pasove, in samodejno parkiranje. Vse omenjene sisteme naj bi v serijskih vozilih predstavili v naslednjih dveh do treh letih.
Glen De Vos, šef Delphija za napredne produkte in inženiring, ocenjuje, da bi lahko sistem, ki bo omogočal popolnoma samodejno vožnjo, stal okoli 4.800 evrov.