Audi Q7 e-tron poleg vrhunskega prestiža ponuja tudi napredno pogonsko tehnologijo v podobi hibridnega motornega sklopa in štirikolesnega pogona. Foto: Audi
Audi Q7 e-tron poleg vrhunskega prestiža ponuja tudi napredno pogonsko tehnologijo v podobi hibridnega motornega sklopa in štirikolesnega pogona. Foto: Audi
Audi Q7 e-tron
Dizelski 3,0-litrski šestvaljnik in elektromotor poganjata vsa štiri kolesa. Foto: Audi

Največji Audijev športni terenec se ponaša s pogonskim sklopom, ki ima sistemsko moč 275 kilovatov (373 KM) in 700 Nm navora. Sestavljata ga dizelski 3,0-litrski šestvaljnik V6 z močjo 190 kilovatov (258 KM) in navorom 600 Nm ter elektromotor z močjo 94 kilovatov in navorom 350 Nm. Za prenos njune moči skrbi 8-stopenjski samodejni menjalnik tiptronic. Od 0 do 100 km/h pospeši v 6,2 sekunde, pa vse tja do najvišje hitrosti 230 kilometrov na uro.

Samodejno uravnavanje energetske varčnosti
Priključni hibrid, ki ga je mogoče polniti iz gospodinjskega omrežja, ima vgrajeno litij-ionsko baterijo sestavljeno iz 168 celic, ki so tekočinsko hlajene. Kapaciteta 17,3 kWh pa naj bi zadostovala za doseg 56 kilometrov samo z električnim pogonom.

Možni skupni doseg z dizelskim pogonom pa naj bi bil po zagotovilih Audijevih predstavnikov tudi do 1.320 kilometrov. Po kriterijih novega evropskega voznega cikla naj bi bila povprečna poraba goriva 1,8 litra na sto prevoženih kilometrov, na vsak prevožen kilometer pa naj bi v povprečju prestižni športnik izpuhal le 48 gramov ogljikovega dioksida.

Delovanje hibridnega sklopa nadzoruje elektronika in vozniku ni treba posegati v njeno delo, sistem pa omogoča tudi individualne posege, na primer polnjenje akumulatorskega sklopa med vožnjo in hranjenje energije za vožnjo le z električnim pogonom na točno določenih odsekih poti, v mestu ali dovozu do doma.

Pri Audiju med vrsto tehnološko naprednih sistemov izpostavljajo novost, posebno upravljanje »odvečne« toplote s toplotno črpalko. Toploto delovanja električnih pogonskih komponent sistem namreč izkoristi za ogrevanje potniške kabine vozila.

Za optimalno izkoriščanje pogonske energije oziroma goriva pa lahko poskrbi asistenčni sistem, ki z natančnimi podatki o predvideni poti, s pomočjo navigacije, slike kamere in informacij aktivnega radarskega tempomata, ustvari podrobno sliko poti in vozniku svetuje kako naj vozi, kdaj pospešuje in kdaj zavira.

Napredni sistemi za varnost in udobje
Podvozje vozila je prilagojeno tako uporabi na avtocestah, kot tudi terenu, poleg številnih serijsko vgrajenih komponent, pa pri Audiju kupcem ponujajo tudi možnost izbire zračnega vzmetenja, ki ga je mogoče prilagoditi posameznim voznim situacijam. Sedem prednastavljenih profilov vožnje sistema Audi drive select pa poleg vzmetenja prilagodi tudi krmiljenje motorja, zvok, delovanje menjalnika, servopodporo, nastavitve aktivnega tempomata, delovanje matričnih LED-žarometov, osvetlitev notranjosti …

Raven udobja je tako mogoče prilagoditi trenutnim zahtevam in počutju voznika in sopotnikov, za višjo raven udobja pa skrbi še ena tehnološka novost, aktivno vpetje motorja. Elektromagnetne tuljave za vzbujanje nihanj, namreč ustvarijo fazni zamik protinihanj in skoraj povsem odpravijo vibracije motorja, ki bi se prenesle v potniško kabino.

Za izdatno serijsko opremljenega prestižnega novinca v Audijevi ponudbi na slovenskem trgu, bodo morali kupci odšteti 87.600 evrov.