Emovu je mogoče dodatno vgraditi v avtomobil. S pomočjo kamere, grafične obdelave in sistema globokega učenja lahko ugotovi, ali je voznik jezen, žalosten, srečen, presenečen, ga je strah, izraža odpor ali pa ne izraža nikakršnih čustev. Foto: Eyeris
Emovu je mogoče dodatno vgraditi v avtomobil. S pomočjo kamere, grafične obdelave in sistema globokega učenja lahko ugotovi, ali je voznik jezen, žalosten, srečen, presenečen, ga je strah, izraža odpor ali pa ne izraža nikakršnih čustev. Foto: Eyeris

Na razvojni konferenci ameriškega podjetja Nvidia je visokotehnološko podjetje Eyeris prikazalo, kako lahko njihov monitor, nameščen v vozilu, zazna obrazno mimiko in voznikova čustva ter kako se lahko na to odzove vozilo.
Ali ste vedeli, da potniki v vozilu vedno, ko je treba v sili pritisniti na zavoro, z obrazno mimiko izražajo strah? Pri podjetju Eyeris so se posvetili raziskavam in razvoju sistema, ki bo prepoznal mimiko obraza in vedel, kaj človek v nekem trenutku čuti. Človekove občutke zaznava vozniški sistem Emovu (DMS).
Sistem je sestavljen iz kombinacije kamer, grafičnega procesa in globokega učenja (nabor tehnik strojnega učenja). Emovu analizira človeka v vozilu, zaznava obrazno mimiko ter loči med sedmimi različnimi čustvenimi stanji človeka.
Na podlagi fotografije prepozna čustveno stanje
Modar JR Alaoui, Šef Eyerisa, je demonstriral delovanje tehnologije in njen vpliv na varnost pro vožnji. Pri podjetju so uporabili način globokega učenja, ki strojem omogoča izkoristek njihove računske moči za prepoznavanje obrazne mimike in strojno prevajanje v realnem času. Sistem ima shranjenih 1,25 milijona fotografij in videoposnetkov ljudi različnih ras in starosti, v različnih čustvenih stanjih. S pomočjo sistema globokega učenja lahko v realnem času primerja shranjeno fotografijo z obrazno mimiko voznika in zelo natančno prepozna, v kakšnem čustvenem stanju je.
Sistemi za prepoznavanje čustvenega stanja voznika obstajajo v vozilih že danes, vendar pa na splošno zaznavajo le nepozornost in utrujenost voznika. Prepoznavanje voznikovih čustev je pomembno predvsem zaradi tega, ker različne raziskave kažejo, da se kar 80 odstotkov nesreč zgodi zaradi voznikove nepozornosti ali jeze. Alaoui je dejal, da bi lahko njihov sistem uporabljali v povezavi s sistemi za opozarjanje na možnost trka in sistemi za samodejno zaviranje, pa tudi v povezavi z zategovalniki varnostnih pasov. V prihodnosti bi lahko vozila, ki bi imela vgrajen sistem avtonomne vožnje, preprosto prevzela nadzor nad vozilom, če bi tehnologija zaznala, da voznik ni v primernem čustvenem stanju za upravljanje vozila.