Avtomobilnost

Poudarki

  • Zaradi krožišč pol manj prometnih nesreč
  • Krožišča so strah starejših
  • Opazovanje, vključevanje in napačna smer vožnje glavne tri težave
  • Nove različice krožnih križišč
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 13 glasov Ocenite to novico!
false
Policisti pojasnjujejo, da imajo s krožišči največ težav začetniki in starejši vozniki. Foto: Goran Rovan
false
Pri starejših gre preprosto za to, da tega niso vajeni. Promet mora potekati tekoče, vozniki pa morajo biti ves čas pozorni, gre za večjo raven interakcije. Foto: Goran Rovan
Prenovljeno krožišče v Dobrovem z oljko v sredini. Foto: Katja Munih
Krožišča so v Sloveniji precej nova pridobitev - krožna križišča so se pri nas začela leta 1990 v Velenju. Foto: Radio Koper
false
V krožišču ne ustavljamo in ne vozimo vzvratno. Foto: BoBo
false
Pri uvozu v krožišče in izvozu moramo dati prednost pešcem in kolesarjem. Obvezna je uporaba desnih smernih utripalk, kadar želimo zapustiti krožno križišče. Foto: Goran Rovan
false
Če je v klasičnem križišču kar 32 kritičnih točk, pri katerih lahko pride do stika med udeleženci, jih je v enojnem krožišču le osem. Foto: Goran Rovan

Dodaj v

Avtomobilnost: Trije najpogostejši zapleti v krožnih križiščih

Prometna etika
11. avgust 2017 ob 06:21
Ljubljana - MMC RTV SLO

Krožna križišča so v promet prinesla revolucijo. Izboljšala so pretočnost, a kot opažamo vsakodnevno, vožnja po njih ni tako preprosta. Opozarjamo na tri glavne zaplete, ki nastajajo pri vožnji v krožnih križiščih.

Promet je živa stvar, ki se mora odvijati po določenih zakonih in redu, sicer lahko hitro izbruhne nesporazum. Kjer se srečata dve vozili, lahko nastane konfliktna situacija. Nekoč so zadeve reševali z mahanjem rok oziroma policistom sredi križišča, sledili so takšni in drugačni semaforji.

In prišla so krožišča. Iznajdba, ki je v varnosti in pretočnosti prometa naredila ogromen korak naprej. Krožišča pozitivno vplivajo na zmanjševanje hrupa in škodljivih izpustov v ozračje.

Krožna križišča zmanjšala število prometnih nesreč
Uspešnost uvedbe krožnih križišč v Sloveniji je očitna, saj se je v križiščih, ki so jih preuredili v krožišča, število prometnih nesreč zmanjšalo celo za 50 odstotkov, število poškodovanih pa za 75 odstotkov.

A vožnja po njih očitno ni tako preprosta. Vozniki se v cestnem prometu srečujejo s krožnimi križišči z enim ali več prometnimi pasovi. Vse pogostejša pa so krožna križišča z ločenimi prometnimi pasovi, tako imenovana turbokrožišča.

"Krožna križišča so izredno dinamična, promet po njih teče hitro in začetniku, ki še ni vešč vseh interakcij med vozniki, se rado zgodi, da se v določeni situaciji zaplete,“ pravi predsednik Združenja šol vožnje Slovenije Martin Miklavc.

Kako se pravilno vključiti v krožno križišče
Boštjan Smolej
iz sektorja prometne policije pojasnjuje, da mora voznik vedeti, kam mora iti, in mora se pravilno razvrstiti pred vstopom v krožno križišče, pri tem pa mora biti pozoren na pešce in kolesarje, ki imajo prednost. Po potrebi mora ustaviti, nadaljevati vožnjo in ustaviti na točki preglednosti. Mimo mora pustiti vozila, ki imajo prednost v krožnem križišču, in šele nato zapeljati na prometni pas.

"Če je več prometnih pasov, mora zapeljati na levi, notranji prometni pas in nadaljevati vožnjo, razen če se želi izključiti na prvem izvozu,“ pravila vključevanja v krožno križišče in zapuščanje le-tega obrazloži policist.

Začetniki v šolah vožnje imajo s tem nemalo težav, saj so prve lekcije usmerjene predvsem v pogled na desno, kjer so postavljeni prometni znaki.

"Šele pozneje, ko je voznik že izkušen, pride do tega, da se zave nevarnosti, ki mu preti z leve strani, in v takih primerih včasih pozabi na signalizacijo in prometne znake in označbe. Včasih se preprosto ljudje v takih situacijah izgubijo,“ pravi strokovnjak za varno vožnjo.

V oddaji Avtomobilnost je zato opozorjeno na tri glavne zaplete, ki se dogajajo pri vožnji v krožnih križiščih.

Problem številka 1: Nakazovanje smeri
Največkrat gre za nepravilne premike z vozilom. To pomeni, da vozniki ne nakazujejo smeri spremembe prometnega pasu pravočasno. Pred menjavo prometnega pasu je treba to storiti dovolj hitro in v pravem trenutku. Ne prepozno ne prekmalu, saj s svojim nakazovanjem spremembe smeri lahko povzroči nevarno situacijo. Če je prehitro, bo nekdo, ki čaka na vstop v krožno križišče, zapeljal v križišče in ga s tem izsilil; če pa to stori prepozno, lahko povzroči nevarno situacijo s tem, da bo voznik zapeljal v krožišče, in bo moral nato nenadoma zavirati.

Problem številka 2: Orientacija
"Pri začetnikih se na začetku pojavlja težava orientacije,“ na težavo opozori Miklavc. "Zgodilo se je tudi že, da so vozila vozila v nasprotno smer. Vožnja v krožnem križišču vedno pomeni vožnjo desno v nasprotni smeri urinega kazalca.“

Pri vključevanju v krožišče ni treba vklopiti desnih smernih utripalk. Vklopimo jih le, če je krožno križišče izvedeno tako, da je izvoz, po katerem želimo zapustiti krožno križišče, v neposredni bližini uvoza.

Problem številka 3: Mrtvi kot
Policisti in učitelji v šolah vožnje opozarjajo, da imajo vozniki težave z opazovanjem mrtvih kotov. Predvsem zato, ker gre za vožnjo v krogu in ogledala in pogledi okoli sebe vselej ne povedo vsega.

Naj se vse skupaj sliši še tako zapleteno, krožišča so varna. Policija na leto obravnava okoli 230 nesreč v krožiščih. Po navadi gre zgolj za zvito pločevino, pojavljajo se tudi telesne poškodbe, vendar večinoma lažje.

Kaj narediti, če se prometna nesreča zgodi v krožnem križišču? Veljajo enaka pravila kot v drugih križiščih. Če je to nesreča z materialno škodo, je treba kraj dogodka označiti z varnostnim trikotnikom, vozila pa čim prej umakniti. Če pa so nastale telesne poškodbe, je treba kraj nesreče zavarovati in poklicati policijo.

V oddaji Avtomobilnost je opozorjeno na tri glavne zaplete, ki se dogajajo pri vožnji v krožnih križiščih.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
a.orhidejca
# 11.08.2017 ob 07:02
Kaznovati, kdor ne da smernika.
x1ijn
# 11.08.2017 ob 07:07
V avtošoli vse to dobro naučijo, in izpita sploh ne boš naredil če tega ne obvladaš. Edino večina šoferjev je hodila v avtošolo, ko krožišč še ni bilo. Podoben problem je tudi z uporabo avtocest, ker se dosti šoferjev sploh ne zna pravilno vključevati in izključevati in delajo zgago in nevarne situacije, ko je gneča.
Platon
# 11.08.2017 ob 06:57
Problem št. 4 = ZAPUŠČANJE KROŽIŠČA IZ NOTRANJEGA PASU !

Potrebno je dopolniti izjavo policista:

"Če je več prometnih pasov, mora zapeljati na levi, notranji prometni pas in nadaljevati vožnjo, razen če se želi izključiti na prvem izvozu,“ pravila vključevanja v krožno križišče in zapuščanje le-tega obrazloži policist.

Ker Zakon pravi:
2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.

Namreč zlasti v manjših krožiščih je težava, ko se ljudje strogo držijo pravila da morajo zapeljati na notranji pas v primeru če krožišča ne zapuščajo na prvem izvozu (ko želijo izvoziti na drugem izvozu). Ker je krožišče premajhno to povzroči da krožišče zapuščajo direktno iz notranjega pasu in s tem zapirajo pot tistim, ki "izkoristijo" prostor na zunanjem pasu in se vključijo.

NASVET in PRAVILO:
Ko se vključujete v manjša krožišča in želite krožišče zapustiti na drugem izvozu, kljub temu ostanite na zunanjem pasu in iz zunanjega pasu zapustite krožišče. S tem ne boste povzročali zmede ampak boste čakajočemu vozilu na prvem izvozu dali jasen signal oziroma zaprli pot, da se le ta ne bo vključeval dokler ne boste mimo !
SpicyWeiner
# 11.08.2017 ob 08:38
Krožišča so pretežka zadeva za povprečnega slovenskega voznika.
Luka Novak
# 11.08.2017 ob 07:39
Avtomobilnost: Trije najpogostejši zapleti v krožnih križiščih

- načrtujejo jih ljudje, ki nimajo pojma o praksi
- ne obstajajo min. standardi za krožišča
- obstajajo lobiji, zaradi katerih ni možna izgradnja normalnega krožišča, vključno s kakšnimi primeri črne gradnje na zemljišču za krožišče

Poznam primer krožišča, ki so ga umestili na desetletja obstoječo progo mestnega prometa. Krožišče je premajhno za avtobus oz. avtobus krožišča ne more zvozit brez da bi z zadnjim notranjim kolesom peljal izven cestišča preko sredine po tlakovcih. Ki so dodatno dvignjeni, da avtobus potnike lepo pretrese.

Pol kilometra stran je križišče, skozi katerega gre glavna cesta, tovornjak s prikolico ali vlačilec pa ga v tej smeri ne more normalno zvoziti, ampak mora sekati na sosednji pas, vozit izven vozišča z notranjimi kolesi prikolice itd.

Zato bi morali obstajati min. standardi. Poleg velikosti tudi primerni vhodi in izhodi, da omogočajo tekočo vožnjo vseh vozil primernih kategoriji ceste, nagib cestišča in podobno. Širitev ob gradnji ni bila mogoča, ker imajo lobiji na zunanjem robu nepremičnine, med drugim tudi na črno zgrajene.

Sodišča pa kot vemo lovijo kurje tatove, kaznovali bodo po potrebi voznika tovornjaka ali kakšnega drugega prekrškarja v krožišču, črna gradnja pa je in bo obstala.
Binder Dandet
# 11.08.2017 ob 09:19
"Krožišča so pretežka zadeva za povprečnega slovenskega voznika."

Skoraj bi lahko zaključili, da so pretežka zadeva za povprečnega slovenskega projektanta.
sammy13
# 11.08.2017 ob 08:45
Obvezna je uporaba desnih smernih utripalk, kadar želimo zapustiti krožno križišče.

Pa tega večina ne naredi. Žal.
Serpente
# 11.08.2017 ob 08:41
@Springbok: In smernik daš le, ko zapuščaš krožišče. Vse deluje brez problemov.

Ja, to deluje v tujini. V SLO velia vecina voznikov smernika sploh ne uporablja, kaj sele, da bi ga upostevali.
Pistorius
# 11.08.2017 ob 09:14
Problem je, da tisti vozniki, ki ne obvladajo krožišč (in nasploh prometne kulture), takih rubrik, kot je tale, in komentarjev k njim ne berejo.
marelnd
# 11.08.2017 ob 07:23
za vse tiste, ki vas občinski veljaki Bleda in Bohinja prosijo, da se nehate gužvat po Bledu in Bohinju.......
Krožišče v Lescah večini ni jasno.
Tu si prosim preberite kako se ga spelje. Tako bo krožišče ostalo živo.
Hvala
RJSlo
# 11.08.2017 ob 09:07
No ja. Premalo problemov je naštel.
V Sloveniji je
Problem številka 1: Zmaga močnejši, agresivnejši, hitrejši, večji, itd.
Problem št. 2: Mladi vozniki oziroma potomci elit, ki vozijo po svojih pravilih ali pa s eprvail sploh ne držijo.
Problem št. 3: Starejši vozniki, pripelje do krožišča, prvič ga vidi in ne upa speljati oziroma zapeljati v/na krožišče.
Šele potem pridejo našteti problemi.

Kdor zna voziti mu nobena novotarija ne bo delala probleme, kdor ne zna bo vedno trdil, da so drugi krivi.
kingestone
# 11.08.2017 ob 09:22
krožišča so super, ampak kot vsaka stvar v sloveniji je 20 let prepozna. še pred parimi leti so se ponekod - in se še - ubijajo z navadnimi križišči.
samo bebasti občinarji ne vidijo predosti tega...

bi pa v navadnih krožiščih bilo treba uvesti samo 1 pas, ne pa več. to je bedarija in magnet za nesreče.
več pasov lahko imajo ceste in krožišča kot na tomačevem ipd
srv
# 11.08.2017 ob 08:42
Ne nakladaj (celo zavarovalnice komplicirajo, če bi rad avto zavaroval, ker greš v Paris. V Parizu so vsi avtomobili potolčeni, v krožišču Arc de Triomph je celo prednost drugačna i.e. prednost ima vedno desni, torej ima prednost pred tabo, tisti, ki se vključuje v križišče.

Plus Franzozov je, da se ne sekirajo za svoje avtomobuile, če so malo potolčeni in jim avto ne predstavlja svetinje, ampak samo nekaj kar ti hitreje omogoči priti od točke A do B.
franko7
# 11.08.2017 ob 07:57
Želim samo omeniti, da imam izključno skoraj vedno težave, ko želim zapustiti notranji pas za izvoz iz krožišča. Težava je v tem , da ko se vklučim v krožišče in zapeljem na notranji pas se vozila za menoj ,ki se ravno tako vključujejo v krožišče prehitevajo po desnem voznem pasu in mi zaprejo izvoz pri drugem ali tretjem izhodu. Torej ni toliko problrm tistih , ki se na naslednjem uvozu vključujejo , ker morajo dati prednost meni , ki sem v krožišču , pač pa tisti, ki prehitevajo po desnem pasu. To je moja izkušnja , ki se stalno pojavlja ! Nemalokrat sem deležen agresivnih kretenj prav tistih , ki so mi zaprli pot s svojim dejanjem. Postavite kamere v krožišča in opazujte kaj res počnejo nekateri vozniki .
GupeM
# 11.08.2017 ob 10:23
@Binder Dandet: Mislim, da se motiš. Od 9 krožišč, ki jih dnevno prevozim, jih ima 8 sigurno prostor za eno vozilo, da lahko počaka na pešce. Za enega pa nisem prepričan. Mislim pa, da je večina takšnih, da imajo prostor.

In ja, če bi se izvoz zabil za par minut, bi načeloma morali ostali krožiti po krožišču. Na ta način bi tisti, ki grejo na ne-zabasanem izvozu ven, še vedno lahko prevozili krožišče, dokler ne bi po krožišču vozili samo še tisti, ki čakajo, da se zabasan izvoz sprosti. Poleg tega lahko brez problema obrneš v krožišču in če poznaš kakšno stransko cesto, greš po njej namesto po glavni, ki je zabasana.

Vse to seveda le v teoriji. V praksi pa se vsi ustavijo. Sem včasih naredil krog, če se je tik pred mano izvoz zabasal, pa sam po polovici kroga stal, ker je nekdo drug ustavil namesto da bi peljal okrog, za njim so seveda morali ustaviti še vsi ostali. Zaradi njega so stali še vsi tisti, ki bi zavijali na nek drug, ne-zabasan izvoz.
Majora
# 11.08.2017 ob 09:43
Jaz sem vsak dan šokiran nad nepoznavanjem pravil vožnje v krožiščih. Enostavno ne moreš zaupati človeku, ki ti pri vključevanju v krožišče pripelje z leve po zunanjem pasu, da ne bo nadaljeval vožnje do naslednjega izvoza. Če pa že zavije, pa največkrat sploh ne vklopi smernika. Ljudje vozijo kakor se jim zljubi. Par dni nazaj stojim kot prvi v koloni za vklop v krožišče in ker sem imel namen zapeljati na drugi izvoz, normalno zapeljem najprej na notranji pas, ženska, ki je v koloni stala za mano, pa je nadaljevala vožnjo po zunanjem. Sem bil prepričan, da bo zapeljala na prvi izvoz, ampak ne, ona se odloči za istega, kot jaz. Zgodilo se je to, da tja nisem mogel zaviti, ker sva bila takrat vzporedno in sem moral nadaljevati z vožnjo v krožišču in ponovno poskusiti srečo. Za te brezglave odločitve v krožiščih bi morale padati kazni. Ljudje so slabši od kokoši.
uiophjk
# 11.08.2017 ob 09:19
Pošiljanje tistih, ki gredo na 2. izvoz, na notranji pas je res neumnost. Tisti, ki se zaradi tega lahko vključijo, bodo šli kasneje ven na istem izvozu, ali pa se bodo poti križale. Skratka, konflikt se iz uvoza v krožišče samo prenese na menjavo pasov v krožišču.

V Angliji, kjer imajo daljšo tradicijo krožišč, je pri dvopasovnih ponavadi notranji uvozni pas označen za 3. izvoz (pri njih zavijanje desno), zunanji pa za 1. in 2.

Druga možnost je, da se zavijanje desno spelje po čisto svojem pasu, kar sicer tudi pri nas ponekod obstaja.
Wasabi
# 11.08.2017 ob 08:35
4/6V krožišču ne ustavljamo in ne vozimo vzvratno.

Ne pišite neumnosti. V krožišču tudi ustavljamo, saj imajo pešci in kolesarji prednost, tako da je treba kdaj tudi ustaviti. Ravno o tem sem prej pisal, da vozniki avtomobilov v relativno velikem % niti malo ne spoštujejo šibkejših v prometu, ki imajo eklatantno prednost. Kakšne norce imamo v Sloveniji na cesti opazujem prav vsak dan.
amfora
# 11.08.2017 ob 11:54
Največji problem so vozniki, ki NE nakažejo smeri ob izvozu iz krožišča; žal so med njimi tudi poklicni vozniki kamionov, avtobusov in tudi policijska vozila. Neštetokrat vidim take voznike, da telefonirajo, seveda potem ne morejo še rokovati s smernikom.
pikulin
# 11.08.2017 ob 10:43
@kolkrkaplc

Krožno križišče = krožišče

malo znanja besedotvorja, in vse bi bilo jasno. Pojav imenujemo poenobesedenje oz. univerbizacija

enako velja za daljinec. Daljinski upravljalnik = daljinec, spalna soba= spalnica, prenosni računalnik = prenosnik.
Binder Dandet
# 11.08.2017 ob 09:17
Jaz bi instant krožišča kot so na lsiki prepovedal. Vglavnem so narejena šlampasto, so premajhni radiusi itd.. V našem kraju imamo enega, kjer v bistvu v smeri glavne ceste sploh ne zaviješ. Posledično folk vozi kot da gre za navadno križišče in imajo prednost, čeprav ima prednost tisti,ki iz desne pride. Kot rečeno. Prepovedat instant krožišča.
marcy
# 11.08.2017 ob 08:15
@franko7 takih "strokovnjakov" kot ste vi je žal veliko in ni težko razumeti, da so ljudje živčni ko vas vidijo. Naučite se voziti korožna križišča pa ne bo težav ...

(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.
Skippy
# 11.08.2017 ob 08:04
Če primerjamo s tujino:
Problem je v dizajnu slovenskih krožišč. Tu spet delamo nekaj po svoje. Pasov v krožišču mora biti toliko, kot je pasov za izhod na glavnih smereh. V Sloveniji je obratno. Mi imamo 2 pasova na vhodu in 1 pas na izhodu in to je vir vseh težav.
ettelewen
# 11.08.2017 ob 07:32
@Platon: točno to, krožišča z dvema (ali celo tremi) pasovi so včasih res majhna in še povprečni vozniki morajo včasih hitro sprocesirati ogromno faktorjev, kaj šele neizkušeni. Npr. tisto v Lj pri Žalah, čemu sploh tretji pas? Včasih pridem iz smeri Stožic in grem ven na 4. izvozu, pa bi najraje kar po zunanjem, ker vsi štirje tako skupaj, da že od štarta samo gledam, kdaj je optimalno za iti nazaj ven.
Mirko Tipka
# 11.08.2017 ob 07:23
tisti, ki ne zna peljati skozi krožične naj se zglasi na upravni enoti in vrne potrdilo ter uporabi javni prevoz
nixnix
# 11.08.2017 ob 07:01
Natanko tako: eno so križišča, drugo so krožišča. Krožna krožišča so pa samo za komplikatorje in za jezike lomit :)
pikulin
# 11.08.2017 ob 10:52
@Springbok

semaforizirana krožišča niso slovenska posebnost. Očitno drugje kot v Parizu še nisi bil. Praktično po celem svetu so velika krožišča semaforizirana. Pariz je res izjema, ne pa se zmišljevati, da tam ni težav. Si opazil, da se po celotnem območju Pariza večinoma vozijo stari, malodane olupljeni mali avtomobili? Zakaj je tako. V 10+ pasovnem krožišču se kaj hitro zgodi, da trčijo med sabo. Ampak nihče ne komplicira, vsi se zavedajo, da avta ni škoda. Si pomahajo in peljejo naprej. Polno je izsiljevanja in res moraš imeti srečo, da prideš lepo čez. V Madridu npr teh težav ni. Krožišča povsod, nekaj je semaforiziranih, vse gre gladko (vsaj moja izkušnja je bila taka).
prasecpolitik
# 11.08.2017 ob 10:37
Jaz samo vem, da bo morali pri nas narediti policisti akcijo, kjer bi kontrolirali kako se kdo obnaša v krožnem prometu ali da smerokaz ali se razvrsti pravilno v krožnem prometu oz. kar je najhuje ko se eni pacjenti kar ustavijo v krožnem prometu in dajo prednost tistim ki bi se radi vključili v krožni promet. Tako so na začetku naredili pri sosedih v Avstriji.
GupeM
# 11.08.2017 ob 10:30
@Majora: Takšne primere se da enostavno rešiti s krožišči, kot je tale. Če si na zunanjem pasu, moraš obvezno ven na izvozu, ki gre proti Brniku, ali na izvozu, ki gre proti Kranju. To pomeni, da lahko narediš največ pol kroga po zunanjem pasu. Velik plus pa je, da lahko tudi z notranjega pasu zaviješ na ta dva izvoza (ne pa tudi na druga dva), saj tisti na zunanjem pasu ne sme nadaljevati vožnje skozi krožišče, ker ima polno črto. Se pa najdejo bedaki, ki ne vejo kaj ta polna črta pomeni in nadaljujejo vožnjo, zato je vseeno treba biti zelo previden.
megan
# 11.08.2017 ob 10:20
Ja, še ena težava: na poti z avtoceste v pristanišče je cela serija krožišč z zelo majhnim radijem, ki jih veliki tovornjaki ne morejo normalno zvozit. Pred krožiščem morajo skoraj ustavit in potem se mukoma čez celo krožišče in po možnosti še malo po travi prebijejo. Zadaj se nabere cela kolona osebnih avtomobilov ... res se sprašujem kdo je načtoval promet ...
uiophjk
# 11.08.2017 ob 10:00
, se mi pa dozdeva, da dosti krožišč ni tako velikih, da bi bilo dovolj prostora, da ustaviš pred peščem, brez da bi zaprl zunanji pas krožišča.

Tam kjer je prostor, pa na izvozu avtomobili dovolj pospešijo, da preplašijo pešce in si ti ne upajo na prehod. Tako da potem problem ne nastopa ;-).
Binder Dandet
# 11.08.2017 ob 09:22
@GupeM:
Zanimiva situacija. Niti pomislil nisem.:) Potem v tvojem primeru, če se iz nekega razloga izhod zapre za par minut, vsi krožijo po krožišču kot letala na letališčem?:D Bom pozoren na cesti, se mi pa dozdeva, da dosti krožišč ni tako velikih, da bi bilo dovolj prostora, da ustaviš pred peščem, brez da bi zaprl zunanji pas krožišča.
siggi
# 11.08.2017 ob 09:13
Mene bolj kot zacetniki skrbijo penzionisti, ki se itak zgubijo in pa objestnezi, ki ne dajajo zmigavcev, veckrat menjajo pas, prevozijo krozisce po zunanjem pasu in onemogocajo ostalim izkljucevanje ipd...
Atomsk
# 11.08.2017 ob 11:43
Avtomobilnost je zares odlična oddaja.
Tudi avtomobilski zanesenjaki (oz. predvsem taki) vedno najdejo kaj zanimivega.

Bravo RTV!
uiophjk
# 11.08.2017 ob 09:57
@x1ijn

saj desno pravilo najbrž velja povsod, če ni znaka. Razlika je samo v tem, ali taka križišča res obstajajo. Sem jih pa v Nemčiji tudi že videl. Ob malo gostejšem prometu so nastajali lepi zamaški, ker je zmeraj več avtov zapeljalo v krožišče, ven pa niso mogli.
srv
# 11.08.2017 ob 08:49
Jaz bi v vsa večpasovna krožišča vgradil bankine, kot v Kp ali sedaj v Ljubljani v BTC in na zunanji pas lahko zaviješ samo, če greš ven na prvem izvozu. Naši modreci, npr. Lj-Žale, ti pa še puščice narišejo na zunanjem pasu, da greš lahko naravnost in nato 99% vozniku vozi po zunanjem, tudi če gredo ven na 3, 4 izvozu !
srv
# 11.08.2017 ob 12:04
GupeM > ... če se je tik pred mano izvoz zabasal, pa sam po polovici kroga stal, ker je nekdo drug ustavil namesto da bi peljal okrog, ...
--
To je eden glavnih problemov poleg vožnje po zunanjem pasu za 3, 4 izvoz. V SLO so krožišča majhna in ne traja več kot 5 - 10 sekund, da odpelješ dodaten krog, če se ne moreš razvrstiti za izvoz, ampak ne, 99% kretenov se ustavi pred izvozom na notranjem pasu in čaka namesto, da bi odpeljali dodaten krog in se razvrstili. Takim kazen ne pomaga, jaz sem za, da se jim odvzame avto in v stiskalnico (na uničenje) z njim ! Pa da vidimo pri naslednjem avtomobilu, če bo še stal na notranjem pasu pred izvozom.
megan
# 11.08.2017 ob 10:13
To vse velja samo v teoriji. V praksi bi veljalo, če bi vsi zelo dobro obvladali vožnjo v krožisščih in se striktno držali pravil. Pa ni tako.
Prva težava je, da se je včasih težko pravilno razvrstit, če si v mestu, ki ga ne poznaš. Označbe so namreč pogosto pomankljive, zmedene ali pa jih ni, domačini pa pogosto nestrpni in ti namerno ne dovolijo pravočasno zamenjat pasu, čeprav svojo namero jasno nakažeš s smernikom. Druga težava, je da, če se drugi ne držjo pravil v krožiščih tudi ti ne moreš počet vse skladno z njimi. Dostikrat moram pazit samo to, kdo bo izsili prednost. Pa če zapeljem na notranji pas - kot po pravilih moram, se bom verjetno zapeljala kar nekaj krogov, preden me bo kdo spustil ven. Večina se jih namreč vozi po zunanjem pasu, ne glede kje imajo namen it iz krožišča.
Govorim o Kopru, kjer je krožišč ogromno, bližina Italije pa se močno pozna na kulturi vožnje. Tisti, ki je kdaj vozil po Trstu ali pa celo po kakšnem italijanskem mestu južneje, ve, kaj mislim.
Springbok
# 11.08.2017 ob 08:24
Največja slovenska neumnost so turbokrižišča v kombinaciji z semaforjem. Na srečo poznam v Sloveniji le eno tako krožišče - pri Stožicah. Če je še kakšno, prosim javite. Tam se srečajo slovenski vozniki, ki ne znajo voziti v krožiščih, in tuji vozniki, z katere je kombinacija krožišča in semaforja nelogična uganka.

Ker sem pogosto v tujini: najboljša so večpasovna krožišča brez vrisanih pasov (Francija je najboljši primer). Vse tekoče, nobenih problemov. Le gledati moraš v vzvratna ogledala. In smernik daš le, ko zapuščaš krožišče. Vse deluje brez problemov.
Skippy
# 11.08.2017 ob 08:07
@Platon
to, kar ti predlagaš, je v nasprotju z zakonodajo in nasprotju s pravili, ki se jih držijo v prometno razvitih državah. In vir dodatnih zastojev, posebej v Ljubljani. Drugje po Sloveniji ljudje ne vozijo celi krog po zunanjem pasu ...

Ker je krožišče premajhno to povzroči da krožišče zapuščajo direktno iz notranjega pasu in s tem zapirajo pot tistim, ki "izkoristijo" prostor na zunanjem pasu in se vključijo.

Kar sam si odgovoril, kje je problem. Tisti, ki se vključujejo, se morajo vključiti na notranji pas (tako je tudi v skladu z zakonom). Ker tega ne storijo in vozijo po zunanjem, povzročajo probleme in zapirajo krožišče. Ampak ponovno ... te neumnosti vidiš samo v Ljubljani.
svyatoslav
# 11.08.2017 ob 15:28
Prav prijetno mi je gledati zmedene ženske v krožišču, ki se od strahu v stanju popolne zakrčenosti. Sukajo volan na silo, sunkovito obračajo glavo levo-desno, na smernike pa vedno pozabijo. Važno, da se za vsako ceno prebijejo skozi.
Tukaj vedno pomislim na Saudovo Arabijo, kjer so ženskam prepovedali upravljanje z vozili. Ne vem, če še vedno velja.
Nismo vsi za voznike, ampak vsak dobi vozniško dovoljenje.
zzzblj
# 11.08.2017 ob 10:24
Sem iz celjske regije in opažam, da smo v tem delu Slovenije najboljši vozniki. Vedno teče vse normalno v krožiščih, vsak da smernik, ko ga zapušča. Pa to velja tako za začetnike (ki se o tem neposredno naučijo v avtošoli) kot za srednjo generacijo (ki je itak vešča avtomobila) in celo za starejše ljudi (kjer se vendarle najde kakšen zmeden ata, večina pa krožišče obvlada). Kolesarjem in pešcem se ni treba bati. Ko pa grem v Ljubljano ali na Gorenjsko, pa se sprašujem, kako so to lahko "najrazvitejši" deli Slovenije, ko pa narod ne zna voziti avtomobila in ne pozna osnovnega namena krožišča. Nobenega smernika, nerazumevanje razvrščanja, kolesarji in pešci igrajo rusko ruleto. Nasploh mi je nelogična neuporaba smernika, ki je osnova za pretočnost krožišč.
kolkrkaplc
# 11.08.2017 ob 06:43
Bila so križišča, kjer se ceste križajo in so pravokotna ali ostrih kotov. Kasneje ugotovijo, da se ceste ne potrebujejo križati, ker je tako bolj pretočno.

Je sedaj to krožno križišče (kjer se ceste "krožno križajo") ali samo krožišče?
obid83
# 11.08.2017 ob 09:05
"Bila so križišča, kjer se ceste križajo in so pravokotna ali ostrih kotov. Kasneje ugotovijo, da se ceste ne potrebujejo križati, ker je tako bolj pretočno.
Je sedaj to krožno križišče (kjer se ceste "krožno križajo") ali samo krožišče?"

Krožišče ni pravilno. Strokovno in v skladu zakonodajo poznamo KROŽNO KRIŽIŠČE. To bi lahko razni strokovnjaki pri svojih izjavah pravilno navajali.

http://www.di.gov.si/fileadmin/di.gov.si
/pageuploads/Tehnicne_specifikacije_z_ce
ste/TSC_03_341_2011_Krozna_krizisca.pdf

31. odstavek 2. člena Zakona o cestah: Definicije
31. krožno križišče je križišče, kjer prednostna cesta poteka v zaključenem krogu v smeri, ki je nasprotna smeri gibanja urnih kazalcev;
Springbok
# 11.08.2017 ob 08:42
Da, v krožiščuje potrebno kdaj tudi ustaviti: ko zapuščaš krožišče, in cesto prečkajo peščci ali biciklisti. Vendar, če je ločen pas za kolesarje, ti nimajo kaj iskati v krožišču,
x1ijn
# 11.08.2017 ob 09:46
V Avstriji imajo čudna pravila glede rondojev. Tam velja desno pravilo, in imajo tisti ki peljejo v rondo prednost pred tistimi, ki so v rondoju. Razen če ni izrecno znaka za odvzem prednosti pred vhodom v rondo - vsi rondoji tega tam nimajo.
GupeM
# 11.08.2017 ob 09:17
@Wasabi: 4/6V krožišču ne ustavljamo in ne vozimo vzvratno.

Ne pišite neumnosti. V krožišču tudi ustavljamo, saj imajo pešci in kolesarji prednost, tako da je treba kdaj tudi ustaviti.


Ne piši neumnosti. Če je od krožišča do prehoda za pešce/kolesarske steze prostor za vozilo, zapelješ do tam in ustaviš. Tako lahko promet skozi krožišče normalno poteka. Če tega prostora ni, in vidiš, da grejo pešci/kolesarji čez, se zapelješ še en krog. Seveda je problem, ker če ti ne boš ustavil in boš šel še en krog, bo tisti za tabo ustavil. Če pa bi se vsi držali pravil, pa bi vsi lepo odvozili še en krog, dokler prehod za pešce/kolesarska steza ni prazna.
Kazalo