Posebnost vozila je head-up zaslon, podatki pa se izrisujejo po celotnem vetrobranskem steklu. Foto: BMW
Posebnost vozila je head-up zaslon, podatki pa se izrisujejo po celotnem vetrobranskem steklu. Foto: BMW

BMW letos praznuje 100 let obstoja. Ob jubileju so predstavili konceptno vozilo vison next 100 in z njim pokazali, kako si predstavljajo avtomobilsko prihodnost, ko bodo po cesti vozila avtonomna vozila.
Konceptno vozilo je BMW predstavil v Münchnu na naslovu Moosacher Straße 66, kjer je bilo slavno avtomobilsko podjetje ustanovljeno pred 100 leti. Bavarci v ospredje niso postavili pogona, o njem niso povedali niti besede, pač pa napredne tehnologije. Koncept predstavlja tesno vez med voznikom in avtomobilom.
Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja pri BMW-ju, je ob razkritju dejal: "Tehnologija mora biti kar se da intuitivna. Voznik in avtomobil morata biti v največji meri povezana. BMW vision next 100 prikazuje, kako si mi predstavljamo mobilnost v prihodnosti."
Vgrajenih 800 gibljivih delov
Zelo futuristično oblikovani koncept je obdržal limuzinsko obliko kot del zgodovine znamke, ki pa so jo predstavili v povsem drugačni obliki. Morda najbližji avtomobil glede na dizajn je BMW i8, a se z učinkovito gradnjo z njim ne more primerjati nobeno bavarsko vozilo. Koeficient zračnega upora je namreč zgolj 0,18.
4,9 metra dolgo in le 1,37 metra visoko vozilo v potovalnem prostoru ponuja prostor za prevoz štirih ljudi. Potovalna kabina je v popolnosti izdelana iz recikliranih in obnovljivih materialov, medtem ko je karoserija izdelana iz ogljikovih vlaken in ojačane plastike. Kolesa so popolnoma prekrita, B-stebrička ni, zato ima voznik 360-stopinjski pregled na okolico, vrata pa se odpirajo navzgor. Karoserija spreminja barvo, s čimer druge udeležence v prometu opozarja na morebitno nevarnost.
Poleg futurističnega oblikovanja so v ospredju inovativne rešitve. Karoserija je izdelana iz 800 gibljivih delov, ki se lahko prilagajajo načinu vožnje - ali vozilo upravlja voznik ali avtomobil vozi v načinu samodejno. Tehnologijo so poimenovali "alive geometry". Ko voznik nadzor prepusti avtomobilu, se volan pomakne v armaturno ploščo, sedeži se obrnejo drug proti drugemu, tako da lahko potniki neovirano komunicirajo med seboj.