Avtomobili, opremljeni z Boschevo tehnologijo, za zdaj testni, že lahko vozijo sami. Foto: Bosch
Avtomobili, opremljeni z Boschevo tehnologijo, za zdaj testni, že lahko vozijo sami. Foto: Bosch
Samodejni sistem vožnje
Do popolnoma avtomatizirane vožnje namerava Bosch postopoma predstaviti različne sisteme, ki bodo s samodejnim posegom v vožnjo voznikom v pomoč na hitrih cestah in avtocesti. Foto: Bosch

Največji svetovni dobavitelj avtomobilske industrije, nemško podjetje Robert Bosch, se pripravlja na predstavitev serije novosti, povezane s samodejno vožnjo.

Skoraj 30 let po akcijski nadaljevanki Knight Rider, v kateri nastopa avtomobil pontiac firebird trans am, poimenovan K.I.T.T., ki govori in, kar je še pomembneje, vozi sam, nemški Bosch znanstveno fantastiko korak za korakom spreminja v stvarnost.
Do leta 2020 postopoma napoveduje predstavitev sistemov, ki bodo poskrbeli za samodejno vožnjo vozil, ki bo predvsem varnejša. Raziskave kažejo, da po vsem svetu vsako leto v prometnih nesrečah umre 1,3 milijona ljudi, številke pa rastejo. V 90 odstotkih primerov je vzrok za nesrečo človeška napaka. Olajšanje dela v kritičnih razmerah lahko voznikom reši življenje, pravijo pri Boschu, pri katerem navajajo, da bi samo v Nemčiji lahko samodejni varnostni sistemi preprečili do 72 odstotkov nesreč.
Potreben je rezervni načrt
Samodejna vožnja vpliva na vsak del avtomobila, pogonski sklop, zavore, upravljanje, in zahteva strokovnost sistema. Tehnologija je utemeljena na senzorjih, ki uporabljajo radar ter video in ultrazvočno tehnologijo. "Senzorji so oči in ušesa, ki vozilom omogočajo, da zaznavajo okolico," pravi Dirk Hoheisel, član uprave podjetja Bosch. Zmogljiva programska oprema in računalnik obdelujejo pridobljene informacije in zagotavljajo zanesljivo in ekonomično samodejno gibanje vozila v prometu.
Ko bodo vozila postopoma prevzemala vse več nalog med vožnjo, bodo morali tudi sistemi, ki so nujno potrebni za varnost, kot so zavore in upravljanje, zadovoljiti posebne zahteve. Če se ena izmed teh komponent pokvari, je za zagotavljanje kar največje razpoložljivosti potreben rezervni sistem. Bosch že ima takšen rezervni sistem za zavore: iBooster, elektromehaničen ojačevalnik zavorne sile. Ta trikrat hitreje kot sistem ESP poveča pritisk zavor. Če sistem za predvidevanje nenadnega zaviranja prepozna nevaren položaj, se vozilo veliko hitreje ustavi. Istočasno lahko zagotovi nežno zaviranje do popolne ustavitve. Poleg tega je skoraj neslišen.
Nemški velikan že meri na visokoavtomatizirano vožnjo, med katero voznikom ne bo treba ves čas nadzirati vozila. "Z Boschevimi piloti za avtocesto bodo do leta 2020 avtomobili samodejno vozili po avtocestah, od uvoza do izvoza," predvideva Hoheisel.