Miha Merljak(MMC RTV SLO/V primerjavi s predhodnikom so mu namenili malce bolj oglate in čiste linije ter ga metrsko le minimalno spremenili. Medosna razdalja je z 2,65 metra enaka kot pri predhodniku, medtem ko je sprednji previs dva centimetra krajši, zadnji pa dva centimetra daljši. Njegov prtljažnik je malce zrasel in v osnovni postavitvi namesto 380 meri 395 litrov. Foto:
Miha Merljak(MMC RTV SLO/V primerjavi s predhodnikom so mu namenili malce bolj oglate in čiste linije ter ga metrsko le minimalno spremenili. Medosna razdalja je z 2,65 metra enaka kot pri predhodniku, medtem ko je sprednji previs dva centimetra krajši, zadnji pa dva centimetra daljši. Njegov prtljažnik je malce zrasel in v osnovni postavitvi namesto 380 meri 395 litrov. Foto:
Miha Merljak/MMC RTV SLO/Armaturna plošča je razdeljena na dva dela – zgornjega s samostoječim zaslonom na dotik in zabavno-informacijskim sistemom in spodnjega, kjer so stikala za nastavitev avdiosistema, ogrevanja in prezračevanja.
Miha Merljak/MMC RTV SLO/Sistem izbire načina vožnje (Drive Mode Select) lastnikom omogoča, da izberejo vožnjo po svojih željah – od običajne do športne. Z uporabo omenjenega sistema lahko vozniki nastavljajo trdoto volana in značaj motorja.

Pri Volkswagnu radi rečejo, da če bi se morali odločiti, da bodo imeli v ponudbi samo en model, bi to bil golf. No, pri Kii bi bil to ceed. Najbolj evropska Kia. A golfa ne izpostavljamo kar tako po naključju.

Pogovarjali smo se z direktorjem trženja pri podjetju Kia Europe Arturjem Martensom, ki nam je povedal: "Vsi imajo v mislih golfa. Golf ima največji tržni delež. Govorijo o razredu golfa, ko pojasnjujejo, za kateri avto gre. Že sama po sebi je naša blagovna znamka na enaki ravni kot Volkswagen."

Cee'd je bil v Sloveniji že na vrhu
"Želja je popolnoma jasna. Biti na vrhu, tam, kjer smo nekoč že bili. Zato pa bi morali prehiteti astro, megana in golfa,“ pa pravi vodja za stike z javnostjo pri uvozniku za vozila Kia KMAG Azer Šarič in se navezuje na leto 2009, ko je Kia v Sloveniji prodala rekordno število cee'dov.

Ambiciozna želja je precej realna. Pri Kii se tega dobro zavedajo, v širši perspektivi pa je to videti nekako tako. "Vsak peti avto v Evropi je prodan v tem razredu," dodaja Šarič.

A cee'dov segment je bil deležen korenitih sprememb. "Razred športnih terencev raste in dosega skoraj 50 odstotkov razreda C, nekatere karoserijske različice pa izginjajo. Verjamemo, da je na trgu še vedno prostor za petvratne in karavanske različice. Petvratni cee'd je športnejši, nižji in širši. Ta različica je bolj športna kot trivratna različica, proceed,“ pojasnjuje Martens.

Športnost pa se ne kaže zgolj v obliki, ki seveda povzema elemente slovitega stingerja. Še večji poudarek so v Nemčiji dali voznim lastnostim. Na dolgi rok bodo imele te spremembe še posebej veliko težo.

"Naših tekmecev je bilo več, na primer audi in focus, postavili pa smo si nov cilj. Želimo se primerjati tudi sami s sabo. Prizadevamo si, da bodo preizkuševalci po več generacijah naših avtomobilov lahko rekli: Občutek pri vožnji tega avtomobila je tak kot pri Kii,“ pravi Martens.

Vozne lastnosti v ospredju
To bo tudi je naloga Michaela Lugarta, ki je pri podjetju Kia vodja razvoja krmiljenja in podvozja. Lugart pravi: "V preteklosti smo bili vedno tisti, ki smo se učili in sledili. Hitro sledili. A, če se hočeš razlikovati od drugih, moraš ustvariti poseben značaj. Imeli smo hitrejše krmiljenje, tako da je odziv sprednje osi hitrejši, hkrati pa smo morali izboljšati in prilagoditi tudi zadnjo os, saj mora ta slediti sprednji. Če je sprednja os hitra, zadnja pa počasna, dobimo tako imenovani dvostopenjski odziv. Sled potem ni linearna in skladna. Zato smo prilagodili tudi zadnjo os.“

Inženir dodaja, da so prilagodili predvsem elastokinematiko. Elastokinematika opisuje, kako se pod obremenitvami bočno premika kolo. "Z nagibalnega krmiljenja, pri katerem se vozilo nagiba, zadnje kolo pa se premika tako, smo prešli na bočno skladno krmiljenje. Takoj ko začnemo zavijati, na kolo deluje bočna sila, tako da zavije. Odziv je hitrejši in se veliko bolje sklada s hitro sprednjo osjo,“ še pravi Lugart.

Po prvih kilometrih lahko Kijine težnje že lahko pohvalimo. Prav tako tudi bogato opremljenost z asistenčnimi sistemi. Ceed ponuja drugo stopnjo avtonomne vožnje Lane Follow Assist (LFA), ki samodejno vzdržuje vozilo znotraj voznega pasu. Omeniti velja tudi prilagodljivi tempomat s samodejnim zaviranjem do popolne ustavitve in ponovnim speljevanjem in sistem za opozarjanje na prečni promet za vozilom.

Ni več cee'd, ampak ceed
Zanimivo pa bo gledati kratkoročni razvoj družine ceed. Sveža novica je proceed, po novem kot "shooting brake", a tekmeci tega kupe karavana so neke druge karoserijske oblike.

Pa še to ceed in proceed je zdaj veliko lažje zapisati, saj nista več cee'd ali pro cee'd. Ceed namreč pomeni Community of Europe, with European Design. Eden od vzrokov za spremembo imena je tudi lažje iskanje v spletnih iskalnikih, ki so danes prvi stik kupcev avtomobilov z vozili, ki jih iščejo.

Tretja generacija kia ceed je medtem že zapeljala v Slovenijo. Ponudba motorjev šteje tri bencinske in dve dizelski različici. Najmanj zahtevni se bodo lahko odločili za 1,4-litrski atmosferski štirivaljnik s 74 kilovati (100 KM), zahtevnejši bodo lahko izbrali litrski prisilno polnjeni trivaljnik z 88 kilovati (120 KM), tisti, ki želijo nekaj več, pa 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki zmore 103 kilovate (140 KM). Dizelsko ponudbo sestavlja prisilno polnjeni štirivaljnik v različicah s 85 ali 100 kilovati (115 ali 136 KM). Vsi motorji so serijsko povezani z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, pri najmočnejšem bencinskem in pri obeh dizelskih različicah pa je na izbiro tudi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik. Prihodnje leto bo ponudbo dopolnil blagi hibrid z 48-voltnim električnim omrežjem.

Na ceniku najcenejši ceed z bencinskim atmosferskim motorjem stane 19.190 evrov. Na navedene cene dodajajo še redni popust v višini 3.200 evrov in dodatne popuste, s pomočjo katerih najcenejši ceed seže pod mejo 13 tisočakov.

Novo generacijo kie ceed smo v Avtomobilnosti že preizkusili na cesti.