Citroën E-méhari v dolžino meri 3,81 metra, prostornina prtljažnika je v osnovi 200 litrov, z zloženimi sedeži pa 800 litrov. Foto: Citroën
Citroën E-méhari v dolžino meri 3,81 metra, prostornina prtljažnika je v osnovi 200 litrov, z zloženimi sedeži pa 800 litrov. Foto: Citroën

Citroën je predstavil trendovsko, električno različico ikoničnega modela iz šestdesetih let, méhari, s katero si želijo utrditi podobo inovativne znamke.
E-mehari je električni štirisedežni kabriolet povsem skladen s Citroënovo oblikovalsko filozofijo, ki se navezuje na model C4 cactus. Novinec ponuja izrazit pogled, ki ga sestavljajo dvonivojske luči, polni reliefi in mehke obline.
Gre za kabriolet s snemljivo streho, ki se zapre s sistemom zložljivih bočnih ponjav. Po želji je mogoče prekriti sprednji del, zadnji del, stranice ali celoten potniški prostor. Ima štiri sedišča in zložljivo zadnjo sedežno klop in tudi povišano podvozje za terensko vožnjo. Karoserija je izdelana po postopku toplotnega oblikovanja: iz plastičnega materiala, ki ga ne prizadene korozija, ne potrebuje vzdrževanja barve in je zaradi svoje elastičnosti odporen proti manjšim udarcem.
Neobčutljiv na slabo vreme
Francozi poudarjajo, da so želeli izdelati avtomobil, ki bo enostaven za uporabo na terenu, mogoče ga je celega oprati z vodnim curkom - zunaj in znotraj. Motiv vrat z utori so oblikovalci izdelali kot namig na izvirni méhari z valovito karoserijo iz leta 1968. Tudi izbrane barve karoserije se navezujejo na barve, ki so jih ponudili ob začetku prodaje avtomobila méhari. Na voljo bodo štiri barve karoserije, modra, oranžna, rumena in bež in dve barvi strehe, črna in oranžna. Na izbiro bosta tudi dve barvi notranjega oblazinjenja in nepremočljive plastificirane tkanine, bež in rdeče-oranžna.
Gre za popolnoma električen avtomobil, njegova tehnologija akumulatorskih baterij je plod francoskega znanja skupine Bolloré: akumulatorske baterije LMP (30 kWh litij-polimerna baterija) omogočajo 100 kilometrov avtonomije zunaj mest in še enkrat več v mestni vožnji.
Baterije so suhe, zato se neobčutljive na spremembe vremenskih razmer. V kombinaciji z električnim motorjem največje moči 50 kilovatov omogočajo vožnjo s hitrostjo do 110 km/h. Baterije se napolnijo v osmih urah pri 16 amperih, kadar infrastruktura to omogoča (gospodinjska vtičnica ali javna polnilna postaja tipa Autolib), ali v 13 urah na gospodinjski vtičnici z 10 amperi.
E-méhari bodo izdelovali v tovarni PSA Peugeot Citroën v mestu Rennes in bo na prodaj od pomladi 2016.