Smart fortwo izdelujejo v Franciji. Foto:
Smart fortwo izdelujejo v Franciji. Foto:

Daimler se pridružuje podjetjem, ki zahtevajo ali pa so zahtevali podaljšanje tedenskega delavnika v Franciji, kjer so socialisti pred 15 leti izborili 35-urni delovnik.
Pri Daimlerju so dejali, da bi morali delavci v Hambachu v Franciji, kjer proizvajajo smart fortwo, delati več časa. Zagrozili so, da bodo, če ne dosežejo dogovora z delavci in sindikati, primorani celo preseliti proizvodnjo drugam.
Francoski predsednik Francois Hollande, ki je bil generalni sekretar socialistov, ko je bil sprejet 35-urni delavnik leta 1998, si zdaj prizadeva za fleksibilnost. Nezaposlenost je v Franciji namreč najvišja v zadnjih 18 letih, piše Automotive News Europe.
Daimler delavcem ponuja dodatnih šest evrov zaslužka za vsako dodatno uro dela, kar je manj od minimalno določenega zneska, ki je 9,61 evra, pojasnjuje predstavnik sindikata Patrick Hoszkowicz. Podjetje naj bi vsakemu delavcu, če bodo privolili v dogovor, nakazalo še enkratni znesek v višini 1.000 evrov.
Pri Daimlerju niso želeli komentirati podrobnosti pogajanj, ki se bodo nadaljevala septembra.
Boscheve grožnje zalegle
Podobne zahteve kot Daimler so imeli tudi pri Boschu, ki ima tovarno v Lyonu, kjer izdelujejo solarne in dizelske sisteme. Leta 2004 so delavci pod pritiski, da bodo podjetje preselili na Češko, privolili v podaljšanje delovnega časa brez dodatnega plačila.
Leta 2010 so delavci v tovarni General Motorsa, kjer izdelujejo menjalnike, privolili v zmanjšanje števila prostih dni v obliki letnega dopusta, da so ohranili tovarno in delovna mesta.
Kljub zakonu, ki dovoljuje, da delavci delajo 35 ur na teden, Francozi v povprečju ne delajo manj od sosedov. Leta 2014 so Francozi v povprečju na teden delali 40,5 ure, kar je le ena ura manj od evropskega povprečja, je razbrati iz podatkov Eurostata.