Ponudniki turbin testno sodelujejo z avtomobilskimi proizvajalci, njihov skupni cilj pa je zadostiti strogim normam v Evropi, ki velevajo, da bo morale biti povprečne emisije CO2 do leta 2020 le 95 gramov na prevoženi kilometer. Foto: RTV SLO
Ponudniki turbin testno sodelujejo z avtomobilskimi proizvajalci, njihov skupni cilj pa je zadostiti strogim normam v Evropi, ki velevajo, da bo morale biti povprečne emisije CO2 do leta 2020 le 95 gramov na prevoženi kilometer. Foto: RTV SLO

Terrence Hahn, direktor švicarskega podjetja Honeywell Transportation Systems, vodilnega svetovnega dobavitelja turbin avtomobilski industriji, napoveduje vse več motorjev s prisilnim polnjenjem.
Prisilno polnjeni motorji so omogočili zmanjševanje prostornine motorjev, nižjo porabo goriva in nižje izpuste škodljivega ogljikovega dioksida. Prav zato turbomotorji že dolga leta niso tabu tema zgolj v Evropi, ampak imajo vse pomembnejši delež tudi v ZDA in na Kitajskem.
Veliki premiki v ZDA in na Kitajskem
Terrence Hahn napoveduje, da bo prodaja pogonskih motorjev s prisilnim polnjenjem do leta 2019 zrasla na 49 milijonov prodanih enot na leto, kar bo pomenilo 43 odstotkov celotnega trga. To je precejšnja rast v primerjavi z letom 2013, ko je bil ta odstotek 31. Vodilni Honeywell Transportation Systems predvideva, da bo v Severni Ameriki leta 2019 ta delež 38 odstotkov, lani je bil 21 odstotkov, na Kitajskem pa 41 odstotkov, leta 2014 je bil 23 odstotkov. "Tudi po letu 2019 se delež avtomobilov s turbomotorji ne bo ustavil ali znižal, saj bodo zahteve po nižjih emisijah še strožje," pravi Hahn.
Kaj pa Evropa? Hahn napoveduje, da bo leta 2019 po evropskih cestah vozilo 69 odstotkov vozil s turbomotorji, lani je bil ta odstotek 67.
"Tehnologija turbin se razvija naprej. Zagotovo še nismo potegnili vseh adutov iz rokava, kar zagotavlja izboljšanje tehnologije," še pravi Hahn.