Avtomobilnost

Poudarki

  • S petimi ali sedmimi sedeži
  • Dizel, bencin in plin za pogon
Fiat Doblo
Doblo lahko ustreže tudi družinskim uporabnikom, ki cenijo dodatno prostornost. Foto: M. Kr.

Dodaj v

Doblo se spogleduje z zahtevnimi družinami

Fiatov novinec na slovenskem trgu
20. oktober 2015 ob 05:22,
zadnji poseg: 20. oktober 2015 ob 07:14
Ljubljana - MMC RTV SLO

Fiat pošilja tudi na slovenski trg četrto generacijo modela doblo, ki se čedalje bolj prilagaja potrebam vsakodnevne družinske uporabe.

Model, ki je na preskoku v novo tisočletje prvič zapeljal v prodajne salone, se je v petnajstih letih prelevil iz prvotno lahkega gospodarskega vozila, namenjenega tudi družinski uporabi, v prostorno družinsko vozilo, ki ponuja udobje, opremo in zmogljivosti osebnih vozil, a znatno več uporabnega prostora.

Nove linije zunanje podobe so dobloju močno omilile oglatost, ki jo pogojujejo izvirni geni modela in želja po čim boljšem izkoristku fizičnih okvirov avtomobila, ki je pri doblojevih garaških sorodnikih z dodatnim opisom cargo v samem vrhu prednostnih zahtev kupcev. Družinski kupci pa ob željo po prostornosti postavljajo tudi nekaj dodatnih zahtev, ki jih novi doblo izpolnjuje lažje kot njegovi predhodniki.

Na pogled všečna kozmetika
Poleg mikavnejše zunanjosti, so se oblikovalci potrudili tudi pri posegih v notranjosti potniške kabine. Armaturo bi lahko glede na materiale in videz brez večjih pomislekov prisodili tudi kakšnemu manj »delavnemu« sorodniku. Uporabnost je popolnoma primerljiva z osebnimi vozili, ponudba opreme omogoča širok razpon med zmernostjo in zahtevnostjo.

Po zagotovilih konstruktorjev pa novi doblo ne ponuja le kozmetike in očem vpadljivih podrobnosti, ampak je marsikatera posodobitev oziroma novost ostala očem skrita, a je med vožnjo hitro razkrita. Med takšne gotovo sodi novo podvozje, ki poleg višje ravni udobja zagotavlja tudi boljše vozne lastnosti.

Uporabna prostornost
V notranjosti potniške kabine, kjer je dovolj prostora za sedem sedežev, je po zaslugi boljšega podvozja in številnih akustičnih izboljšav precej manj hrupa. Precej več pa je prostora za prtljago ali morebitni tovor. V krajši izmed dveh različic je v zadku prtljažnik s prostornino 790 litrov, v daljši pa s prostornino 1.050 litrov. Če začnejo uporabniki odštevati sedežna mesta, pa je mogoče prostornino prtljažnikov povečati do 3.200 oziroma 4.000 litrov.

Posebnost v ponudbi je različica s panoramsko povišano streho, ki je od osnovne različice, visoke 1.895 milimetrov, višja 270 milimetrov in ima notranjo višino 1.550 milimetrov, ter je tako primerna tudi za nekatere posebne predelave. Pristašem bolj robatega videza pa pri Fiatu ponujajo izvedbo trekking, pri kateri pred dejansko vsebino, namenjeno premagovanju brezpotij, z izjemo elektronske zapore diferenciala na prednjih kolesih, sicer prevladuje kozmetika, a za številne kupce je že to čisto dovolj.

Dvakrat dizel, enkrat bencin, pa tudi plin
Več vsebine je pri motorni ponudbi, ki se v bencinskem delu začenja z 1,4-litrskim motorjem z močjo 70 kilovatov (95 KM). Naslednjo stopničko predstavlja prav tako 1,4-litrski motor z močjo 88 kilovatov (120 KM), ki ga lahko poganja bencin ali zemeljski plin. Dizelske hlape pa zastopata dva 1,6-litrska motorja z močjo 70 oziroma 88 kilovatov (95 oziroma 120 KM).

Kot se spodobi za avtomobil, ki se spogleduje z družinskimi uporabniki, v ponudbi ne manjka infotelematski sistem, ki poleg lastnih funkcij omogoča tudi povezovanje z zunanjimi napravami, ki jih za seboj prenašajo zahtevnejši družinski uporabniki. Zanje pa je na voljo tudi obilica dodatne opreme, od različnih nosilcev za večje športne pripomočke do drobnih kozmetičnih dodatkov za bolj unikaten videz vozila, za katerega bodo morali kupci v Sloveniji po ceniku odšteti od 12.690 pa do 19.310 evrov.

Marko Krautberger
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Prijavi napako
Komentarji
BaSiLiuS
# 20.10.2015 ob 10:01
Fiat je zakon. Sploh JTD motorji. Imamo Stilota MW in Ducatota v službi poleg še ostalih vozil in primerjava v stroških vzdrževanja .... no comment, in to ''pušijo'' renomirane znamke. Fordov kombi ima pol manj km in je 3 leta mlajši pa je motor mrknu, kolega ma pa boxerja pa cel kup težav največ z elektroniko. Samo v družinskem segmentu jim manjka kakšno dobro vozilo npr. naslednik Stilota MW.
commodore
# 20.10.2015 ob 19:46
najboljši fiat je panda 4x4 - praktično brez konkurence
pozitivc
# 20.10.2015 ob 07:55
To je facelift, ne pa nov model.

PA nič ni napisal, al se to že serijdko ga da naročit kot kamperja, al kako...

Drgač pa se mi zdi, da je ta doblo kar malo večji od tekmecev in zato zelo dobra izbira in ugodna. Le vizualno men osebno ni najbol. Če bi se pa s kakšnim cirkusantstvom ukvarjal, bi pa ravno tega imel. :)
bismark
# 21.10.2015 ob 14:45
Kje je pa 2.0 multijet 99 kW (135 KM)?
1.6 pa ima dve varianti in sicer 66 kW (90 KM), ter 77 kW (105 KM). Malo doslednosti pri prepisovanju nebi škodilo.
bismark
# 21.10.2015 ob 14:30
Doblo ima prešibke motorje, da bi zmogel spodobno hitra družinska AC potovanja s sprejemljivo porabo!

Resno?
bismark
# 21.10.2015 ob 08:22
Odličen avto. Sedaj je star skoraj 5 let in nimam pripomb. 1.6 mulitjet pa se je navkljub mojim pomislekom izkazal za več kot soliden motor. Tako z porabo, kot tudi z močjo.
tigr1924
# 23.10.2015 ob 23:04
Med dostavniki Dobloju ni para, sploh kar se tiče vzdržljivosti JTD motorjev; prejšnji model (tisti s 120KM motorjem) ima sedaj 270 000 km in še ni imel nobene večje okvare do sedaj oz. kar se motorja tiče še brez bilokakršne okvare, edini problemi so bili z elektroniko v kabini, novi model (pred tem faceliftom) 120 000 km brez ene samcate okvare ali napake.
Bom pa omenil najmanj vzdržljiva avtomobila kar sem jih nasploh kdajkoli imel oz. imeli v firmi: MB Vito 2,2 CDI ter VW Caddy 1,9 TDI; prvemu je mašina zaribala pri 110 000 km, drugemu pa pri 135 000 km (da sploh ne omenjam vseh ostalih "malenkosti") čeprav smo vse avtomobile redno servisirali na uradnih servisih kjer so bili tudi kupljeni.
pozitivc
# 21.10.2015 ob 16:49
SAm imam Forda Tourneota Connect in 90 konju je za tak avto čist dost. To mi je všeč pr tah avtih, da dejanski nimaš veselja, da bi dirkal z njim i ti pršpara gorivo, kazni itd...
pozitivc
# 21.10.2015 ob 02:02
@izo

Saj
Tdi-ji so tud ustrezal normam. Samo pol so ugotovil da je NOx- a 40x več kot bi bilo dovoljeno. NOx -i pa bolj nastajajo pri motorjih, ki imajo boljši izkoristek.

Poglej v arhiv rtvslo in poslušaj prejšnjo ferkvenco X. So strokovnjaki vse lepo razložil
Bivši uporabnik
# 21.10.2015 ob 01:36
Fiat je zakon. Sploh JTD motorji.

če smo že pri drvanicah (tukaj potem težko kdo premaga italjane), ne škodi preverit, kako se tu jtd-ji uvrstijo na kakšnem adacovem testu in kako tudi nekako čudežno ustrezajo vsem normam, dočim recimo tdi agregati z (dosti) manj izpsuti na testu ne. najmi en to razloži prosim.
mogoče pa imajo manj problemov, ker so brez filtrov (malo za šalo, malo za res).
Luka Novak
# 22.10.2015 ob 06:39
@bismark

Resno?

Resno?
Luka Novak
# 21.10.2015 ob 08:33
Najboljšega v tem razredu bi dobili s križanjem Kangoo (1.gen) + Caddy.

Kangoo (1.gen) je bil praktičnih mer, imel je solidno oddaljenost od tal (lahko zadosti večini slovenskim SUV potrebam), hkrati pa je vseeno zmogel za svoj razred odlično vodljivost in lego na cesti. Z 1,5 l dizlom (63 kW) je zmogel tudi odlično vozno dinamiko in sprejemljivo porabo.

Manjkala mu je Caddy individualnost oz možnost izbire, ki ostaja vse do danes pojem oz konkurenca ne zmore ponuditi niti približno toliko kot Caddy (125 kW dizel, 4x4, DSG, poleg številnih serijskih različic ter bogatega spiska možnosti osebnih prilagoditev).

Doblo je imel/ima dobro zamišljen tovorni prostor, zanimiva je Natural Power pogonska alternativa, v ostalem pa mu za večjo uporabnost manjkajo osnovne lastnosti Kangoo 1.gen ter Caddy individualnost. Kangoo 1.gen je bil skromnejših mer, zato bistveno lažje premagoval poglavitno slabo lastnost tega razreda (zračni upor - poraba pri AC hitrostih), kar pomeni okrog 6 l/100 km porabe pri visokih obremenitvah. Doblo ima prešibke motorje, da bi zmogel spodobno hitra družinska AC potovanja s sprejemljivo porabo (manjka mu 2,0 MJ 110 kW), za lokalno uporabo pa Caddyev 4x4 ter cela vrsta njegovih dodatkov.
frgo
# 20.10.2015 ob 08:38
drugič vsaj dopišite, da gre za oglasno sporočilo, ker gre za očitno dosleden prepis od fiatovega PR
Kazalo