Bird of Prey omogoča dinamično in varno vožnjo. Foto: Proizvajalci
Bird of Prey omogoča dinamično in varno vožnjo. Foto: Proizvajalci

Inovativnih novosti na področju zaklepanja koles ne manjka, nizozemski BluLocks pa ponuja svež pristop. Združuje zunanjo verigo z integriranim blokirnim mehanizmom, ki je skrit v notranjosti sedežne cevi. Američani pa predstavljajo kolo, ki ponuja povsem nov položaj sedenja.
Kolo BluLocksje s pomočjo verige iz kaljenega jekla, oblečene v najlon, mogoče prikleniti na kateri koli objekt, ključavnica za verigo pa je vgrajena kar v sedežno cev kolesa. Z vrtenjem ključa se s pomočjo notranjega mehanizma veriga zaklene, onemogočeno je tudi poganjanje kolesa.
Nizozemci trdijo, da bi tisti, ki bi želeli ukrasti kolo, morali poseči v mehanizem ključavnice, kar bi bilo zelo težko, saj bi kolo uničili do točke, da ne bi bilo več uporabno. Pri dizajnu kolesa so pri priznanem proizvajalcu koles uporabili napredne tehnologije, kot je lasersko varjenje in 3D-tiskanje. S programom za CNC-obdelavo in strojem za izrez so pridobili vse potrebne dele za sestavo kolesa, ki tehta vsega 11,2 kilograma. Kolo je na voljo z dvema različnima okvirjema in v štirih različnih barvah, z eno prestavo ali več prestavami.
Bird of Prey spreminja položaj sedenja
Kalifornijski arhitekt John Aldridge je že leta 1991 zasnoval originalno kolo Bird of Prey, katerega ime se navezuje na ptico ujedo. Izdelovalec koles Russ Denny je njegovo delo nadaljeval in dokončal leta 2010. Ideja je bila prvič predstavljena lani, septembra letos pa se je uradno začelo oglaševanje kolesa. Njegova posebnost je, da je kolesar na njem nagnjen, podobno kot vozniki športnih motociklov.
Voznik s sprednjim delom telesa leži na kolesu, pedala pa sta nameščena za zadnjim kolesom. Usnjeni vložki podpirajo boke, komolce in roke. Poanta je, da je na ta način izboljšana aerodinamika kolesa in kolesarja, hkrati pa ohranja težišče nizko, kar omogoča hitro in dinamično vožnjo.
Zaradi vsega naštetega naj bi bilo vrtenje pedal prek 60-zobega zadnjega zobnika lažje, vožnja v klanec navzgor pa enostavnejša in tudi varna. "Na standardnem kolesu bi lahko pri zaviranju v sili poleteli čez kolo. To je pri našem kolesu praktično nemogoče," pravijo pri proizvajalcu.