Tesla roadster se lahko z enim polnjenjem pelje 393 kilometrov daleč. Do 100 kilometrov na uro pospeši v 3,9 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 200 km/h. Foto: Tesla Motors
Tesla roadster se lahko z enim polnjenjem pelje 393 kilometrov daleč. Do 100 kilometrov na uro pospeši v 3,9 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 200 km/h. Foto: Tesla Motors
Smart fortwo coupé 0.8 cdi
Smart fortwo coupé 0.8 cdi velja za do okolja enega najprijaznejših avtomobilov z bencinskimi motorji. Foto: EPA

Glede na to, da se v zadnjem času vse bolj govori o električnih avtomobilih, ki naj bi po nekaterih optimističnih napovedih v nekaj desetletjih celo številčno prevladali nad vozili s fosilnimi gorivi, pa je realno stanje povsem drugačno.

V ZDA je trenutno na voljo pet popolnoma elektičnih vozil – enosedežnik NMG (stane 30.000 dolarjev – slabih 23.000 evrov) in dvosedežniki MINI E, tango, aptera 2e in tesla roadster. Slednji je najzmogljivejši, gotovo tudi najlepši in ima največji doseg, vendar pa je tudi najdražji (cena se giblje od 109.000 ameriških dolarjev dalje - 83.000 evrov).

Pomembna je znamka, ne doseg
Resnica je torej taka, da si električne avtomobile lahko privošči le bogatejši sloj prebivalstva – kar potrjuje tudi raziskava, ki jo je opravilo znano svetovalno podjetje Bain & Company. Po rezultatih sodeč si električni avtomobil bolj želijo ljudje, ki imajo v svoji garaži že enega luksuznega in seveda temu primernega "požrešneža". V povezavi s tem bi se tudi raje odločili za nakup električnega avtomobila kakšne prestižne znamke, kot sta npr. Mercedes-Benz ali BMW, kar jim je precej pomembneje kot recimo doseg avtomobila, saj bi za daljše razdalje še vedno uporabili svoje obstoječe avtomobile.

Pri razvoju je veliko zank
Dejstvo je, da pomembnejši svetovni proizvajalci avtomobilov pogosto nimajo velikega zanimanja za razvoj električnega vozila, ki ogromno stane, povrhu vsega pa prodajni uspeh ni zagotovljen. Druga zanka so tudi distributerji električne energije, ki bi v primeru velikega porasta električnih avtomobilov zagotovo dvignili cene in s tem v slabši položaj postavili avtomobilske proizvajalce, podobno kot se je to zgodilo oziroma se dogaja med proizvajalci prenosnih telefonov ter ponudniki mobilne telefonije.

Precej negativen vpliv na razvoj tega področja imajo seveda tudi posledice trenutne finačne krize, ki so skoraj najmočnejše prav v avtomobilski industiji.

Na pomoč prihajajo tudi vlade
Kljub vsemu pa vse ni tako črno. Nemška vlada je že obljubila sredstva za razvoj "zelene" tehnologije, nekaj podpore v tej smeri obljublja novi ameriški predsednik Barack Obama, električni avtomobili pa so tudi ena izmed rešitev, za katero se zavzemajo nekatera mesta, kot sta Pariz in London, ki se spopadajo z onesnaženim zrakom in hrupom. Po nekaterih predvidevanjih naj bi v prihodnjih nekaj letih tudi močno padle cene baterij, kar bi nekoliko pocenilo avtomobile.

Stvari zato potekajo previdno in počasi. BMW je npr. naredil manjši poskus in predelal MINI-ja ter 500 povsem električnih primerkov poslal izbranim kupcem v Kalifornijo in New York. Svoj električni avtomobil naj bi letos serijsko začel izdelovati tudi Mitsubishi.

Da bo doba električnih avtomobilov zaživela, bo tako treba še malo počakati …

J. R.