Avtomobilnost

Poudarki

  • Ogrožena delovna mesta zaradi elektromobilnosti
  • Električne pogonske sklope sestavlja le šestina vseh delov v primerjavi z vozili z motorji na notranje zgorevanje.
Do leta 2030 naj bi elektromobilnost neposredno ali posredno vplivala na vsako drugo delovno mesto v proizvodnji pogonskih sklopov za osebna vozila. Foto: EPA
Električni avtomobili imajo manj sestavnih delov, zato je za proizvodnjo teh potrebnih manj delavcev. Foto: EPA
Položaj dodatno otežuje dejstvo, da tovarne baterij potrebujejo le petino delovnih mest v primerjavi s tovarnami pogonskih sklopov. Foto: Tesla

Dodaj v

EU podcenjuje izgubo števila delovnih mest zaradi električnih vozil

Električna vozila
8. september 2018 ob 08:06
Bruselj - MMC RTV SLO

Evropska unija podcenjuje število izgubljenih delovnih mest, povezanih s prehodom proizvodnje vozil z motorjev na notranje zgorevanje na električne motorje. Tako piše v poročilu Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA).

Sporočilo je bilo poslano pred ponedeljkovim glasovanjem v Evropskem parlamentu o prihodnji ureditvi emisijskih standardov. Pri ACEA-ju poudarjajo, da bodo imela električna vozila vpliv na zaposlovanje v prihodnje. Proizvodnja in vzdrževanje električnih vozil sta veliko manj kompleksni v primerjavi s klasičnimi dizelskimi ali bencinskimi modeli vozil.

Manj vrtljivih delov in mehanskih komponent
Električni motor in električni pogon imata veliko manj vrtljivih oziroma gibljivih delov ter manj mehanskih komponent kot motorji na notranje zgorevanje. Pri ACEA-ju, ki ga sestavlja 15 največjih proizvajalcev vozil v Evropi, opozarjajo, da bo industrija močno prizadeta, če se bo zaradi strogih emisijskih norm množično obrnila proti elektrifikaciji. Pri EU-ju načrtujejo emisije CO2 do leta 2030 dodatno znižati za 30 odstotkov. To pomeni, da bo cilje praktično nemogoče dosegati brez množične elektrifikacije in hibridizacije modelov avtomobilov.

Še posebej izpostavljeni so dobavitelji v avtomobilski industriji, razkrivajo podatki, ki so jih objavili pri analitskem podjetju FTI Consulting. V poročilu je navedena raziskava, ki razkriva, da bodo dobavitelji proizvedli kar 38 odstotkov manj delov in komponent, proizvajalci vozil pa bodo proizvedli za 17 odstotkov manj komponent.

Baterije bodo uvažali v Evropo
Še ena potencialna nevarnost za zaposlovanje v Evropi v avtomobilski industriji je proizvodnja baterij, ki predstavljajo od 35 do 50 odstotkov cene električnega vozila in jih ne proizvajajo v Evropi, piše v poročilu. "Zakonodajalci morajo vedeti, da bo EU postal močno odvisen od redkih zemeljskih kovin in baterij, ki jih bodo proizvajali zunaj Evrope," še sporočajo iz ACEA-ja.

"Poročilo jasno kaže na preveč stroge cilje glede emisij CO2 in nerealistične prodajne kvote električnih vozil ali hibridov, ki lahko evropski industriji po celotnem EU-ju zgolj škodijo na dolgi rok," je v sporočilu zapisal generalni sekretar ACEA-ja Erik Jonnaert.

Poročilo Evropske komisije o presoji vplivov na prihodnje predpise o emisijah, objavljeno novembra 2017, napoveduje izgube delovnih mest in dobičke po sektorjih. Po izračunih EU-ja bi lahko do leta 2030 v avtomobilski industriji delo izgubilo 16.600 ljudi. Hkrati pa predvidevajo, da se bo več ljudi zaposlilo v elektrosektorju.

Pri združenju avtomobilskih proizvajalcev EU-ju očitajo, da v svojem poročilu ni natančno pojasnil svoje napovedi glede zaposlovanja. Sami so prepričani, da bi se lahko ob prehodu na električna vozila število delovnih mest v proizvodnji vozil, avtomobilskih delov in vzdrževanju zmanjšalo kar za 60 odstotkov. Pri tem citirajo poročilo Daimlerja, kjer so celo prepričani, da bo potrebnih kar od 80 do 90 odstotkov manj delovnih mest, da bi proizvajali električna vozila, ne pa vozila z motorji na notranje zgorevanje.

Dobavitelji bodo imeli manj naročil
Roberto Vavassori, predsednik Evropskega združenja dobaviteljev (CLEPA), ima podobne pomisleke. "Izziv je narediti ravnovesje, ki bo zadovoljilo cilje širše javnosti s tistimi, ki jih industrija lahko uresniči," je dejal Vavassori junija na slovesni podelitvi nagrad za inovacije CLEPA, pri čemer je poudaril, da je ena tretjina zaposlitev v avtomobilskem sektorju povezana s pogoni. "Menimo, da je elektrifikacija pomemben in bistven del mobilnosti prihodnosti, vendar mora biti prehod v Evropi dobro načrtovan, sicer bomo izgubili prednost v mobilnosti pred preostalim svetom," je prepričan Vavassori.

Avtomobilska industrija se že spoprijema z izzivi, kako doseči povprečje v svoji modelski paleti 95 gramov izpustov ogljikovega dioksida na kilometer poti. Ta pravila bodo začela veljati leta 2021. Zanimivo, potrošniki se vse bolj obračajo stran od dizelskih motorjev, ki v zrak izpuščajo celo manj CO2 kot bencinski motorji. Hkrati evropski potrošniki pokupijo vse več športnih terencev in križancev, ki v zrak izpustijo več CO2 kot limuzine, karavani ali kombilimuzine. Zato je proizvajalcem vozil še toliko težje, saj jih kupci ne podpirajo v cilju kupovanja vozil, ki bi v zrak izpustila manj emisij.

Predstavitev letošnjega testiranja WLTP in cestnih testov merjenja emisij ter porabe goriva RDE, katerih cilj je podajanje realnejših podatkov o emisijah in porabi goriva, je pokazala, da so nekateri avtomobilski proizvajalci še daleč od meje 95 g/km.

V Avtomobilnosti veliko prostora namenjamo električni mobilnosti. Posvetili smo se tudi njihovim prednostim. Električni avtomobili v Sloveniji po rumenih pasovih in z brezplačnim parkiranjem?

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
sir.shrek
# 08.09.2018 ob 08:43
Baterjie bomo uvažali, a nafta pa je s sosedovega vrta ali kako?
elektrupunk
# 08.09.2018 ob 08:16
V vsakem obdobju določena delovna mesta izginejo na drugi strani pa se pojavljajo nova... To je evolucija ki ji ne moreš uiti..
Hope
# 08.09.2018 ob 09:22
Vozili bi se v el. avtomobilih in protestirali proti postavitvi tovarne baterij v svojem kraju...
brezposelni
# 08.09.2018 ob 08:48
Glavni problem pri električnih avtih so baterije, predvsem njihova avtonomija. O tem se premalo piše.
ata
# 08.09.2018 ob 08:17
Musk in Gates sta rekla, da bo treba robote obdavčiti. Ali bomo električne avtomobile tudi?

PS: zakaj natančno nas EU sili v uvoz migrantov?
pero5
# 08.09.2018 ob 09:11
Tudi sam mislim, da se preveč (namerno?) pozablja na veliko negativnih stvari, ki jih prinese masovna izdelava baterij in vse skupaj s tem povezano. Čist zrak je pri usranem življenju bolj slaba tolažba.
NOPCBS
# 08.09.2018 ob 09:19
a pol ko sta Merkel in Makron rekla cez 40 let le se elektricni avtomobili in obenem uvozila milijone ilegalcev, ni bil njen glavni cilj delovna sila saj se je ne rabi, ampak kaj drugega
SalviniCar
# 08.09.2018 ob 08:21
Glavna je provizja ne pa delavna mesta
PONOS
# 08.09.2018 ob 11:30
O tem sem pisal dekado nazaj.
Manj bo delovnih mest.Ne le zaradi električnih avtov ampak zaradi AI,robotizacije,avtomatizacije bo šlo ogromno delovnih mest.Tudi delovna mesta kot so zdravniki,učiteli itd.
Ergo bo potrebno spremeniti sistem,sistem v katerem živimo je preživet.Rešitev ni komunizem,socijalizem,fašizem,,nacizem itd.Rešitev je v simbijozi narave,tehnologije in človeka.Za začetek uvedba UTD.UTD naj financirajo AI(umetna inteligenca)roboti,avtomatizacij itd.Kako misli država v prihodnosti financirati vse prekarce,nezaposlene itd?Od kje denar,od nezaposlenega ne bo mogoče pobirat davek le od zgoraj naštetih.Denarni tok bo prekinjen če ni potrošnikov ,bodo propadli tudi proizvajalci,posredniki,banke itd...
alenka2012
# 08.09.2018 ob 10:00
Na nekaj vsi pozabljajo , tudi elektrika ki bo polnila baterije teh elekroavrov mora biti proizvedena vecinoma v termoelektrarnah ko so strasni onesnazevalci in nujlearkah ki oredstavljajo spet velika varnostna tveganja....o tem da bo treba cisto na novi dizajnirati in narediti energetska omrezja tudi noben ne govori....resursi so omejeni, resitev ni da nekaj pregladamo ampak v restriktivnih ukrepih do potrosnikov....mamica ki vozi otroka v vrtec v 4000 litrskem terencu naj pac placa visoke prispevke za to potrato....
Bombek
# 08.09.2018 ob 10:29
Kje bodo pa pol elektriko pridobiva, če je že zdaj ni dovolj..onesnaženje z odpadnimi baterija..sam proizvodnja el. avtomobila bolj onesnažuje okolje še preden je postavljen na cesto..!
Digitalija
# 08.09.2018 ob 09:11
"Menimo, da je elektrifikacija pomemben in bistven del mobilnosti prihodnosti, vendar mora biti prehod v Evropi dobro načrtovan, sicer bomo izgubili prednost v mobilnosti pred ostalim svetom," je prepričan Vavassori."

Kaj ste pa do zdaj delal, če ne načrtovali?

Sicer pa bi morda Evropa "preskočila" EV in šla lahko kar na tehnologije gorivnih celic.
el CARTEL
# 08.09.2018 ob 11:09

dude
# 08.09.2018 ob 08:13
Prijavi neprimerno vsebino
Hecno. Govorijo kot, da so izgube delovnih mest v industriji nekaj slabega. Zame prakticno reklamirajo se hitrejsi prehod na elektroavtomobile.


seveda načeloma ni nič slabega,
ampak ker ekonomski sistem je na ravni kapitalizma 19. stoletja,
to pomeni, da bodo zaposleni socialni problem, namesto da bi bili pač uporabni
Lunatix
# 08.09.2018 ob 09:45
Po drugi strani pa manj mehanskih,sestavnih in obrabljajočih delov je tudi za ekologijo dobro...pa za naše denarnice...
In, ko enkrat poskusiš vozit e- avto, vidiš dejansko kje je razlika....
Mislim, da imajo avti na baterije še kar prihodnost, kajti prihajajo novi tipi baterij iz drugačnih materialov na plano...Zdaj ko bo povpraševanje po temu večje pa bo tudi še bo tudi razvoj pospešil na tem področju.
aparat-čik
# 08.09.2018 ob 09:19
električni avto nima prihodnosti, točneje avti na baterije. Ostal bo butični izdelek za razkazovanje tistih, ki imajo več denarja. Mislim, da se bomo na nafto vozili še celo 21 stoletje. Rešitev je le v organizaciji prevoza, avtobusi, vlaki...
dude
# 08.09.2018 ob 08:13
Hecno. Govorijo kot, da so izgube delovnih mest v industriji nekaj slabega. Zame prakticno reklamirajo se hitrejsi prehod na elektroavtomobile.
izo
# 08.09.2018 ob 13:21
Po eni strani bi bili pripravljeni iti v vojne, da stisnemo Rusijo, ker smo preveč od nje odvisni. Res ni dobro, da imamo samo enega velikega dobavitelja plina in energije nasploh.

vidim, da pranje možganov deluje.
kje oz kdo nabija, da smo tako prekleto odvisni od rusije (sej so praktično ba vse njihovo naredili embarge ipd, le zakaj)? point je samo v tem, da je njihov plin cenejši, a vam bo to enkrat kapnilo v te sprane glave?? zakaj mislite, da ima nemčija in velika britanija svojo pipico prek baltika?
in mi, zaradi te vaše nerazumne sklepčnosti gelde tega, kar vam nabijajo o odvisnosti ipd, lepo brez problem soglašamo, da moramo recimo svoj plinsko dobavo vezat še na npr. omišalj ipd, kjer bodo tankerji vozili jasno ameriški plin, ki bo 3x dražji, ki bo ekološko in energetsko dosti bolj sporen itd itd. kje je torej tuakjs vbodona izbira ipd, če ti nekdo ukazuja, kjer energent in še bolj pomembno, čigav mora biti??
pa ko smo spet pri ekologiji, energetiki ipd: miljonkrat sem povedal,da ima eu naravne vire (islandija, grćija ipd), ki bi jo lahko popolnoma energetsko osamosvojil ipd, če smo že tako zeleni in ne vem kaj. ne, tudi tukaj bo treba kupo avta baterije od tesle ipd, ki bo imel eskluzivu na naravna vire v južne ameriki ipd.
adijo pamet..
Radoveden
# 08.09.2018 ob 12:46
firtoh,
sem ravno napisal zgoraj, da rabimo zgradit nove elektrarne. kje, pa ni vprašanje ampak kdaj.
aparat-čik
# 08.09.2018 ob 09:26
problem pri gorivnih celicah je, da kot prvo potrebujejejo zelo čist energent, brez primesi. In kot drugo, ravno tako ko baterije potrebujejo zelo redke materiale za svoje delovanje. Ob masovni uporabi bi cena teh materialov tako poskočila, da si avta večina ne bi mogla privoščit.

Tehnološka rešitev za današnji čas je plinska turbina z visokim izkoristkom, ki bi napajala generator.
jankoP
# 10.09.2018 ob 14:20
Komot. Skupni strosek zoe je ze danes izenacen s stroskom cliota na bencin ali dizel, razen ce se vozis ekstremno malo.
Strosek ioniqa je ze danes manjsi od stroska golfa s podobno opremo, ali pa tudi se malo slabso, le da pri ioniqu je doseg problem. V tem razredu bo doseg resen z novim leafom v letu 2019. EV je cenejsi ze danes prakticno.
Samo malo drugace treba razmisljat pri nakupu. Ce se danes kupuje avto za tolk kolk lizing se gre cez, potem imas tezavo pri elektriki ja.
jankoP
# 10.09.2018 ob 06:29
V Evropi je delavcev itak premalo, hvala bogu ce jih bo tu manj. Drugic, ob toliko manj delavcih je edino logicno, da bojo EV bistveno cenejsi od ICE, ampak ne za koncne kupce, pomeni da bojo dobicki vecji. Manj vzdrzevanja pomeni pa tudi en kup ukinjenih avto salonov, ne samo delavnic, pa svercerjev, tudi tu vidim vec koristi kot skode. Manj ljudi za nekaj samo pomeni, da bo vec ljudi imelo cas delati bolj koristne stvari.
Stari bi seveda vseeno raje ostali pri starem, ker ne vejo kako bojo karte premesane pri elektriki. Trzni delezi se bojo sigurno delili na novo.
kotzi
# 08.09.2018 ob 15:29
naj zacnejo delat v teh industrijah, boljse avte, tko pa za vsak model nova fabrika, ce jih elektrika prehiteva nej zacnejo delat se oni na tem, sej avto kot avto, nekdo ga mora sestavt..je mekdo napisal..torej..revoz zacnite..slovenske firme kje ste...kaj delate...a
Gepard007
# 08.09.2018 ob 14:19
Elektrifikacija je prihodnost!!
firtoh
# 08.09.2018 ob 12:36
Radoveden
Nuklearna v Krškem pokriva 40-45% potreb po elektriki, hidroelektrarne samo do 25%,s precejšnjimi nihanji zaradi vodostaja.
Kako boš pridobil elektriko,brez da zgradiš novo TE ali nuklearko?
Predvsem pa,kje bi prebivalci dovolili,da to stoji?
Radoveden
# 08.09.2018 ob 12:13
Trg se vedno prilagodi. Zato smo pa tu podjetniki z idejami, ki bomo absorbirali vse kar pride na proti, se prilagodili novim potrebam in poiskali dodane vrednosti znotraj tega in zaposlili te ljudi. Tak strah lahko širi samo neenovativna, neambiciozna, nepodjetna glava
MYX8
# 08.09.2018 ob 11:02
Slej ko prej se bo zgodil premik iz vozil na notranje izgorevanje na električna ali na kakšno drugo tehnologijo, ki je neizbežen. Ali se bomo prilagodili, ali pa propadli.
21.12.2012
# 08.09.2018 ob 10:42
rocky

moderen avto ne bi smel trošiti več kot 5 litrov, problem pa seveda je, ker so moderni avti zmogljivi kot kakšni športniki nekaj generacij nazaj in s tem tudi poraba ne more biti 5 litrov oz. vsaj ne pri uporabi konjenice.
Kemik
# 08.09.2018 ob 10:35
Če se električna energija za polnjenje baterij oz. akumulatorjev pridobiva v termoelektrarnah na premog, sem prepričan, da so izpusti toplogrednih plinov v končni meri še precej večji (tudi zaradi ogromnih izgub energije pri pretvorbi iz toplotne energije v električno), tako da električni avtomobili v tem primeru posredno povzročijo še slabši vpliv na okolje kot motorji z notranjim izgorevanjem. Tako da električni avtomobili bodo res dobri za okolje komaj takrat, ko bo električna energija za njih pridobljena praktično izključno iz obnovljivih virov energije. Pa še to je potem vprašljivo, kaj se bo naredilo z njimi kot odpadki, saj se mora baterije zaradi njihovih drugačnih kemijskih značilnosti že sedaj ločeno zbirati.

Kakorkoli, ne nasedati zgodbam o 0 emisijah pri električnih avtomobilih, ker se emisije tudi še v razvitejših državah (Nemčija, ZDA ipd.) pojavljajo v ogromni meri zaradi proizvodnje električne energije iz premoga. In v primeru uporabe te elektrike za polnjenje električnih avtomobilov bi bilo te porabe in posledičnih emisij še mnogo več, dokler bi obstajalo še zadosti količin premoga.
zapravico
# 08.09.2018 ob 10:32
Policisti v nemškem Duisburgu so se lotili preiskave prejemnikov socialne pomoči, potem ko so pred enim od centrov za pomoč tem ljudem opazili vozila, ki "ne ustrezajo njihovemu predvidenemu finančnemu stanju".

Pri nas tega ni ;)
democenzus
# 08.09.2018 ob 10:22
naj zacnejo delat v teh industrijah, boljse avte, tko pa za vsak model nova fabrika, ce jih elektrika prehiteva nej zacnejo delat se oni na tem, sej avto kot avto, nekdo ga mora sestavt
roCkY
# 08.09.2018 ob 10:14
Čez noč se ne bo zgodilo nič. Zadeva bo proces. Če bo EV zamenjal toliko vozil kot je rasti nakupov osebnih in dostavnih vozil bo tam do l 2025 pomoje že kar uspeh. Do takrat pa se morda kaj premakne pri energijski gostoti in ceni accujev.

Dejstvo pa je, da neevropejci prehitevajo EU industrijo po levi in desni. Nisan leaf, Hyunadi Kona, Kia Niro,...
V EU pa nek čuden golf na ICE platformi, še bolj čuden BMV I3, nek mali ZOE, Master za 3* ICE ceno in za maso predragi Jaguar, Audi, Mečka,...

Elektro infrastruktura pa je seveda druga zelo pomembna plat zgodbe, ki pa je glede na način kako se je delal TEŠ6 zaskrbljujoč problem. Enostavno je Norvežanom, ki večino elektrike dobijo iz tekoče vode in služijo s prodajo nafte...
Se bo treba odločiti ali nekje na enem mestu filtrirat izgorevanje lignita, sprejeti rizik sevanja ali... Kakorkoli se obrnemo s časom bo nafte zmanjkalo. Za nas potrošnike pa je alternativa koristna neglede na to kaj trenutno uporabljamo. Sam sem se odločil da gremo še en cikel z dizlom. Dal bi v tem momentu 25% več za enakobreden EV, če bi bil na razpolago. Čez cca. 10 leta pa bomo videli kaj se bo dobilo in kakšne finančne možnosti nam bo SLO vodstvo sploh dopustilo.

Masovni javni prevoz pa je v poselitvi kot jo imamo v SLO in koncentraciji delovnih mest utopija.
GoodFella
# 08.09.2018 ob 09:48
To lahko zaskrbi tudi naše gospodarstvenike, kajti prav med slovenskimi firmami je precej dobaviteljev avtoindustriji. Tisti, ki jih to ne briga, se ne zavedajo, koliko ljudi po Sloveniji živi od teh delovnih mest. Seveda, če sta očka in mamica zaenkrat na varnem zaposlena v javnem sektorju ali pa si nekdo iz proračuna plačan nevladnik, ki prisega na venezuelski model, potem te usoda slovenskih dobaviteljev in tam zaposlenih ljudi kaj malo briga. Upam, da se jim bo uspelo ustrezno prilagoditi tem trendom. Vsekakor pa bo še precej vode preteklo do takrat, ko se bomo vsi vozili v elektroavtih, če sploh kdaj.
jankoP
# 10.09.2018 ob 20:30
Odvisno katere so zate neproduktivne.
josio13
# 10.09.2018 ob 18:31
JankoP
A zato mamo toliko ljudi zaposlenih v nepodruduknivnih branzah ker pocnejo nekaj koristnega?
djadja
# 10.09.2018 ob 12:16
A lahko kdo pojasni način elektrifikacije recimo za Slovenijo.
Trenutno je povprečna vrednost EV vozila recimo teh ki so na voljo med 30,000 do 40.000 Eur
Povprečno pa je vrednost avtomobila v rokah fizične osebe cca čez roko 9.000 Eur

Velika večina si bo pela bom kupil si bicikl bova tko hitrej pršla.... :)
jankoP
# 10.09.2018 ob 12:12
Ne gre se za avto branzo. Ce tvoje delo lahko dela robot, ali pa je do konca nepotrebno zaradi elektricnih avtov, je delo pac nekoristno in je skoda, da ga opravlja clovek, ker obstaja veliko dela, kjer je clovek res potreben. Poglej skozi okno, jaz vidim veliko nenarejenega dela. Ki ga nima kdo naredit. Niti placat. Slej ko prej bo pa itak treba zmanjsat delovnik na 6 ur.
Vztrajat pri neki zastareli stvari samo da bojo kovaci imeli kaj delat, ni se nikoli bilo pametno.
josio13
# 10.09.2018 ob 11:38
jankoP

kaj po tvojem mneju je bol koristno delat kot v avtobranzi.....vidim da tvoje kao delovno mesto ni ogrozeno..pa je laho srat iz polne riti....
patria
# 09.09.2018 ob 01:23
To nakladanje okrog CO2 izpustov mislim , da je precej za lase privlečeno, malo več resnice je pri NOX trdih delcih in njihovi škodljivosti za zdravje, kdaj pa bodo EV zamenjala bencinska in dizel pa mislim , da bo preteklo še veliko časa, saj dokler moraš čakati ure , da sploh lahko napolniš baterijo s katero narediš borih 200km je el. avto smiseln samo kot mestni dodatni avto, za katerega pa ravno nima veliko ljudi denar , da ga meče skozi okno. In kako bi naj izgledale polnilnice ob cestah , če bi npr bilo samo 30% el. vozil. Bile bi neskončne kolone tistih , ki bi čakali na vrsto , da napolnijo svoj avtomobil, poglejte sedanje črpalke , vedno nekdo tam tanka in to opravi v 5 minutah z vozilom , ki ima domet 600-800km, torej električarji bi se tepli za mesta na polnilnicah , da o el. kapacitetah sploh ne pišem , ja el. avto morda nekoč v daljni prihodnosti , če do takrat ne bodo iznašli že kaj bolj učinkovitega do takrat pa bo bencin ostal zakon.
HOR
# 08.09.2018 ob 19:35
Kar mnogi ne razumejo je, da bo manj delovnih mest pri nas, nova pa bodo na naš račun v Aziji, ker se bo tam izdelovalo baetrije. Tam bo tudi onesnaženje, energija za proizvodnjo baterij v Aziji pa v glavnem iz poceni pemoga z nizkimi eko standardi.
Tukaj se bodo trkali po prsih in prikazovali ekologijo, v resnici pa bo samo energtetslo intenzivna proizvodnja izseljena iz EU v Azijo in že sedaj je velik del upada CO2 emisij na zahodu ravno po tem principu rekolacije industrije v Azijo preko globalizacije...

Dodatno, če ne bomo imeli vsaj 3/4 elektro energije iz virov brez emisij CO2 (OVE, nuklearme) ne bo nekega rena prihramka CO2 emisij, kar pa je v primeru mejhne Slovenije iatak npommbna oslarija saj bo kakršnkoli naš priranek CO" emisij v globalnem smislu popolnoma zanemarljiv.
Dodatno ne samo, da Azija povčuje CO2 emisije, pač pa tudi ni nobn garancije, da bo kakšnikoli prihranek CO2 imel vpliva na klimatsko dogajanje, oziroma sedan ni kredibilni evidenc, ki bi kazale narapčanje lobalnih klimatskih extremov, šoda oz teh extremov pa upada (v % od globalnega BDP) kar pomeni, da smo vedno manj in ne vedno bolj prizadeti zaradi klimatski dogajanj...
Skratka vso varčevanj s CO2 je en velik vprašaj ki nima jasno dokazanega vpliva na klimo niti se nam do nadalnjega ne dogajajo nobene katastrofalne klimatske posledice in so te zaenkrat le v vprašljivih hipotezah napovedi, ki so se do sedaj pokazale za pretiravanje...

Je pa to velik biznis in dodatna priložnost za pobiranje denarja in kontrole nad energijo ter alokacijo globalne ekonomije po načrtih globalistov....
Wlwkreo avtomobili pa cenovno v seštevku stropkov in uporabnosti še niso konkurenčni klasilnim pogonom zato se prodaja vzdržuje le s subvencijami, kar prikriva pravo še (pre)visoko ceno in tako še ekonomsko neustreznost EV vozil...
Seveda na račun denarnic državljanov....
roCkY
# 08.09.2018 ob 11:40
21.12.2012

Se delno strinjam. V SUV-u ne rabim 130 KW. Ampak, če hočem avtomatika, HUD, radarski tempomat in še kak novodoben uporaben fičer ni izbire. Najmočnejši motor ali pa fičrov ni. 100 KW je za tak avto v SLO povsem zadosti. Poraba bi bila kak liter in kao desetinko nižja. Na 5 litrov pa se pri tako visokem avtu ob normalni vošnji ne da priti. ICE ima preslab izkoristek.

Trenutno me zelo zanima koliko bo Jaguar uspel sklatit porabo I-Peaca in kaj bosta v praksi pokazala električni Mercedes in Audi. In seveda na kak način bodo pri Jaguarju dosegli znižanje porabe, ki jo EV scena pričakuje. Tesla recimo je krepko spremenil rabo prvega in zadnjega motorja po lansiranju avta z nadgarnjo softwera. Avto je kolikor sem zasledil v vsakdanjiku sedaj praktično vedno gnan prek ene osi. Vozilo z bistveno višjo porabo kot jo ima Tesla X ne bo sprejeto kljub temu da bo kot kaže cca. 1/3 cenejši saj bo še vedno 50% predrag za večino za EV zainteresiranih kupcev. Dejstvo je da je Tesla z modeloma S in X letvico postavila zelo visoko. Trenutne "ibenge" s trojko in trenutnim finančnim tokom so pa resnično precej nerodna reč. Ampak "zdrmali" so pa sceno.

Pri EV v praksi veliko štejejo minute na polnilcu. Večina, ki ne spremlja scene se tega še ne zaveda. EV sceno spremljam že kar nekaj časa. Peljal sem že kar nekaj vozil. A hrbet je rekel menjaj sedaj in ne čakaj na primeren EV. Rezultat je odličen. Odkar je namesto karavana SUV me še nikoli ni bolel. Sicer delam relativno malo km z osebnim vozilom in večinoma kratke razdalje a vedno sem prišel na tričetrt "polomljen" iz prejšnjega.

Zakaj SLO ni sprejela Kitajcev, ki so hoteli tu delat baterije? Sedaj bi lahko fabrika že stala in bi privzeli vsaj začasen primat v EU. Pa panasonic je bil tu v Gorenju in bi lahko kaj potegnili od njih. Seveda ob ustreznih okoljskih zahtevah.
Sedaj, s tole vlado pa ni šans, da nas še kdo sploh povoha.
roCkY
# 08.09.2018 ob 09:47
Kolk CO2 manj izbruha hibrid?? RAV4 kar sem ga vozil je imal porabo 7.7. Naredil nekaj testnih voženj pred slabim letom na način kot se vsak dan vozi . dinamična vožnja s tempomatom na limitu omejitve. Z mazdo CX5 imam porabo 7,4 nafte.
Pa ne mi zdaj, da so SUV-i potratni. Hrbet je rekel poišči nekaj, da ne bom bolel...
josio13
# 10.09.2018 ob 11:35
ko bo ptidobivanje el. energije ekolosko..bo tudi el. avto ekoloski..dotakrat pa isto sranje kot navaden avto....kaj mislite kako pridelat material...al iz lufta...hehe..naj bo kateri koli material ..ga je treba toplotno obdelat...toploto pa dobimo iz???????lufta..pa ja da nebi mi gdo zacel z kao soncem pa vetrom pa topl.crpalkami..kako pa njih proizvajamo...zacaran krog...in dokler ni tvoje del. mesto ogrozeno ..vam je vseeno za ostale....
TineB
# 08.09.2018 ob 10:24
Dilema.

Ali živeti brezposeln v čistejšem okolju ali zaposlen v onesnaženem okolju. Kaj je bolje dolgoročno za naše otroke: čistejše okolje ali preživljanje otroštva v bedi zaradi brezposelnih starsev?
adolfs
# 09.09.2018 ob 21:54
Zanimivo, kako se zgodovina ponavlja. Ko se je prihajalo iz konjskih vpreg na avtomobile so bila mnenja enaka.Tako, kot so takrat bili vneti zagovorniki, da bodo kočije aktualne še celo stoletje, da avtomobili z motorji nimajo prihodnosti, tako so zdaj na praktično enak način tukaj tisti, ki vneto trdijo, da bodo bencinarji in dizli smradili še celo stoletje in da bodo še ne vem koliko časa zakon. Ampak razvoj gre na srečjo naprej in elektrifikacija je že tukaj in zdaj. Takšnim komentarjem kot so nekateri zgornji se jaz še samo smejim. Vsa sreča da je tehnologija napredovala. Če ne drugega, vsaj mesta ne bodo več smrdela, ko se po njih vozijo umazani dizli. In manj bo kritičnih pljučnih obolenj... Zagotovo! Če pa ne bo delovnih mest takšnih, bodo pač drugačna, bolj sofisticirana, takšna ki bodo ustvarjala večjo dodano vrednost. Tudi konj se ne goji več masovno za prevoz, pa se svet še vedno vrti...
Radoveden
# 08.09.2018 ob 12:18
Nova delovna mesta se bodo odprla v elektroindustriji. Nove elektrarne, nova električna omrežja... Tisti ki je prej v revozu šraubal na tekočem traku bo pa potem postavljal daljnovode, itd, itd... Da ne rečem da bomo manj odvisni od tekočih goriv, ker elektrike pa lahko proizvedemo dovolj kar doma.
majmaj
# 08.09.2018 ob 11:24
Haha, kako jamranje... kot ob prehodu iz vprege na parne lokomotive
xnplater
# 08.09.2018 ob 08:44
El. avto nimajo prihodnosti. To je neka modna muha, za katero se porablja veliko preveč surovin, časa in energije. Čez 10 let bojo pa pogruntali, da je bila to največja napaka.

Edini način, da zmanjšamo izpuste je, da zmanjšamo št. porabnikov. Kdaj vam bo to jasno?
Igor Đukanović
# 08.09.2018 ob 09:16
Podobno lažejo kot mlekarska industrija, ki je še pred nekaj leti imela kar sredi Ljubljane legalno naliman jumbo plakat, češ da je mleko zdravo za kosti. Sprijaznimo se. Živimo v izredno inertni civilizaciji, ki ne razume besede revolucija. No, razume jo kot nekaj nasilnega, ko pobijemo tiste, ki so preblizu našega korita. Dejansko je resnica čisto drugačna. Po eni strani bi bili pripravljeni iti v vojne, da stisnemo Rusijo, ker smo preveč od nje odvisni. Res ni dobro, da imamo samo enega velikega dobavitelja plina in energije nasploh. A, ko se pokaže priložnost za diverzifikacijo virov, pa odenkrat panika. Ne, briga me, koliko ljudi bo izgubilo službe v avtomobilski industriji. Itak se pogovarjamo o manj kvalificiranih slabo plačanih zaposlitvah, Te ljudi bomo itak kmalu potrebovali v domovih za starejše. Se zavedate, koliko ljudi je že zdaj dementnih? Ker se prodaja mesa praktično ne zmanjšuje, se tudi število dementnih ne bo zmanjševalo ampak samo povečevalo. Še nekaj časa. :-(
Kazalo