Sistem samodejnega zaviranja AEB strokovnjaki ocenjujejo za enega največjih preskokov v zgodovini v zadnjih 30 letih. Foto: Volvo
Sistem samodejnega zaviranja AEB strokovnjaki ocenjujejo za enega največjih preskokov v zgodovini v zadnjih 30 letih. Foto: Volvo

Pri neodvisni evropski organizaciji, ki se ukvarja z varnostjo vozil Euro NCAP, so z avstralsko sestrsko organizacijo ANCAP objavili študijo, ki dokazuje smiselnost vgradnje sistema AEB v vozila.
AEB oziroma sistem za samodejno zaviranje je ena izmed najbolj učinkovitih varnostnih tehnologij, ki je vse pogosteje del novih, modernih avtomobilov. Tehnologija ob pomoči različnih sistemov zazna hitro približevanje oviri pred avtom. Če voznik ne zavira pravočasno, začne samodejno zavirati, kar močno zmanjša ali celo prepreči naletni trk. Po navadi samodejno do zaustavitve zavira pri nizkih hitrostih, do 30 km/h oziroma 50 km/h.
Pretekle raziskave so napovedovale številne koristi, ki jih bo prinesla varnostna tehnologija, vendar je bilo do zdaj malo dokazov, da res deluje. Euro NCAP se je s podporo ANCAP-a povezal s skupino, ki združuje strokovnjake z najrazličnejših organizacij, tako vladami kot industrijo, potrošniškimi organizacijami in zavarovalnicami. Skupina je združila zbrane podatke iz petih evropskih držav in Avstralije. Uporabili so metaanalitični pristop, s katerim so primerjali zbrane podatke s kontrolnimi podatki na podlagi primerljivih avtomobilskih modelov.
Z AEB-jem bolj varni
Ugotovitve so, da so bila vozila, opremljena s sistemom AEB-jem, udeležena v 38 odstotkih manj prometnih nesreč z naletom od zadaj kot tista vozila, ki tega sistema niso imela. Statistika ni zajela števila nesreč v urbanih okoljih ali na podeželju.
Dr. Anders Lie, predsednica skupine švedske prometne uprave je povedala: "Pristop z metaanalizo je v tej raziskavi edinstven akademski prispevek k ocenjevanju varnosti tehnologij v vozilih na mednarodni ravni. Izkazala se je za zelo zanesljivo in uporabno. Jasno je, da je sistem AEB zelo pomemben aktivni varnostni pripomoček, ki bi moral biti del večjega dela voznega parka, saj bi izboljšal prometno varnost."
Generalni sekretar Euro NCAP Dr. Michiel van Ratingen pa je dejal: "Te ugotovitve močno podpirajo našo odločitev, da je AEB-tehnologija ena najpomembnejših postavk pri ocenjevanju varnosti vozil. Še naprej bomo spremljali učinkovitost tehnologije v resničnem svetu."