Najmanjši Range Roverjev model evoque se bo osvežen spogledoval tudi s slovenskimi kupci. Foto: G. Pr.
Najmanjši Range Roverjev model evoque se bo osvežen spogledoval tudi s slovenskimi kupci. Foto: G. Pr.

Zunanja podoba najmanjšega med prestižnimi range roverji je že od predstavitve prve generacije izpostavljena kot poseben oblikovalski dosežek v razredu športnih terencev. Pri izdelovalcu pa trdno verjamejo, da je osvežitev za novo modelsko leto vse skupaj le še začinila in je evoque še mikavnejši za ljubitelje avtomobilske estetike.

Dvokolesni ali štirikolesni pogon
Oblikovno "najmehkejši" med modeli izdelovalca, ki se ponaša z dolgoletno tradicijo terencev in SUV-jev, še naprej ostaja ukrojen po meri urbanih ljubiteljev robatosti, ki dejansko le redko zapeljejo na brezpotja. Omenjeni bodo seveda največkrat zadovoljni le z dvokolesnim pogonom, tistim, ki želijo v Range Roverjevem izdelku tudi nekaj dejanske tradicije, pa bodo ponudili tudi možnost izbire štirikolesnega pogona, in to v dveh izvedbah. Poleg standardne še nadgrajeno, ki so jo poimenovali active driveline.

Po zagotovilih konstruktorjev active driveline glede na vozne pogoje v 350 milisekundah preklaplja med pogonom na sprednji kolesi in štirikolesnim pogonom ter za večjo učinkovitost zmanjša trenje pogonskega sklopa v načinu sprednjega pogona. Pogon active driveline poveča cestno in terensko zmogljivost tudi z nadzorom vektorjev navora s pomočjo dveh elektronsko krmiljenih sklopk na vsaki strani zadnjega diferenciala. Sklopki hitro prenašata navor zadnjemu kolesu z boljšim oprijemom, kar izboljša prenos moči na terenih s slabim oprijemom, vozniku pa zagotavlja večji nadzor tudi na cesti.

Dva dizelska in en bencinski motor
Pogonski agregati v ponudbi so trije, in sicer dva dizelska in en bencinski. Najšibkejši in najčistejši dvolitrski dizelski motor v različici eD4 z dvokolesnim pogonom zmore 110 kilovatov moči (150 KM), sledi mu po moči enak TD4 150 v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, vrh dizelske ponudbe predstavlja dvolitrski motor z močjo 132 kilovatov (180 KM) in prav tako štirikolesnim pogonom. Bencinske hlape pa zastopa dvolitrski motor z močjo 177 kilovatov (240 KM).

Na slovenskem trgu je mogoče izbrati skoraj vse kombinacije motorjev in opreme pri petvratni različici, pri kupeju je kombinacij nekaj manj. Sicer pa je treba za petvratno različico odšteti najmanj 36.120 evrov in za trivratno coupe 35.850.

Čeprav je evoque najcenejši med range roverji, pa cene jasno kažejo, da je tudi najnižja stopnička namenjena kupcem, ki avtomobilov ne kupujejo predvsem razumsko, ampak s čustvi, in ki si to pač lahko privoščijo. Hkrati pa to po navadi pomeni, da so zahtevni in pričakujejo veliko tudi pri udobju in napredni opremi.

Zadnje je v ponudbi veliko, vključno s sistemi za nadzor mrtvih kotov in zaznavanje bližajočih se vozil, prikazom ključnih podatkov na prosojnem zaslonu pred voznikom, sistemom za prepoznavanje znakov in opozarjanjem na nenamerno zapuščanje pasu, evoque pa zmore tudi samodejno zaviranje v sili za preprečevanje trčenja ali vsaj ublažitev posledic trčenja.