Vse več avtomobilskih izdelovalcev varnost svojih vozil preverja tudi s pomočjo hekerjev. Foto: M. Kr.
Vse več avtomobilskih izdelovalcev varnost svojih vozil preverja tudi s pomočjo hekerjev. Foto: M. Kr.

Pri Fiat Chrysler Automobiles (FCA) so napovedali poseben program nagrajevanja računalniških hekerjev, ki bodo odkrili morebitne napake oziroma slabosti v programski opremi njihovih avtomobilov.
FCA je tako postal prvi množični proizvajalec vozil, ki je uporabil metodo nagrajevanja hekerjev. Pred njimi so "led prebili," že pri Tesli Motors. Pri FCA-ju so napovedali, da bodo podeljevali denarne nagrade med 500 in 1500 evri, odvisno od odkrite napake.
Pri koncernu so se za ta korak odločili po odmevnem primeru leta 2015, ko sta profesionalna hekerja Charlie Miller in Chris Valasek pretresla avtomobilsko industrijo. Odkrila sta slabe točke na vozilu jeep wrangler. Takrat sta prikazala, kako lahko na daljavo prevzameta nadzor nad vozilom, in dokazala, da so moderni avtomobili, opremljeni s SIM-karticami za povezljivost s spletom, zelo ranljivi.
Nadzorovala zavore in volan
V vozilo sta oddaljeno dostopala prek sistema Uconnect in prosto posegala v najpomembnejše funkcije avtomobila, od krmiljenja, do zavor, žarometov, celo zabavno-informacijskega sistema. Pri Fiat Chrysler Automobiles so zaradi njunega razkritja na preverjanje in nadgradnjo programske opreme v svoje delavnice vpoklicali 1,4 milijona vozil.
Miller in Valasek sta opozorila, da so ranljivi tudi sistemi drugih avtomobilskih znamk. Na to pa so opozarjali tudi varnostni analitiki, celo nemška organizacija ADAC je v začetku leta 2015 pri kar 2,2 milijona BMW-jih, izdelanih po 2010, odkrila varnostno luknjo v sistemu Connected Drive, ki uporablja SIM-kartico. BMW je napako hitro odpravil.